abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2019 @ 12:58:47 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_189020611
Je kunt de lange pijpen onderbroek discreet verwijderen vlak voor je de huwelijksnacht ingaat, mocht dat het bezwaar zijn.
disclaimer
pi_189020688
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Je kunt de lange pijpen onderbroek discreet verwijderen vlak voor je de huwelijksnacht ingaat, mocht dat het bezwaar zijn.
Ach dan kan ie toch niet meer terug 8-)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 19 september 2019 @ 13:21:20 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189020869
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn lief heeft alles al gezien en meer, dus dat is geen issue :'). Ik doe ook gewoon mijn lievelingsonderbroek aan; zo'n oversized oma model. Maar wel blauw! :+.
Ik wil niet met blote voeten in mijn schoenen dus wil sowieso iets aan den pootjes. Bij de bruidswinkel raden ze idd kousen aan ivm plassen :D.
KuikenGuppy
  donderdag 19 september 2019 @ 13:26:23 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189020947
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn lief heeft alles al gezien en meer, dus dat is geen issue :'). Ik doe ook gewoon mijn lievelingsonderbroek aan; zo'n oversized oma model. Maar wel blauw! :+.
Ik wil niet met blote voeten in mijn schoenen dus wil sowieso iets aan den pootjes. Bij de bruidswinkel raden ze idd kousen aan ivm plassen :D.
Kun je hier iets vinden?

https://www.sarahssweeties.nl/Sweeties-c-249.html
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 19 september 2019 @ 13:26:51 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189020954
quote:
Ik zie geen kousen?
KuikenGuppy
  donderdag 19 september 2019 @ 13:28:34 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189020976
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie geen kousen?
Als alternatief voor je onderbroek. Lost het schurende bovenbenenprobleem op. Is niet zo zweterig als een panty.
pi_189021015
quote:
Die had ik ook onder mijn jurk :Y
  donderdag 19 september 2019 @ 13:32:39 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189021030
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als alternatief voor je onderbroek. Lost het schurende bovenbenenprobleem op. Is niet zo zweterig als een panty.
Dank je, maar ik doe dus een gewone onderbroek aan met kousen :).
Deze zijn trouwens wel leuk voor de zomer onder een jurkje.
KuikenGuppy
  donderdag 19 september 2019 @ 13:41:28 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189021127
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dank je, maar ik doe dus een gewone onderbroek aan met kousen :).
Deze zijn trouwens wel leuk voor de zomer onder een jurkje.
Dat is inderdaad waar ze vooral voor bedoeld zijn. :)
pi_189021892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:03 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een tip voor een fijne panty? Ik ben niet slank, heb lange benen en grote voeten, en heb een hekel aan afzakkende panty's. Kousen kan evt ook, ik heb een torselet met jarretels, maar ik heb een hekel aan schurende bovenbenen dus het moeten dan wel super lange kousen zijn.
En wat voor kleur sokken voor de bruidegom???
Ik heb zelf een fietsbroek je gebruikt. Kan ik aanraden (ook voor normaal onder jurkjes). Zit heerlijk!
pi_189021927
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat hij "I do" zegt ipv "ja" :P ;).

Wat me er trouwens aan doet denken dat ik het belachelijk vindt dat er bijna geen trouwdecoratie te vinden is met Nederlandse tekst er op. Alles is met "I do", "bride/groom", "Mr/Mrs", "Just married", "offline wedding", "guestbook" etc. Prima als je dat wilt, maar als je dat soort dingen in het Nederlands wilt, is het er dus zo goed als niet. Ik zou er bijna zelf een winkel voor beginnen :+.
Mee eens. Prima voor als een van de twee een niet-Nederlandse achtergrond heeft (en wellicht niet Nederlands sprekende familie) zoals bij twee van mijn vriendinnen. Maar zelf wilde ik geen Engelse teksten,omdat ik het niet vond passen bij een Nederlandse bruiloft
  donderdag 19 september 2019 @ 21:07:02 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189029178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:03 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een tip voor een fijne panty? Ik ben niet slank, heb lange benen en grote voeten, en heb een hekel aan afzakkende panty's. Kousen kan evt ook, ik heb een torselet met jarretels, maar ik heb een hekel aan schurende bovenbenen dus het moeten dan wel super lange kousen zijn.
En wat voor kleur sokken voor de bruidegom???
Ken je snag tights? https://snagtights.com/
in de haak.
pi_189030339
Ik lees online dat je trouwkaarten ongeveer 8 weken van tevoren stuurt, als je ook eerder al save the date kaarten stuurt. Wij hoeven geen save the date kaarten, vinden we een beetje zonde van het geld. Maar wat is dan een redelijke periode om de trouwkaarten van tevoren te sturen? Half jaar ofzo? We trouwen in de zomervakantie dus wel een datum om rekening te houden met vakantieplanningen.
pi_189033183
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 13:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ach dan kan ie toch niet meer terug 8-)
That’s the spirit! 😂
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:04:55 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189034730
Ging Bien op huwelijksreis? Ben wel heel benieuwd hoe het was!
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2019 @ 08:26:51 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189034862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef VKV het volgende:
Ik lees online dat je trouwkaarten ongeveer 8 weken van tevoren stuurt, als je ook eerder al save the date kaarten stuurt. Wij hoeven geen save the date kaarten, vinden we een beetje zonde van het geld. Maar wat is dan een redelijke periode om de trouwkaarten van tevoren te sturen? Half jaar ofzo? We trouwen in de zomervakantie dus wel een datum om rekening te houden met vakantieplanningen.
Save the date via email deden wij.
Veel mensen plannen hun vakantie echt heel vroeg. Ik zou er niet op gek en mensen vast informeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189037105
Ik heb even een vraagje over de ceremonie. Wij zijn niet verbonden aan een religie, maar best wel spiritueel. Als je niet zo zweverig bent klinkt dit allemaal misschien een beetje vaag, maar misschien zijn er sommigen hier die het wel begrijpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR: hoe kunnen we het element lucht in onze ceremonie betrekken?
pi_189037139
VKV, wij deden Save the dates via mail inderdaad. Gewoon zodat men het al weet. Dan is 6-8 weken voor de bruiloft vroeg genoeg voor de daadwerkelijke uitnodiging.
Misschien zijn er gasten die van ver moeten komen, of die het om andere redenen eerder moeten weten? Je kunt het deze mensen ook al eerder mondeling laten weten. Dat hebben wij gedaan bij iedereen die internationale vluchten moesten boeken/lastig vrij kunnen krijgen etc.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:21:30 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189037424
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:56 schreef dodoria het volgende:
Ik heb even een vraagje over de ceremonie. Wij zijn niet verbonden aan een religie, maar best wel spiritueel. Als je niet zo zweverig bent klinkt dit allemaal misschien een beetje vaag, maar misschien zijn er sommigen hier die het wel begrijpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duiven loslaten?
KuikenGuppy
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:23:22 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189037456
Of wensballonnen oplaten?
KuikenGuppy
pi_189038507
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:56 schreef dodoria het volgende:

SPOILER
Lucht wordt ook wel geassocieerd met communicatie: dus ik weet niet of je iets met muziek/zang/ drums wil doen? Samen chanten? Drum op de achtergrond?

Verbinding is ook iets; je kunt met linten misschien 'verbinden'? Enkel jullie zelf, of juist ook alle gasten met elkaar en met jullie. Of een 'cirkel trekken' door elkaars handen te nemen en bijvoorbeeld iedereen iets van "Van hand tot hart, trek ik deze cirkel' te laten uitspreken naar degene naast zich? (Dit klinkt misschien een tikkie zweverig, maar werkt vaak toch best fijn)

Een wierrookje aansteken is misschien een beetje karig, vergeleken de rest van je rituelen. (smudgen kan...maar heeft vaak meer met 'reinigen' te maken dan met lucht..hoewel het natuurlijk net is welke betekenis je er zelf aan geeft.)

Oh, en lucht kan ook voor 'nieuwe uitdagingen'/ 'sprong in het diepe' staan dacht ik....dus je kunt ook nog over de bezem springen. (is wel ook een vruchtbaarheidsritueel, dat je het even weet :+ )
pi_189041027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 13:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Lucht wordt ook wel geassocieerd met communicatie: dus ik weet niet of je iets met muziek/zang/ drums wil doen? Samen chanten? Drum op de achtergrond?

Verbinding is ook iets; je kunt met linten misschien 'verbinden'? Enkel jullie zelf, of juist ook alle gasten met elkaar en met jullie. Of een 'cirkel trekken' door elkaars handen te nemen en bijvoorbeeld iedereen iets van "Van hand tot hart, trek ik deze cirkel' te laten uitspreken naar degene naast zich? (Dit klinkt misschien een tikkie zweverig, maar werkt vaak toch best fijn)

Een wierrookje aansteken is misschien een beetje karig, vergeleken de rest van je rituelen. (smudgen kan...maar heeft vaak meer met 'reinigen' te maken dan met lucht..hoewel het natuurlijk net is welke betekenis je er zelf aan geeft.)

Oh, en lucht kan ook voor 'nieuwe uitdagingen'/ 'sprong in het diepe' staan dacht ik....dus je kunt ook nog over de bezem springen. (is wel ook een vruchtbaarheidsritueel, dat je het even weet :+ )
Over de bezem springen is toch een ritueel van de slaven in de vroegere VS? Ze mochten niet trouwen, maar wel dat kleine ritueel. Degene die als eerst landde, zou de leider zijn in de relatie en gezin.
pi_189041727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:31 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Over de bezem springen is toch een ritueel van de slaven in de vroegere VS? Ze mochten niet trouwen, maar wel dat kleine ritueel. Degene die als eerst landde, zou de leider zijn in de relatie en gezin.
Oh dat weet ik niet, is mogelijk :) . Ik ken het enkel als een vruchtbaarheidsritueel dat nog wel eens bij (tegenwoordige?) handfastings wordt gedaan.
Maar er zullen wellicht meer toepassingen van zijn (geweest).
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:35:12 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_189041977
Zijn er hier ervaringen met koppels die in het buitenland getrouwd zijn? Dit is voor ons een zeer reëel optie en ik ben op zoek naar ervaringen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:17:18 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189043299
Samen ohmmmmmmmmmmmm chanten tijdens de ceremonie. Mijn yogalerares gaat ons trouwen dus ik maak er grapjes over omdat Six. zoiets verafschuwt :+ maar in het geval van @dodoria lijkt het me prachtig!

Namasté!
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:17:48 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189043309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:35 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ervaringen met koppels die in het buitenland getrouwd zijn? Dit is voor ons een zeer reëel optie en ik ben op zoek naar ervaringen :)
Geen ervaring maar welk land denken jullie aan?
Resistance is futile.
  vrijdag 20 september 2019 @ 20:45:22 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189044643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:35 schreef sanger het volgende:
Wij zijn het ook van plan.. waar willen jullie trouwen en hoe dan?

Hier schommelt het nog even tussen Mauritius (mijn voorkeur) en een Grieks eiland (twijfel van (8> ) het laatste voornamelijk om onze gezinnen er bij te hebben..

Wil je" met zn 2en" trouwen of liever met een grote groep familie/vrienden erbij?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189045986
Leuke ideëen allemaal! Ik ga ze even met manlief bespreken. Vruchtbaarheidsritueel is wel een dingetje Candaasje, want als we ergens niet op zitten te wachten is het wel nog een zwangerschap 😂😂😂

Sanger wij trouwen buiten nederland. Dat betekent wel dat er van mijn kant veel minder mensen zullen kunnen komen. En verder is het handig om je even te verdiepen in de juridische gevolgen. Wordt je huwelijk dan gesloten onder het lokale huwelijksvermogensrecht en soms kun je problemen krijgen als je later een marriage certificate (hoe heet dat in het Nederlands?) nodig hebt. Maar voor ons was dat allemaal geen bezwaar.
pi_189050981
Wij zijn getrouwd!! Ik heb nauwelijks geslapen door de indrukken van gisteren maar dat haal ik vannacht wel weer in. Het was super!! Ik had me ingesteld op mogelijke dingen die mis zouden gaan maar het liep gewoon allemaal goed. Ik ben erg blij met onze iets afwijkende volgorde: wat later beginnen, ceremonie, foto’s maken terwijl daggasten borrelen, eten en feest. Heerlijk rustig kunnen beginnen en zonder stress de dag door :+ Nu lekker thuis nagenieten. O+

Ik hoop dat iedereen hier net zo’n mooie dag mag hebben (ook qua weer) :)
Fuck the EBU
  zaterdag 21 september 2019 @ 08:42:08 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189051094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:27 schreef Yesse het volgende:
Wij zijn getrouwd!! Ik heb nauwelijks geslapen door de indrukken van gisteren maar dat haal ik vannacht wel weer in. Het was super!! Ik had me ingesteld op mogelijke dingen die mis zouden gaan maar het liep gewoon allemaal goed. Ik ben erg blij met onze iets afwijkende volgorde: wat later beginnen, ceremonie, foto’s maken terwijl daggasten borrelen, eten en feest. Heerlijk rustig kunnen beginnen en zonder stress de dag door :+ Nu lekker thuis nagenieten. O+

O+ gefeliciteerd! Leuk dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad!
Resistance is futile.
  zaterdag 21 september 2019 @ 08:52:01 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189051200
Gefeliciteerd Yesse! O+ dat klinkt als een prachtige en ontspannen dag! Het was gisteren ook heel mooi weer.
(Wij hadden heel lang ook gisteren als datum, maar de locatie zat helaas al vol en we wilden per sé die locatie :)).

Ga je nog op huwelijksreis?
KuikenGuppy
  zaterdag 21 september 2019 @ 08:54:59 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189051229
Wij zijn gisteren in ondertrouw gegaan, daar was het ook een mooie dag voor.

Er is wel gebleken dat thuis trouwen in Apeldoorn nog niet toegestaan is, maar het staat wel op de agenda van de gemeenteraad.
Resistance is futile.
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:04:53 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189051360
Zo. Om de politieke agenda zelf te bepalen, heb ik me net aangemeld voor 'in gesprek met je gemeente'. Ik ga natuurlijk niet rustig zitten wachten tot de gemeenteraad zelf tot een beslissing komt.
Resistance is futile.
pi_189051771
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:04 schreef Seven. het volgende:
Zo. Om de politieke agenda zelf te bepalen, heb ik me net aangemeld voor 'in gesprek met je gemeente'. Ik ga natuurlijk niet rustig zitten wachten tot de gemeenteraad zelf tot een beslissing komt.
Haha, goede instelling!! Ik snap ook niet waarom dat (nog) niet is toegestaan. Bij ons kan het wel, al moet je huis wel aan bepaalde eisen voldoen (omdat het openbaar is moet bv een rolstoel binnen kunnen komen)
Fuck the EBU
  zaterdag 21 september 2019 @ 16:33:19 #115
65960 sanger
pi_189056105
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen ervaring maar welk land denken jullie aan?
Nog geen concreet idee, maar iets met zon, zee en strand.
  zaterdag 21 september 2019 @ 16:47:14 #116
65960 sanger
pi_189056216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij zijn het ook van plan.. waar willen jullie trouwen en hoe dan?

Hier schommelt het nog even tussen Mauritius (mijn voorkeur) en een Grieks eiland (twijfel van (8> ) het laatste voornamelijk om onze gezinnen er bij te hebben..

Wil je" met zn 2en" trouwen of liever met een grote groep familie/vrienden erbij?
Mauritius is ook voor ons een optie, maar bv Jamaica ook. Of Griekenland ook.

We (lees ik, ze weet van niets nog) zijn aan het inventariseren wat er allemaal mee samenhangt.

We willen dan klein trouwen. Wij twee, mijn kinderen, mijn moeder en stiefvader en haar ouders. En verder misschien nog wat vrienden.
  zaterdag 21 september 2019 @ 18:08:10 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_189057166
Alles was perfect O+ Trouwdag was perfect O+ Huwelijksreis was perfect (welvrij veel regen gehad, maar goed, dat heb je met IJsland!!)

Nu eindelijk even relaxen voor ik meer details kan schrijven! _O- Wat moet ik doen met mijn tijd!
  zaterdag 21 september 2019 @ 18:58:01 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189057928
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 16:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Mauritius is ook voor ons een optie, maar bv Jamaica ook. Of Griekenland ook.

We (lees ik, ze weet van niets nog) zijn aan het inventariseren wat er allemaal mee samenhangt.

We willen dan klein trouwen. Wij twee, mijn kinderen, mijn moeder en stiefvader en haar ouders. En verder misschien nog wat vrienden.
Wellicht dat je je bij de keus af kan vvragen wat je wel en wat je niet voor je gasten wil betalen. Als je een bak geld hebt kan je iedereen natuurlijk makkelijk meenemen naar Jamaica..

Wij willen onze gasten niet op kosten jagen (10 dagen Mauritius is toch snel wel 1500 + euro) en we willen het ook niet voor ze betalen.. :+

Dus wij geven daarna een borrel zodat we het feit toch met iedereen kunnen vieren..

Mocht mijn vriend toch liever wel zn ouders er bij hebben dan wordt het waarschijnlijk Griekenland. Dat is voor de ouders net even wat goedkoper..
  zaterdag 21 september 2019 @ 18:59:44 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189057954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Alles was perfect O+ Trouwdag was perfect O+ Huwelijksreis was perfect (welvrij veel regen gehad, maar goed, dat heb je met IJsland!!)

Nu eindelijk even relaxen voor ik meer details kan schrijven! _O- Wat moet ik doen met mijn tijd!
Wat fijn!ik ben stiekem nog benieuwd naar de foto's O-) En wat een grappig idee om naar IJsland te gaan! Ga je nou ook wonen in het land van je huwelijksceremonie of blijf je in NL ? (Dat was me niet helemaal duidelijk )
  zaterdag 21 september 2019 @ 19:01:16 #120
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189057991
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:27 schreef Yesse het volgende:

Gefeliciteerd! ^) wat fijn dat het weer mee zat.. heb je nog iets met de paraplu's gedaan ?
  zaterdag 21 september 2019 @ 20:12:28 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189059268
quote:

Fijn O+ en neem de tijd voor je verslag ;)
Resistance is futile.
pi_189060854
quote:

Super leuk, Bienelien _O_ Nog van harte gefeliciteerd :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 september 2019 @ 21:45:11 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189061052
quote:

Dat klinkt goed Biene! Heb je je voor niks druk gemaakt ;). Gefeliciteerd O+.
KuikenGuppy
  zondag 22 september 2019 @ 07:52:49 #124
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_189066168
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^) wat fijn dat het weer mee zat.. heb je nog iets met de paraplu's gedaan ?
Hahaha oja. Nee! We zijn ze helemaal vergeten maar dat kwam ook door onze fotograaf. Zo enthousiast, zag overal mooie ideeën :X

quote:

Super fijn! Gefeliciteerd!!
Fuck the EBU
  zondag 22 september 2019 @ 10:15:12 #125
342418 VKV
Plausibel
pi_189067315
quote:

Gefeliciteerd!! Tof dat het zo perfect ging! En IJsland lijkt me heel vet.
  woensdag 25 september 2019 @ 17:51:59 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189117898
Net mijn jurk opgehaald *O* O+ *O*.

Nog 2 weken :o.
KuikenGuppy
  woensdag 25 september 2019 @ 18:58:30 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189118872
Oeh!! Zo spannend burdie!

Nog een lang to-do lijstje?

Hier nog 2 vriendinnen vertellen dat we gaan trouwen en dan eens een dag prikken om te gaan passen.. :D :P

Hoe lang van te voren gingen jullie passen? En was je in 1 winkel geslaagd of ben je in meerdere winkels geweest?
pi_189119263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:58 schreef Barreltje het volgende:

Hier nog 2 vriendinnen vertellen dat we gaan trouwen en dan eens een dag prikken om te gaan passen.. :D :P

Hoe lang van te voren gingen jullie passen? En was je in 1 winkel geslaagd of ben je in meerdere winkels geweest?
Ik ben (ruim een jaar van te voren) een aantal winkels langs geweest met mijn moeder samen. Gewoon omdat het super leuk is om te doen. Maar met resultaat. Na vele jurken kwam ik er steeds beter achter wat goed bij mij stond. Daarna ben ik naar de meest fijne winkel (met de jurk van mijn keuze) teruggegaan met de hele aanhang (naast m’n moeder ook mijn vader, schoonmoeder en schoonzusje). Voor mij een hele fijne werkwijze maar ik snap ook dat het niet voor iedereen is.

Maar als ik 1 tip moet meegeven is het: probeer ook wat jurken die totaal buiten je “plaatje” liggen. Soms kan dat een positieve verrassing zijn.
Fuck the EBU
  woensdag 25 september 2019 @ 21:31:26 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189121165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 18:58 schreef Barreltje het volgende:

Onze todo lijst bestaat nog uit: menukaarten bestellen, welkomsttasjes vullen, spullen naar de locatie brengen, sokken voor de bruidegom, naar de kapper (bruidegom + onze 2 kinderen), liturgieën printen, kaartjes aan bedankjes vastmaken, huis opruimen.

Helemaal op schema dus *O*.

Qua jurk ben ik een half jaar van te voren gaan zoeken. Dat was een tikje aan de late kant, er zit een levertijd van 3-4 maanden op de meeste jurken.
Ik ben wel maar in één winkel geweest, verder zoeken was ook niet nodig :+ O+.
KuikenGuppy
  woensdag 25 september 2019 @ 21:33:14 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189121196
Sokken voor de bruidegom O+
  woensdag 25 september 2019 @ 22:24:58 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189121896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 19:23 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ben (ruim een jaar van te voren) een aantal winkels langs geweest met mijn moeder samen. Gewoon omdat het super leuk is om te doen. Maar met resultaat. Na vele jurken kwam ik er steeds beter achter wat goed bij mij stond. Daarna ben ik naar de meest fijne winkel (met de jurk van mijn keuze) teruggegaan met de hele aanhang (naast m’n moeder ook mijn vader, schoonmoeder en schoonzusje). Voor mij een hele fijne werkwijze maar ik snap ook dat het niet voor iedereen is.

Maar als ik 1 tip moet meegeven is het: probeer ook wat jurken die totaal buiten je “plaatje” liggen. Soms kan dat een positieve verrassing zijn.
Ik weet wat ik wel en niet wil geloof ik.. geen prinsessenjurk, die had ik al bij mn eerste huwelijk.. Ik wil graag een "flowy" jurk. En lichte zwerende jurk.. nou maar hopen dat me dat ook staat.. }:|
  donderdag 26 september 2019 @ 14:08:30 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 22:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik weet wat ik wel en niet wil geloof ik.. geen prinsessenjurk, die had ik al bij mn eerste huwelijk.. Ik wil graag een "flowy" jurk. En lichte zwerende jurk.. nou maar hopen dat me dat ook staat.. }:|
Ik denk dat ze wel wat voor je hebben hoor ;).
KuikenGuppy
  donderdag 26 september 2019 @ 14:09:12 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189128741
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2019 21:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Tik tik tik, morgen over drie weken :o
Bijna, bijna!
Hoe is het met de voorbereidingen/stress? ;).
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 september 2019 @ 16:55:19 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189178820
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bijna, bijna!
Hoe is het met de voorbereidingen/stress? ;).
Haha ja prima, volgens mij is alles wel in kannen en kruiken. Paar kleine dingetjes nog fine tunen en dan ist goed voor elkaar.

Ben alleen zoveel afgevallen dat m'n ring nu te groot is :%
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 29 september 2019 @ 17:54:55 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189179896
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2019 16:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Haha ja prima, volgens mij is alles wel in kannen en kruiken. Paar kleine dingetjes nog fine tunen en dan ist goed voor elkaar.

Ben alleen zoveel afgevallen dat m'n ring nu te groot is :%
Oeh spannend! Dus donderdag gaat het gebeuren? Hoe gaat jullie dag eruit zien?
Resistance is futile.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 29 september 2019 @ 19:25:11 #136
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189181086
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 17:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oeh spannend! Dus donderdag gaat het gebeuren? Hoe gaat jullie dag eruit zien?
Vrijdag :Y

We gaan donderdag al die kant op en ik slaap op een andere locatie met vrienden. Begin van de middag ceremonie bij het kasteel, daarna borrel, taart, foto's etc, dan diner met dag gasten en 's avonds festival setting met buiten binnen bar en bands en djs. :Y
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:28:10 #137
342418 VKV
Plausibel
pi_189214392
Hier de aanbetaling voor de locatie gedaan. Doei rib :')
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:55:11 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189216312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:28 schreef VKV het volgende:
Haha echt hè.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:00:17 #139
342418 VKV
Plausibel
pi_189217889
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha echt hè.
Ach nog 23 over _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:16:42 #140
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189218264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:28 schreef VKV het volgende:
Haha wij hebben de laatste ronde nog open staan. 9.gif
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:42:53 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189218854
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Haha wij hebben de laatste ronde nog open staan. [ afbeelding ]
Onze locatie vroeg geen aanbetaling. Wij besteden onze wittebroodsweken denk ik huilend ;( :').
KuikenGuppy
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:43:18 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189225300
Liturgieen printen: aaaaahrgggg! Wat een ellende. Flashbacks naar de middelbare school, waarbij je je werkstuk als 'boekje' wilde inleveren, maar alle pagina's door elkaar geprint waren en je tot middernacht zat te puzzelen hoe het ook alweer zat.

Edit: 't is wel al klaar hoor, en allemaal goed gekomen ;).
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 oktober 2019 @ 16:28:04 #143
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189228710
Noggg tweeeeeee dagen dan ben ik een getrouwd man.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 17:50:20 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189229888
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Noggg tweeeeeee dagen dan ben ik een getrouwd man.
Het zwaard van Damocles!
Je kan nu nog terug!

Heb je nog een vrijgezellenfeest gehad? :P
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 oktober 2019 @ 18:48:47 #145
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189230670
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het zwaard van Damocles!
Je kan nu nog terug!

Heb je nog een vrijgezellenfeest gehad? :P
Yes! Anderhalve week geleden. Ik eindigde in de een karaoke bar. Dus 't viel mee :P
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:59:23 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189251436
Veel plezier vanavond en veel geluk morgen DA! O+.
KuikenGuppy
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 oktober 2019 @ 23:16:14 #147
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189256581
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:59 schreef Burdie het volgende:
Veel plezier vanavond en veel geluk morgen DA! O+.
Dank je wel O+
Zin in!
pi_189258251
Iemand hier gedoe gehad over de gastenlijst? Schoonmoeder is over de zeik dat we haar vrienden niet hebben uitgenodigd en vindt dat we dat alsnog moeten doen (Ik dacht t niet). We hebben de gastenlijst beperkt op hoeveel ruimte we hebben, maar zij zegt dat haar vrienden wel kunnen staan tijdens het eten. Dat slaat toch nergens op? Alsof de andere gasten dan die oudere mensen zouden laten staan en zij dan wel gaan zitten. Ik vind dat niet kunnen. Maar man neigt er naar dat het wel kan.... zouden jullie dat doen? Dat je een paar mensen uitnodigt die dan geen zitplaats hebben?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 03:29:59 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_189258259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 03:23 schreef dodoria het volgende:
Iemand hier gedoe gehad over de gastenlijst? Schoonmoeder is over de zeik dat we haar vrienden niet hebben uitgenodigd en vindt dat we dat alsnog moeten doen (Ik dacht t niet). We hebben de gastenlijst beperkt op hoeveel ruimte we hebben, maar zij zegt dat haar vrienden wel kunnen staan tijdens het eten. Dat slaat toch nergens op? Alsof de andere gasten dan die oudere mensen zouden laten staan en zij dan wel gaan zitten. Ik vind dat niet kunnen. Maar man neigt er naar dat het wel kan.... zouden jullie dat doen? Dat je een paar mensen uitnodigt die dan geen zitplaats hebben?
Niet aan beginnen, het is jullie feestje
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 03:36:22 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189258268
quote:
Ik snap niet wat de vrienden van jr ouders met jouw bruiloft te maken hebben eigenlijk.. of is dat normaal in jouw omgeving?

Verder .. wanneer is je bruiloft? En hoeveel rsvp's heb je al terug en hoeveel mensen verwacht je die toch nog afzeggen? En wat voor soort diner doe je eigenlijk? Met oedereen of met een select gezelschap? Oftewel, past het ECHT niet?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:44:08 #151
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_189259074
quote:
Haha ja wij hebben ook gedoe gehad met de gastenlijst. En hebben ook gekozen om vast te houden aan wat wij in eerste instantie hadden bedacht. We gaan heel vaak mee in gedachten van anderen en willen best luisteren maar hadden een weloverwogen keuze gemaakt dat dienen ze dan ook maar te respecteren.

Dat resulteerde overigens in dat twee daggasten uiteindelijk niet kwamen omdat ze niet mee konden gaan in ons besluit. Jammer uiteindelijk maar wel het beste zo.

En trouwen vandaag *O*
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:07:53 #152
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189259713
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Haha ja wij hebben ook gedoe gehad met de gastenlijst. En hebben ook gekozen om vast te houden aan wat wij in eerste instantie hadden bedacht. We gaan heel vaak mee in gedachten van anderen en willen best luisteren maar hadden een weloverwogen keuze gemaakt dat dienen ze dan ook maar te respecteren.

Dat resulteerde overigens in dat twee daggasten uiteindelijk niet kwamen omdat ze niet mee konden gaan in ons besluit. Jammer uiteindelijk maar wel het beste zo.

En trouwen vandaag *O*
Veel plezier! Wel jammer van het weer zeg..

Ik lees hier af en toe zo een beetje mee... we hebben het wel eens over trouwen, de wens is er sowieso bij allebei voor de toekomst, maar vriendje zei laatst dat hij wel ook zit met de financiën. Hij is zzp-er en zijn inkomen stijgt wel, maar is nog niet fantastisch nu. Maar ik zou een budget trouwerij ook niet erg vinden, dus af en toe maar een subtiel wat voorbeelden daarvan geven :+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_189259784
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 03:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niet aan beginnen, het is jullie feestje
Dit dus :Y
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:29:20 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189259887
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik lees hier af en toe zo een beetje mee... we hebben het wel eens over trouwen, de wens is er sowieso bij allebei voor de toekomst, maar vriendje zei laatst dat hij wel ook zit met de financiën. Hij is zzp-er en zijn inkomen stijgt wel, maar is nog niet fantastisch nu. Maar ik zou een budget trouwerij ook niet erg vinden, dus af en toe maar een subtiel wat voorbeelden daarvan geven :+.
Wij hebben het ook steeds uitgesteld om de kosten, en er kwam steeds wel weer wat anders tussendoor wat geld kostte. We zijn nu 12 jaar samen, hebben 2 kinderen... het wordt een geweldige dag hoor, maar ik had net zo lief een budget bruiloft gehad, jaren geleden.

@dodoria, op haar eigen feestje mag je schoonmoeder kiezen wie er wel en niet komen, dit is jullie feestje.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:14 #155
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189259916
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben het ook steeds uitgesteld om de kosten, en er kwam steeds wel weer wat anders tussendoor wat geld kostte. We zijn nu 12 jaar samen, hebben 2 kinderen... het wordt een geweldige dag hoor, maar ik had net zo lief een budget bruiloft gehad, jaren geleden.

@:dodoria, op haar eigen feestje mag je schoonmoeder kiezen wie er wel en niet komen, dit is jullie feestje.
Ik zei al tegen hem, dat ik net zo lief een mooie jurk bij Topvintage scoor i.p.v. een superdure trouwjurk. Het lijkt me gewoon heerlijk om een dag samen te vieren en de liefde te verklaren O+.

Kinderen (mochten we die willen) willen we sowieso niet zonder getrouwd te zijn, dus dat is al een ding :P.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:32:39 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189259922
@Debsterr, ik heb een paar keer budgetbruiloft meegemaakt. Was altijd super leuk en het feit dat het niet allemaal perfect was, maakte het extra leuk.
Vrienden van me zijn in hun studententijd getrouwd; op de bakfiets naar het gemeentehuis, daarna picknicken in het park, kerkdienst en 's avonds feest in het buurthuis. Met een studentenbandje en studievrienden die drankjes, chips en bitterballen verzorgden.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:42:04 #157
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260021
Ja leuk toch O+ we hebben allebei geen enorme vriendengroepen die we per se willen uitnodigen, families zijn ook niet megagroot (of ja, aan zijn kant wel meer maar de echt gewenste gasten valt ook wel mee), dus volgens mij moet het prima voor een paar duizend euro te regelen zijn :P.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:48:17 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_189260091
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:07 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Er is met van alles te spelen qua budget, onze bruiloft was een weekendbruiloft incl. 2 overnachtingen voor de weekendgasten. Dan denk je op het eerste gezicht dat dat een mega-dure bruiloft gaat worden, maar vervolgens bespaard op:
- aankleding, alles AliExpress en dus zelf geregeld
- eten, aan onze vriendengroepen gevraagd of ze m.u.v. de dag van de ceremonie voor het eten konden zorgen (Wij betaalden de overnachtingen)
- drinken, de drankprijzen van onze locatie waren buitengewoon schappelijk
- geen bruids-suite
- kleding, die betaalden onze ouders :)
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:49:48 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260117
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Er is met van alles te spelen qua budget, onze bruiloft was een weekendbruiloft incl. 2 overnachtingen voor de weekendgasten. Dan denk je op het eerste gezicht dat dat een mega-dure bruiloft gaat worden, maar vervolgens bespaard op:
- aankleding, alles AliExpress en dus zelf geregeld
- eten, aan onze vriendengroepen gevraagd of ze m.u.v. de dag van de ceremonie voor het eten konden zorgen (Wij betaalden de overnachtingen)
- drinken, de drankprijzen van onze locatie waren buitengewoon schappelijk
- geen bruids-suite
- kleding, die betaalden onze ouders :)
Dat is wel ene heel mooie meevaller natuurlijk, maar die kun je vooraf niet echt meerekenen.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:50:24 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_189260126
Wel leuk om jullie input te krijgen! Volgend jaar een trouwerij van zijn beste vriend, waar hij best man is, dus dat zorgt al voor extra kriebels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')