abonnement Unibet Coolblue
pi_188844370
OK, help.

Ik ben momenteel het huis van mijn vader aan het leegruimen en hoewel ik wist dat hij veel boeken had schrik ik nu toch wel van hoe veel het er echt zijn.

Inmiddels al 6 extra grote verhuisdozen vol en we zijn nog niet eens halverwege. Ik zie zo al 3 bananen dozen achter de knieschotten staan en geen idee wat daar nog achter vandaan gaat komen.
Waarschijnlijk nog meer boeken.

Maar waar laat ik die? Mijn broertje opperde dat we het maar gewoon bij het oud papier moesten doen, maar daar heb ik moeite mee. Ik gun ze liever een tweede leven als boek dan als wc-papier.

Iemand van jullie een idee wat ik er het beste mee kan doen?

Of iemand die een of of meerdere van die dozen wil hebben?

Aanvulling: de boeken staan al op marktplaats, als bulkverkoop. Daar heeft de afgelopen twee weken niemand op gereageerd.
De Slegte wil niets overnemen van wat ik ze heb aangeboden en de twee goede doelen die specifiek om boeken vragen ik benaderd heb hebben te veel boeken op voorraad en te weinig ruimte, dus ook daar kan ik ze niet kwijt.

Het gaat om voornamelijk thrillers en detectives. Maar ook oude universiteits studieboeken natuur- en scheikunde uit de jaren 70. En een paar encyclopedie-reeksen (een 15 delige reeks naslagwerken over tuinieren, een 25 delige medische encyclopedie en een 10 delige reeks over kunst- en cultuurhistorie)

[ Bericht 30% gewijzigd door SummerBreeze op 08-09-2019 13:22:39 ]
pi_188844433
Naar de kringloop of maak er een zwerfboek van.
Bij veel albert heijns staan boekenkasten waar je boeken kunt achterlaten of je kunt stickers aanvragen bij https://www.kinderzwerfboek.nl/ die er op plakken en ergens achter laten.
Of kijk eens of er een minibieb bij jou in de buurt is. https://minibieb.nl/
En misschien kun je er een aantal Fok!ers blij mee maken.
Wat voor boeken zijn het?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 8 september 2019 @ 11:32:38 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_188844450
Breng het naar de kringloop. Of als je zin hebt om een lijst van de titels te maken, kun je het daarna per mail bij De Slegte aanbieden. Dan vang je er misschien nog iets voor.
pi_188844460
Gewoon de fik erin.

Of als dat je tegenstaat:

https://www.deslegte.nl/k(...)kopen-aan-de-slegte/

(Is voorbeeld. Er zijn er meer die dit doen)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188844515
Kringloop bellen en dan komen ze het vast wel ophalen. Je zou er nog een paar mooie boeken uit kunnen vissen en op marktplaats zetten maar als je er snel van af wil dan maar naar de kringloop
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2019 @ 11:38:22 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188844524
Allesbehalve vrij debiele dingen als oud papier of verbranden natuurlijk, zeker weten dat er wel ergens iemand mee blij te maken is ^O^

Kringloop, bibliotheek, boekenwinkel, marktplaats, etc.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 september 2019 @ 11:59:43 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188844764
Ik weet niet waar je woont, TS, maar hier in Leiden bijvoorbeeld heb je de boekenzolder.

http://www.boekenzolderleiden.nl/

quote:
De Boekenzolder wil een bijdrage leveren aan de leesbevordering, aan de strijd tegen analfabetisme, de ´boekloosheid´ en de vernietiging van boeken. Op deze wijze stellen we juist mensen met een kleine beurs in staat boeken te blijven of te gaan lezen.

Daarnaast wil de Boekenzolder mensen de gelegenheid geven elkaar te ontmoeten rondom ´boeken´ in de breedste zin des woords.
Ik vind dit een mooi initiatief en breng dan ook altijd mijn boeken hierheen als ze weg mogen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188844823
Lees ze zelf *O*
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188844838
papiercontainer
  zondag 8 september 2019 @ 12:07:33 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188844847
De Slegte is erg selectief met het inkopen van boeken. Kringloopwinkel is altijd wel een mogelijkheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_188845626
Dank jullie wel voor de tips tot zo ver.

Misschien handig om te vermelden: op marktplaats staan ze nu al als bulk te koop, maar geen enkele interesse getoond in de twee weken dat ze erop staan. Ik heb twee goede doelen die op hun site hebben staan dat ze boeken innemen gebeld en die willen ze ook niet hebben.
Ik kan die in Leiden overigens wel eens bellen. Is een half uurtje rijden vanaf het huis van mijn vader, dus dat kan nog wel.
pi_188845639
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 11:31 schreef valentijn101 het volgende:
Naar de kringloop of maak er een zwerfboek van.
Bij veel albert heijns staan boekenkasten waar je boeken kunt achterlaten of je kunt stickers aanvragen bij https://www.kinderzwerfboek.nl/ die er op plakken en ergens achter laten.
Of kijk eens of er een minibieb bij jou in de buurt is. https://minibieb.nl/
En misschien kun je er een aantal Fok!ers blij mee maken.
Wat voor boeken zijn het?
Een zwerfboekenbieb is veel te klein voor wat ik hier heb staan. Gaat om, grove schatting, 2000 boeken
pi_188845680
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 11:32 schreef Nibb-it het volgende:
Breng het naar de kringloop. Of als je zin hebt om een lijst van de titels te maken, kun je het daarna per mail bij De Slegte aanbieden. Dan vang je er misschien nog iets voor.
Ik heb hier ruim 2000 boeken staan, als het er niet meer zijn. Van de dingen die me op het oog bijzonder leken, vooral wegens complete serie of heel oud, heb ik foto's gemaakt en die op marktplaats gezet. Ook De Slegte al geprobeerd, maar die willen ze niet hebben.
pi_188845826
Linkje naar marktplaats? Ik ben wel nieuwsgierig
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188846096
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 13:14 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik heb hier ruim 2000 boeken staan, als het er niet meer zijn. Van de dingen die me op het oog bijzonder leken, vooral wegens complete serie of heel oud, heb ik foto's gemaakt en die op marktplaats gezet. Ook De Slegte al geprobeerd, maar die willen ze niet hebben.
Op basis van wat je erover schrijft lijken mij het ook totaal niet interessante boeken..de kringloop is al vergeven van die rotzooi. Oude studieboeken zijn sowieso waardeloos, die kan je wel meteen bij het oud papier gooien.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2019 @ 13:45:18 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188846108
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 13:10 schreef SummerBreeze het volgende:
Dank jullie wel voor de tips tot zo ver.

Misschien handig om te vermelden: op marktplaats staan ze nu al als bulk te koop, maar geen enkele interesse getoond in de twee weken dat ze erop staan. Ik heb twee goede doelen die op hun site hebben staan dat ze boeken innemen gebeld en die willen ze ook niet hebben.
Ik kan die in Leiden overigens wel eens bellen. Is een half uurtje rijden vanaf het huis van mijn vader, dus dat kan nog wel.
Enig idee om wat voor soort boeken het gaat? Met 2000+ boeken moeten er toch wel mensen zijn die wat willen? :D

Uit interesse ben ik ook wel benieuwd naar de Marktplaatsadvertenties, desnoods via DM als je ze liever niet openbaar plaatst.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188846507
Verkopen aan de boekenbalie
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_188849083
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 13:24 schreef valentijn101 het volgende:
Linkje naar marktplaats? Ik ben wel nieuwsgierig
Nieuwsgierig omdat je misschien interesse hebt, of gewoon voor de leuk?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2019 @ 16:31:04 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188849118
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:28 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Nieuwsgierig omdat je misschien interesse hebt, of gewoon voor de leuk?
Om voor mezelf te antwoorden: omdat ik benieuwd ben naar enige info over de boeken, behalve alleen 'het zijn er veel' :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 september 2019 @ 16:38:37 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_188849277
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Om voor mezelf te antwoorden: omdat ik benieuwd ben naar enige info over de boeken, behalve alleen 'het zijn er veel' :)
Retweet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_188849308
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Om voor mezelf te antwoorden: omdat ik benieuwd ben naar enige info over de boeken, behalve alleen 'het zijn er veel' :)
Op Mp staat er niet zo heel veel meer, Zoals gezegd heb ik niet de tijd en energie om elke titel op te schrijven of detailfoto's te maken.
De tekst is als volgt:
"Boeken

Partijen en Verzamelingen

Kenmerken
Conditie : Gelezen
Onderwerp : Verschillende onderwerpen
Beschrijving
Enkele verhuisdozen vol met oude boeken. Op de foto's zijn alleen de boeken te zien die nog niet ingepakt waren. Inmiddels zit dus alles in dozen.

Zoals op de foto's te zien is gaat het om meerdere genres. Enkele voorbeelden:
Complete Lekturama serie Sesamstraat
Complete serie Sprookjes
Veel thrillers en detectives
12 delen Beadeker voor de huisvrouw (uit begin jaren 30)
verder voornamelijk paperbacks

Bij voorkeur alles in 1 keer weg, maar indien er interesse is in een deel van wat er op de foto's staat kan dat altijd via een berichtje worden kenbaar gemaakt"
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2019 @ 16:40:46 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_188849330
Nou ja, mijn interesse ligt grofweg bij sport en geschiedenis (geen fictie), geen idee of daar wat bij zit :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 september 2019 @ 16:43:06 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_188849375
Buiten dat het inderdaad veel werk is zou je meer baat hebben om een bestandje te maken met de titels en auteurs. Het aanbieden van 2000 boeken zonder noemenswaardige details is voor niemand interessant
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_188849411
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:40 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, mijn interesse ligt grofweg bij sport en geschiedenis (geen fictie), geen idee of daar wat bij zit :P
Ah, zo bedoel je.

Er zit wel iets non-fictie bij, volgens mij nog vallend in de categorie geschiedenis ook. En als ik echt ga graven in mijn geheugen staan die zelfs nog in een kast ipv een doos.

Ik ben vanavond toevallig weer even in de woning, dan kan ik even voor je kijken als je wil.
pi_188849535
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:43 schreef Fok-it het volgende:
Buiten dat het inderdaad veel werk is zou je meer baat hebben om een bestandje te maken met de titels en auteurs. Het aanbieden van 2000 boeken zonder noemenswaardige details is voor niemand interessant
Ik snap dat het voor iemand als jij en ik niet interessant is, maar ik ben ook helemaal niet uit op verkoop ofzo. Ik hoef er geen geld voor, ik wil ze alleen niet in de papierbak duwen. Kreeg als kind altijd van mijn vader te horen dat je boeken gewoonweg niet weggooit. Vandaar dat ik dus probeer te kijken naar een alternatief.

En voor een alternatief voor de papierbak vind ik een lijst van 2000 titels+auteur (plus dus alles weer uit de dozen halen en daarna weer terugstoppen) maken te veel werk.
Als ik zelf het leegruimen was gestart en niet mijn broertje die dus alles rücksichtlos in dozen heeft gemikt zonder hierbij een soort van clustering op thema, auteur of weet ik veel wat dan had ik die lijst misschien nog wel gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')