abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188847389
Deel 1: R&P / The Red Pill Women

De subreddit voor mannen is bekend en omstreden (https://www.reddit.com/r/TheRedPill/ ). En vrouwenhaat en frustratie lijkt er hoogtij te vieren. Maar er is ook een Red Pill stroming voor vrouwen ( https://www.reddit.com/r/RedPillWomen/ ). Fun fact, in de openingspost op de The Red Pill Women Wiki staat:
quote:
We're glad you made it here. Many women who stumble upon the Men's subs first are shocked by the locker room atmosphere, and flee Red Pill theory entirely, or arrive at our door shell-shocked. You are in the right place now, and will find a welcoming community.

Womens' sexual strategy is different from that of men.

The RedPillWomen subreddit follows the same praxeology of male-female sexual dynamics as TRP. However, the application of sexual strategies is different. Red Pill Women seek commitment from men, and Captains or strong, competent leaders as partners. This follows the basic sexual marketplace transaction: Women are the gatekeepers of sex, while men are the gatekeepers of commitment.

The sexual strategies of men are not oppositional, but complementary. Red Pill Women are not against men, but both parties seek to maximize and fully negotiate their position in sexual and relationship market transactions.

RedPillWomen concern themselves with relationships, not casual sex. Unlike the experience of men, casual sex is so easy for women to obtain that it requires no strategy. The Red Pill calls women in this position Plates, and is off-topic and against the rules of this sub accordingly.

Stay out of the Men's subs until you've developed a good RP knowledge base from the female perspective. Because it's a male space and locker room environment, there exists a certain amount of venting anger and frustration over women. Only after you're familiar with RP theory does it become easy to recognize the kernels of RP wisdom that are relevant to you. Experienced RPW members tend to lose curiosity toward the male oriented content anyway.

Men who came through the women's portal despite being notified: It's OK to lurk and read if you want. However, just as the male spaces have the "Tits or GTFO" rule, this is a female space and our policy is commitment or GTFO. Best to go back to the male spaces to post.
Ik ben inderdaad daarom uit verwondering eens gaan lezen hoe die Red Pill vrouwen dan denken, want vrouwenhaat lijkt onderdeel van het gedachtegoed te zijn. Ik vond het interessant om te lezen, dus vandaar ook dit topic waarmee ik in de OP even een inkijkje wil geven in het RPW gedachtegoed (poging tot samenvatten gedaan). En het is mi ook beter voer voor een discussie dan de uitlatingen van de RP mannen.

De draadjes en discussie op de subreddit zelf vaak doodgewoon en lijken niet per se een link te hebben met het RPW gedachtegoed. Zoals relatieadvies waarbij de antwoorden niet per se heel veel verschillen met die op het Viva forum (wel afhankelijk van de exacte vraag uiteraard). Ik geef hieronder even een paar voorbeelden van draadjes van de Wiki waarin het Red Pill Women gedachtegoed wel sterk naar voren komt.

Blue Pill indoctrinatie
Het begint allemaal bij hoe 'we' geïndoctrineerd zijn door de Blue Pill. In dit draadje wordt beschreven hoe zij zich aan 'Blue Pill' gedachtegoed ontworsteld heeft en wat voorbeelden darvan zijn: https://www.reddit.com/r/(...)pill_as_a_woman_the/
Even heel grofweg in het kort, voorbeelden van de Blue Pill mythes die zij hier noemt zijn:
- Schoonheid is subjectief
- Iedereen is een unieke sneeuwvlok
- Je bent goed zoals je bent
- Dik zijn ophemelen, skinny shamen door eetstoornissen erbij te halen
- Mannen geven naast uiterlijk ook veel om persoonlijkheid, humor en intelligentie. (aka, de seksuele marktwaarde van vrouwen is vergelijkbaar met die van mannen in de ogen van Blue Pill vrouwen)

Ze sluit af met de conclusie: 'Voor mij betekent RPW leren om Blue Pill propganda te filteren en te beteugelen en mijn waarde (Sexual Market Value) op lange termijn te behouden. The Red Pill gaat over het bewust worden van je zwakheden en gevaren onderweg (de cock carrousel (the CC), de aantrekkingskracht tot bad boys, de behoefte aan bevestiging, enz.) En het maken van keuzes die voor jezelf een goede toekomst garanderen.'

Mannen en vrouwen en hun verschillende Sexual Market Values (male SMV en female SMV)
https://www.reddit.com/r/(...)necessary_roughness/
Mannen:
quote:
Men's value rests mostly on their ability to prove themselves--but they weren't born valuable. They started from nothing and had to constantly fight others (and themselves) to prove their worth.

Us women understand this instinctively; don't we chase and lust after men who can stand on their own two feet, and fend us off from the lions? And don't we behave indifferently (or with disgust) to who don't know how to do anything/can't provide for us? It's highly unromantic, but that's the way it is. Anyone who characterizes women as "evil" because of this doesn't understand basic RP tenets. Specifically, that the dual mating strategy is neither bad nor good--it just is.
En boze Red Pill mannen zijn dus boos, omdat ze nog steeds boos zijn met het slikken van de rode pil en zich bedonderd voelen door Blue Pill gedachtegoed.

Vrouwen:
quote:
[...] In this sense, the odds are heavily stacked against us because we only have so much time when we are at our peak beauty to find and secure an LTR (Long Term Relationship)/marriage. Like it or not, men place physical attractiveness as their #1 trait they look for in a mate. The fact that you have an education, career, or whatever else you think is valuable does NOT make you more sexually attractive. Once we're no longer beautiful (assuming you do nothing about it), our chances of finding a man drop significantly. This is why we at RPW advocate against riding the CC--you waste your good years on men who have no intention of giving you an LTR/marriage.
quote:
The older you are, the harder you'll have to work to maintain your value. Looks-wise, a 45-year old woman is never going to be able to compete with a 19-year old. She's just not. But this is where your education, career, etc. can help develop your relationship market value (RMV). Once you hit The WallTM*, a critical part of the mental calculations men do when evaluating you for marriage/LTR material is what you contribute to the relationship. For example:

"Sally isn't getting any younger, but she's a damn good cook and keeps the house clean. She's good with friendly intellectual sparring about world news and events, which keeps me mentally stimulated outside of work."

*The point in a woman's life where her ego and self-assessed view of her sexual market value exceed her actual sexual market value; the beginning of the decline. Usually occurs as a wake-up shock to women when they realize that their power over men was temporary and that their looks are fading. This usually results with first denial and then a sudden change in priority towards looking for a husband. Even after hitting the wall, many women will squander a few more precious years testing her SMV with alphas to double-check, hoping her perceived decline was a fluke, this will make her even more bitter when she finally has to settle for a worse-beta than she could've gotten before because of squandering her youth.
Bovenstaande is eigenlijk wat het meeste wordt geassocieerd met Red Pill gedachtegoed en wat je hier op FOK! ook nog weleens tegenkomt. Maar omdat RPW toch niet de cock carrousel gaan berijden zijn ze over het algemeen niet zo erg SMV-georiënteerd en is de filosofie een stuk breder.

Je kan ook prima een kindvrije carrièrevrouw zijn die redpilled is, zo lang je dan maar een 'Long term relationship' hebt met een man die daarbij past val je in deze community niet uit de toon.

Waarom zou je als vrouw de rode pil nemen?
https://www.reddit.com/r/(...)me_amazing_benefits/
Samengevat:
- Geen onnodig complexe irrationele Blue Pill visie op de wereld meer
- Weten wat je rol is in conversaties en daarin rust vinden
- Geen woede en wrok meer (want daar hebben feministen vaak last van)
- De mogelijkheid om slimme keuzes te maken

Overige linkjes voor een impressie
Het overzicht op de Wiki
Begrippenlijst met veelgebruikte termen
Reasons Why a Male Led Relationship Works Better
Your Relationship is Not Equal
Low SMV (Sexual Market Value) and You
Relationship market value vs Sexual market value: some traits to consider
Becoming more feminine- traits behaviors etc

Waarom nou dit topic? Om eens kennis te maken met het vrouwelijke Red Pill gedachtegoed en dat te bespreken. :)

Enkele posts uit #1:
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 23:30 schreef Ixnay het volgende:
[...]

Er zijn ook happy redpillers zoals ik. Red pill ben je meestal niet op 1 onderwerp maar het is meer een levenshouding die je hebt of niet.

Als je het hebt over vrouwen/relaties, waar het in de OP om lijkt te gaan dan vinden veel redpillers dat de kosten-baten-analyse heel ongunstig uitvalt.

Eigenlijk voegt een vrouw namelijk heel weinig toe aan je leven. Vooral als je niet zo nodig vader wil worden zie ik eigenlijk helemaal geen reden om aan een traditionele relatie te beginnen. Een vrouw in deze cultuur heeft nogal wat eisen. Dit zorgt voor veel stress bij sommigen. Een man moet als eerste al over het algemeen veel salaris afgeven.

Veel bluepillers shamen redpillers omdat ze veel minder seks zouden hebben. Ik geloof niet echt of dit betreurenswaardig is voor de redpiller. In een relatie vanaf 6 maanden tot 2 jaar is er weinig speicaals nog aan seks. Een nieuwe liefde daarentegen is veel meer exciting. Daarnaast zeggen bluepillers dat ze gratis seks hebben. De waarheid is dat de bluepiller de allerduurste seks heeft die je kunt hebben.

Daarnaast is het een feit dat een vrouw hypergaam is. Ik vind dat je jongens dit wel op school moet vertellen, want het wordt heel erg verdoezeld. Een jongen denkt echt dat er ooit een vrouw is die hem superieur vindt. Een vrouw wil een man primair voor resources. Zelfs Freud heeft dit aan de aandacht gebracht. Als je dasr bewust van bent en het ook met eigen ogen inziet is zo'n traditionele relatie helemaal niet zo'n ideaalbeeld.

De echte red pill kiest bewust voor dit pad en is daar gelukkig mee. Hij telt alle plussen en minnen van traditionele relaties bij elkaar op en de eindsom is een dikke min. Op reddit zijn een heleboel boze teleurgestelde mannetjes voor wie dat pad geblokkeerd is, dit zijn de incels en de onsuccesvolle bluepilled beta males.

Zij geven de echte red pill een negatief beeld. Een echte redpiller is helemaal niet gefrustreerd en haatvol tegen vrouwen. Hij is gewoon bewust van female nature en bedankt hier vriendelijk voor. En laat die vrouw in haar waarde, zij is ook maar een mens met een biologische drift die zij volgt.

Female nature kun je niet veranderen. Het is zelfs een van de redenen waarom we bestaan.

:)
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 13:16 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Red pill is juist het inzien dat die leegte, die eenzaamheid en die negativiteit de werkelijkheid is.

Zij zien de bluepillers juist als eenzaam. Bluepillers leven in een illusie dat zij niet alleen zijn.

Het is ook typisch blue pill om te zeggen dat red pill negatief en eenzaam is. Maar het is juist het grote verschil tussen die 2. Net zoals in The Matrix.

Red pill = Geef mij die waarheid! Al doet het pijn. Ik wil in die waarheid geloven, koste wat kost.

Blue pill = Als dat die waarheid is weiger ik hierin te geloven. Ik blijf liever in die mooie illusie waar ik nu in leef die mij gelukkig maakt.

Blue pill is ook heel erg van: "Zo wil ik de dingen wel/niet zien."

Red pill wil de feiten zoals ze zijn en probeert daar het beste van te maken. Dit lijkt ook heel erg op het existentialisme van Schopenhauer.

Of je het een of het ander kiest ligt puur aan wat waarde voor jou heeft.

Stel er is een drug die je al je zonde en ellende doet vergeten. Je voelt geen pijn en alles om je heen lijkt lief en mooi. Dan zouden de bluepillers, wat vaak moraalridders zijn, heel erg anti deze drug zijn vreemd genoeg.

Ik zie de blue pill juist als drugs. Alle naarheid in de wereld willen ze negeren.

De red pill wil de wereld eerlijk en objectief benaderen en ziet heel veel leegte, negativiteit en eenzaamheid overal. Waarom jezelf voor de gek houden dan vraagt hij zich af.

Dat vrijwel de hele wereld een dominante blue pill cultuur heeft zit diep geworteld in onze recente geschiedenis. Mensen gebruiken het geloof als opium. Dit gaf hun hoop en kracht. We hebben geleerd om.ons zo te wapenen tegen ellende, honger, armoede, tegenslag. We zijn opgevoed door deze filosofie, of anders zijn we opgevoed door mensen die zo opgevoed zijn.

Mensen krijgen de blue pill met hun geboorte mee. Niemand die red pill is kiest er voor om blue pill te worden. Het is uitsluitend in 1 richting. Dat zegt toch ook wel wat?
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 13:21 schreef Lenny77 het volgende:
Zoals ik het begrijp wil de redpill vrouw een traditionele relatie met een goede, fatsoenlijke man die kan zorgen voor een levenslange relatie (lees huwelijk) en waarmee zij, haar man en hun gezin fatsoenlijk oud kunnen worden. Dat kan je alleen maar krijgen door je niet losbandig te gedragen en je meteen in je prime-time (dus jonge jaren) te focussen op een degelijke man en zo snel mogelijk te trouwen. Als je in je jonge, mooie jaren gaat rondsletten met mooie jongens omdat het net dan zo makkelijk gaat, dan verlies je die tijd waarin je juist aantrekkelijk bent voor de degelijke man. En als je dan uitgeslet bent, dan is de degelijke man bezet of wil hij je niet omdat je een losbandige geschiedenis hebt. Alleen de restjes blijven over... Alles draait dus om asap te settelen terwijl je nog mooi bent. Want dat willen mannen! Volgens de rpw zijn mannen niet geïnteresseerd in scholing van de vrouw of carrière. Alleen het mooie kopje telt! Dus je moet dat kopje wijs gebruiken en geen tijd verliezen.
Over die muur bij 40+: als een vrouw dan alleen komt te staan en weldegelijk bewust is over haar vervagende schoonheid, dan is de drang naar sex met knappe jongens groot daar zij je een beter gevoel kunnen geven. Maar op een bepaald moment willen zelfs die jongens je niet meer omdat je wel echt te oud bent geworden en blijven er alweer alleen maar restjes mannen over die je niet wil hebben. Dus bij het raken van de muur moet je asap een degelijke man zoeken en niet nog eerst even de cc berijden voor je beter in je vel te voelen.

Zo begrijp ik het :P
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2019 14:49 schreef Seven. het volgende:
Dat stuk over waarom mannen beter de leiding nemen in een relatie lees ik nu. De uitgangspunten slaan al helemaal nergens op :') .

Vrouwen vallen niet per definitie op mannelijke mannen.
Mannen zijn ook helemaal niet per
definitie beschermender dan vrouwen (sterker nog, ik persoonlijk denk dat vrouwen in de regel veel meer geneigd zijn tot beschermen). Vrouwen nemen minder risico's, en daardoor eerder geneigd om geweld uit de weg te gaan.

Vrouwen zijn niet geneigd om beslissingen te nemen in hun eigen belang :') , eerder het omgekeerde.
Mannen zijn ook niet meer dan vrouwen geneigd om het beste van hun huwelijk te maken. Ze zien de scheiding vaak niet aankomen, dat is een ander verhaal.

Dat is even inhoudelijke kritiek op de stelling dat mannen beter de leiding nemen in een relatie.. laat ik het zo zeggen: ik zou er doodongelukkig van worden en een kerel die me zoiets door de strot zou durven douwen zou direct op straat staan :+ .


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2019 15:08:34 ]
pi_188847454
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2019 14:49 schreef Seven. het volgende:
Dat stuk over waarom mannen beter de leiding nemen in een relatie lees ik nu. De uitgangspunten slaan al helemaal nergens op :') .

Vrouwen vallen niet per definitie op mannelijke mannen.
Mannen zijn ook helemaal niet per
definitie beschermender dan vrouwen (sterker nog, ik persoonlijk denk dat vrouwen in de regel veel meer geneigd zijn tot beschermen). Vrouwen nemen minder risico's, en daardoor eerder geneigd om geweld uit de weg te gaan.

Vrouwen zijn niet geneigd om beslissingen te nemen in hun eigen belang :') , eerder het omgekeerde.
Mannen zijn ook niet meer dan vrouwen geneigd om het beste van hun huwelijk te maken. Ze zien de scheiding vaak niet aankomen, dat is een ander verhaal.

Dat is even inhoudelijke kritiek op de stelling dat mannen beter de leiding nemen in een relatie.. laat ik het zo zeggen: ik zou er doodongelukkig van worden en een kerel die me zoiets door de strot zou durven douwen zou direct op straat staan :+ .
Tja dat komt voort uit het idee dat vrouwen hypergaam zouden zijn volgens mij.
quote:
The tendency for women to deceive men and leech money and resources off them.
Nog even terugkomend hierop:

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 23:30 schreef Ixnay het volgende:
Daarnaast is het een feit dat een vrouw hypergaam is. Ik vind dat je jongens dit wel op school moet vertellen, want het wordt heel erg verdoezeld. Een jongen denkt echt dat er ooit een vrouw is die hem superieur vindt. Een vrouw wil een man primair voor resources. Zelfs Freud heeft dit aan de aandacht gebracht. Als je dasr bewust van bent en het ook met eigen ogen inziet is zo'n traditionele relatie helemaal niet zo'n ideaalbeeld.
Waardoor heeft hij dat idee dan eigenlijk ineens? Want dat is nogal vreemd in een samenleving met onderwijs dat gericht is op gelijkwaardigheid.
pi_188847540
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:04 schreef PatriciaPrecies het volgende:

Red pill vrouwen hebben allemaal als voorkeur/ voorwaarde rijke mannen van onbekende leeftijd die financieel kunnen zorgen voor stabiliteit. Oppervlakkige vrouwen in deze categorie gaan voor de best verdienende mannen zonder na te denken over persoonlijkheid en zien je als een middel tot een stabiel leven, om rond middelbare leeftijd wellicht ongelukkig te worden en te scheiden. Niet oppervlakkige vrouwen in deze categorie willen alleen iets van de beste man weten als hij naast rijk ook nog een gentleman is.
Nee ze gaan juist wel voor persoonlijkheid of in ieder geval gedrag, omdat dat essentieel is voor dat stabiele leven. Anders kom je weer bij een Chad uit.
pi_188848008
Cringy jargon wel weer.

Maar ik denk dat het best nuttig gedachtegoed kan zijn voor vrouwen die vastlopen bij het daten door een aanpak die niet aansluit bij het doel dat ze hebben (bijvoorbeeld een vaste relatie willen, maar ondertussen eindeloos daten met een man die zich niet aan je wil binden maar liever fuckbuddy's wil blijven omdat hij niet mee wil naar je oma op de thee). Ik denk wel dat een beetje gezond verstand je daarbij beter verder kan helpen dan deze subreddit.

Verder lijkt de subreddit nogal geclaimd te worden door traditionele huisvrouwen met religieuze achtergrond. Op zich verfrissend, want die kom je elders op reddit niet veel tegen.
  zondag 8 september 2019 @ 15:36:10 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188848073
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee ze gaan juist wel voor persoonlijkheid of in ieder geval gedrag, omdat dat essentieel is voor dat stabiele leven. Anders kom je weer bij een Chad uit.
Ik denk dat het een conflict is tussen hun natuurlijke driften en hun intelligentie.

Vanuit hun natuur willen ze Chad omdat hij goed zaad heeft. Vaak sterker, zelfverzekerder, mannelijker, egoïstischer. Daarnaast vreest hij helemaal nergens voor. Dat geeft ze een gevoel van zekerheid/bescherming.

Met hun verstand willen ze de stabiele good guy.

Het valt ook op dat jonge vrouwen relatief vaker Chad willen omdat ze denken dat die Chad best een goede vader voor haar kinderen kan zijn. Later als ze relatief verstandiger zijn verandert deze mening.

Ook valt het op dat meer intelligente, en hoger opgeleide vrouwen relatief vaker voor een good guy kiezen omdat bij intelligente vrouwen vaak het verstand sterker is dan de natuurlijke driften.

Het omslagpunt van de voorkeur van Chad naar good guy vindt bij intelligente vrouwen ook vaak plaats op een jongere leeftijd.
pi_188848192
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee ze gaan juist wel voor persoonlijkheid of in ieder geval gedrag, omdat dat essentieel is voor dat stabiele leven. Anders kom je weer bij een Chad uit.
Als dat zo is, behoor ik lichtelijk tot de red pill groep. Maar ik vind naast praktische zaken een goede band hebben met iemand wel echt heel belangrijk, zonder de band hoeft het van mij niet.
pi_188848446
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:33 schreef Lokasenna het volgende:

Verder lijkt de subreddit nogal geclaimd te worden door traditionele huisvrouwen met religieuze achtergrond. Op zich verfrissend, want die kom je elders op reddit niet veel tegen.
Ik vind dat het publiek nog vrij divers is en ook veel mensen die niet per se een gezinsleven zoeken/willen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:41 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Als dat zo is, behoor ik lichtelijk tot de red pill groep. Maar ik vind naast praktische zaken een goede band hebben met iemand wel echt heel belangrijk, zonder de band hoeft het van mij niet.
Omdat sommige dingen overeenkomen met gezond verstand maakt dat je nog niet lichtelijk red pill. :+
pi_188848852
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:41 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Als dat zo is, behoor ik lichtelijk tot de red pill groep. Maar ik vind naast praktische zaken een goede band hebben met iemand wel echt heel belangrijk, zonder de band hoeft het van mij niet.
Dat geldt ook voor de red pil mensen toch?! :P
pi_188849207
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:09 schreef Chia het volgende:

Nog even terugkomend hierop:
[..]

Waardoor heeft hij dat idee dan eigenlijk ineens? Want dat is nogal vreemd in een samenleving met onderwijs dat gericht is op gelijkwaardigheid.
De traditionele rolverdeling hoe ongelijk ook gaat vele honderduizenden jaren verder terug dan Freud. En dit zal vast zijn blijven ingebakken in ons mensen-hersenen. Ik meen van J. Peterson te hebben gehoord. Dat vrouwen die carriere maken en dik verdienen en de man de huisman is, niet gelukkig zijn. Voor haar gevoel zou ze verzorgd willen worden en een man van gelijke niveau en inkomen willen. Deze vrouwen gaan dan vreemd. Een huisman is minderwaardig en een vrouw dat voor een man zorgt hoort voor haar gevoel niet. In real life heb ik dit een paar keer zien ontvouwen. Een meisje wat trouwt met een man en als manager verdient gaat zich stuk ergeren aan de man die zogenaamd thuis niets zou doen waarop een scheiding volgde. Dit haakt in op het idee dat vrouwen hypergaam zijn. Hypergaam moet je dus breed interpreteren. Ik wil hiermee zeggen dat traditionele rolverdeling mischien niet zo slecht is. Ik bedoel niet te zeggen dat vrouwen niets mogen en onderdrukt moeten worden. Dat maakt het feminisme ervan. Divide and conquer. Zwart vs wit. De praktijk is wat vloeibaarder. En mannen/vrouwen hebben toch ook wel last een aangeboren instinct die ze niet kunnen negeren. Ik denk dat RPM een reactie is op de feministische hysterie en mannenhaat van tegenwoordig. Wat de sexen uit elkaar drijft.

Er is nog een ander aspect wat ik zeer interessant vindt. Maar dit gaat richting BNW. Als je totale controle over alle mensen op deze wereld en hun doen laten en keuzes wilt hebben. Dan beteugel je allereerst de mannen in elk land. Die zijn het gevaarlijkst. Zij zijn het agressievst. Zij zijn ook degenen die alles maken en onderhouden. Van wegen tot electronica. Het zijn ook uitvinders. Als je hen kan sturen dmv de vrouwmarkt te reguleren. Dan blijven mannen altijd slaaf. In die zin is vrouw een soort valuta. En een regelknop. Wanneer je zoals nu een hele grote groep mannen op alle manieren tegenwerkt en buitensluit (in opleiding en ook weerhoudt van sex). Dan doen die mannen niets meer. Blijven ze thuis roken een joint gamen alleen. En keldert de maatschappij beetje bij beetje. En op een gegeven moment worden zij ook agressief. En dit is precies wat het doel is volgens mij. Extremisme in de hand werken. Landen van binnenuit ontregelen. Ook allerlei zondebokken creeeren. Ik zag een trend warbij de extremistische boogeyman opschoof van eerst de gekke Moslim in het oosten naar nu the domestic white alt-right extremist. Naming shaming dus. Dan heb je handvatten om mensen te benoemen optepakken en te reguleren. En hierna de maatschappij naar eigen inzicht herinrichten.

Red pil gaat volgens mij verder dan man/vrouw verhouding, relaties en sex.

[ Bericht 4% gewijzigd door Special-Tee op 08-09-2019 17:01:18 ]
pi_188851069
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 11:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Vertel dan welke. Nu wil je doen alsof je argumenten hebt maar je komt met helemaal niks.
[..]

Waar zeg jij dat ik het bij anderen leg. In mijn post had ik het overigens op een enkele alinea na helemaal niet over mijzelf. Het ging over red pill.

Zelf heb ik trouwens een vriendin, maar niet traditioneel. Dus je betoog gaat niet op.
[..]

Genoeg redpillers die vrouwen kunnen krijgen maar het totaalplaatje niet zien zitten.

Jij denkt mogelijk dat iedereen een vrouw belangrijk vindt omdat dat jouw eigen waardehiërarchie hoog staat.
Ik schrijf dat de een wel vaart in een relatie en de ander niet. Waarom ga je er dan toch vanuit dat ik denk dat iedereen een vrouw belangrijk vindt? Daar is 0,0 aanleiding voor.

Waar het mij om gaat is jouw negatieve benadering. Zoals 'eigenlijk voegt een vrouw heel weinig toe aan je leven'. En dan heb je wel een relatie? Waarom dan vraag ik mij af...

Maar ook dat een vrouw heel wat eisen heeft. Alsof ze allemaal hetzelfde zijn en alsof mannen niet ook meer dan eens wat eisen.

Alle plussen en minnen van een traditionele relatie is een dikke min. Ook al zoiets. Misschien voor jou, maar zou dat nou echt niet ook iets over jou zeggen?

En al dat negatieve is female nature. Kunnen ze niets aan doen zeg je dan nog, maar daar zit toch een bepaalde minachting in. Leuk ten opzichte van je vriendin.

Je wilde nog weten wat discutabel is:

- Eigenlijk voegt een vrouw namelijk heel weinig toe aan je leven.;

Enorm afhankelijk van de persoon. Ik vind dat mijn vriendin heel veel toevoegt aan mijn leven.

- Een vrouw in deze cultuur heeft nogal wat eisen;

Verschilt per vrouw en ik denk dat het eerder is dat ze wat wensen. Nou ja, dat mag. Om met iemand samen te leven moet er meer zijn dan 'doe maar een man'.

- In een relatie vanaf 6 maanden tot 2 jaar is er weinig speicaals nog aan seks;

Dan wordt het echt tijd dat je wat creatiever wordt in bed. Het hoeft niet saai te worden, je hoeft niet terug te zakken naar 3x per maand of minder. En daar heb je zelf enorm veel invloed op!

- Daarnaast is het een feit dat een vrouw hypergaam is;

Dat is geen feit, want per vrouw verschillend. Daarnaast heel erg afhankelijk van de maatschappij.

- Een vrouw wil een man primair voor resources.

Erg zeldzaam, zeker in onze cultuur. Een vrouw wil eerder primair een verbinding.

Overigens is het niet gek om in een maatschappij waar je als vrouw afhankelijk bent van mannen (in meer of mindere mate) om te dromen van een rijke man. Net zo goed als een man in die situatie droomt van zelf rijk te worden. Zelfde droom.

Onder de streep ontbreekt het in jouw post gewoon aan nuance en ook aan de rol van mannen goed te bezien. Maar als man zul je vast wel doorhebben dat niet iedere man hetzelfde is. Dat niet iedere man gewoon een lekker wijf zoekt om te neuken en dat was het dan wel (dat soort idiote gedachtes zie je aan de andere kant, met name @geeninspiratie1235 betrap ik geregeld op dat soort onzinnige uitspraken).

En het leidt allemaal af van jou. Want dat is wat dat redpill, bluepill is: zaken buiten jezelf leggen. Het is nu eenmaal zo, ik kan er niets aan doen. Lekker makkelijk wel!
pi_188851586
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor de red pil mensen toch?! :P
Ik hoop het :') het klinkt allemaal wel heel rechttoe rechtaan.
pi_188851763
Ik had eigenlijk de indruk dat als men over een man met "resources" spreekt dat het niet puur over harde valuta gaat.

Maar misschien is dat invulling van mij, ik zie het sowieso best wel zonnig in wat de red pill betreft.

Ik vind feministen (wat blue pill denk ik is?) vaak erg boos (op mannen, op ongeljikheid, op heel veel eigenlijk wel). En toch zijn ze op zoek naar een relatie. Dit vind ik al heel lang heel raar, volgens mij gaat boosheid jegens de wereld niet samen met een gelukkige relatie.

Volgens mij lost "the red pill" dit probleem op omdat je als vrouw niet boos hoeft te zijn wegens feministische principes.
What's the name of the game?
  zondag 8 september 2019 @ 19:59:47 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188852078
@Ixnay, het is helemaal geen feit dat vrouwen hypergaam zijn.
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2019 @ 20:05:14 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188852134
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:31 schreef -marz- het volgende:
Ik had eigenlijk de indruk dat als men over een man met "resources" spreekt dat het niet puur over harde valuta gaat.

Maar misschien is dat invulling van mij, ik zie het sowieso best wel zonnig in wat de red pill betreft.

Ik vind feministen (wat blue pill denk ik is?) vaak erg boos (op mannen, op ongeljikheid, op heel veel eigenlijk wel). En toch zijn ze op zoek naar een relatie. Dit vind ik al heel lang heel raar, volgens mij gaat boosheid jegens de wereld niet samen met een gelukkige relatie.

Volgens mij lost "the red pill" dit probleem op omdat je als vrouw niet boos hoeft te zijn wegens feministische principes.
Is de red pill dan niet vooral een oplossing voor gedesillusioneerde vrouwen?

Ik ben van mening dat feminisme en relaties prima samen kunnen gaan. Al moet ik wel eerlijk zeggen: maar weinig mannen kunnen het aan.

En ik ben het niet met je eens dat mannen beter zijn in het leiden van de relatie. Ik zie ook wel relaties waarin de vent het onderspit delft en een kenau van een wijf. Maar daar staat ook tegenover dat we het niet eens opmerken als een man de leiding neemt en zij niet tegen hem op kan. Ik denk dat dat vooral een kwestie van perceptie is, want het is 'normaal' dat de man meer te vertellen heeft thuis dan de vrouw, dus we zien het niet eens. Als het andersom is, dan valt dat direct op.
Resistance is futile.
pi_188852490
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2019 20:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is de red pill dan niet vooral een oplossing voor gedesillusioneerde vrouwen?
Ja dat denk ik wel. Gedesillusioneerd als in: je geen illusies (meer) maken over gelijke rollen en gelijke kansen in het leven voor alle mensen.

quote:
Ik ben van mening dat feminisme en relaties prima samen kunnen gaan. Al moet ik wel eerlijk zeggen: maar weinig mannen kunnen het aan.
Om welke reden zouden we het dan toch zo willen doen?

Ik zie een gezin leiden overigens niet als 1tje heeft het voor het zeggen, meer zoals dansen: je doet het samen maar 1 coordineert het geheel.

Voor de man ligt dit in zijn natuur, want hij heeft veel hogere testosteron niveaus in zijn systeem dan een vrouw en die geven dit effect. Hij is ook (evolutionair gezien) beter belastbaar want hij baart en voedt geen kinderen, heeft geen hormonale schommelingen en is daardoor rationeler.

Als een man de vrouw laat leiden, onderdrukt hij zijn natuur door inschikkelijk te zijn. En moet het gezin schipperen met de zorg voor de kinderen. Daar wordt de man uiteindelijk als individu niet beter van, maar het gezin wordt er ook niet beter van.
What's the name of the game?
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 21:15:28 #16
441859 crew  Lenny77
pi_188853438
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef -marz- het volgende:

[..]


Voor de man ligt dit in zijn natuur, want hij heeft veel hogere testosteron niveaus in zijn systeem dan een vrouw en die geven dit effect. Hij is ook (evolutionair gezien) beter belastbaar want hij baart en voedt geen kinderen, heeft geen hormonale schommelingen en is daardoor rationeler.

Als een man de vrouw laat leiden, onderdrukt hij zijn natuur door inschikkelijk te zijn. En moet het gezin schipperen met de zorg voor de kinderen. Daar wordt de man uiteindelijk als individu niet beter van, maar het gezin wordt er ook niet beter van.
Mja ik weet het niet.. Hier gaan mijn tenen een beetje van krullen. Er zullen vast een hoop schitterende mannen zijn die van nature een gezin kunnen leiden, maar je ziet ook van die kerels die met ijzeren hand een gezin onder controle houden. Daar heerst angst ipv stabiliteit.
En dat van die hormonale schommelingen en rationaliteit... Hoe groot is het procentueel verschil wel niet dat je ziet bij relatieproblemen of breuken? De man in alle staten, stalking, partnermoord, kinderen mee de dood innemen,.. Ja, er zijn ook vrouwen die dit doen maar de mannen overheersen wel in de statistiek. Zo stabiel en rationeel zijn ze dan toch weer niet!

Maar goed, dat is niet echt on topic :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 8 september 2019 @ 22:04:06 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188854218
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel. Gedesillusioneerd als in: je geen illusies (meer) maken over gelijke rollen en gelijke kansen in het leven voor alle mensen.
[..]

Om welke reden zouden we het dan toch zo willen doen?

Ik zie een gezin leiden overigens niet als 1tje heeft het voor het zeggen, meer zoals dansen: je doet het samen maar 1 coordineert het geheel.

Voor de man ligt dit in zijn natuur, want hij heeft veel hogere testosteron niveaus in zijn systeem dan een vrouw en die geven dit effect. Hij is ook (evolutionair gezien) beter belastbaar want hij baart en voedt geen kinderen, heeft geen hormonale schommelingen en is daardoor rationeler.

Als een man de vrouw laat leiden, onderdrukt hij zijn natuur door inschikkelijk te zijn. En moet het gezin schipperen met de zorg voor de kinderen. Daar wordt de man uiteindelijk als individu niet beter van, maar het gezin wordt er ook niet beter van.
Ik zie eerder dat er heel veel mannen gefrustreerd zijn omdat ze van nature juist wel inschikkelijk zijn, maar de verwachtingen niet waar kunnen maken.
Resistance is futile.
  zondag 8 september 2019 @ 22:29:29 #18
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188854617
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 21:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja ik weet het niet.. Hier gaan mijn tenen een beetje van krullen. Er zullen vast een hoop schitterende mannen zijn die van nature een gezin kunnen leiden, maar je ziet ook van die kerels die met ijzeren hand een gezin onder controle houden. Daar heerst angst ipv stabiliteit.
En dat van die hormonale schommelingen en rationaliteit... Hoe groot is het procentueel verschil wel niet dat je ziet bij relatieproblemen of breuken? De man in alle staten, stalking, partnermoord, kinderen mee de dood innemen,.. Ja, er zijn ook vrouwen die dit doen maar de mannen overheersen wel in de statistiek. Zo stabiel en rationeel zijn ze dan toch weer niet!

Maar goed, dat is niet echt on topic :P
Niemand is zo gek om die gruweldaden uit het niets te plegen zonder enige aanleiding aan vooraf. Dus je zult die vrouwhelften ook eens wat meer onder de loep moeten nemenen. En niet alleen mannen de schuld geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Special-Tee op 08-09-2019 22:35:15 ]
pi_188854896
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 22:29 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Niemand is zo gek om die gruweldaden uit het niets te plegen zonder enige aanleiding aan vooraf. Dus je zult die vrouwhelften ook eens wat meer onder de loep moeten nemenen. En niet alleen mannen de schuld geven.
Seriously?

In de meeste gevallen is het gewoon een narcist die er niet mee kan dealen dat zijn vrouw hem wil verlaten.

Dus rot effe op met vooraf al te beginnen met blaming the victim.
  maandag 9 september 2019 @ 00:01:09 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188855832
De mens als soort kent niet zozeer een statische hierarchie, maar een dynamische hierarchie.
Er is bij goed functioneren geen sprake van 1 iemand die altijd leidt. Maar van situatie afhankelijk leidt de een of de ander.

Meerdere diersoorten kennen een dynamische hierarchie. Het is namelijk een best gunstige strategie. Je maakt dan optimaal gebruik van de verschillende talenten van de individuen in de groep. Het hoeft niet allemaal in 1 individu bij elkaar te komen.

Het dominantie principe waar veel van dit soort gedachte gangen op gebouwd zijn is best wel achterhaald. Zelfs bij de soorten met een meer statische hierarchie zijn we er inmiddels wel achter dat het een stuk genuanceerder ligt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 9 september 2019 @ 00:13:05 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188855904
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 22:29 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Niemand is zo gek om die gruweldaden uit het niets te plegen zonder enige aanleiding aan vooraf. Dus je zult die vrouwhelften ook eens wat meer onder de loep moeten nemenen. En niet alleen mannen de schuld geven.
:') :') :') :') :') :')

Als je een gezinsdrama op je geweten hebt, dan ben je gewoon totaal gestoord. Dat is niemands schuld.
Resistance is futile.
pi_188855979
Mensen (mannen) die zich laten leiden door dit soort theorieën en deze voor absolute waarheid aannemen zijn vaak de types die waardevolle sociale vaardigheden missen. Ik zie bij bepaalde punten best dingen die terugkomen bij bepaalde vrouwen en ben me hier ook wel bewust van. Maar ik heb geen voorgekauwde theorie nodig om deze waarnemingen te plaatsen en besef ook wel dat dit compleet subjectief is.

Dus ik zou zeggen dat de gemiddelde (redelijk) succesvolle man dergelijke 'lessen' al onbewust in zijn achterhoofd heeft alvorens hij deze ooit op internet leest.
  maandag 9 september 2019 @ 00:38:22 #23
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188856006
Iedereen is uniek, zoals een sneeuwvlokje, ook mannen.
pi_188856028
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 22:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Seriously?

In de meeste gevallen is het gewoon een narcist die er niet mee kan dealen dat zijn vrouw hem wil verlaten.

Dus rot effe op met vooraf al te beginnen met blaming the victim.
Dus als een man zijn kinderen doodschiet en dan zichzelf is de man geen slachtoffer?
Nogmaals niemand (en zeker geen narcisten) plegen zulke gruweldaden uit het niets zonder aanleiding. In die relaties bouwen de frustraties op tot een kookpunt. Dat ontstaat niet uit het niets. En dan moet er toch naar de wederhelft gekeken worden. Vrouwen staan er toch wel bekend om om anderen psychologisch te kunnen manipuleren en te frustreren tot het knapt.
  maandag 9 september 2019 @ 00:49:05 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188856034
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 00:44 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dus als een man zijn kinderen doodschiet en dan zichzelf is de man geen slachtoffer?
Nogmaals niemand (en zeker geen narcisten) plegen zulke gruweldaden uit het niets zonder aanleiding. In die relaties bouwen de frustraties op tot een kookpunt. Dat ontstaat niet uit het niets. En dan moet er toch naar de wederhelft gekeken worden. Vrouwen staan er toch wel bekend om om anderen psychologisch te kunnen manipuleren en te frustreren tot het knapt.
Mannen ook hoor
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')