abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 9 september 2019 @ 08:05:51 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188856997
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 07:37 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zelf vind ze dat er geen probleem is. Afspraken op de poppoli belt ze steeds af met de meest lullige smoesjes. Zij ziet niet wat wij wel zien.
Wat zien jullie?
Resistance is futile.
pi_188857118
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 07:37 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Zelf vind ze dat er geen probleem is. Afspraken op de poppoli belt ze steeds af met de meest lullige smoesjes. Zij ziet niet wat wij wel zien.
Wat maakt dat jullie je zorgen maken? En wie zijn ‘wij’?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188857888
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 08:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat zien jullie?
Dat ze wat vreemd doet.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 08:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat maakt dat jullie je zorgen maken? En wie zijn ‘wij’?
Ik, mijn dochter, mijn familie en vrienden.
pi_188857940
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat ze wat vreemd doet.
[..]

Ik, mijn dochter, mijn familie en vrienden.
Als jullie je echt zorgen maken en zij het anders ziet, dan lijkt het me zaak dat je dit bij een volgend gezamenlijk bezoek aan de verloskundige bespreekt. En als het dringend lijkt, dan zou ik op zo kort mogelijke termijn een afspraak plannen.
  Vis een optie? maandag 9 september 2019 @ 11:47:49 #30
70532 loveli
N
pi_188859034
Hoe vreemd? Vreemd dat je de huisarts inschakelt, haar moeder, de politie of alleen Fok!?
crap in = crap out
pi_188859778
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:47 schreef loveli het volgende:
Hoe vreemd? Vreemd dat je de huisarts inschakelt, haar moeder, de politie of alleen Fok!?
Gewoon vreemd, anders dan gewoonlijk.
En nee, de wouten of haar moeder zijn wel het laatste wat we nu kunnen gebruiken. De gynaecoloog zou het mee in de gaten houden maar die ziet haar natuurlijk maar eventjes. Ons valt haar gedrag veel meer op.
  maandag 9 september 2019 @ 12:49:43 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188859805
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En nee, de wouten of haar moeder zijn wel het laatste wat we nu kunnen gebruiken. De gynaecoloog zou het mee in de gaten houden maar die ziet haar natuurlijk maar eventjes. Ons valt haar gedrag veel meer op.
Je herkent het dan toch zelf van de vorige zwangerschap? Aan de bel trekken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188859903
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:46 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan moet je de gynaecoloog hierop aanspreken. Met haar meegaan naar de volgende afspraak of zsm een nieuwe maken en dit bespreken daar.
pi_188860287
Ze was toch gestopt met medicatie of was dat van plan? Misschien heeft het daarmee te maken.

Ik zou altijd zelf logisch na blijven denken ipv wildvreemden op een forum raadplegen over de geestestoestand van je geliefde.

Denk je dat er een risico is, dat ze een gevaar kan zijn voor zichzelf en anderen, dan ga je best naar de huisarts om te overleggen.

Als er geen/laag risico is, kan je het beste aan haar zelf vragen hoe je haar kunt helpen/steunen.

De meeste mensen (incl. vrouwen) vinden het dan prettig als je open vragen stelt en luistert zonder direct conclusies te trekken, in te vullen wat er aan de hand is of adviezen te geven.
What's the name of the game?
pi_188860795
Tja misschien zie ik wel gewoon dingen die er niet zijn.
pi_188862112
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:39 schreef Cryptocoryne het volgende:
Misschien, maar je familie dan ook?

Beschrijf samen met een ander familielid aan haar wat jullie zien. Vraag of ze dat zelf door heeft? Zo nee, kan je uitleggen dat je je zorgen hier om maakt. En verder, ook als ze het wel door heeft kan je vragen waarom ze zich zo gedraagd. Als ze vreemde redenen geeft (ik wordt door de AIVD in de gaten gehouden, jullie zijn van plan mij te vermoorden/baby af te pakken, of gewoon: het is kut en ik wil liever dood) kan je zo nodig ontkennen waar ze jullie van beschuldigd. Verder toe lichten dat die ideen je zorgen om maakt en beter op de pop polikliniek besproken kunnen worden.

Weigert ze, kan je de huisarts inschakelen. Zeker als ze uitspraken heeft gedaan die zichzelf, haar kind of anderen ernstig nadeel kunnen veroorzaken (mishandeling, dood, weglopen/in drugs vluchten en andere schade etc.)
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188862361
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 22:22 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iemand heeft goede en slechte dagen, de goede dagen duren enige tijd, en daarna volgt een mindere periode waarin je het maar somber inziet, het deprimerende gevoel is tijdens de de mindere periode sterk. En deze periodes wisselen elkaar af in wisselend tempo.
Herkent iemand dit gevoel?
Wat is hier tegen te doen en wat kan iemands omgeving doen?
Dat hangt er toch zo enorm vanaf waar het vandaan komt lijkt mij.

En iemand helpen die hiermee niet geholpen wil worden is eigenlijk niet goed mogelijk.
  maandag 9 september 2019 @ 19:41:56 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188867294
quote:
Misschien wel, misschien niet.
Maar met haar achtergrond is het vrij logisch dat jullie alerter zijn.

Beter trek je te vroeg of onnodig aan de bel dan te laat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? maandag 9 september 2019 @ 20:01:28 #39
70532 loveli
N
pi_188867628
quote:
Ik wacht wel op het volgende topic.
crap in = crap out
pi_188868275
Ijzer, vit B6, magnesium, calcium en vit D hangen daar mee samen..

Ben zelf ook redelijk bipolair, maar vooral als ik moe ben en slecht voor mezelf zorg.

Accepteer geestelijke labels pas als je je bloed heb laten testen. ;)
pi_188869179
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet.
Maar met haar achtergrond is het vrij logisch dat jullie alerter zijn.

Beter trek je te vroeg of onnodig aan de bel dan te laat.
Ik heb er met mijn vrouw over gepraat, ze ziet het zelf ook maar ze is als de dood dat ze haar kindje afpakken, ze heeft kennelijk wel geleerd van de eerste keer dat het fout ging. En ze weet dat ik daar ook bang voor ben. Na vorig jaar is het bijna op een OTS voor onze zoon uitgedraaid, omdat de autoriteiten dachten dat ze niet goed voor hem kon zorgen en ze hulp afwees. En nu is ze als dn dood dat ze haar baby afpakken. Zo shit allemaal.
pi_188869423
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik heb er met mijn vrouw over gepraat, ze ziet het zelf ook maar ze is als de dood dat ze haar kindje afpakken, ze heeft kennelijk wel geleerd van de eerste keer dat het fout ging. En ze weet dat ik daar ook bang voor ben. Na vorig jaar is het bijna op een OTS voor onze zoon uitgedraaid, omdat de autoriteiten dachten dat ze niet goed voor hem kon zorgen en ze hulp afwees. En nu is ze als dn dood dat ze haar baby afpakken. Zo shit allemaal.
Ik denk dat als je zelf al vroeg aan de bel trekt dat instanties daar niet negatief naar kijken het lat namelijk zien dat je de ellende voor wilt zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188869646
Ik heb zelf ook wantrouwen tegen jeugdzorg. En ik snap haar angst heel goed. Ik durf het niet aan te kaarten bij de gynaecoloog. Straks pakken ze ze echt af.
Iemand nog tips om de donkere dagen te verbeteren?
pi_188869768
Gewoon lekker blijven aanklooien. Dat is namelijk echt de beste optie. Waarom zou je hulp vragen aan mensen die er verstand bij hebben he..

Wat had ik eigenlijk verwacht van een topic van jou :')

Daahaag
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188869973
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gewoon lekker blijven aanklooien. Dat is namelijk echt de beste optie. Waarom zou je hulp vragen aan mensen die er verstand bij hebben he..

Wat had ik eigenlijk verwacht van een topic van jou :')

Daahaag
Jij zou je kind laten afpakken omdat je bovenkamer niet helemaal in orde is?
Ik wil mijn kinderen graag bij mij hebben en ze zien opgroeien. Anders kan ik net zo goed geen kinderen krijgen.
  maandag 9 september 2019 @ 21:36:47 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188870090
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ach.
Ik snap haar best. Ze is bang, ziet dat het niet echt goed gaat en is bang voor de gevolgen. Ze voelt zich schuldig, ze weet dat ze beter zou kunnen functioneren, maar door vanalles werkt het gewoon even niet.

Allemaal heel begrijpelijk, vanuit haar, vanuit jou, vanuit de verdere omgeving.

Ik weet niet of het mijn plaats is, maar is het misschien een idee hulp buiten de officiele instanties te zoeken. Een coach waar jullie je goed bij voelen, een (zelf)hulpprogramma buiten de officiele instanties?

Ik weet niet wat wijsheid is, ik ken jullie persoonlijke situatie niet. Wel dat er een postnatale depressie was, wat gewoon een lichamelijke situatie is, geen 'eigen schuld' is. Dat is haar schuld niet, dat is jouw schuld niet.

Wat ik wel denk te lezen in jouw woorden is dat jullie echt wel jullie best doen. Met shit omstandigheden e.d. zitten.
Blijf begrip tonen voor elkaar, blijf praten alhoewel het soms oh zo moeilijk is.

En hoe cliche dan ook, hou vol. En leg veel aandacht op wat wel goed gaat.
Jullie kunnen dit. Het is shit, het is zwaar, maar jullie maken ook stappen de goede kant op.
3 stappen vooruit, 1 of 2 terug, het is nogsteeds voortgang. Zie dat, vier dat.
Nogmaals, heel cliche, maar probeer daaraan vast te houden.

Ik kan niet meer doen dan een dikke virtuele knuffel geven. En zeggen dat jullie dit kunnen, het is niet makkelijk, jullie zullen fouten maken, maar jullie kunnen dit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188870379
Weet je, je mag dit eigenlijk niet wegmoffelen. Ik begrijp haar angst wel maar de kans is sowieso al groter dat ze opnieuw een postnatale depressie krijgt. En de kans op een postnatale psychose mag je zeker niet onderschatten! En ze kan daar echt niets aan doen!! Dat is volledig hormonaal gestuurd, maar die postnatale psychotische vrouwen zijn in staat om hun hele kroost te vermoorden.
Ik wil je niet bang maken maar je kan beter iets te vroeg aan de bel trekken dan te laat: dan kan er tijdig met medicatie begonnen worden en zal ze hopelijk van een postnatale depressie gespaard blijven, ze zal sowieso niet zo erg zijn. Als je te lang wacht, dan zijn de gevolgen veel erger!! Misschien zelfs onherstelbaar..
Goed van je om haar zo goed te willen helpen!
pi_188870454
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ach.
Ik snap haar best. Ze is bang, ziet dat het niet echt goed gaat en is bang voor de gevolgen. Ze voelt zich schuldig, ze weet dat ze beter zou kunnen functioneren, maar door vanalles werkt het gewoon even niet.

Allemaal heel begrijpelijk, vanuit haar, vanuit jou, vanuit de verdere omgeving.

Ik weet niet of het mijn plaats is, maar is het misschien een idee hulp buiten de officiele instanties te zoeken. Een coach waar jullie je goed bij voelen, een (zelf)hulpprogramma buiten de officiele instanties?

Ik weet niet wat wijsheid is, ik ken jullie persoonlijke situatie niet. Wel dat er een postnatale depressie was, wat gewoon een lichamelijke situatie is, geen 'eigen schuld' is. Dat is haar schuld niet, dat is jouw schuld niet.

Wat ik wel denk te lezen in jouw woorden is dat jullie echt wel jullie best doen. Met shit omstandigheden e.d. zitten.
Blijf begrip tonen voor elkaar, blijf praten alhoewel het soms oh zo moeilijk is.

En hoe cliche dan ook, hou vol. En leg veel aandacht op wat wel goed gaat.
Jullie kunnen dit. Het is shit, het is zwaar, maar jullie maken ook stappen de goede kant op.
3 stappen vooruit, 1 of 2 terug, het is nogsteeds voortgang. Zie dat, vier dat.
Nogmaals, heel cliche, maar probeer daaraan vast te houden.

Ik kan niet meer doen dan een dikke virtuele knuffel geven. En zeggen dat jullie dit kunnen, het is niet makkelijk, jullie zullen fouten maken, maar jullie kunnen dit.
Ik snap haar ook wel. En dit heeft niets te maken met aanklooien, maar ik heb wel begrip voor haar angst. Ze wil geen buitenstaanders toe laten omdat ze bang is dat die ook zien dat er iets fout is en zullen klikken. Ze kan het gelukkig goed vinden met de ex van m'n broertje.
pi_188870512
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:47 schreef Lenny77 het volgende:
Weet je, je mag dit eigenlijk niet wegmoffelen. Ik begrijp haar angst wel maar de kans is sowieso al groter dat ze opnieuw een postnatale depressie krijgt. En de kans op een postnatale psychose mag je zeker niet onderschatten! En ze kan daar echt niets aan doen!! Dat is volledig hormonaal gestuurd, maar die postnatale psychotische vrouwen zijn in staat om hun hele kroost te vermoorden.
Ik wil je niet bang maken maar je kan beter iets te vroeg aan de bel trekken dan te laat: dan kan er tijdig met medicatie begonnen worden en zal ze hopelijk van een postnatale depressie gespaard blijven, ze zal sowieso niet zo erg zijn. Als je te lang wacht, dan zijn de gevolgen veel erger!! Misschien zelfs onherstelbaar..
Goed van je om haar zo goed te willen helpen!
Haar kindjes zijn haar hele wereld, die doet ze niks!
  maandag 9 september 2019 @ 21:57:32 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188870731
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Haar kindjes zijn haar hele wereld, die doet ze niks!
Maar misschien zichzelf wel vanuit oa schuldgevoel. En dat is net zo belangrijk. Zij is net zo belangrijk.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')