abonnement Unibet Coolblue
pi_188897127
Celstraf geëist tegen oud-topvrouw Slotervaartziekenhuis



Het Openbaar Ministerie heeft twee jaar gevangenisstraf geëist tegen oud-topvrouw Erbudak van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam. Volgens de officier van justitie heeft ze 1 miljoen euro weggesluisd met behulp van valse facturen. Daarnaast zou ze zich ten onrechte een bedrag van 200.000 euro hebben toegeëigend.

Erbudak ontkent dat er sprake is van fraude. Ze zegt dat er fouten in de boekhouding zijn gemaakt waar zij niet verantwoordelijk voor was.

Het grootste deel van het geld ging op aan de mislukte aankoop van een stuk grond, een resort en een ziekenhuis in Turkije. Volgens het OM was dat een privé-project dat ten onrechte betaald werd met geld van het Amsterdamse ziekenhuis. Maar de oud-topvrouw zegt dat het een revalidatieoord moest worden, dat ze samen met een zakenpartner zou opzetten.

Erbudak kocht in 2006 samen met haar zakenpartner het Amsterdamse ziekenhuis. Ze gingen ervan uit dat ze 10 miljoen euro moesten investeren, maar uiteindelijk bleek zo'n 26 miljoen nodig. Daardoor bleef er weinig geld over voor de aankoop van de grond in Turkije, die ook zo'n 10 miljoen euro kostte.

Verdachte constructie
Een bouwbedrijf wilde garant staan voor een bedrag van een miljoen euro. Het bedrijf stuurde daarop twee facturen van samen een miljoen euro naar het Slotervaartziekenhuis. Op de facturen stond dat het ging om goederen voor de afdeling radiologie, maar die afdeling heeft nooit goederen bij het bouwbedrijf gekocht. De facturen werden wel door het ziekenhuis betaald.

Volgens het OM werd met een verdachte constructie geprobeerd om geld voor het Turkse project binnen te halen, maar uiteindelijk kwam de financiering niet rond en ging het project niet door.

De verkoper van de Turkse grond beriep zich op de garantieafspraak en eiste zijn geld bij het bouwbedrijf op. Het OM zegt dat er sprake is van valsheid in geschrifte, omdat Erbudak geld van het Slotervaartziekenhuis gebruikte voor privé-doeleinden.

Bron: NOS
==============================
quote:
Erbudak ontkent dat er sprake is van fraude. Ze zegt dat er fouten in de boekhouding zijn gemaakt waar zij niet verantwoordelijk voor was.
:')

We pakken ook even wikipedia erbij:
quote:
In 1996 werd Erbudak veroordeeld wegens medeplichtigheid aan uitlokking van een poging tot afpersing. Ook werd ze in 1996 veroordeeld voor het arrangeren van schijnhuwelijken. Nadat een van de vrouwen zich had willen terugtrekken, zou Erbudak een schadevergoeding van elfduizend gulden hebben geëist. In 1997 werd ze gearresteerd omdat haar uitzendbureau tussen 1992 en 1994 illegalen zou hebben laten werken en ze zou hebben gefraudeerd met de afdracht van belastingen en premies. In 2000 werd ze in hoger beroep hiervoor veroordeeld tot vijftien maanden gevangenisstraf. Na een verzoek tot gratie werd de celstraf omgezet in een werkstraf.
Bron: Wikipedia

Beroep: Zakenvrouw Crimineel
pi_188897221
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:15 schreef Bocaj het volgende:
We pakken ook even wikipedia erbij:
[..]

Bron: Wikipedia

Beroep: Zakenvrouw Crimineel
quote:
Erbudak kwam in 1979 naar Nederland waar haar vader als gastarbeider werkte. Ze volgde de mavo en een opleiding maatschappelijk werk.
Die heeft het wel ver geschopt. _O_
  woensdag 11 september 2019 @ 16:26:14 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188897275
Beetje gemixte gevoelens hierbij. Hier hadden een hoop mooie stages uit voort kunnen komen.
pi_188897300
Was me dit ook overkomen als ik oorspronkelijk blond haar en blauwe ogen had gehad?
https://www.telegraaf.nl/(...)-schulden-te-betalen
pi_188897331
Ja, die heeft een tijdje mooi mee kunnen liften op het plaatje naar buiten toe, maar iedereen die haar ook maar een beetje kende wist wel wat voor vlees je in de kuip had. Onbegrijpelijk ook dat die truc met het Slotervaart haar überhaupt eerst gelukt is en vervolgens zo lang de schijn op heeft kunnen houden.

Zal bij lange na die twee jaar wel niet krijgen voor deze feiten, maar in ieder geval goed dat de waarheid naar buiten komt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_188897353
Allemaal flutstrafjes wat je hiervoor krijgt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188897462
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:28 schreef IriYe het volgende:
Was me dit ook overkomen als ik oorspronkelijk blond haar en blauwe ogen had gehad?
https://www.telegraaf.nl/(...)-schulden-te-betalen
quote:
Die schulden zijn grotendeels ten onrechte ontstaan en ik ga ze nooit van mijn leven betalen. Uit principe. Ik mag het niet zeggen, maar het zijn toch allemaal zakelijke crediteuren, geen personen”, zegt ze in een interview met NRC.

Erbudak staat volgende week terecht wegens verduistering van in totaal 1,2 miljoen euro aan ziekenhuisgeld. Ze spreekt alle aantijgingen tegen en meent dat die zijn voortgekomen uit discriminatie. „Was me dit ook overkomen als ik oorspronkelijk blond haar en blauwe ogen had gehad? Ik woon al meer dan veertig jaar in dit land, mijn Turks is supergebrekkig, met een zwaar Nederlands accent. En toch was ik steeds ’die Turkse mevrouw van het Slotervaartziekenhuis’”, aldus Erbudak.
En weer de racisme kaart trekken! :') (Ik word er flauw van...)
En tja ze ziet er toch Turks uit? Turkse vrouw dus! ;)
pi_188897541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

En weer de racisme kaart trekken! :') (Ik word er flauw van...)
En tja ze ziet er toch Turks uit? Turkse vrouw dus! ;)
Om te :r

En zo is het!
pi_188897614
Lekker zo'n Turkse topvrouw die het geld steelt en doorstuurt naar Turkije. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188899296
Wat een straffen :')
pi_188899375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

En weer de racisme kaart trekken! :') (Ik word er flauw van...)
En tja ze ziet er toch Turks uit? Turkse vrouw dus! ;)
Schop haar aub gewoon de gevangenis in. Ik hoop dat de rechter meegaat in de eis van het OM, ook gezien haar verleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188899581
Het compleet ontbreken van enig berouw en zelfs aantijgingen dat ze er in geluist is vanwege Turks vind ik wel weer bizar. Echt een fraudeur ten top dit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_188899588
quote:
16s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Lekker zo'n Turkse topvrouw die het geld steelt en doorstuurt naar Turkije. :')
Je mag niet generaliseren maar het zit in de mentaliteit van dat volk. Olcay Gulsen.. Albayrak bij de IND.. Je kan dat volk beter niet teveel macht geven en al helemaal niet je portemonnee.
pi_188899603
Wel grappig dat ze dr haar heeft geblondeerd btw.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 september 2019 @ 18:41:20 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188899634
Wel aardig interview in NRC afgelopen weekend.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-betalen-2-a3972542

quote:
Ze moet naar een afspraak, samen met haar zoon. In de grijze Porsche Panamera 4 van Visser rijdt ze weg, tegen het verkeer in.
:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_188899725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je mag niet generaliseren maar het zit in de mentaliteit van dat volk. Olcay Gulsen.. Albayrak bij de IND.. Je kan dat volk beter niet teveel macht geven en al helemaal niet je portemonnee.
VVD volk?
pi_188899770
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Wel aardig interview in NRC afgelopen weekend.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-betalen-2-a3972542
[..]

:P
Gelezen en geen nieuwe inzichten gekregen. Deze mevrouw kan het mooi brengen maar is gewoon een graaier, fraudeur en lijdt aan hoogmoedswaanzin.
pi_188899796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

VVD volk?
Allochtonenvolk. Je zou eens moeten weten hoeveel van hen hun handje hier ophouden voor een uitkering terwijl ze in het buitenland vastgoed hebben. Alles draait om geld, bezit en status.
pi_188900128
Als het aan de VVD ligt krijgen we nog veel meer zorgcowboys, want lang leve de marktwerking. :')
pi_188900223
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Ze moet naar een afspraak, samen met haar zoon. In de grijze Porsche Panamera 4 van Visser rijdt ze weg, tegen het verkeer in.
Bekijk het van de positieve kant: zo te lezen heeft ze er iig niet bij getoeterd noch een agent neergehoekt...
pi_188900462
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Die heeft het wel ver geschopt. _O_
Ver gepijpt, denk ik eerder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')