abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:44:08 #151
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189259074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 03:23 schreef dodoria het volgende:
Iemand hier gedoe gehad over de gastenlijst? Schoonmoeder is over de zeik dat we haar vrienden niet hebben uitgenodigd en vindt dat we dat alsnog moeten doen (Ik dacht t niet). We hebben de gastenlijst beperkt op hoeveel ruimte we hebben, maar zij zegt dat haar vrienden wel kunnen staan tijdens het eten. Dat slaat toch nergens op? Alsof de andere gasten dan die oudere mensen zouden laten staan en zij dan wel gaan zitten. Ik vind dat niet kunnen. Maar man neigt er naar dat het wel kan.... zouden jullie dat doen? Dat je een paar mensen uitnodigt die dan geen zitplaats hebben?
Haha ja wij hebben ook gedoe gehad met de gastenlijst. En hebben ook gekozen om vast te houden aan wat wij in eerste instantie hadden bedacht. We gaan heel vaak mee in gedachten van anderen en willen best luisteren maar hadden een weloverwogen keuze gemaakt dat dienen ze dan ook maar te respecteren.

Dat resulteerde overigens in dat twee daggasten uiteindelijk niet kwamen omdat ze niet mee konden gaan in ons besluit. Jammer uiteindelijk maar wel het beste zo.

En trouwen vandaag *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:07:53 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189259713
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Haha ja wij hebben ook gedoe gehad met de gastenlijst. En hebben ook gekozen om vast te houden aan wat wij in eerste instantie hadden bedacht. We gaan heel vaak mee in gedachten van anderen en willen best luisteren maar hadden een weloverwogen keuze gemaakt dat dienen ze dan ook maar te respecteren.

Dat resulteerde overigens in dat twee daggasten uiteindelijk niet kwamen omdat ze niet mee konden gaan in ons besluit. Jammer uiteindelijk maar wel het beste zo.

En trouwen vandaag *O*
Veel plezier! Wel jammer van het weer zeg..

Ik lees hier af en toe zo een beetje mee... we hebben het wel eens over trouwen, de wens is er sowieso bij allebei voor de toekomst, maar vriendje zei laatst dat hij wel ook zit met de financiën. Hij is zzp-er en zijn inkomen stijgt wel, maar is nog niet fantastisch nu. Maar ik zou een budget trouwerij ook niet erg vinden, dus af en toe maar een subtiel wat voorbeelden daarvan geven :+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_189259784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 03:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet aan beginnen, het is jullie feestje
Dit dus :Y
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:29:20 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189259887
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Veel plezier! Wel jammer van het weer zeg..

Ik lees hier af en toe zo een beetje mee... we hebben het wel eens over trouwen, de wens is er sowieso bij allebei voor de toekomst, maar vriendje zei laatst dat hij wel ook zit met de financiën. Hij is zzp-er en zijn inkomen stijgt wel, maar is nog niet fantastisch nu. Maar ik zou een budget trouwerij ook niet erg vinden, dus af en toe maar een subtiel wat voorbeelden daarvan geven :+.
Wij hebben het ook steeds uitgesteld om de kosten, en er kwam steeds wel weer wat anders tussendoor wat geld kostte. We zijn nu 12 jaar samen, hebben 2 kinderen... het wordt een geweldige dag hoor, maar ik had net zo lief een budget bruiloft gehad, jaren geleden.

@dodoria, op haar eigen feestje mag je schoonmoeder kiezen wie er wel en niet komen, dit is jullie feestje.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:14 #155
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189259916
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben het ook steeds uitgesteld om de kosten, en er kwam steeds wel weer wat anders tussendoor wat geld kostte. We zijn nu 12 jaar samen, hebben 2 kinderen... het wordt een geweldige dag hoor, maar ik had net zo lief een budget bruiloft gehad, jaren geleden.

@:dodoria, op haar eigen feestje mag je schoonmoeder kiezen wie er wel en niet komen, dit is jullie feestje.
Ik zei al tegen hem, dat ik net zo lief een mooie jurk bij Topvintage scoor i.p.v. een superdure trouwjurk. Het lijkt me gewoon heerlijk om een dag samen te vieren en de liefde te verklaren O+.

Kinderen (mochten we die willen) willen we sowieso niet zonder getrouwd te zijn, dus dat is al een ding :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:39 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189259922
@Debsterr, ik heb een paar keer budgetbruiloft meegemaakt. Was altijd super leuk en het feit dat het niet allemaal perfect was, maakte het extra leuk.
Vrienden van me zijn in hun studententijd getrouwd; op de bakfiets naar het gemeentehuis, daarna picknicken in het park, kerkdienst en 's avonds feest in het buurthuis. Met een studentenbandje en studievrienden die drankjes, chips en bitterballen verzorgden.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:42:04 #157
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260021
Ja leuk toch O+ we hebben allebei geen enorme vriendengroepen die we per se willen uitnodigen, families zijn ook niet megagroot (of ja, aan zijn kant wel meer maar de echt gewenste gasten valt ook wel mee), dus volgens mij moet het prima voor een paar duizend euro te regelen zijn :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:48:17 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_189260091
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Veel plezier! Wel jammer van het weer zeg..

Ik lees hier af en toe zo een beetje mee... we hebben het wel eens over trouwen, de wens is er sowieso bij allebei voor de toekomst, maar vriendje zei laatst dat hij wel ook zit met de financiën. Hij is zzp-er en zijn inkomen stijgt wel, maar is nog niet fantastisch nu. Maar ik zou een budget trouwerij ook niet erg vinden, dus af en toe maar een subtiel wat voorbeelden daarvan geven :+.
Er is met van alles te spelen qua budget, onze bruiloft was een weekendbruiloft incl. 2 overnachtingen voor de weekendgasten. Dan denk je op het eerste gezicht dat dat een mega-dure bruiloft gaat worden, maar vervolgens bespaard op:
- aankleding, alles AliExpress en dus zelf geregeld
- eten, aan onze vriendengroepen gevraagd of ze m.u.v. de dag van de ceremonie voor het eten konden zorgen (Wij betaalden de overnachtingen)
- drinken, de drankprijzen van onze locatie waren buitengewoon schappelijk
- geen bruids-suite
- kleding, die betaalden onze ouders :)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:49:48 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260117
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is met van alles te spelen qua budget, onze bruiloft was een weekendbruiloft incl. 2 overnachtingen voor de weekendgasten. Dan denk je op het eerste gezicht dat dat een mega-dure bruiloft gaat worden, maar vervolgens bespaard op:
- aankleding, alles AliExpress en dus zelf geregeld
- eten, aan onze vriendengroepen gevraagd of ze m.u.v. de dag van de ceremonie voor het eten konden zorgen (Wij betaalden de overnachtingen)
- drinken, de drankprijzen van onze locatie waren buitengewoon schappelijk
- geen bruids-suite
- kleding, die betaalden onze ouders :)
Dat is wel ene heel mooie meevaller natuurlijk, maar die kun je vooraf niet echt meerekenen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:50:24 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260126
Wel leuk om jullie input te krijgen! Volgend jaar een trouwerij van zijn beste vriend, waar hij best man is, dus dat zorgt al voor extra kriebels.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:05:39 #161
342418 VKV
Plausibel
pi_189260311
Veel plezier vandaag DA!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:28 #162
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189260377
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Veel plezier! Wel jammer van het weer zeg..

Ons leven is wel een beetje een orkaan dus 't past wel B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:42 #163
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189260381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:05 schreef VKV het volgende:
Veel plezier vandaag DA!
*O* YAY! Zin in!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:13:09 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189260394
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is met van alles te spelen qua budget, onze bruiloft was een weekendbruiloft incl. 2 overnachtingen voor de weekendgasten. Dan denk je op het eerste gezicht dat dat een mega-dure bruiloft gaat worden, maar vervolgens bespaard op:
- aankleding, alles AliExpress en dus zelf geregeld
- eten, aan onze vriendengroepen gevraagd of ze m.u.v. de dag van de ceremonie voor het eten konden zorgen (Wij betaalden de overnachtingen)
- drinken, de drankprijzen van onze locatie waren buitengewoon schappelijk
- geen bruids-suite
- kleding, die betaalden onze ouders :)
Hadden jullie geen bloemen, drukwerk, vervoer, gemeentehuis, fotograaf, taart, muziek, kapper, make-up, dominee, etc? Ik denk dat jullie alsnog niet voor 2-3k klaar waren? (= het bedrag waaar ik aan denk bij een 'budget bruiloft')
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:15:59 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189260433
Veel plezier vandaag DA !!! ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:18:13 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189260467
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hadden jullie geen bloemen, drukwerk, vervoer, gemeentehuis, fotograaf, taart, muziek, kapper, make-up, dominee, etc? Ik denk dat jullie alsnog niet voor 2-3k klaar waren? (= het bedrag waaar ik aan denk bij een 'budget bruiloft')
Ik ben zelf een beetje een bruid gekkie aan het worden want ik wil allerlei extra's :@

Extra bloemen decoraties, extra mooie uitnodigingen , extra alles :o :X

Ik had voor de vakantie zo'n bruid bijschrift meegenomen en dat helpt ook niet echt.. 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:23:00 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189260533
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ben zelf een beetje een bruid gekkie aan het worden want ik wil allerlei extra's :@

Extra bloemen decoraties, extra mooie uitnodigingen , extra alles :o :X

Ik had voor de vakantie zo'n bruid bijschrift meegenomen en dat helpt ook niet echt.. 8)7
Bloemen zijn duurrrrrrrrrr :X.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:27:19 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189260590
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bloemen zijn duurrrrrrrrrr :X.
Ik ken gelukkig iemand in de bloemen handel en mn zusje wil het dan wel maken.. Eerste wat ze riep toen we vertelden dat we gingen trouwen was : "ik maak je boeket"
Dus dat scheelt wel..

Maar goed dat moet dus in onze huidige planning dus wel maal 2.. :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:20:13 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_189261405
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hadden jullie geen bloemen, drukwerk, vervoer, gemeentehuis, fotograaf, taart, muziek, kapper, make-up, dominee, etc? Ik denk dat jullie alsnog niet voor 2-3k klaar waren? (= het bedrag waaar ik aan denk bij een 'budget bruiloft')
Ik zeg ook niet dat onze bruiloft een budget bruiloft was, verre van zelfs. Ik geef alleen ideeen van waar je op kan besparen en hoe wij op bepaalde zaken bespaard hebben om te voorkomen dat het ruim boven ons budget ging komen.

- bloemen, denk nog geen 50 euro aan uitgegeven. Groot gedeelte hebben we ook aan de kant van de weg geplukt, het was half juni en de hele omgeving stond vol met mooie weidebloemen.
- drukwerk ontkom je niet echt aan. Maar niks fancy's
- vervoer: Een vriend kwam, geheel onverwachts, met een Honda S2000 aanrijden. Dus dat genomen als vervoer. Anders werd het onze Ford Focus (niks voor geregeld dus)
- gemeentehuis: normale tarief, budgetoptie was maandagochtend geweest (maar dat wilden we niet)
- fotograaf: Vriendin van ons die professional is, korting op gekregen
- videograaf: vriend van ons (geen professional, gewoon als hobby)
- kapper: vriendin van ons (geen professional)
- muziek: bij het feest hadden we een dj, maar geen (veel duurdere) band
- make-up: wellicht dat er een extra foundation is gekocht... maar meer ook niet.
- dominee: hadden we niet
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:22:10 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_189261434
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Dat is wel ene heel mooie meevaller natuurlijk, maar die kun je vooraf niet echt meerekenen.
Ouders hebben altijd aangegeven de kleding te betalen, dus dan kan het wel degelijk.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:29:45 #171
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189261554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Ouders hebben altijd aangegeven de kleding te betalen, dus dan kan het wel degelijk.
Dan wel. Reflecteerde meer naar onze/mijn situatie.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_189276907
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]


@:dodoria, op haar eigen feestje mag je schoonmoeder kiezen wie er wel en niet komen, dit is jullie feestje.
‘dan nodig je ze maar uit de volgende keer dat je zelf trouwt’ 😂, Ik heb zo’n vermoeden dat dat niet goed zou vallen, maar heb soms echt zin om het tegen haar te zeggen...
pi_189277503
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 03:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik snap niet wat de vrienden van jr ouders met jouw bruiloft te maken hebben eigenlijk.. of is dat normaal in jouw omgeving?

Verder .. wanneer is je bruiloft? En hoeveel rsvp's heb je al terug en hoeveel mensen verwacht je die toch nog afzeggen? En wat voor soort diner doe je eigenlijk? Met oedereen of met een select gezelschap? Oftewel, past het ECHT niet?
We trouwen in December. Het is hier niet ongewoon om vrienden van ouders uit te nodigen, maar niet altijd. We hebben plek voor 70 mensen en 79 mensen uitgenodigd, dus we hebben eigenlijk al wat negatieve rsvp’s ingecalculeerd. En we hebben ook nog een kort lijstje met vrienden die we eigenlijk ook zouden willen uitnodigen als er meer afzeggingen zijn. We doen eten voor alle gasten (dat is hier gebruikelijk). En of het echt niet past.... tja, als het echt zou moeten is overal wel een mouw aan te passen. Het hangt heel erg af van het weer. Het is lente waar we zijn dan en als het weer het toelaat gaan we het diner buiten houden. En dan kan er wel een tafel en wat extra stoelen bij. Maar als het hard regent, (waar nog best een kans op is), dan moeten alle gasten binnen eten en dat wordt met het huidige aantal gasten al heel erg krap. Dan zouden we nog een tent en buitenverwarmingen en extra tafels, stoelen en zo kunnen huren, voor een klein groepje mensen dat niet binnen past, maar dat lijkt me eerlijk gezegd niet echt ideaal om het diner dan zo op te splitsen.... tja, of een nieuwe lokatie vinden...

Zou jij het wel doen?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 06:23:04 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189277586
December 2019 of 2020? :+

En ik ben even kwijt welk land het is waar je woont.. en dus welke gebruiken er zijn..

Een vriend van me komt bijvoorbeeld uit Libanon en daar is het de normaalste zaak van de wereld dat de ouders zelf ook nog zo'n 100 mensen uitnodigen voor de bruiloft van hun kinderen ( Maar daar betalen de ouders ook een ( groot ) gedeelte van de bruiloft)

Verder moet je het zelf weten, maar ik vind zelf een locatie met 70 zitplaatsen , 79 mensen uitnodigen en dan zelf ( afgezien van het lijstje van de schoonmoeder) nog een reserve lijst hebben niet zo handig.. Ik had dan een locatie uitgezocht waar zeg 85 mensen in kunnen.. maar dat vooral op basis van mn eigen lijstje dus.

Maar goed.. als het dec 2019 is zou ik niet meer veranderen.. dec 2020 is een ander verhaal
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:22:31 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189277914
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:11 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ons leven is wel een beetje een orkaan dus 't past wel B-)
Hoe was het?
Resistance is futile.
pi_189277959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 06:23 schreef Barreltje het volgende:
December 2019 of 2020? :+

En ik ben even kwijt welk land het is waar je woont.. en dus welke gebruiken er zijn..

Een vriend van me komt bijvoorbeeld uit Libanon en daar is het de normaalste zaak van de wereld dat de ouders zelf ook nog zo'n 100 mensen uitnodigen voor de bruiloft van hun kinderen ( Maar daar betalen de ouders ook een ( groot ) gedeelte van de bruiloft)

Verder moet je het zelf weten, maar ik vind zelf een locatie met 70 zitplaatsen , 79 mensen uitnodigen en dan zelf ( afgezien van het lijstje van de schoonmoeder) nog een reserve lijst hebben niet zo handig.. Ik had dan een locatie uitgezocht waar zeg 85 mensen in kunnen.. maar dat vooral op basis van mn eigen lijstje dus.

Maar goed.. als het dec 2019 is zou ik niet meer veranderen.. dec 2020 is een ander verhaal
2019 inderdaad. De lokatie is omdat het bij ons thuis is. We hebben het aantal gasten dus aangepast aan de lokatie, niet de lokatie op onze gastenlijst, vandaar. Er moeten heel wat mensen komen vliegen, want de afstanden zijn hier groot, dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen qua aantallen gasten die komen. We kunnen best een stoeltje of 4 erbij proppen als het moet, maar omdat we dus al dat risico nemen wil Ik niet nog eens 20 extra mensen uitnodigen.

Het is in Nieuw-Zeeland. Traditioneel gezien nodigen ouders wel hun vrienden uit hier, maar dan geven zij zeg maar ook het feest. Maar er zijn ook genoeg mensen bij wie de bruiloften minder formeel zijn tegenwoordig. Wij betalen zelf ons feest (dat wilden schoonouders, vind ik verder prima), en we doen het allemaal sowieso wat informeel en kleinschalig onder andere om de kosten. Een vriend trouwt ons, feestje bij ons thuis etc. we hebben al extra mensen uitgenodigd van hun kant (alle ooms en tantes van man’s kant), omdat ze het jammer vond dat we die eigenlijk niet uit wilden nodigen. Maar nu heeft ze dus nog een lijstje met mensen die ze er ook bij wil hebben... Het gaat het er voor schoonmoeder vooral om dat het gaat zoals het ‘hoort’, maar ja, die vogel is al lang geleden gevlogen volgens mij...

Je hebt natuurlijk gelijk dat het allemaal te kort dag is nu. En hoe langer we niks doen, hoe duidelijker het zou zijn dat ze niet ‘eerste keus’ als we ze alsnog zouden uitnodigen. Als we maar lang genoeg wachten lost het probleem zich vanzelf op 👍

Bedankt voor je comments, het helpt wel Om er zo even over te sparren.

[ Bericht 0% gewijzigd door dodoria op 05-10-2019 08:38:20 ]
pi_189277975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Haha ja wij hebben ook gedoe gehad met de gastenlijst. En hebben ook gekozen om vast te houden aan wat wij in eerste instantie hadden bedacht. We gaan heel vaak mee in gedachten van anderen en willen best luisteren maar hadden een weloverwogen keuze gemaakt dat dienen ze dan ook maar te respecteren.

Dat resulteerde overigens in dat twee daggasten uiteindelijk niet kwamen omdat ze niet mee konden gaan in ons besluit. Jammer uiteindelijk maar wel het beste zo.

En trouwen vandaag *O*
Oh wat leuk! Ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben gehad!

Jammer zeg, dat mensen zo op hun strepen gaan staan. Maar misschien is het dan maar goed dat ze niet wilden komen, als mensen zulke dwarsliggers zijn... Ik ben wel benieuwd wie het was, die je besloot niet uit te nodigen, maar dat hoef je niet te zeggen als het te herkenbaar is hoor.
pi_189278184
Hadden jullie geen bloemen, drukwerk, vervoer, gemeentehuis, fotograaf, taart, muziek, kapper, make-up, dominee, etc? Ik denk dat jullie alsnog niet voor 2-3k klaar waren? (= het bedrag waaar ik aan denk bij een 'budget bruiloft')
[/quote]
@Debsterr
Wij doen onze bruiloft ook redelijk budget. We hebben eerst bedacht welke dingen we echt belangrijk vinden en besloten dat we voor de dingen waar we niet zo veel om geven gewoon een goedkope optie doen. We doen het feest thuis, maar we hebben gelukkig veel ruimte. Geen speciaal vervoer, uitnodigingen digitaal, muziek is een playlist. Mijn jurk is hardstikke goedkoop en Ik draag schoenen die ik al had. Man draagt z’n beste pak en loopy dus ook niets nieuws. Ringen vinden we niet nodig, maar we wilden dus wel geld besteden aan alle gasten lekker eten en drinken voorzetten. Aankleding huren we of heb ik op de kop getikt in tweedehandswinkels.
Onze kosten zitten uiteindelijk dus vooral in eten en drinken (eten is een kleine 3000 en voor drinken rekenen we op ongeveer 2000, maar dat hangt af van hoeveel er gedronken wordt.

Ik ben ook wel eens op een bruiloft geweest van studenten en die vroegen of iedereen een gerecht mee kon nemen, en hadden een groot picknick feest op een afgelegen strandje, en een andere bruiloft waar ze een hele berg friet en snacks hadden afgehaald (dat laatste zou mijn keuze niet zijn, maar het kan wel).

Kijk, in principe kan trouwen helemaal gratis als je wil, alles wat daarbovenop komt is eigen keuze, dus gewoon doen wat je zelf wilt👍
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:54:34 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189278798
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:32 schreef dodoria het volgende:
Wij betalen zelf ons feest (dat wilden schoonouders, vind ik verder prima)
Haha dan is jouw schoonmoeder helemaal een mooie. Wel - zoals het kennelijk hoort - haar 20 vrienden willen uitnodigen, maar niet - zoals het kennelijk hoort - betalen :').
Ik zou haar vriendelijk verzoeken zich met haar eigen zaken te bemoeien.
KuikenGuppy
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:51:58 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189280351
Yeah, ringen opgehaald!
Ze zijn zo prachtig O+.
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:57:43 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189282535
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 73% gewijzigd door D_A op 05-10-2019 15:05:49 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:05:30 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189282634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7
O+.
Gefeliciteerd! *O*.
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:08:32 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189282677
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+.
Gefeliciteerd! *O*.
Daaaankjeweeel! Echt alles was perfect, precies zoals we bedacht hadden. Zo fijn O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:33:58 #184
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189282884
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:48:48 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189283033
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow O+.
Mooie jurk heb je aan!
KuikenGuppy
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:50:33 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189283047
Garpje hè :+.
Tof dat je niet voor een standaard blauw pak bent gegaan.
Je vrouw (!) ziet er ook prachtig uit. Hoe ging dat met de regen? (Ik zoek nog tips :P)?
KuikenGuppy
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:26:17 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189283430
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd O+
Resistance is futile.
pi_189286587
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 oktober 2019 @ 14:41:18 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189314801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:50 schreef Burdie het volgende:
Garpje hè :+.
Tof dat je niet voor een standaard blauw pak bent gegaan.
Je vrouw (!) ziet er ook prachtig uit. Hoe ging dat met de regen? (Ik zoek nog tips :P)?
Nee ik wilde even totaal iets anders dus blij met mijn keuze qua kleur :Y

Regen ging prima, we hadden voor de zekerheid een doorzichtige paraplu mee. Uiteindelijk was het telkens een half uurtje droog tijdens foto's. Dus groepsfoto's op het bordes en als het dan even regende wat naar achteren beschut met de gehele groep gewoon naar voren toen het droog was. En voor de persoonlijke foto's even een plu mee voor de zekerheid en half uurtje rondje lopen :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:43:09 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189317518
En nu op huwelijksreis, DA?

Wij tellen intussen ook af, zo veel zin in! (En zo gek dat het zo dichtbij is! Het voelt nog altijd alsof het over een ander gaat :'))
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 oktober 2019 @ 23:16:32 #191
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189324234
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:43 schreef Burdie het volgende:
En nu op huwelijksreis, DA?

Wij tellen intussen ook af, zo veel zin in! (En zo gek dat het zo dichtbij is! Het voelt nog altijd alsof het over een ander gaat :'))
Komend weekend weer te gast bij een ander huwelijk. We zijn nu voor november aan het kijken qua huwelijksreis.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:57:38 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189326182
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:43 schreef Burdie het volgende:
En nu op huwelijksreis, DA?

Wij tellen intussen ook af, zo veel zin in! (En zo gek dat het zo dichtbij is! Het voelt nog altijd alsof het over een ander gaat :'))
Wanneer is jullie grote dag ook alweer?
Resistance is futile.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:57:57 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189326185
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 23:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Komend weekend weer te gast bij een ander huwelijk. We zijn nu voor november aan het kijken qua huwelijksreis.
Waar willen jullie naartoe?
Resistance is futile.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:24:21 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189327426
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wanneer is jullie grote dag ook alweer?
Vrijdag :o!
KuikenGuppy
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:32:12 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189328301
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vrijdag :o!
Oeh, nou komt het écht dichtbij!
Resistance is futile.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:36:33 #196
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189329966
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:57 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar willen jullie naartoe?
Argentinië
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:39:58 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189330031
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vrijdag :o!
Oeh!! Zo snel al!! :o ^) O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:41:03 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189330051
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo. Dat was het beste ooit. :7

Klein fotootje erbij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie fotograaf :+

Gefeliciteerd nog en alvast een fijne huwelijksreis!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:56:38 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189332616
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:36 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Argentinië
Oh wow, mooie bestemming!
Veel plezier alvast.
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:03:16 #200
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189389568
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vrijdag :o!
Enenenenennnnn 😍
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')