abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 september 2019 @ 18:49:29 #226
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188914809
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet. Misschien wat van marktplaats of industriekippen. Ik denk dat we maar eens zo'n kippenbijbel ofzo moeten aanschaffen voor de studie.

Ik wil in elk geval niet per se sierkippen. En zeker niet van die kleine pluizenbollen. Ze hebben flink de ruimte dus mogen zelf ook flink zijn. Al vind ik brahma's wel weer iets te impostant geloof ik.
Misschien grijpen buizerds sneller kleine kippen?

Qua eigenschappen vind ik het moeilijk. Legkippen is fijn. Vleeskippen ook maar dan zitten we met slachten en dat is ook weer zoiets.

J heeft zijn zinnen ook op loopeenden gezet dus die moeten er ook komen.
Wij zijn 3 Brahma’s door buizerds kwijt geraakt, dus nee, dat maakt niet uit.
pi_188914811
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Onze 4 gegrepen kippen lagen verspreid over de beek in meerdere stukken. Het boeit verder niet, het resultaat is hetzelfde :P.
Dan had je vermoedelijk een zee-arend aan de haak :D. Of een vierpotig roofdier.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_188914831
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wij zijn 3 Brahma’s door buizerds kwijt geraakt, dus nee, dat maakt niet uit.
Ok, jammer. Ik dacht dat jullie krielen hadden trouwens.
Spoilers!
  donderdag 12 september 2019 @ 18:51:35 #229
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188914842
quote:
11s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan had je vermoedelijk een zee-arend aan de haak :D. Of een vierpotig roofdier.
Nee, dit was wel een buizerd. We hebben hier best veel koppels in d buurt. En bij 1 kip zagen we hem weg vliegen. De vos die we hadden gaf een heel ander resultaat (doodgebeten).

Ze lopen hier nu beschermd. Dat helpt. En volgend jaar planten we meer lage struiken enzo, dus wellicht helpt dat mee :)
pi_188914851
Dat je erachter komt dat je komend weekend een bh aan moet als je naar je vrijwilligerswerk gaat :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188914852
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:42 schreef Holyme het volgende:

[..]

Spathiphyllum

Dus. Gelukkig zijn ze makkelijker te onderhouden dan uit te spreken :P
Ah, ja. Graslelie echt wel echt lievelignsplant van kat want SPRIETJES
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188914860
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:49 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wij zijn 3 Brahma’s door buizerds kwijt geraakt, dus nee, dat maakt niet uit.
Tja, die kunnen ook niet vliegen of hard rennen. ;(

Wel een flinke kluif voor een buizerd :D

Brahmas O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188914865
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet. Misschien wat van marktplaats of industriekippen. Ik denk dat we maar eens zo'n kippenbijbel ofzo moeten aanschaffen voor de studie.

Ik wil in elk geval niet per se sierkippen. En zeker niet van die kleine pluizenbollen. Ze hebben flink de ruimte dus mogen zelf ook flink zijn. Al vind ik brahma's wel weer iets te impostant geloof ik.
Misschien grijpen buizerds sneller kleine kippen?

Qua eigenschappen vind ik het moeilijk. Legkippen is fijn. Vleeskippen ook maar dan zitten we met slachten en dat is ook weer zoiets.

J heeft zijn zinnen ook op loopeenden gezet dus die moeten er ook komen.
Wij hebben nu australorps, erg tevreden over. Industrielegkippen zijn me te opdringerig (ze zijn enorm nieuwsgierig en op mensen gericht, ook als ze zelf zijn opgekweekt). Wij hebben zwarte australorps, mooie forse niet agressieve dieren (verschilt ook nogal per ras). Eerder ook Hollandse blauwe gehad, ook prima, en Twents hoen. Het maakt ook nogal verschil of je ze zelf zou willen laten broeden of juist niet. Australorps zijn goed voor *niet* broeden, Twenten broeden soms, Hollandse blauwen vrij veel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 september 2019 @ 18:53:30 #234
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188914869
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ok, jammer. Ik dacht dat jullie krielen hadden trouwens.
Er loopt nu: 1 Brahma, 2 Brahma/zijdehoen kruising, 4 kriel wyandotte’s, 1 uilebaard en 2 Hollandse kuifhoenen. Anna wilt op termijn met alleen Uilebaarden verder. Het zijn eigenwijze kippen en rete nieuwsgierig. Past goed bij ons vind ze :P.

Het is vooral voor haar een uitlaatklep. Ze ziet ze in ieder geval niet eindigen in voorverpakt vlees :)
pi_188914884
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, dit was wel een buizerd. We hebben hier best veel koppels in d buurt. En bij 1 kip zagen we hem weg vliegen. De vos die we hadden gaf een heel ander resultaat (doodgebeten).

Ze lopen hier nu beschermd. Dat helpt. En volgend jaar planten we meer lage struiken enzo, dus wellicht helpt dat mee :)
Buizerds zijn enthousiaste aaseters ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 september 2019 @ 18:55:50 #236
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188914904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Buizerds zijn enthousiaste aaseters ;).
Ik vind ze overigens prachtig. Imposante vogels.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 12 september 2019 @ 18:59:11 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188914951
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, dat 'speciaal door jou' staat erop, nietwaar? De rest rolt er dan zo uit.
[ afbeelding ]
Nou ik dacht meer aan Gordie.
Kijk dat kussen is Vierkant, makkelijk, lekker > Ritter Sport > RS > Rauch Schinken > Gerookte Ham > GH > Gordie Howe, één van mijn favoriete ijshockeyers ooit :s) Maar misschien nog niet vergezocht genoeg inderdaad.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188914955
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ah, ja. Graslelie echt wel echt lievelignsplant van kat want SPRIETJES
Ja, dat is wel een nadeel. Hij heeft een enorm grasveld tor zijn beschikking, maar gegarandeerd dat die sprieten eraan gaan :')
pi_188914986
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Wij hebben nu australorps, erg tevreden over. Industrielegkippen zijn me te opdringerig (ze zijn enorm nieuwsgierig en op mensen gericht, ook als ze zelf zijn opgekweekt). Wij hebben zwarte australorps, mooie forse niet agressieve dieren (verschilt ook nogal per ras). Eerder ook Hollandse blauwe gehad, ook prima, en Twents hoen. Het maakt ook nogal verschil of je ze zelf zou willen laten broeden of juist niet. Australorps zijn goed voor *niet* broeden, Twenten broeden soms, Hollandse blauwen vrij veel.
Dat broeden is wel een ding ja. Dat hoeft van mij niet.

Mooie verzameling Anthraxx. Snap wel dat Anna gelukkige beesten nodig herft.
Spoilers!
  donderdag 12 september 2019 @ 19:06:03 #240
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188915030
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat broeden is wel een ding ja. Dat hoeft van mij niet.

Mooie verzameling Anthraxx. Snap wel dat Anna gelukkige beesten nodig herft.
Haar werk geeft wel voldoening. Maar dit is wel fijn.

Het laatste wat ze mee maakte eindigde ze, na haar dienst, huilend in de auto. Maar het heeft wel de minister gehaald en er worden maatregelen getroffen.
pi_188915050
Graslelie heb ik ook, maar kende ik niet onder die naam. Ik kende hem als chlorophytum of als sprietenplant :D
Mijne is effen groen zonder streepje. B heeft er duizend met streepjes (een plant die ongeveer drie keer zijn eigen volume aan baby's heeft geproduceerd :D )
  donderdag 12 september 2019 @ 19:15:17 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_188915132
Gewerkt in Apeldoorn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het komt zeker dichterbij
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 12 september 2019 @ 19:20:55 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188915234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou ja, een van de hormonen van een plant is een gas. Handig om te checken of je onder water staat en handig om je fruit mee in te seinen dat het moet rijpen :Y

Aardappels ervaren stress als je ze raspt en maken dan GABA, een hormoon dat in mensen juist kalm maakt :D
Ja fantastisch is dat he _O_

Weleens een stuk over gelezen, daar ga je dan als vegan, plantenmoordenaar!!!! :+ :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188915235
Graslelie vreten mijn katten op. Die spathiphyllum heb ik hier regelmatig in huis, maar echt die kan ik nooit in leven houden. Meestal staat die in de slaapkamer, en ik denk dat het daar te donker is. Maar als ik 'm in de huiskamer zet gaat die ook dood. Verschil is dat in de slaapkamer alles (behalve ik tot nu toe) dood gaat en in de huiskamer blijft er eea wel in leven.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 september 2019 @ 19:21:19 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188915241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Vooralsnog anders onophoudelijk Heel Erg Luid over apen aan het zingen en we moeten nog een uur in de auto :')

Straks pekingeend en bami halen, Molos schuld!
Schuld, schuld, verdienste! *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 september 2019 @ 19:25:16 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188915295
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:53 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Er loopt nu: 1 Brahma, 2 Brahma/zijdehoen kruising, 4 kriel wyandotte’s, 1 uilebaard en 2 Hollandse kuifhoenen. Anna wilt op termijn met alleen Uilebaarden verder. Het zijn eigenwijze kippen en rete nieuwsgierig. Past goed bij ons vind ze :P.

Het is vooral voor haar een uitlaatklep. Ze ziet ze in ieder geval niet eindigen in voorverpakt vlees :)
Uilebaarden, wat een bazennaam :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 september 2019 @ 19:28:18 #247
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188915334
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Uilebaarden, wat een bazennaam :D
Bazenkip!



Wij hebben deze kleur ook :). Alleen er zijn weinig mensen die ze hebben, dus lastig aan te komen.
  donderdag 12 september 2019 @ 19:29:22 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188915356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:28 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Bazenkip!

[ afbeelding ]

Wij hebben deze kleur ook :). Alleen er zijn weinig mensen die ze hebben, dus lastig aan te komen.
Waarom heten ze zo eigenlijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 september 2019 @ 19:31:46 #249
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188915401
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom heten ze zo eigenlijk?
Ze hebben een baard :P. Ook de hennen. Volgens mij omdat de kop op een uil lijkt, tenminste dat zegt iedereen die het ras heeft. Maar geen idee verder, Wikipedia helpt ook niet :).

De Nederlandse uilebaard is een van de oudste Nederlandse kippenrassen. Op schilderijen uit de vroege 17e eeuw is al een kip te zien die de eigenschappen bezit van de Nederlandse uilebaard.

De andere twee die we hebben:

(niet mijn foto, ik post van de week wel iets uit ons hok).

Hollands Kuifhoen. Beide oud Hollandse rassen. Komen niet veel voor, maar enorm tof om te zien.
pi_188915469
Die kuifhoen, wat een geweldige kip! Hier bij de kinderboerderij hebben ze een kuifeend, nooit geweten dat ze ook als kip bestonden. Deze is leuker als de eend.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')