abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188895522
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik gooi mijn geld liever meteen weg dan dat ik er 1.75% belasting en 3% inflatie over ga betalen. Desnoods koop ik een schaats goed om vervolgens in zee te dumpen! ( mits niet slecht voor het milieu)
Dat leer van die schaatsen is wel slecht voor het milieu natuurlijk. Het schaarse goed zelf is niet slecht voor het milieu (hooguit het winnen ervan): je kan het zelfs eten (heeft alleen geen voedingswaarde helaas).
Heb je al wat van dat schaarse goed dan? Wel voorzichtig zijn met hoe je het aanschaf, als je dit buiten het zicht wil houden zou ik zeggen.
pi_188895563
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 13:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb jij een idee hoe ze willen voorkomen dat mensen in Dec alles verkopen en op de bank zetten en in Januari weer alles terug kopen?
Er komen ontmoedigende maarregelen. Wat deze inhouden wordt niet vermeld. De reden dat ze niet van dag-tot-dag dit gaan vaststellen is vooral dat buitenlandse banken niet verplicht kunnen worden tot het verstrekken van deze informatie.
Je kunt ook niet simpelweg zeggen: de vermogensaanwas is het verschil tussen 1-1 en 31-12, want wie weet wat er is bijgevoegd (uit loon, erfenissen e.d. waar al belasting op betaald is) en wat er ook weer afgehaald is.
Dat maakt het allemaal gelukkig wat minder eenvoudig voor de belastingdienst.

Ik ga in ieder geval alle registers open trekken om te voorkomen dat ik veel moet gaan betalen. Je mag je broker wereldwijd kiezen, er zijn allerlei truuks met derivaten denkbaar. Wat denk je van een spaarrekening in combinatie met geschreven puts met een exposure gelijk aan het vermogen op die spaarrekening? Dan is dat vermogen van die spaarrekening geheel vrijgesteld en heb je een negatief beleggingsvermogen en ga je toch netjes op-en-neer met de index.
Thierry for president!
pi_188895590
Dus in laatste, als voorbeeld:
Stel je hebt 570K. Je zet dit bij een broker op een 'spaarrekening' waarbij deze ook meetelt als margin. Dan schrijf je 10 puts op de index @650 euro.
Thierry for president!
pi_188895786
of mijn studieschuld bij DUO nog langzamer afbetalen en dat 'wegschrijven' tegen de 3,03% van het nieuwe stelsel :')

'Verdien' je straks 3,03% * 33% op je 0% studieschuld :+

[ Bericht 13% gewijzigd door The_Yakuza op 11-09-2019 14:54:14 ]
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_188896838
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:31 schreef The_Yakuza het volgende:
of mijn studieschuld bij DUO nog langzamer afbetalen en dat 'wegschrijven' tegen de 3,03% van het nieuwe stelsel :')

Waarom niet? De overheid rekent volop met fictieve rentes in haar voordeel.
Thierry for president!
pi_188896924
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 14:31 schreef The_Yakuza het volgende:

mag uiteraard gewoon. De 3,03% is een gemiddelde. 0% leningen zitten hier ook in. Er zullen veel meer leningen waarvoor minder dan 3,03% gerekend wordt.
pi_188897458
oftewel zo groot mogelijke leningen <3,03% aan gaan, ergens parkeren en zo langzaam mogelijk terugbetalen. :')

DUO leningen zijn hier uitermate geschikt voor, jammer dat ik nu niet meer kan lenen :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  woensdag 11 september 2019 @ 21:03:11 #133
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_188901956
Behalve Nederlandse rechtspersonen, hoe zit het met die in de omringende landen waar je dan vermogen gunstig in kan beleggen? Iemand daar verstand van? Bedrijfje op zetten in Luxemburg of UK.
The more debt, the better
pi_188902252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:03 schreef flyguy het volgende:
Behalve Nederlandse rechtspersonen, hoe zit het met die in de omringende landen waar je dan vermogen gunstig in kan beleggen? Iemand daar verstand van? Bedrijfje op zetten in Luxemburg of UK.
Je kunt ook gewoon in Nederland een bedrijfje opzetten. Hoef je helemaal niet naar het buitenland. Je kunt je beleggingen gewoon laten uitzakken in een BV waardoor je eventuele verliezen in je BV kunt opeten door de beleggingen die je in de BV hebt overgedragen.

De meeste consumenten hebben geen BV en kunnen dat niet. Voor hen is het enige wat ze kunnen doen is eigenlijk hun beleggingen liquide maken en dan als spaargeld laten renderen. Vervolgens kan je in een open fonds voor gemene rekening gaan zitten met een aantal participanten die ook liquide middelen inbrengen. Dan ontloop je box 3 heffing en betaal je vennootschapsbelasting over het rendement dat je behaalt over het vermogen dat je in dat fonds hebt zitten. Aangezien de rentestand nu bizar laag is (0,02% volgens mij), betaal je dan ook maar 0,02% vennootschapsbelasting over je vermogen die je in het fonds hebt zitten (dus x bedrag * 0,02% * vpb-tarief). Deze route is nog steeds, gelet op de nieuwe box 3 regeling, financieel gunstig.

Maar deze truc werkt alleen als je niet van plan bent om dat geld te investeren. Een open fonds werkt slechts als je dat geld op een bankrekening wil laten renderen en dat daar wil laten zitten.

Maar voor veel mensen is het gewoon pech gehad
pi_188929856
Uit kamerbrief aanpassing box 3

4. Afwegingen Uit het onderzoek naar mogelijkheden om belastingplichtigen met vooral of uitsluitend spaargeld tegemoet te komen, is wederom gebleken dat het aanpassen van de vermogensrendementsheffing om deze beter te laten aansluiten bij het werkelijke rendement alleen mogelijk is door concessies te doen. Zo komt de uit te werken regeling spaarders tegemoet, maar zijn er binnen de groep beleggers belastingplichtigen die zwaarder zullen worden belast. Voor beleggers met laagrenderende beleggingen blijft het forfaitaire rendement relatief hoog ten opzichte van het werkelijke rendement. De keuze om spaargeld af te bakenen door aan te sluiten bij de definitie van een deposito in de Wft is hier inherent aan.

def deposito in de wft

deposito: een tegoed dat wordt gevormd door op een rekening staande gelden of dat tijdelijk uit normale banktransacties voortvloeit, en dat een bank onder de toepasselijke wettelijke en contractuele voorwaarden dient terug te betalen, met inbegrip van een termijndeposito en een spaardeposito, met uitzondering van een tegoed waarvan:
a.het bestaan alleen kan worden aangetoond met behulp van een financieel instrument, tenzij het een spaarproduct betreft dat wordt belichaamd in certificaat van deposito dat op naam luidt en dat op 2 juli 2014 bestond in een lidstaat;

b.de hoofdsom niet a pari terugbetaalbaar is;

c.de hoofdsom alleen a pari terugbetaalbaar is uit hoofde van een door de bank of door een derde verstrekte garantie of overeenkomst;

Kan iemand uitleggen hoe het nu met de spaardepositos gaat?
pi_189016248
De overheid stimuleert gewoon dat mensen gaan zoeken om via semi/half legale wegen minder belasting te betalen.

Geweldig dit! De overheid jaagt je de illegaliteit in :D _O_ _O- _O- :') :')
pi_189016834
quote:
Goede voorbeeld berekeningen. Maken erg veel duidelijk. Kuch.
pi_189018021
ik ben wel benieuwd wad ze gaan doen met tweede woningen voor eigen gebruik.
vakantie-woning of een garage/opslag voor eigen gebruik.

Ook het hoge percentage en is daarvan dan ook de financiering niet meer aftrekbaar terwijl je nauwelijks rendement maakt?
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_189020204
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
ach die 1.2% vanaf 20k per persoon was zowiezo al een schijntje en niet noemenswaardig. Elke debiel die belegt tegenwoordig namelijk.
Nu het pas begint bij 400k moet het geld elders vandaan gehaald worden helaas.
https://www.belastingdien(...)_vermogen_vanaf_2017
pi_189020242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:33 schreef Speekselklier het volgende:
ik ben wel benieuwd wad ze gaan doen met tweede woningen voor eigen gebruik.
vakantie-woning of een garage/opslag voor eigen gebruik.

Ook het hoge percentage en is daarvan dan ook de financiering niet meer aftrekbaar terwijl je nauwelijks rendement maakt?
Lijkt me wel. Financiering uiteraard aftrekbaar en de rente tegen die 3 procent ook dan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')