abonnement Unibet Coolblue
pi_189067649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Via de app wel! Duplicate rechtsboven.
Op Android heb ik niet eens de optie om de link in de app te openen?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_189073288
Koffietje d'rbij...

  zondag 22 september 2019 @ 19:29:59 #53
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189076515
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:48 schreef XL het volgende:

[..]

Het is inderdaad wat anders. Ik vind de Craftbieren waar jullie op kicken vrij minder leuk (teveel uitschieters, vaak onnoze duur), de belgische speciaalbieren vind ik juist leuk. Prettige prijs, toch genoeg variatie. Enkele wereldbieren voor weinig! Vind eigenlijk ook dat de naam van dit topic onjuist. Stamt van voor de hype, de verzamelnaam zou eigenlijk craftbeer topic moeten zijn. Voor mij is speciaalbier eigenlijk de dubbel, tripels, quads en blonde bier. Dat wat de belgen als geen ander beheersen.

Bij prijzen van 10 euro voor een blikje haak ik af en koop liever een mooie wijn voor het dubbele.
Ik denk dat het voor veel mensen hier begonnen is met blondjes, dubbels en tripels... en ieder zijn smaak, maar voor mij ging er een wereld open met het proeven van IPA’s, stouts en zure bieren. Ik zou inmiddels niet anders meer willen, want experimenteren en ontdekken is leuk. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 22 september 2019 @ 20:16:31 #54
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189077303
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:48 schreef XL het volgende:

[..]

Het is inderdaad wat anders. Ik vind de Craftbieren waar jullie op kicken vrij minder leuk (teveel uitschieters, vaak onnoze duur), de belgische speciaalbieren vind ik juist leuk. Prettige prijs, toch genoeg variatie. Enkele wereldbieren voor weinig! Vind eigenlijk ook dat de naam van dit topic onjuist. Stamt van voor de hype, de verzamelnaam zou eigenlijk craftbeer topic moeten zijn. Voor mij is speciaalbier eigenlijk de dubbel, tripels, quads en blonde bier. Dat wat de belgen als geen ander beheersen.
Kan ik goed begrijpen, je redenatie. Ik denk dat de problematiek met de bekende Belgische bieren - zoals PotS het ook al een beetje beschrijft - dat er nog weinig te ontdekken valt. Ik heb al mijn vaste bieren bij een Belgisch biercafé en ik wijk er zelden vanaf, omdat in van te voren al weet van welke bieren ik het meest ga genieten (Kwak, Chouffe, Duchesse en Karmeliet). Bij IPA’s en Stouts is het een echt zoek-, puzzel- en verzamel-werk, en dat is juist wat een groot deel van de hobby maakt.

Ik vind speciaalbier nog steeds wel de beste verzamelnaam voor het topic. De betekenis van die term bevat eigenlijk alle soorten bieren behalve normale pils, radlers of export-lagers. Craft bier is een moeilijkere term, eigenlijk zijn dat enkel bieren van volledig onafhankelijke brouwers. Maar dan zouden in principe bieren van de Molen, Magic Rock of Brewdog hier ook niet meer mogen, en dat zou zonde zijn.

Daarnaast lees ik nog altijd dolgraag verhalen van mensen in dit topic die genieten van het traditionele Belgische speciaalbier. Behalve als het van Inbev is, natuurlijk :P
Makkelijk tweede.
pi_189080821
Ik kan juist enorm genieten van bieren van InBev:
• HJ is een prima pilsener (met mais!), sowieso is pilsener door biernerds vaak underrated, het is niet voor niets de meest populaire biersoort, ook absoluut niet de makkelijkste om goed te brouwen.
• Hoegaarden, nog steeds het beste witbier dat ik ken en ik heb er echt veel verschillende gehad, (alleen die van Leeuw was misschien beter, toen ze nog in Valkenburg brouwden)
• Franziskaner, by far het beste weissbier uit München, maar ook 1 van de betere die ik ken
• Schottenhamel is 1 van de mooiste tenten op het mooiste feest ter wereld
• Karmeliet is een uitmuntende tripel
• Bud Light is niet heel goed, maar ik vind het nog steeds raar dat we in Nederland geen pilseners met weinig calorieën hebben

En ja ik kan een goede (verse) NEIPA ook heel erg waarderen, en betaal ook met liefde een tientje voor een blikje als het echt goed spul is, maar dat gejank tegen InBev slaat echt helemaal nergens op. Dat is net zo stompzinnig als Metallica kut vinden omdat ze "commercieel" zijn en ondertussen een vals indie metalbandje de shit vinden. Ken ook geen whiskyliefhebbers die het spul van Diageo overslaan.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 23 september 2019 @ 02:18:23 #56
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189081140
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 00:24 schreef FrankRicard het volgende:
Ik kan juist enorm genieten van bieren van InBev:
• HJ is een prima pilsener (met mais!), sowieso is pilsener door biernerds vaak underrated, het is niet voor niets de meest populaire biersoort, ook absoluut niet de makkelijkste om goed te brouwen.
• Hoegaarden, nog steeds het beste witbier dat ik ken en ik heb er echt veel verschillende gehad, (alleen die van Leeuw was misschien beter, toen ze nog in Valkenburg brouwden)
• Franziskaner, by far het beste weissbier uit München, maar ook 1 van de betere die ik ken
• Schottenhamel is 1 van de mooiste tenten op het mooiste feest ter wereld
• Karmeliet is een uitmuntende tripel
• Bud Light is niet heel goed, maar ik vind het nog steeds raar dat we in Nederland geen pilseners met weinig calorieën hebben

En ja ik kan een goede (verse) NEIPA ook heel erg waarderen, en betaal ook met liefde een tientje voor een blikje als het echt goed spul is, maar dat gejank tegen InBev slaat echt helemaal nergens op. Dat is net zo stompzinnig als Metallica kut vinden omdat ze "commercieel" zijn en ondertussen een vals indie metalbandje de shit vinden. Ken ook geen whiskyliefhebbers die het spul van Diageo overslaan.
Was maar een geintje hoor, in mijn zelfde post geef ik aan altijd Karmeliet en Kwak te drinken :P

Veel InBev bieren zijn ook prima (alhoewel ik je liefde voor Hoegaarden en Franziskaner niet echt deel, ik waardeer Witte Trappist en Weihenstephaner in hun respectievelijke genres een stuk meer) maar het bedrijf zelf is natuurlijk niet zo geliefd. Hebben veel kleine brouwerijen lastig gevallen en overall een nogal negatieve impact op de industrie achter gelaten. Het gejank is ook meer gericht op de organisatie dan hun bieren zelf volgens mij ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 23-09-2019 02:35:26 ]
Makkelijk tweede.
pi_189081151
Whatevs, gewoon drinken wat je lekker vindt of het InBev is of niet. Boeien.

*nerd / snob / pale ale mode* Laatst m'n 100ste Zombie Dust ingechecked, en Old Nation is nu te krijgen in Indiana, dus straks misschien nog eens een M-43 open trekken. Volgende keer eens een Boss Tweed proberen te krijgen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_189088853
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 10:46 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Op Android heb ik niet eens de optie om de link in de app te openen?
Ah, gevonden!
http://s.untp.beer/3a896dcf35ef
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 24 september 2019 @ 09:39:00 #59
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189094996
Dus, hebben jullie al enkele/alle bieren opgeschreven die jullie plannen te drinken bij Borefts? Of zien jullie wel wat de dag brengt?

Ik ga in ieder geval proberen de Omnipolloscopes, de nieuwe Caramel Fudge van Kees, Summon up the Blood van Wylam en de Buffalo Barrel van Omnipollo proberen te drinken. Verder zie ik wel wat de dag brengt :)
Makkelijk tweede.
pi_189098067
Laat zeker es weten wat je van de PX Fudge vond... Erg benieuwd...
pi_189098257
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 00:24 schreef FrankRicard het volgende:
Ik kan juist enorm genieten van bieren van InBev:
• HJ is een prima pilsener (met mais!
Is het dan wel een pilsener?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189098887
In het kader van een "gewoon" biertje. Ik heb dit weekend in Hamburg Astra bier gedronken op de Reeperbahn, zoals de lokale kansloze zwervers het doen: een 6-pack lauwe meuk halen in de supermarkt, staand op straat opdrinken en een beetje nackte weibe kijken :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 24 september 2019 @ 17:05:27 #63
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189100918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 09:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dus, hebben jullie al enkele/alle bieren opgeschreven die jullie plannen te drinken bij Borefts? Of zien jullie wel wat de dag brengt?

Ik ga in ieder geval proberen de Omnipolloscopes, de nieuwe Caramel Fudge van Kees, Summon up the Blood van Wylam en de Buffalo Barrel van Omnipollo proberen te drinken. Verder zie ik wel wat de dag brengt :)
Dat zijn voor mij ook wel grotendeels the usual suspects geloof ik, al vertik ik het om een half uur bij Omnipollo in de rij te gaan staan. En ik heb ook aan mijn lijstje toegevoegd: Foeder 12 (Alvinne), Samiec Alfa BBA (Artezan), Matt (HotD), en nog ergens een IJsbockie.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 24-09-2019 17:19:25 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_189101414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:12 schreef Gripper het volgende:
In het kader van een "gewoon" biertje. Ik heb dit weekend in Hamburg Astra bier gedronken op de Reeperbahn, zoals de lokale kansloze zwervers het doen: een 6-pack lauwe meuk halen in de supermarkt, staand op straat opdrinken en een beetje nackte weibe kijken :P
Kioskbier is niet alleen voor kansloze zwevers op de Reeperbahn, dat is toch wel cultuur daar om een 'knolle' te drinken op straat
Stop rockin' the boat.
pi_189101939
Lekkertjes...

pi_189102267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:34 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Kioskbier is niet alleen voor kansloze zwevers op de Reeperbahn, dat is toch wel cultuur daar om een 'knolle' te drinken op straat
Is ook zo, iedereen loopt daar met bier op straat. En je flesje achteloos kapot gooien mag kennelijk ook :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 24 september 2019 @ 19:34:12 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189103200
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 20:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Kan ik goed begrijpen, je redenatie. Ik denk dat de problematiek met de bekende Belgische bieren - zoals PotS het ook al een beetje beschrijft - dat er nog weinig te ontdekken valt. Ik heb al mijn vaste bieren bij een Belgisch biercafé en ik wijk er zelden vanaf, omdat in van te voren al weet van welke bieren ik het meest ga genieten (Kwak, Chouffe, Duchesse en Karmeliet). Bij IPA’s en Stouts is het een echt zoek-, puzzel- en verzamel-werk, en dat is juist wat een groot deel van de hobby maakt.

Ik vind speciaalbier nog steeds wel de beste verzamelnaam voor het topic. De betekenis van die term bevat eigenlijk alle soorten bieren behalve normale pils, radlers of export-lagers. Craft bier is een moeilijkere term, eigenlijk zijn dat enkel bieren van volledig onafhankelijke brouwers. Maar dan zouden in principe bieren van de Molen, Magic Rock of Brewdog hier ook niet meer mogen, en dat zou zonde zijn.

Daarnaast lees ik nog altijd dolgraag verhalen van mensen in dit topic die genieten van het traditionele Belgische speciaalbier. Behalve als het van Inbev is, natuurlijk :P
Ik ben bij Belgium Holiday level 25 sinds ik (door dit topic) Untappd gebruik. Zie geen problemen veel nieuws te ontdekken tot level 50. Dan wordt de verkrijgbaarheid van nieuw voor waar ik ga winkelen wellicht lastiger.

Vind het registreren en verzamelen ook zeker heel leuk. IPA ook heel lekker, vooral New England IPA. Kan alleen niet zeggen dat ik daar de prijs kwaliteit nog begrijp en dat maakt het teleurstellend. Koop je een bier van 5 euro wat je met tegenzin drinkt omdat de kunstzinnige brouwer met zijn hippe blikje een aroma niet kan doseren. Dat hij zo'n fusion IPA maakt is me vaak helemaal niet duidelijk. Je pakt het mee als het er staat, ik ga niet uitvoerig researchen in de winkel. Bij belgische bieren zijn de prijzen nooit zo hoog en zijn er nooit zulke uitschieters naar beneden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 september 2019 @ 19:34:48 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189103213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 17:34 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Kioskbier is niet alleen voor kansloze zwevers op de Reeperbahn, dat is toch wel cultuur daar om een 'knolle' te drinken op straat
Männerhandtasche
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 september 2019 @ 20:56:05 #69
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189104739
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2019 19:34 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben bij Belgium Holiday level 25 sinds ik (door dit topic) Untappd gebruik. Zie geen problemen veel nieuws te ontdekken tot level 50. Dan wordt de verkrijgbaarheid van nieuw voor waar ik ga winkelen wellicht lastiger.

Vind het registreren en verzamelen ook zeker heel leuk. IPA ook heel lekker, vooral New England IPA. Kan alleen niet zeggen dat ik daar de prijs kwaliteit nog begrijp en dat maakt het teleurstellend. Koop je een bier van 5 euro wat je met tegenzin drinkt omdat de kunstzinnige brouwer met zijn hippe blikje een aroma niet kan doseren. Dat hij zo'n fusion IPA maakt is me vaak helemaal niet duidelijk. Je pakt het mee als het er staat, ik ga niet uitvoerig researchen in de winkel. Bij belgische bieren zijn de prijzen nooit zo hoog en zijn er nooit zulke uitschieters naar beneden.
Dat jij blondjes, dubbeltjes, tripeltjes en quadjes lekker vindt en blijft vinden, daar mag je je gelukkig mee prijzen gegeven de goede verkrijgbaarheid. Ik vind ze echter inmiddels een beetje saai, en velen zijn voor mij vrij anoniem vervangbaar door anderen. Ieder gerespecteerd Belgisch dorp heeft zijn eigen blonde bier, maar bottom line is het grootste verschil van die bieren het etiket. Qua smaak zit er nog zelden iets nieuws tussen. Uitzonderingen daargelaten, uiteraard. Dat jij ze lekker vindt is prima, en jouw smaak. Dat anderen hier meer van IPA’s, stouts en geuzes (ook Belgisch trouwens!) houden, is hun smaak. En dat ze daarvoor bereid zijn een paar euro meer te betalen is hun aangelegenheid, toch? Zo lang ik het me kan permitteren en ik kan in de tussentijd netjes mijn gezin onderhouden, zijn er louter winnaars. ;)

Daar komt trouwens bij dat er ook hele solid IPA’s zijn voor een euro of 2-3 per fles of blik. Maar als jij ze met tegenzin drinkt zou ik je dat inderdaad sterk afraden. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door PrideoftheSouth op 24-09-2019 21:05:05 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:26:42 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189105272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 20:56 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Dat jij blondjes, dubbeltjes, tripeltjes en quadjes lekker vindt en blijft vinden, daar mag je je gelukkig mee prijzen gegeven de goede verkrijgbaarheid. Ik vind ze echter inmiddels een beetje saai, en velen zijn voor mij vrij anoniem vervangbaar door anderen. Ieder gerespecteerd Belgisch dorp heeft zijn eigen blonde bier, maar bottom line is het grootste verschil van die bieren het etiket. Qua smaak zit er nog zelden iets nieuws tussen. Uitzonderingen daargelaten, uiteraard. Dat jij ze lekker vindt is prima, en jouw smaak. Dat anderen hier meer van IPA’s, stouts en geuzes (ook Belgisch trouwens!) houden, is hun smaak. En dat ze daarvoor bereid zijn een paar euro meer te betalen is hun aangelegenheid, toch? Zo lang ik het me kan permitteren en ik kan in de tussentijd netjes mijn gezin onderhouden, zijn er louter winnaars. ;)

Daar komt trouwens bij dat er ook hele solid IPA’s zijn voor een euro of 2-3 per fles of blik. Maar als jij ze met tegenzin drinkt zou ik je dat inderdaad sterk afraden. :)
absoluut

Paar filtertjes op untappd gezet. Mijn IPAs (NE, Americain) met waardering boven 4. Valt me niet tegen (9 van 34). Daar zit Vedett (vind ik erg goed) niet bij en de english, white, imperial etc etc ook niet, want daar kan ik minder mee.

Spencer IPA
Bloody Herrie (van Moll)
19 (Mikkeller)
Incredible Pale Ale (Henhouse)
Don’t hide the Haze IPA (Bartlett Brewing Company)
Barrac (biere de la Rade)
Drunken Sailor (crew republic)
Castaway IPA (kona brewing company)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:36:40 #71
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189105420
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:26 schreef XL het volgende:

[..]

absoluut

Paar filtertjes op untappd gezet. Mijn IPAs (NE, Americain) met waardering boven 4. Valt me niet tegen (9 van 34). Daar zit Vedett (vind ik erg goed) niet bij en de english, white, imperial etc etc ook niet, want daar kan ik minder mee.

Spencer IPA
Bloody Herrie (van Moll)
19 (Mikkeller)
Incredible Pale Ale (Henhouse)
Don’t hide the Haze IPA (Bartlett Brewing Company)
Barrac (biere de la Rade)
Drunken Sailor (crew republic)
Castaway IPA (kona brewing company)
Ik heb er daar echt een hele rits van (100+), waarbij er wel een paar brouwers tussen zitten die uiterst betaalbaar zijn:
- Magic Rock
- Frontaal
- ‘t Uiltje
- Alefarm
- Brewski
- Fourpure
- The Kernel
- Brew by Numbers

Allemaal brouwen ze geregeld goed spul, mits vers.

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 24-09-2019 21:47:35 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:58:30 #72
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189105825
Ik heb maar 61 bieren van 630 met 4.25 of hoger. Dus 10%

Echter 26% van mijn American/NE IPA’s

De statistieken gaan dus tegen mijn gevoel in. Dat gezegd hebbende. Mijn grootste bezwaar zijn de dure bieren die door de ondergrens gaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:36:01 #73
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189106760
Dure bieren die door de ondergrens gaan zijn altijd kut. :D

Daarom ook altijd op de bottle/can date letten bij IPA’s. Ik ga echt geen 5 euro of meer betalen voor een half jaar oude IPA. Eeuwig zonde.
NAC Breda
Rèsbaarge
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:45:48 #74
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189106980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 22:36 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Dure bieren die door de ondergrens gaan zijn altijd kut. :D

Daarom ook altijd op de bottle/can date letten bij IPA’s. Ik ga echt geen 5 euro of meer betalen voor een half jaar oude IPA. Eeuwig zonde.
Mijn probleem: mosaic. Eens in de zoveel tijd trap ik er in en ik vind die hopsoort gewoon echt niet lekker.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 24 september 2019 @ 22:47:38 #75
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_189107009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 22:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Mijn probleem: mosaic. Eens in de zoveel tijd trap ik er in en ik vind die hopsoort gewoon echt niet lekker.
Als je dat van jezelf weet, weet je ook waar het aan ligt. :D
NAC Breda
Rèsbaarge
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')