abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter woensdag 11 september 2019 @ 22:19:14 #151
87554 Cee
Welluk?
pi_188902863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben trouwens weer begonnen aan Harry Potter herlezen. Ga zometeen beginnen in deel 3. Vond deel 2 eigenlijk best tegenvallen dit keer, beetje vergezocht of zo allemaal.

/random (ik zag Meke's ondertitel en moest er aan denken :P)
Ik heb echt nooit geduld om een boek opnieuw te lezen. Snap ook niet waarom ik ze überhaupt koop (ja omdat ik geen lid ben van de bieb).
pi_188902984
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:16 schreef Strani het volgende:

[..]

:o de vorige keren vond je het beter?
Denk het, weet niet :P Maar laatste keer dat ik heel de reeks las was vijf jaar geleden, ben inmiddels toch weer ouder en wijzer (8>
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:17 schreef Strani het volgende:
Is het hele principe van het verhaal rond Harry Potter trouwens niet wat vergezocht? :P
Nou ja, iets kan binnen het universum van die wereld prima geloofwaardig zijn en in elkaar zitten, ook als het fantasy is :P
Koel en donker bewaren
  woensdag 11 september 2019 @ 22:26:12 #153
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188903021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Denk het, weet niet :P Maar laatste keer dat ik heel de reeks las was vijf jaar geleden, ben inmiddels toch weer ouder en wijzer (8>
[..]

Nou ja, iets kan binnen het universum van die wereld prima geloofwaardig zijn en in elkaar zitten, ook als het fantasy is :P
Ah ;)

Ja, kan gebeuren.. ik merk de laatste tijd ook dat ik sommige dingen nu minder leuk vind dan voorheen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_188903026
Vind het nog steeds heel leuk hoor! Denk dat deel twee sowieso wel de minste is.
Koel en donker bewaren
pi_188903063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben trouwens weer begonnen aan Harry Potter herlezen. Ga zometeen beginnen in deel 3. Vond deel 2 eigenlijk best tegenvallen dit keer, beetje vergezocht of zo allemaal.

/random (ik zag Meke's ondertitel en moest er aan denken :P)
Deel 2 vond ik vroeger altijd een van de mindere delen. Het is allemaal wel héél erg toevallig hoe er niemand dood gaat. :P

Maar juist bij teruglees-sessies kan ik dat deel vaak weer wat meer waarderen, omdat er zoveel subtiele hints en verwijzingen naar latere delen in zitten en de thema's in dat boek later zo belangrijk blijken.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 11 september 2019 @ 22:29:16 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_188903066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:24 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Nou ja, iets kan binnen het universum van die wereld prima geloofwaardig zijn en in elkaar zitten, ook als het fantasy is :P
Harry die op een bezemsteel vliegt: prima.
Harry die een F16 tevoorschijn tovert en daarmee vliegt: raar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 11 september 2019 @ 22:30:41 #157
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_188903082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Harry die op een bezemsteel vliegt: prima.
Harry die een F16 tevoorschijn tovert en daarmee vliegt: raar
Suspension of disbelief :Y
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_188903089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:29 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Deel 2 vond ik vroeger altijd een van de mindere delen. Het is allemaal wel héél erg toevallig hoe er niemand dood gaat. :P

Maar juist bij teruglees-sessies kan ik dat deel vaak weer wat meer waarderen, omdat er zoveel subtiele hints en verwijzingen naar latere delen in zitten en de thema's in dat boek later zo belangrijk blijken.
Ja ik vond alles in de Chamber of Secrets en hoe dat allemaal is gegaan met Ginny, en Fawkes de Phoenix die ineens to the rescue kwam allemaal een beetje vergezocht en mwe, maar er zit natuurlijk ook weer genoeg geweldigs in :)

Verheug me nu echt op deel 3 met LUPINGOD.
Koel en donker bewaren
pi_188903099
Anno 2019 over Harry Potter praten
Koel en donker bewaren
pi_188903143
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:19 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik heb echt nooit geduld om een boek opnieuw te lezen. Snap ook niet waarom ik ze überhaupt koop (ja omdat ik geen lid ben van de bieb).
Ik ben wel lid van de bieb, maar vaak neem ik boeken mee die ik dan toch niet lees :P Maar je kunt ze tenminste onbeperkt meenemen en niet-lezen. Ik vind de bibliotheek een geweldig iets.
Koel en donker bewaren
  woensdag 11 september 2019 @ 22:36:24 #161
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_188903171
Wat betreft fotograferen. Ik vind het zelf altijd heel leuk om te doen. Maar doe het bijna alleen met vakantie. Ik wil wel een spiegelreflexcamera maar die is te groot om mee te slepen. Zeker alleen op vakantie vind ik dat wat gedoe en grote kans op diefstal.

Heb wel een goede compactere (geen compact camera) camera. Naast mijn telefoon. Afwisselend is de een meer geschikt voor een foto dan de ander.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_188903193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:31 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja ik vond alles in de Chamber of Secrets en hoe dat allemaal is gegaan met Ginny, en Fawkes de Phoenix die ineens to the rescue kwam allemaal een beetje vergezocht en mwe, maar er zit natuurlijk ook weer genoeg geweldigs in :)

Verheug me nu echt op deel 3 met LUPINGOD.
Ja, veel van die deus ex machina momentjes wel. En zo toevallig dat niemand de basilisk recht in de ogen keek, terwijl er toch best wat slachtoffers waren. Dat blijft altijd wel wat knullig aan dat deel.

Deel 3 heeft een beetje het tegenovergestelde als deel 2; dat deel is in de gehele serie nog niet eens zo belangrijk qua plot, maar de generatie van Harry's ouders wordt daar meer uitgediept en is qua karakter-ontwikkeling dus erg interessant. En Lupin is inderdaad een geweldig personage _O_
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_188903198
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:32 schreef Guanabana het volgende:
Anno 2019 over Harry Potter praten
Ja toch *O* Dat zullen ook wel klassiekers blijven.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_188903220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:37 schreef Aoibhin het volgende:
En Lupin is inderdaad een geweldig personage _O_
Spoilers zijn waarschijnlijk niet meer nodig, maar toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koel en donker bewaren
pi_188903228
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:38 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja toch *O* Dat zullen ook wel klassiekers blijven.
Ben jij ook echt 'Potterhead'? :P
Koel en donker bewaren
  woensdag 11 september 2019 @ 22:40:52 #166
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_188903245
Overigens blijft de kwaliteit van een foto nog steeds afhankelijk van de fotograaf. Zelfs met de meest basale camera's kun je prima foto's maken. En andersom zie ik heel veel slechte foto's die gemaakt zijn met de beste camera's.

Belangrijk is dat je kadering goed is. Rechte foto's (behalve als schuin juist een mooi effect geeft). Let op waar het licht is. Wat je in beeld neemt. Vooral centraal in beeld en niet teveel of te weinig lucht erboven etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_188903256
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:40 schreef Redefine het volgende:
Overigens blijft de kwaliteit van een foto nog steeds afhankelijk van de fotograaf. Zelfs met de meest basale camera's kun je prima foto's maken. En andersom zie ik heel veel slechte foto's die gemaakt zijn met de beste camera's.

Belangrijk is dat je kadering goed is. Rechte foto's (behalve als schuin juist een mooi effect geeft). Let op waar het licht is. Wat je in beeld neemt. Vooral centraal in beeld en niet teveel of te weinig lucht erboven etc.
Ligt er maar net aan waar je op wil focussen, Nederland kan prachtige (wolken)luchten hebben. :)
Koel en donker bewaren
pi_188903290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ben jij ook echt 'Potterhead'? :P
Zeker! :Y Ik was tijdens mijn studie zelfs lid van de Hogwarts Society daar :D Ik kan er echt na al die jaren nog geen genoeg van krijgen.

Ik ben alleen wat minder fan van veel van die nieuwe verhalen, zoals Fantastic Beasts enzo. En laten we niet beginnen over Cursed Child (hoewel dat toneelstuk wel indrukwekkend was om te zien).
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 11 september 2019 @ 22:45:16 #169
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_188903315
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:40 schreef Redefine het volgende:
Zelfs met de meest basale camera's kun je prima foto's maken.
Ja, maar er zijn wat dat betreft wel grenzen, zoals hoeveel je bijvoorbeeld in focus wilt hebben en of je zo'n foto ook nog goed kan maken als het licht niet ideaal is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_188903334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:44 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Zeker! :Y Ik was tijdens mijn studie zelfs lid van de Hogwarts Society daar :D Ik kan er echt na al die jaren nog geen genoeg van krijgen.

Ik ben alleen wat minder fan van veel van die nieuwe verhalen, zoals Fantastic Beasts enzo. En laten we niet beginnen over Cursed Child (hoewel dat toneelstuk wel indrukwekkend was om te zien).
Oh leuk :D

Cursed Child weet ik verder niets van. Fantastic Beasts, die films, mwe.

Ik hou het ook maar gewoon bij de originele boeken. (In het Engels natuurlijk :+ als kind uiteraard wel in het Nederlands begonnen, maar ik moet echt hard cringen als ik dat nu ergens lees :P)
Koel en donker bewaren
pi_188903337
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Spoilers zijn waarschijnlijk niet meer nodig, maar toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_188903354
Met wat waxinelichtjes, een stukje zwart vilt en oude radiobuizen kan je ook heel wat bereiken :P

FOT / Maandelijkse fotowedstrijd januari 2015: "Radio"

pi_188903364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:46 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de ene kant wel goed dat best veel personages doodt (helemaal voor (iets dat begon als) een kinderreeks), maar soms vind ik ook wel dat ze het overdreef ;(
Koel en donker bewaren
  woensdag 11 september 2019 @ 22:48:46 #174
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_188903380
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:41 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar je op wil focussen, Nederland kan prachtige (wolken)luchten hebben. :)
Mijn voorbeeld ging vooral over gebouwen en dieren en natuur. Maar juist de lucht kan heel mooi zijn. Ook dan geldt wel dat een foto mooier wordt als je een beetje oefent.

Dan vooral opletten op het licht. En daarnaast of je er behalve lucht ook wat anders op zet. Doe je het goed versterkt het effect.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 september 2019 @ 22:53:20 #175
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_188903462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 22:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn wat dat betreft wel grenzen, zoals hoeveel je bijvoorbeeld in focus wilt hebben en of je zo'n foto ook nog goed kan maken als het licht niet ideaal is.
Dat klopt zeker. Maar je moet het dan zien als een beperking in je leven mogelijkheden op bepaalde momenten. Te weinig licht voor de camera etc.

Het belangrijkste van fotograferen is in eerste instantie toch nog steeds hoe je de foto meent. En of je ziet wat je moet zien als fotograaf.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')