abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188897450
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Apart dit, nou ja voor mij dan.

Financieel red ik me wel. Misschien geen vetpot, maar ik red het wel en kan een nieuwe normaal vinden waarin ik een ok leven kan hebben.

Emotioneel is het veel zwaarder. Als hij doodgaat of ineens vertrekt laat dat emotioneel een enorm gat achter. Die vele malen groter en zwaarder is dan die financieen.
Die niet opgevuld kan worden door die oh zo geweldige en dure schoenen, die ver weg vakantie of andere materiele zaken.

Mijn wereld stort in door zijn vertrek, door dat gemis vam die liefdevolle band. Niet omdat ik anders om moet gaan met mijn financieen.
Ik kan prima gelukkig zijn met minder geld, maar mijn liefde die wegvalt? Dat zou me echt heel erg zwaar vallen.
Spullen zijn maar spullen. Inwisselbaar, met slim omgaan met financieen zelfs met een prutbaantje te doen, geluk en rust in te vinden.
Mijn hart, mijn liefde delen, samenzijn, dat is niet inwisselbaar. Dat heeft voor mij veel meer waarde dan wat extra geld.

Geld valt te vergaren. Maar een echte en diepe band met elkaar veel minder.
Ja, er zullen vast meer mensen met wie ik gelukkig kan zijn. Maar zo'n band opbouwen, samen een leven leven, dat kost veel meer. Is wat echt waardevol is in mijn ogen.

Mijn partner is voor mij niet iets leuks voor zolang het duurt maar niet echt noodzakelijk. Hij is deel van mijn emotionele leven. Wat het leven mooi maakt.

Ik zou liever terug gaan naar het begin. Voorzichtig en slim met financieen zodat je niet in de problemen komt (met moeite) dan naar ruim zitten financieel en zonder die liefde/band.
Zo ontzettend waar ;(
  woensdag 11 september 2019 @ 16:42:44 #252
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188897491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:16 schreef -marz- het volgende:
Ik vind het wel een beetje gekunsteld overkomen die onafhankelijkheid en gelijkwaardigheid.

Financieel kan je het prima samen regelen en afdekken zodat geen van beiden met lege handen achterblijft, daar hoef je niet allebei een baan voor te hebben.

Maar dingen gaan sowieso gebeuren in een mensenleven en dan ben je echt wel op elkaar aangewezen.

Het lijkt mij juist 'ongezond' als je heel hard je onafhankelijkheid probeert vol te houden in je relatie. Dat gaat ook altijd ten koste van iets.

Je leert juist zo veel over het leven en over jezelf, je groeit naar elkaar toe, als je je kwetsbaarheid en afhankelijkheid onder ogen durft te komen. Want afhankelijk ben je toch wel.

Ik ben ook wel eens op straat komen te staan met niets, zonder inkomen. Toch zijn dat geenszins de dingen waar je jaren later nog wakker van ligt.
Mee eens.

Teveel 'onafhankelijk' willen zijn lijkt te duiden op geen echte band aangaan. Inwisselbaar, voor zolang het duurt. Nooit echt 'all in' zijn.

Teveel 'afhankelijk' zijn lijkt te duiden op onzekerheid, een te grote kwetsbaarheid, teveel te 'pikken' omdat het alternatief teveel kost.

Een balans daartussenin lijkt het beste.
Gelukkig leven we in een land waarin dit prima mogelijk is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188897524
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mee eens.

Teveel 'onafhankelijk' willen zijn lijkt te duiden op geen echte band aangaan. Inwisselbaar, voor zolang het duurt. Nooit echt 'all in' zijn.

Teveel 'afhankelijk' zijn lijkt te duiden op onzekerheid, een te grote kwetsbaarheid, teveel te 'pikken' omdat het alternatief teveel kost.

Een balans daartussenin lijkt het beste.
Gelukkig leven we in een land waarin dit prima mogelijk is.
Ja snap ik wel. Dat je altijd in je achterhoofd houdt dat het mis zal gaan. Maar goed helaas gaat het heel vaak ook mis. Denk niet dat je er van te voren van uit moet gaan maar dat het wel handig is als je vangnet hebt.
pi_188897575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja snap ik wel. Dat je altijd in je achterhoofd houdt dat het mis zal gaan. Maar goed helaas gaat het heel vaak ook mis. Denk niet dat je er van te voren van uit moet gaan maar dat het wel handig is als je vangnet hebt.
De staat vangt je wel op. We wonen hier niet in de rimboe ofzo.
pi_188897584
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De staat vangt je wel op. We wonen hier niet in de rimboe ofzo.
Moet toch niet je streven zijn joh :{
pi_188897653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moet toch niet je streven zijn joh :{
Als het niet anders kan. Dit is Nederland, er is hier hulp beschikbaar voor zij die het nodig hebben.
  woensdag 11 september 2019 @ 16:55:34 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188897683
Even 1 ding dat ik blijkbaar niet duidelijk gemaakt heb: mijn wereld stort zonder Six. niet in, vanuit financieel oogpunt gezien.

Emotioneel zou ik zeker gedurende een hele lange tijd een enorm wrak zijn, hij is de liefde van m'n leven en m'n beste vriend. Ik vraag me af of ik er überhaupt ooit helemaal overheen zou komen als ik hem zou verliezen.
Resistance is futile.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:08:32 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188897908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die hebben we hier in Nederland altijd.
In het allerergste geval zit je (tijdelijk) in de bijstand. Geen lolletje, maar doenbaar.

Misschien is mijn blik anders. Ik kom uit een arbeiders gezin. Er was geen geld in overvloed. We gingen naar de nederlandse camping op vakantie. We konden niet het duurste en nieuwste krijgen.

Maar er was liefde in overvloed. We waren samen zonder dat we geen eten hadden bv
De spullen die we konden krijgen waren 'simpel', maar was des te meer lol en binding.
Bij de rivier zitten met wat zelfgesmeerde broodjes met ham en kaas. Wat een lol hadden we. Dobbel spelletjes met kwartjes, Monopoly, tv kijken met zn allen, naar her strand, naar het bos.
Dat zijn de dingen waar ik op terug kijk, die ik mee heb genomen in mijn leven.
Dat samen zijn, samen delen. Die liefde, die lol, dat zijn de waardevolle herinneringen.

Zelfde nu ik wel 'rijker' ben. Die spullen e.d.? Leuk hoor, maar als ik gevraagd wordt wat me bijgebleven is zijn het ervaringen. Dat stomme dobbelspelletje, die keer dat we in de zomer met familie en een berg vrienden tot in de nacht lol hadden. Al die keren dat die ander het even zwaar had en we er voor hem/haar waren, er voor elkaar waren.
Gewoon naar dat stomme center parks (wat ik alleen op mezelf nooit gekozen had) met elkaar, de band die we hadden en hebben.
Naar het strand, die enorme regenbui waardoor we moesten schuilen onder dat kleine afdakje. Lachend hutje mutje zaten hopend dat de BBQ die we aangestoken hadden nog net het vlees gaar zou krijgen.

Als je kijkt naar je mooiste herinneringen zit dat dan echt in die duurste vakantie, het duurste vlees, de duurste schoenen, de dikste auto? Of zit dat in het samen delen? De mensen om je heen waar je om geeft die bij je zijn?

Voor mij geld dat laatste veel zwaarder. Als ik over een tijd op mijn sterfbed lig zal ik niet terug kijken naar wat ik kon bekostigen, maar naar wat ik heb gedeeld met de mensen die ik lief heb. Familie, gezin, vrienden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 11 september 2019 @ 17:14:12 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188897990
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:55 schreef Seven. het volgende:
Even 1 ding dat ik blijkbaar niet duidelijk gemaakt heb: mijn wereld stort zonder Six. niet in, vanuit financieel oogpunt gezien.

Emotioneel zou ik zeker gedurende een hele lange tijd een enorm wrak zijn, hij is de liefde van m'n leven en m'n beste vriend. Ik vraag me af of ik er überhaupt ooit helemaal overheen zou komen als ik hem zou verliezen.
Dat is wat ik bedoel.

Financieel kom je er wel uit.
Mijn moeder, altijd thuismoeder geweest, verloor mijn vader (hij is overleden) toen ze 62 was.
Binnen 3 maanden had ze werk, verhuiste naar een kleiner huis en hield haar eigen broek op na een leven van thuismoeder zijn.
Fijn werk, grote inkomsten? Nee.

Toch was dat in drie maanden geregeld.
Het gemis van een liefdevolle partner, een emotioneel 'thuis'?
Dat duurde veel langer. Gelukkig wel gelukt. Na een jaar of twee begon ze daar weer stappen in te maken.
De impact van dat emotionele was vele malen groter dan het financiele.
pi_188898134
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:55 schreef Seven. het volgende:

En dan nog maar eens zien of je je eigen broek op kunt houden. Verdriet om een verloren liefde hakt er wel in. Het is niet iets wat je uit kunt zetten, je kunt niet even zorgeloos geld gaan verdienen met verdriet op deze schaal.
pi_188899090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In een rol geduwt worden is nooit ok.
Ook niet als dat over wel werken gaat.

Gelukkig geld meestal dat er overleg is, dat er samen gekozen wordt voor een bepaalde constructie.
Dat financieen daarin ook een rol spelen is logisch (degene die het meeste verdiend zal meestal degene zijn die het meeste werkt). Maar over het algemeen is het dus in overleg. Wil de vrouw in deze graag iig de eerste jaren meer thuis zijn voor het kind, vindt de vader dat ook prettig.

We kunnen wel praten over mannen die dit 'verwachten', maar ik zie ook redelijk vaak dat mannen een 'offer' maken. Een ik buffel wel door met werk zodat ons kind iemand thuis kan hebben.
Geen ik duw je in die positie, maar een ik offer op zodat dat kan.
Tot best treurige constructies aan toe, waarbij de man in kwestie eigenlijk heel graag ook meer tijd had gehad voor zijn kind(eren).

Zeker hier in Nederland is het meestal niet zo dat de man de vrouw in die rol drukt. Is het vaker zo dat hij zichzelf in de rol van grote kostwinnaar duwt. Omdat hij denkt dat dat van hem verwacht wordt. Zelfs tot aan zijn omgeving die hem zegt een vent te zijn en te doen wat hij moet doen.

Vrouwen zijn hier niet het grootste 'slachtoffer' van die nare mannen die dat afdwingen.
Mannen zijn hier veel kwetsbaarder in, zitten nog veel meer met een keurslijf en het is soms moeilijk daar los van te komen.
Vrouwen hebben daarin veel meer vrijheid gekregen. Van een thuismams zijn is ok tot een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.
De vrouw die de eerste 4 jaar thuis is en daarna part time gaat werken kijkt niemand raar van op. De vrouw die wel kiest voor haar carriere uitbouwen krijgt te horen go for it girl, power woman.
Wat krijgt de man te horen die een andere keuze maakt dan de kostwinnaar zijn?
Je was het met mij eens dat heel veel vrouwen in Nederland zelf part time werken. Ik zie dat deze vrouwen een parttime baan ambieren lang voordat de kinderen komen. Part time werk betekent extra vrije tijd voor de vrouw en de vriendhelft verdient ook nogeens genoeg. Het lijkt mij logisch dat wanneer de man het leeuwendeel van de financien binnentrekt, dat bij aanvang van kinderen, dat hij fulltime blijft werken. En de vrouw dan voor het ukkie zorgt tot het zelf naar school kan lopen. Ik snap niet warom vrouwen hierom viesmad worden op mannen in het algemeen en onderrukking roepen.
  woensdag 11 september 2019 @ 18:26:45 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188899384
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:13 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Je was het met mij eens dat heel veel vrouwen in Nederland zelf part time werken. Ik zie dat deze vrouwen een parttime baan ambieren lang voordat de kinderen komen. Part time werk betekent extra vrije tijd voor de vrouw en de vriendhelft verdient ook nogeens genoeg. Het lijkt mij logisch dat wanneer de man het leeuwendeel van de financien binnentrekt, dat bij aanvang van kinderen, dat hij fulltime blijft werken. En de vrouw dan voor het ukkie zorgt tot het zelf naar school kan lopen. Ik snap niet warom vrouwen hierom viesmad worden op mannen in het algemeen en onderrukking roepen.
Ik vind wat je hier beschrijft ontzettend Nederlands. Only in Nederland werken vrouwen al parttime voor ze kinderen hebben. En daarna ook trouwens. Mijn 2 vrouwelijke directe collega's hebben kleine kinderen en werken beide fulltime, dat kan blijkbaar gewoon in Zweden.
Resistance is futile.
pi_188899507
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind wat je hier beschrijft ontzettend Nederlands. Only in Nederland werken vrouwen al parttime voor ze kinderen hebben. En daarna ook trouwens. Mijn 2 vrouwelijke directe collega's hebben kleine kinderen en werken beide fulltime, dat kan blijkbaar gewoon in Zweden.
Dat kan en mag hier in Nederland natuurlijk ook. Maar dat doen de meesten (die ik tegenkom) blijkbaar niet in Nederland.

Wat willen die redpill vrouwen. Dit wordt nogsteeds niet echt besproken hier.
pi_188899674
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:32 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dat kan en mag hier in Nederland natuurlijk ook. Maar dat doen de meesten (die ik tegenkom) blijkbaar niet in Nederland.

Wat willen die redpill vrouwen. Dit wordt nogsteeds niet echt besproken hier.
Wat ik ervan begreep toen ik het las een poosje terug op reddit, zijn deze vrouwen bezorgd dat de blue pill overtuigingen ze niet gelukkig gaan maken, maar dat ze er juist hun eigen glazen mee ingooien wat betreft het vinden van een goede liefde/stichten van een gezin.

Omdat een man niet werkt volgens de mooie idealistische overtuigingen en ook niet gaat werken, alle idealisme en sociale druk ten spijt.

Dus deze vrouwen willen liever aan zichzelf werken om "een goede vrouw" (partner) te zijn dan druk zetten op mannen om zich aan hun wensen te conformeren.

Maar dit kan ook mijn interpretatie/projectie zijn, ik vond het niet heel eenduidig en vooral veel tekst allemaal.
What's the name of the game?
pi_188899704
Het minimaliseren van lijden begint bij het minimaliseren van onechte verlangens en behoeften.
Leven is het verliezen van illusies. - LK | Tolerance is a cheap commodity for the apathetic. - LK
pi_188899829
Ben ik in de wereld van de jonge Werther beland ofzo, met al die sentimentele praat? :D
pi_188900030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:52 schreef Cockwhale het volgende:
Ben ik in de wereld van de jonge Werther beland ofzo, met al die sentimentele praat? :D
Ah, de eloquente heer Cockwhale blieft geen goethiaanse uitwisseling der zielenroerselen.

Vertel jij dan eens iets over red pill women?
pi_188900460
I found the RPW, let's see what she has to say (Lauren Southern).

Ik ben halverwege aan t luisteren en het lijkt erop dat deze RPWs's de bluepill feminisme en politieke correctheid zat zijn. En ze proberen te vissen in de vijver van jonge succesvolle mannen. Dus doorsnee mannen wees niet geillusioneerd het gaat de RPW's niet om jou. Toch weer een staaltje hypergamy van deze RPW's.
pi_188900891
Wat een vervelende meid pittige dame.

Bij "the dating market" wou ik afhaken maar toch nog een stukje verder gekeken, ik trek de felheid niet zo goed :P

Ik ben het wel met haar eens dat "rondshoppen" als vrouw slecht is voor je kansen op een goede relatie.

En dat je als vrouw je niet erg bewust bent van je "assets" totdat je ze niet meer hebt. Dat het dan wel een soort armoede wordt, kan ik mij nu niet direct zo veel bij voorstellen maar als ik in de supermarkt al die kortgeknipte grijze duifjes zie, die nog niet eens 60 zijn, ook weer wel.

Al dat daten wat vrouwen tegenwoordig doen, ik denk echt dat dat afbreuk doet aan je karaktervorming, je normen en waarden, je focus, je mentale ruimte, je zelfliefde en je inzicht in wat je van een goede relatie mag verwachten. Ik spreek ook uit eigen ervaring. Wat dat betreft dus wel met haar eens.
  woensdag 11 september 2019 @ 20:05:36 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188901116
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:45 schreef LelijKnap het volgende:
Het minimaliseren van lijden begint bij het minimaliseren van onechte verlangens en behoeften.
Hele wijze woorden.
Resistance is futile.
pi_188901772
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ken echt geen vrouwen die al parttime werken voor er een kind is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188901854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 19:54 schreef -marz- het volgende:
Wat een vervelende meid pittige dame.

Bij "the dating market" wou ik afhaken maar toch nog een stukje verder gekeken, ik trek de felheid niet zo goed :P

Ik ben het wel met haar eens dat "rondshoppen" als vrouw slecht is voor je kansen op een goede relatie.

En dat je als vrouw je niet erg bewust bent van je "assets" totdat je ze niet meer hebt. Dat het dan wel een soort armoede wordt, kan ik mij nu niet direct zo veel bij voorstellen maar als ik in de supermarkt al die kortgeknipte grijze duifjes zie, die nog niet eens 60 zijn, ook weer wel.

Al dat daten wat vrouwen tegenwoordig doen, ik denk echt dat dat afbreuk doet aan je karaktervorming, je normen en waarden, je focus, je mentale ruimte, je zelfliefde en je inzicht in wat je van een goede relatie mag verwachten. Ik spreek ook uit eigen ervaring. Wat dat betreft dus wel met haar eens.
Ik denk dat daten en meerdere relaties hebben gehad juist nazettend duidelijk naakt voor jezelf wie je bent en wat he van een goede relatie verwacht en mag verwachten. Wat je eigenwaarde is en wat he van een partner verwacht als toevoeging. Als je je bewaart voor de ware en geen idee hebt van relaties en hoe je jezelf daarin verhoudt, is het een utopie te denken dat je een goede relatie zult hebben en houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188901868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Die hebben we hier in Nederland altijd.
In het allerergste geval zit je (tijdelijk) in de bijstand. Geen lolletje, maar doenbaar.

Misschien is mijn blik anders. Ik kom uit een arbeiders gezin. Er was geen geld in overvloed. We gingen naar de nederlandse camping op vakantie. We konden niet het duurste en nieuwste krijgen.

Maar er was liefde in overvloed. We waren samen zonder dat we geen eten hadden bv
De spullen die we konden krijgen waren 'simpel', maar was des te meer lol en binding.
Bij de rivier zitten met wat zelfgesmeerde broodjes met ham en kaas. Wat een lol hadden we. Dobbel spelletjes met kwartjes, Monopoly, tv kijken met zn allen, naar her strand, naar het bos.
Dat zijn de dingen waar ik op terug kijk, die ik mee heb genomen in mijn leven.
Dat samen zijn, samen delen. Die liefde, die lol, dat zijn de waardevolle herinneringen.

Zelfde nu ik wel 'rijker' ben. Die spullen e.d.? Leuk hoor, maar als ik gevraagd wordt wat me bijgebleven is zijn het ervaringen. Dat stomme dobbelspelletje, die keer dat we in de zomer met familie en een berg vrienden tot in de nacht lol hadden. Al die keren dat die ander het even zwaar had en we er voor hem/haar waren, er voor elkaar waren.
Gewoon naar dat stomme center parks (wat ik alleen op mezelf nooit gekozen had) met elkaar, de band die we hadden en hebben.
Naar het strand, die enorme regenbui waardoor we moesten schuilen onder dat kleine afdakje. Lachend hutje mutje zaten hopend dat de BBQ die we aangestoken hadden nog net het vlees gaar zou krijgen.

Als je kijkt naar je mooiste herinneringen zit dat dan echt in die duurste vakantie, het duurste vlees, de duurste schoenen, de dikste auto? Of zit dat in het samen delen? De mensen om je heen waar je om geeft die bij je zijn?

Voor mij geld dat laatste veel zwaarder. Als ik over een tijd op mijn sterfbed lig zal ik niet terug kijken naar wat ik kon bekostigen, maar naar wat ik heb gedeeld met de mensen die ik lief heb. Familie, gezin, vrienden.
Mee eens, maar dat is allemaal erg moeilijk te snappen voor onze red pill vrienden blijkbaar. Ach, soort zoekt soort, als zij gelukkig zijn met hun op keiharde selectie/targets gebaseerde zakelijke overeenkomst relatie, wie zijn wij.
<a href="https://www.bol.com/nl/p/dromen-durven-doen/9200000085089860/ target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Dromen durven DOEN</a>
pi_188902006
-

[ Bericht 99% gewijzigd door LelijKnap op 11-09-2019 21:07:36 ]
Leven is het verliezen van illusies. - LK | Tolerance is a cheap commodity for the apathetic. - LK
pi_188913718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat daten en meerdere relaties hebben gehad juist nazettend duidelijk naakt voor jezelf wie je bent en wat he van een goede relatie verwacht en mag verwachten. Wat je eigenwaarde is en wat he van een partner verwacht als toevoeging. Als je je bewaart voor de ware en geen idee hebt van relaties en hoe je jezelf daarin verhoudt, is het een utopie te denken dat je een goede relatie zult hebben en houden.
Het is ook wel utopisch om te denken dat ervaring je behoedt om dezelfde fouten en keuzes weer te maken. Mensen maken veelal en altijd weer dezelfde fouten. Seven zegt dat ze al 7 (giftige) relaties heeft gehad voor ze bij de huidige was. Of dit nu komt doordat mannen algemeen lomp zijn of haar slechte mannensmaak laat ik maar in het midden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')