Ook gratis afgeschreven dusquote:
Qua verbruik valt het verschil best wel mee, en zo heel veel is zo'n auto nou ook weer niet waard dus ik zie geen reden tot klagenquote:
Nee het gaat niet om mega bedragen maar ik vind het bijzonder hoe luchtig mensen hierover doen. We betalen in NL al het meeste in Europa voor auto bezit en gebruik en ook deze ordinaire lastenverzwaring wordt gewoon geslikt als zoete koek. Wanneer gaan we op Europese schaal autoprijzen gelijk trekken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:49 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Qua verbruik valt het verschil best wel mee, en zo heel veel is zo'n auto nou ook weer niet waard dus ik zie geen reden tot klagen
Je betaald al bijna geen wegenbelasting, dan komt het allemaal niet zo hard aan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:50 schreef Alieda-R het volgende:
Ik heb een Seicento, verbruikt ook niet veel maar ik denk altijd hoe minder geld ik kwijt ben aan benzine hoe beter.
Nee dat ben ik helemaal met je eens maar laten we nou niet doen of het verschil in een fucking Arosa zo ernstig isquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee het gaat niet om mega bedragen maar ik vind het bijzonder hoe luchtig mensen hierover doen. We betalen in NL al het meeste in Europa voor auto bezit en gebruik en ook deze ordinaire lastenverzwaring wordt gewoon geslikt als zoete koek. Wanneer gaan we op Europese schaal autoprijzen gelijk trekken?
Wanneer gaat een auto aanschaffen in NL net zoveel kosten als in DE of BE? Of de brandstofprijs eens aanpassen, bijvoorbeeld geen BTW over accijns heffen?
Misschien dat mensen sneller geneigd zijn een nieuwe auto aan te schaffen als je geen monsterbedrag voor een simpele Golf betaald waar je in andere landen een luxe sedan voor kan aanschaffen.
Inderdaad, betaal nog geen 50 euro per kwartaal aan belasting. En benzineverbruik is niet hoog. Heb ook een Cuore gehad, betaalde ik maar 37 euro per kwartaal aan belasting maar benzineverbruik ongeveer hetzelfde, maar de Seicento rijdt wel iets beter en is wat ruimer.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Je betaald al bijna geen wegenbelasting, dan komt het allemaal niet zo hard aan.
Dan valt het toch allemaal wel wat mee?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:54 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Inderdaad, betaal nog geen 50 euro per kwartaal aan belasting. En benzineverbruik is niet hoog. Heb ook een Cuore gehad, betaalde ik maar 37 euro per kwartaal aan belasting maar benzineverbruik ongeveer hetzelfde, maar de Seicento rijdt wel iets beter en is wat ruimer.
Als je weinig rijdt niet, maar ik moet vrij vaak van Oost-Groningen naar stad Groningen op en neer dus merk wel dat ik wanneer ik hier in de buurt tank meer geld kwijt ben aan benzine dan voorheen, vandaar dat ik vanaf nu gewoon elke week in Bunde de tank vol gooi, bespaard toch weer een beetje wat ik weer aan iets anders uit kan geven.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan valt het toch allemaal wel wat mee?
Maar in het geval van een Arosa gaat het echt om bijna niets, ik snap je punt maar mensen met een zwaardere auto merken daar echt heel veel meer vanquote:Op zondag 6 oktober 2019 00:00 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Als je weinig rijdt niet, maar ik moet vrij vaak van Oost-Groningen naar stad Groningen op en neer dus merk wel dat ik wanneer ik hier in de buurt tank meer geld kwijt ben aan benzine dan voorheen, vandaar dat ik vanaf nu gewoon elke week in Bunde de tank vol gooi, bespaard toch weer een beetje wat ik weer aan iets anders uit kan geven.
Zolang de stapjes klein zijn, gaan alle schapen mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:53 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee dat ben ik helemaal met je eens maar laten we nou niet doen of het verschil in een fucking Arosa zo ernstig is
Het gaat er niet goedkoper door worden. Die meuk kost je 8,5 cent per liter brandstof.quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Dit soort meuk een oplossing?
https://millersoils.nl/webwinkel/vspe-power-plus-multishot-ethanol-killer/
Dat laatste viel mij ook al op.quote:Op zondag 6 oktober 2019 13:17 schreef oldford het volgende:
[..]
...
Qua loodvervanger kan ik me de dosering nog voorstellen. Maar wat doet die loodvervanger met de lambdasondes en de katalysator?
Die zijn er al. Zie: https://millersoils.nl/webwinkel/ethanolkiller-eps/quote:Op zondag 6 oktober 2019 13:50 schreef Hyperdude het volgende:
Zullen wel snel meer "wondermiddelen" op de markt komen.
Heb er zelf weinig mee te maken. Motoren en 1 auto nemen 98. Daily kan in principe E10 slikken, maar daar moet ik nog even kijken wat ik doe.quote:
Lekker dan. Minder zuinig, minder vermogen en meer CO2 uitstootquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:18 schreef SOG het volgende:
Nog een test +8.4procent verbruik
https://autorai.nl/e10-benzine-onzuiniger-dan-euro95/
Minder vermogen is niet waar. Met bio-ethanol krijg je een fractie (onmerkbaar op E10) meer vermogen. Met E85 is het wel duidelijk te meten. Daarom wordt dat in wedstrijdauto's gebruikt.quote:Op zondag 6 oktober 2019 19:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Lekker dan. Minder zuinig, minder vermogen en meer CO2 uitstoot
Waarom is dit een goed idee? Kan iemand mij dat uitleggen?
Als je auto uitgerust is met een flexfuel-sensor wel ja, maar als je dat niet hebt heb je minder vermogen. Minder calorische waarde is bij dezelfde inspuiting minder vermogen.quote:Op zondag 6 oktober 2019 19:37 schreef oldford het volgende:
[..]
Minder vermogen is niet waar. Met bio-ethanol krijg je een fractie (onmerkbaar op E10) meer vermogen. Met E85 is het wel duidelijk te meten. Daarom wordt dat in wedstrijdauto's gebruikt.
Een winst van 10% is gebruikelijk met E85.
Voor een uitleg moet je de regering en/of tweede kamer benaderen.
Kun je gelijk vragen waarom ze bio-ethanol anders behandelen dan elektrisch rijden.
Bij bio-ethanol kijken ze kennelijk ook naar hoe het geproduceerd wordt, bij elektriciteit niet.
Ah, maar dat is nu juist de truuk, er wordt MEER ingespoten. Ook bij standaard motoren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:25 schreef Mano_ het volgende:
Als je auto uitgerust is met een flexfuel-sensor wel ja, maar als je dat niet hebt heb je minder vermogen. Minder calorische waarde is bij dezelfde inspuiting minder vermogen.
Over welke brandstof heb je het dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 12:02 schreef daNpy het volgende:
Dan moeten je injectoren dat dus ook maar aankunnen, en kun je bij vol gas rijden (veel) te arm gaan lopen met alle gevolgen van dien.
Het verschil is echt groot namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |