abonnement Unibet Coolblue
pi_188882153
Zoals jullie bekend ga ik over 19 dagen naar het mooie India, monsoon is dan net voorbij, dus dengue on the rise.

Ik ken het riedeltje, deet, lange broek/rok/jurk, lange mouwen etc

Maar die DEET uit Hollanda werken toch voor geen millimeter in het buitenland? Muggen lachen me altijd keihard uit als ik die Careplus Deet op heb in het buitenland.

Lokale middeltjes zijn altijd beter. Dus vraag aan iedereen die in India is geweest, weten jullie nog welk spul jullie gebruikten?

Bvd,

Kluun
Niet doen
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:42:31 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_188882234
Water uit de Ganges drinken helpt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 10 september 2019 @ 17:45:40 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Spellchecker dinsdag 10 september 2019 @ 18:06:17 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188882620
Jij bleef toch binnen in je hotelkamer met airco?
  dinsdag 10 september 2019 @ 19:11:17 #5
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_188883555
Ik gebruikte de in Nederland gekochte jungle formula met 50% deet, en dan de roller. Ideaal omdat je het daarmee overal kan smeren zonder die troep aan je handen te krijgen of in te ademen (spray). Je moet wel echt een hoog percentage deet gebruiken (50% dus).
pi_188885255
Moet je wel eerst je auto op Schiphol kunnen parkeren, anders kom je niet zo ver heh?

Oh en ben je wel bij de GGD langs geweest? Je gaat naar India, dus je moet een stuk of 12 spuiten halen, anders is de kans groot dat je doodziek terug komt. Hoop wel dat je ze op tijd hebt gehaald, want ze moeten een paar weken inwerken, anders heeft het nog geen zin.

Maar ja, je kan altijd nog water uit de Ganges drinken. Da's een wondermiddel tegen vrijwel alles.
pi_188886847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:11 schreef Gentianella het volgende:
Ik gebruikte de in Nederland gekochte jungle formula met 50% deet, en dan de roller. Ideaal omdat je het daarmee overal kan smeren zonder die troep aan je handen te krijgen of in te ademen (spray). Je moet wel echt een hoog percentage deet gebruiken (50% dus).
Dank voor de tip. Ik ben sowieso van plan om lokaal iets te kopen. Odomos bijvoorbeeld, maar ik voel me toch iets prettiger als ik al DEET in het vliegtuig zou kunnen smeren. Ik weet het, mag niet in handbagage, maar ik ben voornemens dit in een lege shampooflesje oid te gooien. Mag een roller trouwens wel mee als handbagage?
Niet doen
pi_188886902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 20:44 schreef MissRelin het volgende:
Moet je wel eerst je auto op Schiphol kunnen parkeren, anders kom je niet zo ver heh?

Oh en ben je wel bij de GGD langs geweest? Je gaat naar India, dus je moet een stuk of 12 spuiten halen, anders is de kans groot dat je doodziek terug komt. Hoop wel dat je ze op tijd hebt gehaald, want ze moeten een paar weken inwerken, anders heeft het nog geen zin.

Maar ja, je kan altijd nog water uit de Ganges drinken. Da's een wondermiddel tegen vrijwel alles.
Hey chagrijn, ik ga idd een plek in garage reserveren (lang parkeren met kentekenherkenning), dat doe ik volgende week, want ik wil nog niet in mijn spaargeld duiken.

En ja, ik heb 3 inentingen gehad: DTP, hepatitis A, en buiktyfus.

En niks mis met de ganges bij Rishikesh. Zal er zeker een slok van nemen en bidden dat ik snel trouw en gezin bouw.

Bedankt voor de bezorgdheid.
Niet doen
  Spellchecker dinsdag 10 september 2019 @ 22:06:27 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188886905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:03 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik ben sowieso van plan om lokaal iets te kopen. Odomos bijvoorbeeld, maar ik voel me toch iets prettiger als ik al DEET in het vliegtuig zou kunnen smeren. Ik weet het, mag niet in handbagage, maar ik ben voornemens dit in een lege shampooflesje oid te gooien. Mag een roller trouwens wel mee als handbagage?
Je kan dat toch al smeren voordat je in het vliegtuig stapt?
pi_188887202
geen ervaring met india, maar in thailand werkte nederlandse deet gewoon prima. kopen in outdoor store. en sterke.
pi_188887513
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:06 schreef maily het volgende:

[..]

Je kan dat toch al smeren voordat je in het vliegtuig stapt?
Maar in vliegtuig zitten helemaal geen muggen, gekkie

Gewoon doen na het landen.
  Spellchecker dinsdag 10 september 2019 @ 22:33:50 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188887571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar in vliegtuig zitten helemaal geen muggen, gekkie

Gewoon doen na het landen.
Ja maar gekkie, dan moet hij dat spul in zijn handbagage meesmokkelen ....
pi_188887582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:33 schreef maily het volgende:

[..]

Ja maar gekkie, dan moet hij dat spul in zijn handbagage meesmokkelen ....
Ik hoop dat zij ook ruimbagage meeneemt ;(
  dinsdag 10 september 2019 @ 22:46:40 #14
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_188887852
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:03 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik ben sowieso van plan om lokaal iets te kopen. Odomos bijvoorbeeld, maar ik voel me toch iets prettiger als ik al DEET in het vliegtuig zou kunnen smeren. Ik weet het, mag niet in handbagage, maar ik ben voornemens dit in een lege shampooflesje oid te gooien. Mag een roller trouwens wel mee als handbagage?
Het zit in flesjes van minder dan 100 ml dus mag gewoon mee in een Doorzichtig Plastic Zakje. In het vliegtuig zijn geen muggen dus daar smeren lijkt me overbodig.

Ik zou zeker al meenemen vanuit Nederland. Wij hebben daar juist iemand ontmoet die daar niks kon vinden en toch wel een beetje bezorgd was over de muggen. (Die hebben we toen een flesje van ons meegegeven want dat was vlak voor we weer naar Nederland zouden gaan.)
pi_188888294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:06 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hey chagrijn, ik ga idd een plek in garage reserveren (lang parkeren met kentekenherkenning), dat doe ik volgende week, want ik wil nog niet in mijn spaargeld duiken.

En ja, ik heb 3 inentingen gehad: DTP, hepatitis A, en buiktyfus.

En niks mis met de ganges bij Rishikesh. Zal er zeker een slok van nemen en bidden dat ik snel trouw en gezin bouw.

Bedankt voor de bezorgdheid.
Chagrijn? Goh, dan weet je toch beduidend meer dan ik (en da's heel knap voor iemand die niet bijster snugger overkomt op fok... 8)7 ). Of had je 't toevallig over jezelf? Dan snap ik het namelijk.

Ze jatten trouwens regelmatig kentekenplaten vanaf P3. Dan kom je er nooit meer uit...
pi_188888653
nvm

[ Bericht 8% gewijzigd door robijnwasverzachter op 10-09-2019 23:56:45 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 10:04:43 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_188891321
Je moet een pharmacy binnen lopen daar en er gewoon naar vragen. Ik had toen een tube zalf gekregen, reukloos fijn spul veel beter dan die vieze deet. Ik kan me nog herinneren dat het een witte tube was met iets van een blauw logo. Baalde dat ik niet meer ingeslagen had terug in NL. Overdag kun je gewoon rondlopen in korte broek en mouwen hoor, in de avond gewoon wat voorzichtiger zijn en smeren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_188910576
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:06 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hey chagrijn, ik ga idd een plek in garage reserveren (lang parkeren met kentekenherkenning),
Je gaat toch niet echt op die website je kenteken en je datum van terugkeer intikken he? :D . Gek, dat nummerbord wordt eraf gesloopt de minuut nadat je vertrokken bent en zit binnen no-time op een of andere auto die ze voor een ramkraak gebruiken.

Ik bedoel, ik wil je niet zenuwachtig maken verder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188910596
Deze apenlanden bezoeken en er ook nog geld voor betalen :D
pi_188910622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 22:06 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Hey chagrijn, ik ga idd een plek in garage reserveren (lang parkeren met kentekenherkenning), dat doe ik volgende week, want ik wil nog niet in mijn spaargeld duiken.

En ja, ik heb 3 inentingen gehad: DTP, hepatitis A, en buiktyfus.

En niks mis met de ganges bij Rishikesh. Zal er zeker een slok van nemen en bidden dat ik snel trouw en gezin bouw.

Bedankt voor de bezorgdheid.
Ik zou in dat geval vooral bidden dat je ondanks je entingen niet alsnog tyfus krijgt.
pi_188918400
In India zijn er farmacies op elke straathoek. Gewoon binnenlopen en vragen naar het meest sterke spul. Easy. Deet hebben ze daar ook.

Veel plezier op je reis. India is geweldig. Al die mensen die er niet heen durven en in hun comfortabel reisvakanties blijven hangen weten niet wat voor levenservaring ze missen ;) Het is dan ook niet uit te leggen.
Love is in the air!
pi_188918516
Gewoon een local vragen om over je heen te pissen. Dat helpt tegen de jeuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')