abonnement Unibet Coolblue
pi_188901734
Het is nu september, nu denk ik aan hoe mijn leven vorig jaar rond september eruit zag.

Straks komt kerst en oud&nieuw en kijk ik ook weer waar ik vorig jaar rond deze tijd mijn leven eruit zag.

Dit doe ik eigenlijk altijd, ben ik de enige die het doet? Herkennen mensen dit? Is dit normaal?

Mijn vriendin herkent zich er overigens niet in.
pi_188901770
Ik doe dat. Ik kijk terug op het afgelopen jaar zodat ik zie wat beter kan.
pi_188901795
Af en toe een moment van reflectie is niet verkeerd. Zowel in de zakelijke- als privésfeer.
pi_188901809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:46 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ik doe dat. Ik kijk terug op het afgelopen jaar zodat ik zie wat beter kan.
Maar doe je dit met regelmaat, of één/twee keer per jaar?
pi_188901820
Doe ik nooit.
pi_188901917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Maar doe je dit met regelmaat, of één/twee keer per jaar?
Meestal met de wisseling van de seizoenen en de jaarwisseling. Ik hou ook wel bij wat ik allemaal bereikt heb het afgelopen jaar.
pi_188901939
Nu denk ik terug aan 18 jaar geleden dat twee vliegtuigen zich in torens boorden en 3500 mensen dood gingen.
pi_188902010
Dat de k ik iedere maand ja. Ik heb het gevoel in het heden en verleden tegelijk te leven. Ik zoek vaak oude sites op op de waybackmachine. Waarom vraag je dit? Wat wil je ermee?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 11 september 2019 @ 21:09:55 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188902043
TS is nogal een streber en wil graag bevestiging.
pi_188902089
Nee, soms schiet me wel eens iets te binnen en denk ik o ja. Maar zoek die oude momenten niet bewust op in mijn gedachten, hoewel t misschien helemaal niet zo verkeerd zou zijn om af en toe eens te reflecteren.
pi_188902403
Ja herkenbaar!
pi_188902704
Mja, jawel maar niet op vaste tijden. Tevens kan het getriggerd worden, door een oude foto ofzo.
  donderdag 12 september 2019 @ 09:46:45 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188906585
Ik doe dat altijd rond deze tijd. Iets verder vooruit eigenlijk (eind oktober).

Het is zelfs een oeroude traditie om te doen. Bezinning, kijken waar je geweest bent, wat er is gekomen van je plannen.
De herfst en de winter zijn de traditionele momenten daarvoor. Er zijn hele evenementen/vieringen omheen gebouwd zelfs.

Neem bv eens sinterklaas, om iets herkenbaars te noemen dat vandaag de dag nogsteeds toegepast wordt.
Bedoeld om wat er op sociaal gebied is gebeurd dat jaar te benadrukken. Kleine irritatie's met een knipoog wegwerken, zaken die juist positief waren even te onderstrepen.

Grofweg gezegd geld in deze streken dat de tijd vanaf de herfst equinox tot de winterzonnewende een seizoen voor bezinning is. Het opruimen van het afgelopen jaar en beginnen met aanpassen van plannen. Vanaf de winterzonnewende tot de lente equinox gaat over vooruit gaan kijken, plannen maken, daarin duidelijk worden. Vanaf de lente equinox tot de zomerzonnewende gaat over actie ondernemen en tussen de zomerzonnewende en de herfst equinox gaat over 'oogsten', de vruchten van je werk innen.

Verschillende volkeren over tijd en plaats heen hadden verschillende momenten die daar aandacht aan bestede. Maar het valt allemaal grofweg in die tijdsvlakken.

Niet zo raar. Zo draaien de seizoenen hier, dat heeft invloed op ons.
Op andere plekken zie je dit ook terugkomen en ook daar geld dat het samenhangt met de natuur en wat dat betekend de voor de mensen (ik noem maar wat, moesson tijd is duimen draai tijd, tijd om na te denken).

Het is erg jammer dat wij hier in deze tijd een beetje vergeten zijn waar die vieringen e.d. voor diende. Het sociale aspect en het aspect van persoonlijke groei daarin vergeten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 12 september 2019 @ 10:08:02 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188906775
Nop nooit, want ik heb nooit een idee hoe mijn afgelopen jaar was, wat ik precies gedaan heb / hoe ik me voelde, die dingen vergeet ik altijd. Dus al zou ik willen, zou ik echt een dagboek moeten bijhouden.

Of m'n agenda doorkijken :+
Maar daar staat natuurlijk niet alles in voor een goede evaluatie.
pi_188907516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 09:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik doe dat altijd rond deze tijd. Iets verder vooruit eigenlijk (eind oktober).

Het is zelfs een oeroude traditie om te doen. Bezinning, kijken waar je geweest bent, wat er is gekomen van je plannen.
De herfst en de winter zijn de traditionele momenten daarvoor. Er zijn hele evenementen/vieringen omheen gebouwd zelfs.

Neem bv eens sinterklaas, om iets herkenbaars te noemen dat vandaag de dag nogsteeds toegepast wordt.
Bedoeld om wat er op sociaal gebied is gebeurd dat jaar te benadrukken. Kleine irritatie's met een knipoog wegwerken, zaken die juist positief waren even te onderstrepen.

Grofweg gezegd geld in deze streken dat de tijd vanaf de herfst equinox tot de winterzonnewende een seizoen voor bezinning is. Het opruimen van het afgelopen jaar en beginnen met aanpassen van plannen. Vanaf de winterzonnewende tot de lente equinox gaat over vooruit gaan kijken, plannen maken, daarin duidelijk worden. Vanaf de lente equinox tot de zomerzonnewende gaat over actie ondernemen en tussen de zomerzonnewende en de herfst equinox gaat over 'oogsten', de vruchten van je werk innen.

Verschillende volkeren over tijd en plaats heen hadden verschillende momenten die daar aandacht aan bestede. Maar het valt allemaal grofweg in die tijdsvlakken.

Niet zo raar. Zo draaien de seizoenen hier, dat heeft invloed op ons.
Op andere plekken zie je dit ook terugkomen en ook daar geld dat het samenhangt met de natuur en wat dat betekend de voor de mensen (ik noem maar wat, moesson tijd is duimen draai tijd, tijd om na te denken).

Het is erg jammer dat wij hier in deze tijd een beetje vergeten zijn waar die vieringen e.d. voor diende. Het sociale aspect en het aspect van persoonlijke groei daarin vergeten zijn.
Grappig, ik heb hier nooit zo over nagedacht.

Eerder wou ik absoluut nooit achterom kijken, gewoon doorgaan en vooral juist vooruit kijken naar waar ik (dacht dat ik) wezen moet.

Sinds een tijdje denk ik wel vaker terug aan waar ik vandaan gekomen ben.

Ik denk dan niet alleen aan meetbare prestaties maar vooral ook aan hoe ik me voel, vergeleken met eerder.

Het geeft wel een beter gevoel van richting, qua wat ik wil in het leven, dan alleen maar aan het heden en de toekomst denken. Het voelt meer compleet eigenlijk dan alleen maar "vooruit leven".
What's the name of the game?
pi_188918410
1 jaar terug maar :? Ik ga vaak een decennium terug. Of loop mijn hele bewuste leven na in mijn hoofd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_188920507
Perfect!

Ik zou de vraag alleen anders stellen, niet is het normaal en wat andere mensen er van vinden maar is het natuurlijk?

En het antwoord is afhankelijk van wat je wilt bereiken en waarom jij het doet?

Ikzelf zou bijna nooit achterom kijken,. Wat gebeurd is is gebeurd. Waar ga ik naar toe? Vooruit kijken,wat is mijn doel en ben ik dichter bij mijn doel.
pi_188920525
Euh ik kijk vooral er tegen op. Weer al die dagen etc waar we ineens allemaal weer gezellig horen te doen. Nope geen zin in
Do what you love, love what you do!
pi_188922716
Ik leef juist eerder in de toekomst, wat heb ik nu en wat zijn mijn ambities voor later
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 13 september 2019 @ 11:22:51 #20
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188923189
Niets mis met reflecteren toch?
pi_188926296
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:12 schreef Puntenjager het volgende:
1 jaar terug maar :? Ik ga vaak een decennium terug. Of loop mijn hele bewuste leven na in mijn hoofd.
Eens, dat heb ik ook.

Vaak wel echt bijzondere of bepaalde gebeurtenissen in mijn eigen leven waar ik dan naar terug reflecteer. Soms misschien niet lekker afgesloten, maar koester de herinnering dan even.
  vrijdag 13 september 2019 @ 15:22:15 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188926473
Nee. Random komen er soms herinneringen van jaren terug naar boven, maar ik reflecteer niet jaarlijks hoe ik het het afgelopen jaar gedaan heb. Als ik een foute keuze maak ergens weet ik dat sowieso wel en dat neem ik dan gewoon mee in de toekomst, maar verder vind ik het veel nuttiger om gewoon in het nu te leven en naar de toekomst te kijken. Je kan wel gaan plannen wat je het komende jaar allemaal wil bereiken, maar het leven is onvoorspelbaar; altijd wel wat dingen die je niet zag aankomen. Goede voornemens etc doe ik dan ook niet aan. Ik doe gewoon wat goed voelt op dat moment.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188926478
Niet tijdens vaste periodes of op bepaalde momenten, maar soms denk je gewoon even na, kijk je terug en denk je vooruit. Lijkt me heel erg normaal.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:54:40 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188930760
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:44 schreef Harlekien het volgende:
Het is nu september, nu denk ik aan hoe mijn leven vorig jaar rond september eruit zag.

Straks komt kerst en oud&nieuw en kijk ik ook weer waar ik vorig jaar rond deze tijd mijn leven eruit zag.

Dit doe ik eigenlijk altijd, ben ik de enige die het doet? Herkennen mensen dit? Is dit normaal?

Mijn vriendin herkent zich er overigens niet in.
Ik vind het nogal deprimerend.
soooo, da's mooi!
pi_188930959
Soms, maar niet op specifieke momenten en meestal alleen als er een sterk contrast tussenzit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')