abonnement Unibet Coolblue
pi_188896134
Hallo beste vriend

Ik heb een koelvries combi.. de vriezer doet het wel, maar de koelkast koelt dus niet meer

Ik heb gelezen dat het kan komen dat ijsvorming in de diepvries. Dat had ik, heb het verwijderd, maar nog steeds koelt de koelkast niet.

Nu is mijn vraag of je zoiets zelf kan repareren? Want het inschakelen van een monteur is al bijna de helft van de kosten voor een nieuwe.

tips zijn welkom ^O^
pi_188896780
Eerst snappen hoe het ding in elkaar zit, Vele mogelijke oorzaken.
Enkele koeling of gescheiden?
pi_188897624
Merk en type?

Sommige koelkasten hebben een enkele verdamper en een klep om de luchtstroom te regelen tussen koel en vriesgedeelte, deze klep kan stuk zijn (motor of mechaniek), zodat er geen luchtstroom is in het koeldeel

Als ieder deel van de combi een eigen verdamper heeft kan de klep van de koelverdamper zijn blijven hangen. Dan heb je geen freoncirculatie in het koeldeel.

Of de thermostaat van het koelgedeelte geeft een onjuiste waarde door.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:07:29 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_188899472
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:44 schreef qajariaq het volgende:
Eerst snappen hoe het ding in elkaar zit, Vele mogelijke oorzaken.
Enkele koeling of gescheiden?
volgens mij enkele koeling..
pi_188899535
Hoe oud is het ding?
pi_188899721
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:34 schreef Glider76 het volgende:
Hoe oud is het ding?
weet ik niet precies

het is de zanussi ZD18/5R

redelijk oud dingetje wel volgens mij
pi_188900219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

weet ik niet precies

het is de zanussi ZD18/5R

redelijk oud dingetje wel volgens mij
Dan er geen moeite of geld insteken maar een nieuwe kopen. Die verdient zichzelf terug aan lagere energie rekening.
pi_188944726
Koelkasten met één compressor koelen eerst de vriezer en daarna de koelkast. Als het ding ouder wordt kan ie minder goed koelen, de vriezer lukt nog wel maar er is niets meer "over" voor het koelkast gedeelte. Nu met twee inbouw koelkasten gehad, compressor sloeg niet meer af en steeds weer ijs in de vriezer. Ik weet zo niet waar het precies aan ligt, koelmiddel verdwijnt toch wat van na al die jaren? Compressor gaat beetje dood?
...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')