abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:37:17 #1
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_188826107
Al 4 jaar ben ik samen met mijn vriend. Hij heeft 2 jonge dochtertjes. De oudste is 5,5 en eigenlijk al direct toen ik haar leerde kennen klopte er iets niet. Het meisje was anderhalf en liep nog steeds niet?!
Omdat mijn vriend in een vechtscheiding zat werd in het begin haar achterstand geminimaliseerd en afgeschreven op de vechtscheiding. Langzaamaan werd toch duidelijk dat er echt iets met het meisje was wat los stond van de situatie om haar heen.
De afgelopen jaren zijn er diversen onderzoeken geweest maar daar kwam nooit iets uit. Voor de ouders en verzorgers was het dus zoeken naar hoe om te gaan met het meisje zodat zij ons en wij haar begrepen.
Anderhalve maand geleden, na 2 weken buikgriep, zat zij volledig verkrampt op de bank. Haar hele houding klopte gewoon niet en dus hebben wij de huisarts gebeld. Nog diezelfde avond zaten we in het ziekenhuis en daar moest zij 2 weken blijven.

Conclusie: het meisje heeft een redelijk ernstige nieraandoening. Een mutatie van een syndroom (kinderen met dat syndroom worden niet ouder dan 10-12 jaar en er zijn maar 70 gevallen bekend over de hele wereld) waar ze nog niet veel over kunnen vertellen. Grote kans dat ze dialyse of zelfs een transplantatie nodig heeft.

Al 4 jaar speel ik een grote rol in haar leven. Ik heb dan ook een behoorlijk goede band met het meisje. En nu moet ik aan de zijlijn staan toekijken. Ik mag niet mee naar doktersafspraken, ik kan geen vragen stellen aan artsen (via papa is toch anders want hij kan het anders formuleren, het antwoord anders interpreteren enz). Dit is niet mijn kind en dus doet mijn mening, visie, beleving enzovoorts er niet toe.

Dit is niet mijn kind, toch heb ik ervoor gekozen om net zoveel van haar te houden als van mijn eigen zoon. En dan zo machteloos toekijken doet pijn, heel veel pijn en dus is het lang zo leuk niet meer om stiefmama te zijn.

:'(
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:44:38 #2
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_188826239
Toevoeging: ik vind niet dat stiefouderschap alleen maar leuk moet zijn. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat dit een situatie is die zwaar kut is voor iedereen in het leven van het kind.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 6 september 2019 @ 23:46:47 #3
213457 engine
pi_188826269
Advies kan ik je niet geven.
Ik wil je gewoon graag wat sterkte en liefde toewensen :)
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:48:34 #4
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188826306
Vooral stiefkind zijn in dit verhaal is kut.

(Voor d'r omgeving ook natuurlijk)
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:51:29 #5
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_188826356
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:46 schreef eNGine10 het volgende:
Advies kan ik je niet geven.
Ik wil je gewoon graag wat sterkte en liefde toewensen :)
:*
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:48 schreef Sheffield het volgende:
Vooral stiefkind zijn in dit verhaal is kut.

(Voor d'r omgeving ook natuurlijk)
Als het kon zou ik het van haar overnemen. Zij doorstaat dit alles zo goed en dapper. Trots op het meisje! _O_ O+
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_188826425
waarom mag je niet bij doktersafspraken zijn?
pi_188826428
Dag lieve huppelmuts,
Pff. Dat lijkt me heel zwaar. Dat jij niet als betrokkene en ook liefhebbende gezien wordt. Dus kennelijk alleen de twee natuurlijke ouders.

Voor je stiefdochter: hopelijk heeft ze met jou erbij nog iemand die zielsveel van haar houdt.

Heel veel sterkte. O+
Definitely not CIA
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:57:32 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188826453
Jij doet er wel toe, want jij kunt alle aandacht schenken aan haar. Je kunt haar geruststellen en knuffelen. Niemand boeit het verder wat dat jij niet haar echte moeder bent. Ik lees in de de OP alleen maar een samenvatting van jouw problemen daarmee. Denk je dat zijn dochtertje daar ook maar 1 seconde mee bezig is?
Ik denk dat je juist zo een prima positie hebt om haar alle liefde te geven.
  zaterdag 7 september 2019 @ 00:13:06 #9
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_188826734
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:51 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

:*
[..]

Als het kon zou ik het van haar overnemen. Zij doorstaat dit alles zo goed en dapper. Trots op het meisje! _O_ O+
Mooi, de naïviteit van kinderen in fantastisch en heel confronterend in dit geval
  zaterdag 7 september 2019 @ 00:41:12 #10
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_188827195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:57 schreef BasEnAad het volgende:
Jij doet er wel toe, want jij kunt alle aandacht schenken aan haar. Je kunt haar geruststellen en knuffelen. Niemand boeit het verder wat dat jij niet haar echte moeder bent. Ik lees in de de OP alleen maar een samenvatting van jouw problemen daarmee. Denk je dat zijn dochtertje daar ook maar 1 seconde mee bezig is?
Ik denk dat je juist zo een prima positie hebt om haar alle liefde te geven.
Zij heeft het besef niet. Het zijn ook vooral mijn problemen ermee, problemen die ik zou moeten negeren. Dat is gewoon zo moeilijk. Het is niet mijn dochter en toch zorg ik al jaren voor haar. Vanwege een vechtscheiding en een moeder die na 4 jaar nog steeds mijn bestaan niet kan erkennen moet ik zwijgen.

Ik ben er voor die kleine meid. Dat is sowieso het belangrijkste. Zij weet dat ze bij mij terecht kan, voor haar doorsta ik deze moeilijke periode. Neemt niet weg dat ik het er moeilijk mee heb.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:56 schreef -Chakotay- het volgende:
waarom mag je niet bij doktersafspraken zijn?
Omdat ik geen gezag heb, geen belanghebbende ben en omdat moeder het niet kan hebben dat vader verder is gegaan met zijn leven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:56 schreef capricia het volgende:
Dag lieve huppelmuts,
Pff. Dat lijkt me heel zwaar. Dat jij niet als betrokkene en ook liefhebbende gezien wordt. Dus kennelijk alleen de twee natuurlijke ouders.

Voor je stiefdochter: hopelijk heeft ze met jou erbij nog iemand die zielsveel van haar houdt.

Heel veel sterkte. O+
Zoals ik al zei, ik houd net zoveel van haar als van mijn eigen zoon. Oftewel ook voor haar zou ik door het vuur gaan en mijn leven geven.

Het kan nog jaren duren voor ze een transplantatie nodig heeft en toch ben ik al aan het uitzoeken of ik daar iets in kan betekenen. :@

Die kleine meid is de heldin in dit verhaal! Ik ben gewoon egoïstisch omdat ik alleen maar mag toekijken vanaf de zijlijn. Natuurlijk hoort vader wel wat ik zeg, constateer, vraag enzovoorts. Gelukkig neemt hij mijn input wel serieus mee.
Ik maak mij gewoon zorgen, durf een groot deel van die zorgen niet eens aan vader te uiten omdat ik zijn zorgen niet nog erger wil maken.
Waar ik voorheen gerust met de kleine op pad ging zonder papa, merk ik nu dat ik daar terughoudend in ben want stel je voor dat er onderweg iets gebeurt. Voorheen stond ik daar niet bij stil, nu sta ik daar teveel bij stil zeg maar.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_188828244
Maar je kunt er toch nog steeds zijn voor je stiefdochter? Het is begrijpelijk dat de moeder jou er niet bij wil hebben maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet gewoon kunt zijn voor je stiefdochter?
pi_188828319
lekker pech voor dr echte moeder ik zou meegaan voor de dochter en je partner. Dan schikt moeder zich maar?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188828322
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Maar je kunt er toch nog steeds zijn voor je stiefdochter? Het is begrijpelijk dat de moeder jou er niet bij wil hebben maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet gewoon kunt zijn voor je stiefdochter?
Begrijpelijk ? helemaal niet ... ze zorgt toch voor de dochter , doet haar best etc .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188828338
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2019 07:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Begrijpelijk ? helemaal niet ... ze zorgt toch voor de dochter , doet haar best etc .
Dan is het nog steeds niet haar kind. Het kind heeft al twee ouders die er ongetwijfeld veel van houden. Er is geen meerwaarde om mee te gaan naar afspraken bij de dokter. En als ze niet met de moeder door een deur kan heeft ts niks te zoeken bij de dokter.
pi_188828343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 07:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds niet haar kind. Het kind heeft al twee ouders die er ongetwijfeld veel van houden. Er is geen meerwaarde om mee te gaan naar afspraken bij de dokter. En als ze niet met de moeder door een deur kan heeft ts niks te zoeken bij de dokter.
mag jij vinden maar dat ze daar niks heeft te zoeken en dat er geen meerwaarde is is bullshit. Je kan ook je ego aan de kant zetten en zien dat de dochter goed terechtkomt bij de andere stiefouder... maar goed misschien lul ik voor eigen parochie vanuit mijn positie als stiefouder.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188828363
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:01 schreef Joene het volgende:

[..]

mag jij vinden maar dat ze daar niks heeft te zoeken en dat er geen meerwaarde is is bullshit. Je kan ook je ego aan de kant zetten en zien dat de dochter goed terechtkomt bij de andere stiefouder... maar goed misschien lul ik voor eigen parochie vanuit mijn positie als stiefouder.
Dat laatste doe je zeker. Het gaat hier om een ziek kind, dus ts kan haar eigen ego ook even aan de kant zetten ipv de moeder van dat zieke kind.
pi_188828379
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat laatste doe je zeker. Het gaat hier om een ziek kind, dus ts kan haar eigen ego ook even aan de kant zetten ipv de moeder van dat zieke kind.
Ts zet haar ego aan de kant maar heeft het daar moeilijk mee , en ik snap dat heel goed.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188828388
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:08 schreef Joene het volgende:

[..]

Ts zet haar ego aan de kant maar heeft het daar moeilijk mee , en ik snap dat heel goed.
Het is ook kut maar ze kan er nog steeds zijn voor haar stiefdochter.
pi_188828391
Gaat het niet gewoon in de eerste plaats om het kind?

Als alle volwassenen zich nu eens als volwassenen gedragen is het alleen maar een toevoeging als een stiefouder zo betrokken is en dat een kind zich geliefd voelt door alle mensen die een belangrijke opvoedkundige rol spelen in haar leven.

Ik zou mijn partner gewoon meenemen naar het ziekenhuis en afspraken, ongeacht wat mijn ex daarvan zou vinden. In het ergste geval bespreken we dat later wel.

Wij mogen ons heel gelukkig prijzen eigenlijk met het feit dat we van een niet ideale situatie met zn allen wel de kinderen voorop kunnen blijven stellen. En daarvoor zet je heel vaak je ego opzij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188828392
Wat een rotsituatie. Sterkte TS
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188828395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Het is ook kut maar ze kan er nog steeds zijn voor haar stiefdochter.
Maar toch anders en je wilt ook gewoon exact weten wat een arts zegt of vragen kunnen stellen. Just my 2 cents
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188847360
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:01 schreef Joene het volgende:

[..]

mag jij vinden maar dat ze daar niks heeft te zoeken en dat er geen meerwaarde is is bullshit. Je kan ook je ego aan de kant zetten en zien dat de dochter goed terechtkomt bij de andere stiefouder... maar goed misschien lul ik voor eigen parochie vanuit mijn positie als stiefouder.
Ik zou echt not amused zijn als de ‘stiefmoeder’ zo nodig bij een afspraak moet zijn. Daar heeft ze haar vader voor. Via vader kan stiefmoeder alsnog haar zorgen kwijt en ze kan ook prima er zijn voor dochter. Om nou met vier volwassenen bij een arts te gaan zitten..

Maar misschien is het anders als de stiefouder de primaire verzorger is. Zou zeker wel de mening van de echte moeder meenemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_188847400
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 15:04 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik zou echt not amused zijn als de ‘stiefmoeder’ zo nodig bij een afspraak moet zijn. Daar heeft ze haar vader voor. Via vader kan stiefmoeder alsnog haar zorgen kwijt en ze kan ook prima er zijn voor dochter. Om nou met vier volwassenen bij een arts te gaan zitten..

Maar misschien is het anders als de stiefouder de primaire verzorger is. Zou zeker wel de mening van de echte moeder meenemen.
Mee eens.
pi_188848060
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 15:04 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik zou echt not amused zijn als de ‘stiefmoeder’ zo nodig bij een afspraak moet zijn. Daar heeft ze haar vader voor. Via vader kan stiefmoeder alsnog haar zorgen kwijt en ze kan ook prima er zijn voor dochter. Om nou met vier volwassenen bij een arts te gaan zitten..

Maar misschien is het anders als de stiefouder de primaire verzorger is. Zou zeker wel de mening van de echte moeder meenemen.
Tuurlijk neem je die mee maar dat moet naar mijn mening ook met de mening van de stiefouder , en dan niet 1 , die 3 weken in beeld is maar een stabiele relatie vind ik dat de stiefouder best mee mag.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188848250
quote:
8s.gif Op zondag 8 september 2019 15:35 schreef Joene het volgende:

[..]

Tuurlijk neem je die mee maar dat moet naar mijn mening ook met de mening van de stiefouder , en dan niet 1 , die 3 weken in beeld is maar een stabiele relatie vind ik dat de stiefouder best mee mag.
Je hebt me niet overtuigd. :P Bij jullie begrijp ik het wel, de meiden wonen grotendeels bij jullie, maar ik ben blij dat we het vast hebben gelegd dat ‘stiefmoeder’ niet ineens overal bij kan gaan zitten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_188848468
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 15:43 schreef YPPY het volgende:

[..]

Je hebt me niet overtuigd. :P Bij jullie begrijp ik het wel, de meiden wonen grotendeels bij jullie, maar ik ben blij dat we het vast hebben gelegd dat ‘stiefmoeder’ niet ineens overal bij kan gaan zitten.
Officieel mag ik ook niks bepalen he, alleen bijzitten :) wat vragen stellen en mijn mening geven , uiteindeljk hoe lullig het ook klinkt is mijn rol spek en bonen. bij officiële / moeilijke beslissingen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188848601
quote:
8s.gif Op zondag 8 september 2019 15:52 schreef Joene het volgende:

[..]

Officieel mag ik ook niks bepalen he, alleen bijzitten :) wat vragen stellen en mijn mening geven , uiteindeljk hoe lullig het ook klinkt is mijn rol spek en bonen. bij officiële / moeilijke beslissingen.
Maar jij bent de primaire verzorger, en dat al erg lang. Dat telt ook wel mee.
Moet je toch maar zorgen dat zij zegt wat jij wilt. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_188848683
Als de oudste 1,5 was toen vader ging scheiden was de jongste wel heel erg jong... Dan snap ik ergens wel dat moeder de stiefmoeder niet met open armen ontvangen heeft...

Neemt niet weg dat t een kutsituatie is. Maar ts en haar vriend kunnen imho best (ook) mee, moeder moet toch ook het beste voor het kind willen.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_188848754
quote:
8s.gif Op zondag 8 september 2019 15:52 schreef Joene het volgende:

[..]

Officieel mag ik ook niks bepalen he, alleen bijzitten :) wat vragen stellen en mijn mening geven , uiteindeljk hoe lullig het ook klinkt is mijn rol spek en bonen. bij officiële / moeilijke beslissingen.
Uiteindelijk is het toch wel fijn dat je de middelste weer eens oppakt en mee naar de huisarts rijdt om dr weer inelkaar te lijmen terwijl ik nog 45 minuten moet rijden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188848763
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:05 schreef tombolafan het volgende:
Als de oudste 1,5 was toen vader ging scheiden was de jongste wel heel erg jong... Dan snap ik ergens wel dat moeder de stiefmoeder niet met open armen ontvangen heeft...

Neemt niet weg dat t een kutsituatie is. Maar ts en haar vriend kunnen imho best (ook) mee, moeder moet toch ook het beste voor het kind willen.
Dat eerste lijkt mij ook. En als die moeder nee zegt heeft ze het daar gewoon mee te doen.
pi_188848838
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:09 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat eerste lijkt mij ook. En als die moeder nee zegt heeft ze het daar gewoon mee te doen.
Nee hoor, je kunt het vast laten leggen. Ik hoef echt niet allemaal vriendinnen bij gesprekken over mijn kind. :X
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_188848883
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt het vast laten leggen. Ik hoef echt niet allemaal vriendinnen bij gesprekken over mijn kind. :X
allemaal lijkt me ook niet nodig.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188848996
Veel sterkte Huppel :*

De situatie van nu is gewoon nog heel onzeker en bij elke doktersafspraak is er nieuwe informatie te delen en wellicht ook afwegingen te maken. Dat je nu zo erg aan de zijlijn staat is dus waarschijnlijk maar iets tijdelijks. Bij bijvoorbeeld eventuele dialyseafspraken zal jij, schat ik zo in, wel gewoon mee kunnen met dochter en dan is je steun en liefde wel nog altijd even waardevol.
pi_188849378
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt het vast laten leggen. Ik hoef echt niet allemaal vriendinnen bij gesprekken over mijn kind. :X
Ik neem m'n vrouw nooit mee naar ouderavonden en dergelijke zaken, het is niet haar kind maar de mijne. Vind ze ook geen probleem.
  zondag 8 september 2019 @ 16:46:32 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_188849454
Sterkte Huppel *;
pi_188854926
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 16:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt het vast laten leggen. Ik hoef echt niet allemaal vriendinnen bij gesprekken over mijn kind. :X
Allemaal is nogal iets anders dan 1 iemand die al 4 jaar mee-zorgt voor je kind imho :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_188856795
Ik vind dat je heel liefdevol over het meisje praat, wat een geluk hebben je stiefdochters met jou. Ik hoop dat hun moeder ook ooit inziet dat die extra liefde voor haar dochters juist een verrijking is. Veel sterkte in ieder geval :*
pi_188857374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 08:11 schreef Ticootje het volgende:

Ik zou mijn partner gewoon meenemen naar het ziekenhuis en afspraken, ongeacht wat mijn ex daarvan zou vinden. In het ergste geval bespreken we dat later wel.

.
Dat mag juridisch gezien dus niet. Als jouw ex (uitgaande van dat hij gezag heeft over jullie kinderen) geen formele toestemming heeft gegeven op voorhand (of dat ter plekke kan doen) mag een nieuwe partner niet mee dit soort gesprekken in.

Dat geeft kutsituaties, ik heb al diverse malen stiefouders moeten buiten zetten, maarja. Officieel geef je als zorgverlener vertrouwelijke informatie aan de gezagsdragers. Voor verstrekking van die info aan “derden” heb je toestemming van alle gezagsdragers nodig..

Dus in geval van TS; als de moeder van dit meisje moeilijk doet, mag TS niet mee. Ook al
wil haar partner dat ze wel meekomt.
pi_188857407
Drama voor alle betrokkenen. Daarom zou ik ook nooit de zorg van andermans kinderen op mij willen nemen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 9 september 2019 @ 09:25:43 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857539
Wat een kutsituatie. Zelfs al zou je wel meegaan naar dit soort gesprekken, dan nog is het niet in het belang van jullie lieve meisje omdat haar moeder jou (nog) niet kan accepteren.
Resistance is futile.
  maandag 9 september 2019 @ 09:26:08 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188857549
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
Drama voor alle betrokkenen. Daarom zou ik ook nooit de zorg van andermans kinderen op mij willen nemen.
Heb jij eigenlijk zelf een partner en kinderen?
Resistance is futile.
pi_188857638
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 09:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk zelf een partner en kinderen?
Ja.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188857736
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 09:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat mag juridisch gezien dus niet. Als jouw ex (uitgaande van dat hij gezag heeft over jullie kinderen) geen formele toestemming heeft gegeven op voorhand (of dat ter plekke kan doen) mag een nieuwe partner niet mee dit soort gesprekken in.

Dat geeft kutsituaties, ik heb al diverse malen stiefouders moeten buiten zetten, maarja. Officieel geef je als zorgverlener vertrouwelijke informatie aan de gezagsdragers. Voor verstrekking van die info aan “derden” heb je toestemming van alle gezagsdragers nodig..

Dus in geval van TS; als de moeder van dit meisje moeilijk doet, mag TS niet mee. Ook al
wil haar partner dat ze wel meekomt.
Oeh. J en ik wisselen elkaar af voor de afspraken bij de kinderarts met Leyla, er is ons nog nooit om toestemming gevraagd.

Eigenlijk zelfde voor alle gesprekken voor Jen die we in de afgelopen jaren hebben gehad. Er zijn ook papieren die J gewoon heeft afgetekend.

Zolang er niemand kraait ...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188857919
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eigenlijk zelfde voor alle gesprekken voor Jen die we in de afgelopen jaren hebben gehad. Er zijn ook papieren die J gewoon heeft afgetekend.

Juridisch niet geldig en waarschijnlijk zelfs strafbaar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858054
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Juridisch niet geldig en waarschijnlijk zelfs strafbaar.
:’)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188858076
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 10:26 schreef Joene het volgende:

[..]

:’)
Crimineel!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188858188
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 10:26 schreef Joene het volgende:

[..]

:’)
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Crimineel!
Als het iets van bv een dokter is waarna een behandeling of opname of medicatie is gestart, is dat wel degelijk zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858216
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oeh. J en ik wisselen elkaar af voor de afspraken bij de kinderarts met Leyla, er is ons nog nooit om toestemming gevraagd.

Eigenlijk zelfde voor alle gesprekken voor Jen die we in de afgelopen jaren hebben gehad. Er zijn ook papieren die J gewoon heeft afgetekend.

Zolang er niemand kraait ...
Ik weet dat ze er in ziekenhuizen vaak minder alert op zijn dan in mijn beroepsgroep, maar des al niettemin; ze gaan nat als jouw ex ooit dwars zou gaan liggen. Dat is niet jouw probleem, dus zolang er niemand kraait zou ik het ook laten. Maar mocht je dus ooit iemand tegenkomen die weigert je nieuwe partner te woord te staan, dan doet diegene dus niet moeilijk, maar houdt zich dus aan de regels ;).
pi_188858493
We wijken een beetje af, maar stel er is een noodsituatie en J rijdt met kind naar eerste hulp, moet er dan dus gewacht worden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188858510
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef Ticootje het volgende:
We wijken een beetje af, maar stel er is een noodsituatie en J rijdt met kind naar eerste hulp, moet er dan dus gewacht worden?
Als de 1e hulp dan toestemming vraagt om iets ingrijpends te doen bedoel je? Lijkt mij wel aangezien J dan geen ouderlijk gezag heeft en dus niet bevoegd is die beslissing te nemen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858525
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als de 1e hulp dan toestemming vraagt om iets ingrijpends te doen bedoel je? Lijkt mij wel aangezien J dan geen ouderlijk gezag heeft.
Echter valt dat natuurlijk lastig te bewijzen. Ik bedoel ik heb ook nooit papieren op zak dat ik gezag heb over mn kinderen.

Dus als er een kind geopereerd moet worden en J is op dat moment de enige aanwezige dan zal men er vast gewoon op handelen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188858547
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echter valt dat natuurlijk lastig te bewijzen. Ik bedoel ik heb ook nooit papieren op zak dat ik gezag heb over mn kinderen.

Dus als er een kind geopereerd moet worden en J is op dat moment de enige aanwezige dan zal men er vast gewoon op handelen?
Misschien dat ze dan handelen op dat moment, maar mocht de ouder die wel het gezag heeft dat later blijkt dat die daar tegen was, dan kan die J aanklagen en misschien het ziekenhuis ook lijkt mij.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858593
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Misschien dat ze dan handelen op dat moment, maar mocht de ouder die wel het gezag heeft dat later blijkt dat die daar tegen was, dan kan die J aanklagen en misschien het ziekenhuis ook lijkt mij.
Oh je kind sterft , wacht ff papa moet ff toestemming geven , hij is er over 2 uur..
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188858619
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 11:13 schreef Joene het volgende:

[..]

Oh je kind sterft , wacht ff papa moet ff toestemming geven , hij is er over 2 uur..
Punt is dat je officieel niets te zeggen hebt daarover. Het is je kind immers niet.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858639
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Punt is dat je officieel niets te zeggen hebt daarover.
Nou als ik geen toestemming geef , mijn vrouw is in het buitenland , het kind overlijd doordat we moeten wachten ? Denk dat iedereen dan helemaal gek wordt, maar goed de 3 ouder wet komt eraan , en hopelijk staan wij op zulke voet met de ex dat dit ingevoerd kan gaan worden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188858670
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 11:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou als ik geen toestemming geef , mijn vrouw is in het buitenland , het kind overlijd doordat we moeten wachten ? Denk dat iedereen dan helemaal gek wordt, maar goed de 3 ouder wet komt eraan , en hopelijk staan wij op zulke voet met de ex dat dit ingevoerd kan gaan worden.
Dat het in de praktijk weerbarstig kan werken is zeker zo, maar het is nu eenmaal wel de juridische werkelijkheid op dit moment.

Bij levensbedreigende noodzakelijke ingrepen mogen de artsen trouwens toch zelf ook beslissen?

Er is verder natuurlijk ook wel een goede reden voor die wet. Ik zou als vader ook niet willen dat het nieuwe vriendje van mijn kinderen hun moeder over dit soort zaken gaat beslissen, dat is mijn taak.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858689
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat het in de praktijk weerbarstig kan werken is zeker zo, maar het is nu eenmaal wel de juridische werkelijkheid op dit moment.

Bij levensbedreigende noodzakelijke ingrepen mogen de artsen trouwens toch zelf ook beslissen?

Er is verder natuurlijk ook wel een goede reden voor die wet. Ik zou als vader ook niet willen dat het nieuwe vriendje van mijn kinderen hun moeder over dit soort zaken gaat beslissen, dat is mijn taak.
Jij bent dus tegen de 3 ouder wet ? begrijp ik ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188858716
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 11:20 schreef Joene het volgende:

[..]

Jij bent dus tegen de 3 ouder wet ? begrijp ik ?
Zeker. Een kind heeft (max) 2 ouders, geen 3.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858733
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zeker. Een kind heeft (max) 2 ouders, geen 3.
Nou ben even gaan googlen, je hebt geluk de wet gaat niet door.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188858757
quote:
8s.gif Op maandag 9 september 2019 11:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou ben even gaan googlen, je hebt geluk de wet gaat niet door.
Wat als die ouders ook weer gaan scheiden? Het gros vd samengestelde gezinnen klapt binnen 5 jaar opnieuw. Vervalt dan diens voogdij? En krijgt de nieuwe partner die dan ook? Waar houdt het op?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858907
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef Ticootje het volgende:
We wijken een beetje af, maar stel er is een noodsituatie en J rijdt met kind naar eerste hulp, moet er dan dus gewacht worden?
Nee. In noodsituaties gaat de medische noodzaak vóór de toestemming van ouders. De arts mag dan dus de noodzakelijke zorg verlenen voor alle toestemming binnen is.
pi_188858917
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee. In noodsituaties gaat de medische noodzaak vóór de toestemming van ouders. De arts mag dan dus de noodzakelijke zorg verlenen voor alle toestemming binnen is.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Bij levensbedreigende noodzakelijke ingrepen mogen de artsen trouwens toch zelf ook beslissen?
:)
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188858933
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echter valt dat natuurlijk lastig te bewijzen. Ik bedoel ik heb ook nooit papieren op zak dat ik gezag heb over mn kinderen.

Dus als er een kind geopereerd moet worden en J is op dat moment de enige aanwezige dan zal men er vast gewoon op handelen?
Ook dat valt mee. Ik mag bijvoorbeeld vanuit mijn werk direct naar de rechtbank bellen voor inzage in het gezagsregister. Ik weet dan binnen 2 minuten wie voor kind x de gezagsdragers zijn.
pi_188858934
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:06 schreef Ticootje het volgende:
We wijken een beetje af, maar stel er is een noodsituatie en J rijdt met kind naar eerste hulp, moet er dan dus gewacht worden?
Is toch geen andere situatie dan wanneer een kind bijvoorbeeld bij opa en oma logeert en die hem naar de eerste hulp rijden?

Ik denk dat er wel op wordt aangedrongen contact te zoeken met een van de primaire verzorgers. Als dat echt niet lukt en de tijd dringt zal er echt wel een beslissing worden gemaakt.

Nvm: zie nu al dat dat bij noodzaak idd zo is. :)
pi_188859091
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 11:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]


[..]

:)
Er is wel een verschil tussen “noodzakelijk” en levensbedreigend.

Voorbeeld uit mijn beroepsgroep (jeugd ggz): huisarts doet een crisisverwijzing voor een pleegkind met forse gedragsproblemen (verzin wat, kind slaat de boel kort en klein). In deze hypotetische situatie hebben de biologische ouders nog het gezag, dus die moeten eigenlijk toestemming geven voor de behandeling van het kind. (En ja; dit soort situaties komen héél vaak voor).

Door dat de huisarts een crisisverwijzing doet mogen we dit kind echter zonder de toestemming van gedragsdragers zien (immers nood; welzijn kind gaat voor de toestemming). En dan wordt het helemaal vaag: beoordelen wij dat er inderdaad een crisis is (kind is gevaar voor zichzelf en omgeving) dan kunnen we direct, kortdurend ingrijpen (tot de crisis is bezworen, daarna is de behandeling “regulier” en heb je dus weer toestemming nodig).

Is de situatie zoals tijdens de beoordeling niet accuut genoeg voor een crisisstatus? Helaas pindakaas, dan kunnen we niks voor je doen zonder toestemming...
  woensdag 11 september 2019 @ 15:01:07 #66
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_188896206
oh jeetje wat enorm verdrietig.

ik kan er echt niet bij dat mensen vinden dat de stiefouder irrelevant is, al kan je haar bloed wel drinken, als ze haar best doet en goed is voor het kind hoort ze er gewoon bij aanwezig te zijn.

(overigens liepen 3 van de 4 kinderen hier ook niet met 1,5 en is dat echt niet een uitzondering)
pi_188896617
Ik snap heel goed dat het een vervelende situatie is. Ik zit in een vergelijkbare situatie.

Ik zorg meer voor het kind van de ex dan dat zij zelf doet, maar als er iets is, ben ik degene die niet aanwezig mag zijn.
Ik heb daar trouwens verder geen problemen mee. Ergens snap ik het wel nu ik zelf moeder ben.

Het dubbele is wel dat kind inmiddels 2/3e van de tijd bij mij/ bij de vader is, omdat moeder niet helemaal capabel is, maar zij mag wel beslissingen nemen over het kind :')
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:17:45 #68
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_189229412
Het is niet zo dat ik overal bij wil of zelfs moet zijn. Ik snap ook heel goed dat moeder dat niet wil, heb ik ook alle begrip voor.

Neemt niet weg dat het mij pijn doet om die kleine meid zo te zien, Dat die machteloosheid, welke je al voelt als het om een eigen kind gaat, nu zo groot is. Het constante angstgevoel. Maar ondertussen je best doen om je groot en sterk te houden zodat je je partner kan steunen omdat je die helemaal in elkaar ziet storten.

En dan zoals nu, als ik alleen thuis zit. 200 KM verderop kan ik alleen maar huilen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 16:05 schreef tombolafan het volgende:
Als de oudste 1,5 was toen vader ging scheiden was de jongste wel heel erg jong... Dan snap ik ergens wel dat moeder de stiefmoeder niet met open armen ontvangen heeft...

Neemt niet weg dat t een kutsituatie is. Maar ts en haar vriend kunnen imho best (ook) mee, moeder moet toch ook het beste voor het kind willen.
Ik ga hier niet in op de vechtscheiding die inmiddels al ruim 4,5 jaar duurt
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_189229490
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:17 schreef Huppelmuts het volgende:
Het is niet zo dat ik overal bij wil of zelfs moet zijn. Ik snap ook heel goed dat moeder dat niet wil, heb ik ook alle begrip voor.

Neemt niet weg dat het mij pijn doet om die kleine meid zo te zien, Dat die machteloosheid, welke je al voelt als het om een eigen kind gaat, nu zo groot is. Het constante angstgevoel. Maar ondertussen je best doen om je groot en sterk te houden zodat je je partner kan steunen omdat je die helemaal in elkaar ziet storten.

En dan zoals nu, als ik alleen thuis zit. 200 KM verderop kan ik alleen maar huilen.
[..]

Ik ga hier niet in op de vechtscheiding die inmiddels al ruim 4,5 jaar duurt
Omdat jij een deel van de oorzaak bent?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:24:46 #70
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_189229530
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat jij een deel van de oorzaak bent?
Nope.
De vechtscheiding begon een half jaar voor ik en mijn vriend elkaar hadden ontmoet.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_189229588
quote:
2s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:24 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Nope.
De vechtscheiding begon een half jaar voor ik en mijn vriend elkaar hadden ontmoet.
En hun jongste kind was dus een pasgeboren baby? Of nog helemaal niet geboren?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:30:38 #72
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_189229602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:29 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En hun jongste kind was dus een pasgeboren baby? Of nog helemaal niet geboren?
Jij gaat niet opgeven he?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_200329692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:56 schreef -Chakotay- het volgende:
waarom mag je niet bij doktersafspraken zijn?
Omdat stiefouders meestal niet heel veel te vertellen hebben. En zo'n doktersafspraak moet natuurlijk ook geen Poolse landdag worden.

Als de stiefmoeder mee komt, dan draaft voortaan de stiefvader ook wel op.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:01:23 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200332564
TS, hoe gaat het nu met je stiefdochter?
Resistance is futile.
pi_200720641
Ik vind dat je heel liefdevol over je stiefkinderen praat. Ze hebben geluk met jou. Het is heel wrang dat je altijd een buitenstaander zult zijn voor het kind terwijl het kind dat niet is voor jou. Maar je hebt wel degelijk een rol nu. Niet van beslissingnemer, maar wel van stabiele factor. Dat je er bent zal al een veiligheid en een gevoel van liefde geven. En ergens is het ook een hele bijzondere rol. Ouders kiezen niet voor de kinderen die ze krijgen, de liefde komt (normaliter) automatisch. Maar als stiefouder kies je wel voor het omarmen van dat specifieke kind. Je investeert terwijl het niet hoeft. Dat is best een mooie rol.
pi_200720721
quote:
7s.gif Op maandag 12 juli 2021 18:01 schreef Seven. het volgende:
TS, hoe gaat het nu met je stiefdochter?
TS is er al weer even niet meer(op fok).
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')