abonnement Unibet Coolblue
pi_188812153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Amerikanen kunnen het wel. Terwijl Amerikanen zo het vliegtuig in stappen om familie te bezoeken die twee tijdzones verder wonen. Wij hebben dat excuus niet.

Nederlanders zijn koud. Net als de Britten, de Duitsers en de Belgen. Zuid- en Midden Amerikanen zijn veel warmer. Aziaten zijn ook warmer.
Dat kan en klopt denk ik ook wel, maar dat is niet op buitenlanders gericht. Dat geldt net zo veel richting andere Nederlanders. En regelmatig zelfs richting familie.
Dat zegt dus niks over hoe we open staan voor buitenlanders.

Je wil toch geen beleid voorstellen waarbij onze aard wordt veranderd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188812314
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan en klopt denk ik ook wel, maar dat is niet op buitenlanders gericht. Dat geldt net zo veel richting andere Nederlanders. En regelmatig zelfs richting familie.
Dat zegt dus niks over hoe we open staan voor buitenlanders.

Je wil toch geen beleid voorstellen waarbij onze aard wordt veranderd?
Als je van jezelf weet dat je niet zo veel op hebt met buitenlanders, mag je je afvragen of je wel met het juiste beleid bezig bent.

Waarom halen we al die buitenlanders binnen, als we ze toch links laten liggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188812342
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je van jezelf weet dat je niet zo veel op hebt met buitenlanders, mag je je afvragen of je wel met het juiste beleid bezig bent.

Waarom halen we al die buitenlanders binnen, als we ze toch links laten liggen?
Maar jouw aanname is dus niet juist. We behandelen buitenlanders niks kouder dan andere Nederlanders. Sterker nog: regelmatig wordt er voor buitenlanders juist meer moeite gedaan, lees de voorbeelden die ik genoemd heb. Het is dus niet waar dat we niet veel op hebben met buitenlanders. We laten alleen mensen in het algemeen niet snel echt toe tot ons leven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188812385
Dat zal voor die buitenlanders niet zo veel uitmaken. Dat ze net zo worden behandeld als andere Nederlanders terwijl ze van huis uit gewend zijn aan een veel warmere behandeling.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188812432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef Lyrebird het volgende:
Dat zal voor die buitenlanders niet zo veel uitmaken. Dat ze net zo worden behandeld als andere Nederlanders terwijl ze van huis uit gewend zijn aan een veel warmere behandeling.
Ja, maar daar is dus verder niks aan te doen, behalve het veranderen van onze volksaard. Maar de aanname dat we dus negatief staan tegenover buitenlanders klopt gewoon niet. Een buitenlander die hier binnen komt zal dat normaal gesproken ook snel genoeg merken, dat we tegenover Nederlanders hetzelfde zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188812931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je van jezelf weet dat je niet zo veel op hebt met buitenlanders, mag je je afvragen of je wel met het juiste beleid bezig bent.

Waarom halen we al die buitenlanders binnen, als we ze toch links laten liggen?
De gewone bevolking haalt die mensen niet binnen. Echter wordt dan wel verwacht dat ze even hun mentaliteit aanpassen. Dat lijkt mij niet helemaal eerlijk.

Eigenlijk snap ik niet zo goed wat je probeert te bereiken met dit topic. En hoewel ik het interessant vind om te lezen hoe buitenlanders Nederlanders ervaren, kan ik verder niks doen.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 11 september 2019 @ 08:52:52 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188890267
Ik denk dat veel Nederlanders het ook moeilijk vinden met buitenlanders om te gaan. Weten zich niet helemaal een houding te geven of het waarover te hebben met hen. Ook is er natuurlijk enige taalbarriere ondanks het Engels. Dat maakt de drempel toch wat hoger.
pi_188890476
We kunnen in elk geval concluderen dat zoals het nu gaat, het de spuit gaten uitloopt. 70% van de statushouders uit 2014 zit in de bijstand. We importeren regelrechte armoede.
  woensdag 11 september 2019 @ 11:12:08 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188892215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:11 schreef theunderdog het volgende:
We kunnen in elk geval concluderen dat zoals het nu gaat, het de spuit gaten uitloopt. 70% van de statushouders uit 2014 zit in de bijstand. We importeren regelrechte armoede.
Heeft helemaal niks met de vraag van TS te maken
pi_188894148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met de vraag van TS te maken
Natuurlijk wel.
pi_188899877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat veel Nederlanders het ook moeilijk vinden met buitenlanders om te gaan. Weten zich niet helemaal een houding te geven of het waarover te hebben met hen. Ook is er natuurlijk enige taalbarriere ondanks het Engels. Dat maakt de drempel toch wat hoger.
Die taalbarriere lijkt mij ook wel een ding. Standaard gesprekken zijn niet zo moeilijk in het Engels, maar daadwerkelijk je emoties in een andere taal uiten is iets anders. De gesprekken krijgen toch minder diepgang. Dat is tenminste mijn ervaring.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 11 september 2019 @ 20:20:55 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188901364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 10:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom halen we al die buitenlanders binnen, als we ze toch links laten liggen?
Wie is we?

Het gros van de bevolking wil die buitenlanders helemaal niet binnen hebben. Die hele multiculturele samenleving is hen door de strot geduwd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188905105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wie is we?

Het gros van de bevolking wil die buitenlanders helemaal niet binnen hebben. Die hele multiculturele samenleving is hen door de strot geduwd.
Is dat zo?

Janmaat werd bij wijze van spreken met pek en veren overgoten (zijn partner verloor een been). En de goegemeente keek toe en vond het wel prima.

Want we willen zo graag deugen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 12 september 2019 @ 04:47:31 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905108
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 08:30 schreef Lyrebird het volgende:

Hoe kan het beter? Stel je gastvrij op. Als je hebt besloten om mensen binnen te laten, geef ze dan ook de ruimte om van het land te genieten. Ja, daar hoort het leren van een taal bij. Daar hoort het wennen aan nieuwe gewoontes bij. Maar vergeet het maar dat iemand van in de 30 of 40 een nieuwe taal leert, of meegaat in onze doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur. Of dat je niet met je hoofd boven het maaiveld mag uitgroeien. Voor veel buitenlanders is dat onverteerbaar.
Dat kun je van twee kanten zien.

Vroeger was het zo dat wanneer je uit je hokje wilde komen en nieuwe ideeën op wilde doen, je als individu naar een of meer buitenlanden trok. Jouw keuze dat je die verandering wilde. Soms vond je baas dat dat nuttig was en faciliteerde het.


Jij pleit ervoor dat immigranten die de keuze hebben hierheen te komen en dat ook doen, strikt in hun eigen hokje blijven zitten en het ontvangende land dwingen te veranderen omdat ze zelf veranderen onverteerbaar vinden.
Dat lijkt mij niet de juiste manier. De inwoners van het gastland laat je dan geen keuze. Ook zij hebben, per rechten van de mens, recht op hun eigen cultuur.

Daar komt bij dat als mensen uit diverse buitenlanden naar Nederland komen, je het ze niet allemaal naar de zin kunt maken. Dat is praktisch onmogelijk en in de praktijk botst het.
Bijvoorbeeld als de grootste groep immigranten Duitsers zijn, waarom zou je dan informatie in het Engels verstrekken en niet in het Duits?

Ik vind het ook zwaar arrogant om maar te verwachten dat Japan Engels gaat spreken omdat jij te beroerd bent om Japans te leren. Bij "kleine talen" kan ik me er iets bij voorstellen, de cursussen Deens liggen niet overal voor het oprapen, maar het Japans is met 127 miljoen sprekers alleen in Japan al geen kleine taal.
Bij Ik Vertrek is dat al hilarisch: alle emigranten die er pas in hun wensland achterkomen dat ze daar geen Nederlands spreken en ook geen Dunglish. Het is nog niet zo heel lang geleden dat een boekje "wat en hoe in het Italiaans" standaard meeging op een lang weekend Rome zodat je je ter plaatse een beetje verstaanbaar kon maken, een vorm van beleefdheid die doorgaans werd beantwoord met veel geduld en welwillendheid. Die beleefdheid zie je nog maar zelden...
  donderdag 12 september 2019 @ 04:51:22 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 08:31 schreef Oud_student het volgende:

Je spreekt politici op hun verantwoordelijkheid aan :)
Als je kijkt hoe het in de jaren 60 ging met de 1e immigratiegolf, dan weet je genoeg. De enige verantwoordelijkheid die de regering van toen nam, was het faciliteren van het bedrijfsleven. De gastarbeiders werden (volgens de huidige normen) in onmenselijke pensions met stapelbedden opgeborgen. Trouwens de gastarbeiders zouden er slechts "tijdelijk" zijn, daarom hoefden deze politici verder niets te doen :{
60 jaar later is er niets verandert als je naar de MOE-landers kijkt, met hun 12 man in een tweekamer "Polenpension".
  donderdag 12 september 2019 @ 04:53:40 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben zelf behoorlijk multicul, maar ik ben met de jaren mijn geloof toch ook wel wat kwijtgeraakt. Het enige (enige!) land wat ik tot zover behoorlijk multicul heb gevonden, is Singapore. Singapore, waar je $500 mag aftikken als je een frietje in de metro zit te eten. Maar waar je je als buitenlander wel meteen thuisvoelt.
Waarom voel jij je er thuis? Ik heb niks met die stad.
pi_188905112
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 04:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kun je van twee kanten zien.

Vroeger was het zo dat wanneer je uit je hokje wilde komen en nieuwe ideeën op wilde doen, je als individu naar een of meer buitenlanden trok. Jouw keuze dat je die verandering wilde. Soms vond je baas dat dat nuttig was en faciliteerde het.

Jij pleit ervoor dat immigranten die de keuze hebben hierheen te komen en dat ook doen, strikt in hun eigen hokje blijven zitten en het ontvangende land dwingen te veranderen omdat ze zelf veranderen onverteerbaar vinden.
Dat lijkt mij niet de juiste manier. De inwoners van het gastland laat je dan geen keuze. Ook zij hebben, per rechten van de mens, recht op hun eigen cultuur.

Daar komt bij dat als mensen uit diverse buitenlanden naar Nederland komen, je het ze niet allemaal naar de zin kunt maken. Dat is praktisch onmogelijk en in de praktijk botst het.
Bijvoorbeeld als de grootste groep immigranten Duitsers zijn, waarom zou je dan informatie in het Engels verstrekken en niet in het Duits?

Ik vind het ook zwaar arrogant om maar te verwachten dat Japan Engels gaat spreken omdat jij te beroerd bent om Japans te leren. Bij "kleine talen" kan ik me er iets bij voorstellen, de cursussen Deens liggen niet overal voor het oprapen, maar het Japans is met 127 miljoen sprekers alleen in Japan al geen kleine taal.
Bij Ik Vertrek is dat al hilarisch: alle emigranten die er pas in hun wensland achterkomen dat ze daar geen Nederlands spreken en ook geen Dunglish. Het is nog niet zo heel lang geleden dat een boekje "wat en hoe in het Italiaans" standaard meeging op een lang weekend Rome zodat je je ter plaatse een beetje verstaanbaar kon maken, een vorm van beleefdheid die doorgaans werd beantwoord met veel geduld en welwillendheid. Die beleefdheid zie je nog maar zelden...
Ik ben het met je eens dat je de taal van een land moet spreken.

Maar heb niet te hoge verwachtingen. Mensen van boven de 30 hebben veel aan hun hoofd, hebben een denkraam dat niet meer zo flexibel is en pikken een taal niet meer zo gemakkelijk op.

Maar geen excuses - als jij zo nodig naar een ander land moet gaan, leer dan ook de taal.

Maar met een taal alleen kom je er niet. Kijk, zo'n taal leer je nog wel. Maar bepaalde gewoonten en gebruiken niet.

Probeer maar eens in je broek te poepen. Of je partner te slaan. Dat lukt je niet.

Dat is een gegeven. Ik zou dus heel voorzichtig zijn met het binnenhalen van buitenlanders die er barbaarse gewoonten op na houden. En als je die met alle geweld toch binnen wil halen, zorg er dan in ieder geval voor dat je er als maatschappij op anticipeert, bijvoorbeeld met een politieapparaat dat zich gedraagt als een politieapparaat, en niet als een stel veredelde welzijnswerkers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188905114
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 04:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom voel jij je er thuis? Ik heb niks met die stad.
Ik ben na 9 jaar Japan behoorlijk veranderd. Bij mij zijn de scherpe Nederlandse randjes er van af gevijld. Ik voel me in m'n doen en laten ook vaak behoorlijk Aziatisch.

Er zijn trouwens wel meer expats die dit beamen, dat Singapore erg multicultureel is, en een warme omgeving is waar je je snel thuisvoelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 12 september 2019 @ 04:58:12 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De akelige paradox is: multikul werkt niet, maar we hebben geen alternatief. In een globalistische wereld kun je geen geïsoleerde, homogene samenleving creëren. Ja, Japan lukt het aardig, maar de situatie voor dat land is anders. Daarbij: zul je zien dat Japan ook op een begeven moment gaat moeten toegeven.

Kan niet anders.
Het alternatief is verregaande integratie. Zo is dat in het verleden ook gegaan: wie zich niet aanpast, heeft niet te vreten.
Daarbij zou dat door de migrant als positief moeten worden gezien: je gaat compleet deel uit maken van het land van jouw keuze, niet alleen genieten van de omgeving en de centen, maar zelf bijdragen aan het instandhouden van de structuren die het land voor jou zo aantrekkelijk maakten.
  donderdag 12 september 2019 @ 05:01:28 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 04:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben na 9 jaar Japan behoorlijk veranderd. Bij mij zijn de scherpe Nederlandse randjes er van af gevijld. Ik voel me in m'n doen en laten ook vaak behoorlijk Aziatisch.

Er zijn trouwens wel meer expats die dit beamen, dat Singapore erg multicultureel is, en een warme omgeving is waar je je snel thuisvoelt.
Dat is persoonlijk. Ik kan me niet thuisvoelen in een multiculturele omgeving waar niemand echt binding heeft met een leitkultur.
Singapore heeft geen gastheren, alleen maar gasten en strakke regels.
Doe mij maar van die Noren, Fransen of Russen die zo vreselijk trots op hun cultuur zijn dat ze je blijven uitnodigen om daarin te delen.
  donderdag 12 september 2019 @ 05:15:34 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905132
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 04:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat je de taal van een land moet spreken.

Maar heb niet te hoge verwachtingen. Mensen van boven de 30 hebben veel aan hun hoofd, hebben een denkraam dat niet meer zo flexibel is en pikken een taal niet meer zo gemakkelijk op.

Maar geen excuses - als jij zo nodig naar een ander land moet gaan, leer dan ook de taal.

Maar met een taal alleen kom je er niet. Kijk, zo'n taal leer je nog wel. Maar bepaalde gewoonten en gebruiken niet.

Probeer maar eens in je broek te poepen. Of je partner te slaan. Dat lukt je niet.

Dat is een gegeven. Ik zou dus heel voorzichtig zijn met het binnenhalen van buitenlanders die er barbaarse gewoonten op na houden. En als je die met alle geweld toch binnen wil halen, zorg er dan in ieder geval voor dat je er als maatschappij op anticipeert, bijvoorbeeld met een politieapparaat dat zich gedraagt als een politieapparaat, en niet als een stel veredelde welzijnswerkers.
Het idee van "opvang in de regio" is dat de gebruiken net over de grens niet veel afwijken. Wij Nederlanders zouden prima kunnen gedijen in Vlaanderen (alleen al de taal!), maar ook in Duitsland of Noord-Frankrijk. De cultuur daar is niet afwijkender dan die tussen Limburg en Groningen. Niet voor niets zijn hier zoveel Duitsers - en ze geven geen overlast, de meeste mensen beseffen niet eens dat het de grootste groep migranten is.

Die Duitsers, en wij, zijn meer gebaat bij veredelde welzijnswerkers, die zijn niet zomaar ontstaan. Het gevaar van aanpassen naar mensen die barbaarse optredens van de politie gewend zijn, is dat ze ons als barbaren gaan behandelen, of dat er rechtsongelijkheid gaat ontstaan (de politie mag Afrikaanse migranten wèl slaan, maar Duitse migranten niet).

Daarom vind ik dat migranten geen zekerheden moeten krijgen. Geen nationalisatie zonder zelfredzaamheid en integratie. Geen toegang zonder arbeidscontract, tenzij vluchteling. Vluchtelingen na vijf jaar terugsturen naar een veilig gebied in de regio. Geen vrijblijvendheid meer. Geen gesubsidieerd recht op eigen cultuur, en een integratieplicht met straffen voor wie de eigen cultuur boven de Nederlandse cultuur stelt.
  donderdag 12 september 2019 @ 05:23:28 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905160
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:35 schreef Hanca het volgende:

Ja, deels leven we soms langs elkaar heen in plaats van met elkaar, maar zolang je niet echt last van elkaar hebt is dat geen probleem. Ik leef ook langs vele pure Nederlanders waar ik niks mee heb.
Dat langs elkaar leven is wel degelijk een probleem. Enerzijds omdat extremisten op die manier pas laat of niet worden opgemerkt, anderzijds is het voor mensen in zo'n parallelcultuur moeilijk om eraan te ontsnappen, omdat ze geen contacten met andersdenkenden hebben. Je ziet in multiculturele wijken mensen vereenzamen omdat er te weinig mensen van hun cultuur leven en er dus niemand is met wie ze contact hebben - vaak zijn het Nederlandse ouderen die geen geld hebben om naar een witte wijk te verhuizen, en hun vrienden van vroeger zijn overleden. Met Engels kom je in die wijken ook niet ver - als die ouderen het al spreken.
  donderdag 12 september 2019 @ 05:28:54 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188905174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 09:39 schreef Mr-T het volgende:
Ik herken wel wat Lyrebird zegt uit de ervaring van mijn buitenlandse ex-partner. Eerste contact of contact in winkels enzo is altijd wel ok.

Maar veel dieper dan dat kom je niet bij de meeste Nederlanders. Zijn vaak al redelijk gesettled in hun vriendengroep en stellen zich moeilijk open voor nieuwe mensen voor vriendschappen. Merk dit bij mezelf overigens ook hoor.

Heb nu met veel expats te maken en zonder uitzondering hebben die moeite echt contact te maken met Nederlanders, zelfs in steden als Amsterdam en Den Haag.
Dat is in andere buitenlanden niet anders. Denen zijn berucht om hun teruggetrokkenheid, je maakt er heel moeilijk echte vrienden als expat. Ierland en Frankrijk idem.
Maar zelfs in Nederland is het voor Nederlanders moeilijk nieuwe vrienden te maken tussen alle gesettelde stelletjes. Niemand zit op jou te wachten - en helemaal niemand zit te wachten op typische expats met hun "bij ons is alles beter en ik ben over een paar jaar toch weer weg"-houding.
pi_188905654
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:51 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat de vooronderstelling al niet klopt, je gaat ervan uit dat "onze" regering een beleid zou hebben t.a.v. migranten. Er is sprake van een soort koehandel op internationaal gebied, die vrnl onder druk van de EU plaats vindt. Voortdurend werden en worden er "vluchtelingen" verdeeld over landen die "bereid zijn vluchtelingen op te nemen". Dit "beleid" wordt idd verkocht als "deugen", "medemenselijkheid", "rechten van de mens" (de wereld is van iedereen) en nog meer feel good onzin.
Eu gaat hier niet over zijn binaire afspraken tussen landen. Merkel zei wir schaffen das als leider van duitsland.

quote:
Problemen en kosten die de migranten veroorzaken worden afgewenteld op de samenleving en de belastingbetaler. Grote bedrijven profiteren van een relatief klein aantal migranten die laag betaald werk kunnen doen (en de Nederlandse werknemer onder druk zetten: zzp, race to the bottom, etc) en zeer klein aantal hoog opgeleiden worden ingezet in de regio Eindhoven voor specialistisch werk (voor een salaris dat voor vergelijkbare specialisten in Silicon Vally nog niet eens een onkostenvergoeding is)
Je opmerking over silicon vallei bewijst dat je eigenlijk gewoon rechts lult en links jankt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Neem bijvoorbeeld programmeer taal python, een van de meest gebruikte talen, ontworpen door een nederlander, maar nemen wij Nederlanders er kennis van zijn we er trots op, dragen wij het uit? Nee!!!! Die man werkt in silicon vallei omdat hij daar het meeste geboden krijgt en is nu een amerikaans staatsburger.

Wat wij moeten doen is mensen belonen (== laten werken) voor staatsburgerschap en dit uitdragen. Stoppen met het ons denken in culturen (==ik ben uit de juiste kut gekropen) en hierom rechten zouden moeten krijgen of verlenen. Hardwerk zou en succes eren en ervaringen delen om mensen te inspireren.

Kinderen leren dat er 100.000 kansen zijn om succesvol te zijn, alleen je moet wel hardwerken, kansen pakken en vooral doorzetten.
pi_188905860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 08:04 schreef Korenfok het volgende:
Wat wij moeten doen is mensen belonen (== laten werken) voor staatsburgerschap en dit uitdragen. Stoppen met het ons denken in culturen (==ik ben uit de juiste kut gekropen) en hierom rechten zouden moeten krijgen of verlenen. Hardwerk zou en succes eren en ervaringen delen om mensen te inspireren.

Kinderen leren dat er 100.000 kansen zijn om succesvol te zijn, alleen je moet wel hardwerken, kansen pakken en vooral doorzetten.
Jij snapt het.

Met onze houding halen we niet het beste talent binnen. Dat gaat naar de VS.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')