abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 september 2019 @ 15:52:00 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_188862874
Ergens in de komende twee jaar willen we (vriendin en ik) naar Australië om daar een road-trip te maken van Brisbane naar Sydney.
Aangezien we allebei geen zin hebben in vluchten met overstap willen we onderweg stedentrips doen in steden die non-stop met elkaar verbonden zijn. Het oorspronkelijke idee bestond uit Amsterdam - Singapore - Brisbane en Sydney - Hong Kong - Amsterdam. Door huidige onrust in Hong Kong zijn we terughouden geworden om hier heen te gaan en door een reclame van een resort in Hawaii zijn we op het idee gekomen om er een letterlijke wereldreis van te maken.

Omdat we sowieso 3 weken in Australië willen verblijven, de route via Hawaii een extra stedentrip in de USA oplevert én we ons niet willen haasten is het de ludieke titel "Around the world in 40 days".

De voorlopige route is als volgt: (in oostelijke richting)

Bron

Dingen die we nog uit moeten zoeken zijn:
• Richting om te vliegen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat naar het oosten vliegen een grotere jetlag oplevert tov naar het westen vliegen.
• Wanneer exact vliegen. Op het wensenlijstje staan walvissen spotten voor de kust van Australië, maar tegelijkertijd willen we ook lekker weer in Hawaii en in LA.
• Singapore is de eerste stad die in ons op kwam, maar andere steden zijn niet uitgesloten (Kuala Lumpur, Bangkok of Seoul behoren ook tot de mogelijkheden. Tokyo bewaren we graag voor een volgende verre trip)

Budget en tijd zijn geen issue, door een gunstige regeling op werk kunnen we zowel vakantiegeld als vakantie-uren voor meerdere jaren opsparen. De planning is nu om deze reis in 2021 te laten plaatsvinden, eventueel in 2022 als dat financieel gunstiger uitpakt.

Tips en ervaringen voor het plannen van een dergelijke trip zijn welkom!
So we just called him Fred
  maandag 9 september 2019 @ 15:55:47 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_188862937
Lijkt me geen reet aan. Ik spendeer liever meer tijd in een land of stad om alles te kunnen te ontdekken dan stoer op Facebook kunnen zeggen dat je “daar en daar” bent geweest en verder niks gedaan hebt. Stoer hoor TS!
#KICKOUTZP
  maandag 9 september 2019 @ 16:06:52 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_188863134
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 15:55 schreef wollah het volgende:
Lijkt me geen reet aan. Ik spendeer liever meer tijd in een land of stad om alles te kunnen te ontdekken dan stoer op Facebook kunnen zeggen dat je “daar en daar” bent geweest en verder niks gedaan hebt. Stoer hoor TS!
Welke tips heb je om het leuker te maken?
So we just called him Fred
  maandag 9 september 2019 @ 16:07:26 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_188863143
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 16:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Welke tips heb je om het leuker te maken?
140 dagen ipv 40 bijvoorbeeld. Dat is al een goed begin
#KICKOUTZP
pi_188863369
Jammer dat je bazenstad Hong Kong wilt overslaan
Ik zou er persoonlijk gewoon heen gaan :@
pi_188863499
Ik vond persoonlijk het stuk van Sydney naar Brisbane het minst bijzonder van de oostkust. Juist vanaf Byron Bay/Brisbane naar Cairns vond ik het een stuk mooier. Dan kun je onderweg naar Fraser Island, Noosa, Whitsunday Islands, Magnetic Island en bij Cairns kun je makkelijk een tripje naar het Great Barier Reef maken. Nog iets verder naar het noorden heb je ook nog tropisch regenwoud.

Drie weken is daar denk ik wel net te kort voor. 3 weken is dan wel weer ruim voldoende om vanaf Brisbane naar Sydney te reizen. Veel plezier alvast!
pi_188864042
Leuk idee!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 september 2019 @ 17:50:42 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_188864981
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:23 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Jammer dat je bazenstad Hong Kong wilt overslaan
Ik zou er persoonlijk gewoon heen gaan :@
Wij vinden het ook erg jammer. Als het zou kunnen was het een no-brainer om daar heen te gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:31 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vond persoonlijk het stuk van Sydney naar Brisbane het minst bijzonder van de oostkust. Juist vanaf Byron Bay/Brisbane naar Cairns vond ik het een stuk mooier. Dan kun je onderweg naar Fraser Island, Noosa, Whitsunday Islands, Magnetic Island en bij Cairns kun je makkelijk een tripje naar het Great Barier Reef maken. Nog iets verder naar het noorden heb je ook nog tropisch regenwoud.

Drie weken is daar denk ik wel net te kort voor. 3 weken is dan wel weer ruim voldoende om vanaf Brisbane naar Sydney te reizen. Veel plezier alvast!
Thnx voor de tips, die nemen we zeker mee.
We gaan Brisbane - Sydney sowieso niet in de kortste route doen ;) We willen eerst richting het noorden rijden en dan weer afzakken naar zuiden. We zijn op Brisbane en Sydney gekomen vanwege mogelijke vliegroutes naar elders. Een alternatief is een roadtrip ten noorden van Brisbane en dan met een binnenlandse vlucht naar Sydney.

Sydney kunnen we natuurlijk ook helemaal schrappen, maar aangezien we allebei verwachten niet snel nogmaals in Australië komen lijkt ons dat weer een gemiste kans.
So we just called him Fred
pi_188865675
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 17:50 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wij vinden het ook erg jammer. Als het zou kunnen was het een no-brainer om daar heen te gaan.
[..]

Thnx voor de tips, die nemen we zeker mee.
We gaan Brisbane - Sydney sowieso niet in de kortste route doen ;) We willen eerst richting het noorden rijden en dan weer afzakken naar zuiden. We zijn op Brisbane en Sydney gekomen vanwege mogelijke vliegroutes naar elders. Een alternatief is een roadtrip ten noorden van Brisbane en dan met een binnenlandse vlucht naar Sydney.

Sydney kunnen we natuurlijk ook helemaal schrappen, maar aangezien we allebei verwachten niet snel nogmaals in Australië komen lijkt ons dat weer een gemiste kans.
Als je naar Australië gaat moet je zeker Sydney niet skippen inderdaad. Dat is echt een hele mooie stad!
pi_188876321
in plaats van Hong Kong, wat een aanrader is maar misschien momenteel niet zo'n goed idee, zou je ook Taipeh kunnen overwegen. Is echt een leuke stad met mooie omgeving.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188877304
Ik vind het geen slecht idee. Om naar Australie te gaan ben je sowieso heel veel tijd kwijt, zo maak je het jezelf wat leuker.
Voor Australie zou ik een goed beginpunt uitzoeken en dan een mooie route plannen, desnoods pak je een binnenlandse vlucht om op je vertrekpunt te komen.
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gedaan, maar ik had veel meer tijd. Mijn route was:
BRU-LHR-PVG-(1 maand China)-SIN-(5 maanden ZO Azie)-SYD-(1 maand Australie)-MEL-CHC-(4 weken Nieuw Zeeland)-LAX-(1 maand VS)-NYC-LHR-BRU

Over je (mogelijke) stops:
SIN is een toffe stad voor een paar dagen. Ik zou er echter niet willen wonen. Ik vind het vooral fijn als je daar aankomt na een lange reis door minder ontwikkelde gebieden in Asie.
BKK is kan echt een mooie stendentrip zijn, vooral als je er nog noit bent geweest. Een gode combi van Oost en West. Het sleazy gedoen van weleer kun je nu makkelijk ontwijken.
KL kan erg leuk zijn, maar ik vind SIN en BKK leuker.
Je kunt ook een transit visum krijgen voor sommige Chinese steden (Beijing of Shanghai bijv.) dat kan ook leuk zijn.
Heb je Fiji overwogen ipv Hawai'i? Eigenlijk zijn beide bestemmingen niet te doen in een paar dagen en heb je meer tijd nodig.
Waarom LA en niet SF? SF vond ik eigenlijk leuker.

Qua weer, ja ik herken het. Toen ik er was, was het in Australie zomer en stond er heel veel in brand. 40 graden, heet en droog. 6 weken later ofzo zat in in Chicago, -20, sneeuw... Als je volledige vrijheid hebt qua seizoen zou ik eerder voor het Europees voorjaar of najaar gaan, dan vermijd je de extremen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 10 september 2019 @ 15:58:20 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188880823
Persoonlijk zou ik eerder voor Fiji kiezen dan voor Hawaii. Dat is ook bereikbaar vanuit Brisbane en Sydney en je kan daarvandaan ook doorvliegen naar San Francisco of Los Angeles.
Of via Avarua op de Cook Islands om nog een stukje Nieuw Zeelands territorium mee te pakken. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188918350
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 16:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Welke tips heb je om het leuker te maken?
Je baan stoppen en een jaar op wereldreis gaan ;)

Hongkong en Singapore mooie steden voor een aantal dagen. Hongkong zou ik gewoon meepakken overigens. Is deel van het avontuur.

Verder ook leuk om op New York oid te vliegen vanuit Hawaii en vanuit daar naar Nederland.

Wel een vermoeide trip in verband met alle tijdsverschillen.
Love is in the air!
pi_188953177
Gaaf idee!

Weet niet of ze nog bestaan, maar jaren geleden kon je via luchtvaartalliance 'around the world tickets' kopen. Zit je wel vast aan vliegmaatschappijen binnen die alliance, maar prijs kon verrassend voordelig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
in plaats van Hong Kong, wat een aanrader is maar misschien momenteel niet zo'n goed idee, zou je ook Taipeh kunnen overwegen. Is echt een leuke stad met mooie omgeving.
Dit. Taipeh vond ik ook een erg leuke stad. Je kan je er prima een week vermaken, zowel binnen de stad als op max een uur reizen als je een beetje centraal gaat zitten. Metropolis, kleine dorpjes en natuur binnen handbereik!
Voor wat foto's, kijk hier
pi_188966099
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 10:12 schreef polariteit het volgende:
Gaaf idee!

Weet niet of ze nog bestaan, maar jaren geleden kon je via luchtvaartalliance 'around the world tickets' kopen. Zit je wel vast aan vliegmaatschappijen binnen die alliance, maar prijs kon verrassend voordelig zijn.
[..]
Die bestaan nog. Ik weet alleen niet of ze nog steeds voordelig zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 19 september 2019 @ 14:11:15 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189021519
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Persoonlijk zou ik eerder voor Fiji kiezen dan voor Hawaii. Dat is ook bereikbaar vanuit Brisbane en Sydney en je kan daarvandaan ook doorvliegen naar San Francisco of Los Angeles.
Of via Avarua op de Cook Islands om nog een stukje Nieuw Zeelands territorium mee te pakken. :P.
Fiji zal ik ook eerder pakken. Hawaii verdient wat meer tijd imo. Oahu, waar Honolulu ligt is een mooi eiland hoor, maar als je zo dichtbij bent moet je eigenlijk ook Kauai en Maui zien. Big Island vonden we niet heel spannend.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:27:04 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_189482078
Thnx voor alle tips zover. Levert weer een hoop nieuwe ideeën op.

Inmiddels zijn we er al wel achter dat we de route om gaan draaien. Van Oost naar West levert ons een stuk minder jetlag ellende op dan vice versa.
So we just called him Fred
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:04:11 #18
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189694974
Ik zou gewoon 1 regio pakken. Bijv. Sydney, Brisbane, Taipei, Seoul, Tokyo en terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')