Bij een lagere uitstoot per vlucht.quote:Op donderdag 5 september 2019 15:27 schreef gniffie het volgende:
Leuk maar als ze op het land niet mogen uitgroeien vanwege CO2 etc waarom zou het op zee wel mogen dan.
Die truc kennen we onderhand wel van de stillere vliegtuigen, die winst werd ook alleen maar ingezet om nog harder door te kunnen groeien.quote:Op donderdag 5 september 2019 15:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bij een lagere uitstoot per vlucht.
CO2 uitstoot moet compleet omlaag he ;p. Niet marginaal verminderen. Zorg eerst maar dat Schiphol CO2 neutraal wordt dan praten we verder over een nieuwe locatie.quote:Op donderdag 5 september 2019 15:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bij een lagere uitstoot per vlucht.
Bij het noord-hollands dagblad kunnen ze werkwoorden ook al niet meer naar behoren vervoegen?quote:Op donderdag 5 september 2019 14:58 schreef Bocaj het volgende:
Een vervolgonderzoek vind zij niet nodig.
Zullen we het hem kwalijk nemen?quote:Op donderdag 5 september 2019 15:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Bij het noord-hollands dagblad kunnen ze werkwoorden ook al niet meer naar behoren vervoegen?
twitter:bergfrans twitterde op woensdag 04-09-2019 om 21:28:50Schiphol wil serieus onderzoek naar luchthaven op zee https://t.co/qPzszi8BmI via @hdhaarlem reageer retweet
Ben er ook wel voor! We kunnen zoveel in het land... maar zo langzamerhand zijn we watjes geworden op veel vlakken!quote:
Ik weet het ook niet!quote:Op donderdag 5 september 2019 16:09 schreef TechnoCat het volgende:
Waarom Schiphol niet in de Markerwaard?
Ja.quote:Op donderdag 5 september 2019 16:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Lijkt mij helemaal niet zo'n gek plan. Ook goed om Nederland weer eens op de kaart te zetten op de gebieden waar we goed in zijn, civiele techniek en waterbouw.
Ik meende dat de Markerwaard in opzet er destijds speciaal voor zou worden aangelegd.quote:Op donderdag 5 september 2019 16:09 schreef TechnoCat het volgende:
Waarom Schiphol niet in de Markerwaard? Groot genoeg daar en het is toch maar een portie brak water waar niemand echt wat aan heeft. Kijk hieronder, meer dan zat ruimte, ook nog om er voldoende recreatie om heen te creëren + toch nog een stukje waterberging. En anders als de nood voor water zo hoog is, vul het huidige Schiphol dan weer op. Zet dat vliegveld midden in het meer, leg een autosnelweg naar de kust en verbreed de N247 en creeer tevens een nieuwe snelweg die direct aangesloten kan worden op de A6. Alle passagiers uit het noorden van het land hoeven dan niet meer langs Amsterdam. Plus, het Markermeer is veel beter beheersbaar en met 4 a 5 meter niet eens zo diep.
[ afbeelding ]
Nu heb je mij toch nieuwsgierig gemaakt! En verdomd....quote:Op donderdag 5 september 2019 17:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik meende dat de Markerwaard in opzet er destijds speciaal voor zou worden aangelegd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Markerwaardquote:Inmiddels was ook het denken over de bestemming van deze toekomstige laatste polder gaan veranderen. De stichting 'Markerwaard van de kaart' en de 'Vereniging tot Behoud van het IJsselmeer' kregen de opkomende milieubeweging mee. Begin jaren '80 was de twijfel over wenselijkheid en haalbaarheid van de toekomstige Markerwaard zozeer toegenomen, dat het kabinet-Lubbers II in 1986 besliste voorlopig niet tot aanleg van deze laatste polder over te gaan. Sinds de jaren zestig werd er gedacht aan een Tweede Nationale Luchthaven naast Schiphol in de Markerwaard. Ook was er ruimte voor militair oefenterrein voorzien. Deze plannen kwamen nooit tot uitvoering. In 2003 werd definitief besloten deze polder niet meer aan te leggen.
De discussie over de toekomst van het resterende Markermeer verstomde echter niet geheel. In 2012 presenteerde de Vereniging Natuurmonumenten het project Marker Wadden, dat de aanleg van een groep natuureilanden behelst. De werkzaamheden hiervoor zijn begonnen in het voorjaar van 2016.
quote:Op donderdag 5 september 2019 16:09 schreef TechnoCat het volgende:
Waarom Schiphol niet in de Markerwaard?
Nou dan kunnen ze dat plan best weer eens uit de kast trekken inderdaad!quote:Op donderdag 5 september 2019 17:34 schreef Idisrom het volgende:
Ik meende dat de Markerwaard in opzet er destijds speciaal voor zou worden aangelegd.
Dat lijkt me echt een goedkoper plan om een geheel nieuw luchthaven te bouwen op Markerwaard dan heel dure eiland in Noordzee realiseren voor een nieuwe Schiphol 2. Ik denk met name dat het beste is om een geheel nieuwe luchthaven op Markerwaard om alle luchthavens in Nederland te vervangen, ook betekent dit voor Lelystad Airport als overloopluchthaven van Schipholquote:Op donderdag 5 september 2019 20:53 schreef TechnoCat het volgende:
Die vogels kunnen wel verkassen naar de Oostvaardersplassen. Die lagen er vroeger ook niet dus -1 + 1 = 0, dus bouw het Markerwaard maar vol.
Maar toch, het Markerwaard zou een ideale oplossing zijn om (niet te duur) Schiphol te kunnen verplaatsen, het meer te centraliseren en goedkoper in onderhoud te houden. En zoals gezegd, mocht men toch graag een waterherbergingsplaats willen behouden kan het oude terrein van Schiphol daar dienst voor doen.
Met komende zee spiegelstijging willen we toch niet echt een vliegveld in zee? Wat een gedoe, het waait er altijd hard op zee, die vliegtuigen lijden veel meer in die zoute omgeving en het eiland zelf moet ook goed onderhouden worden en tegen een fikse stoot kunnen. Al deze minpunten heb je in het Markerwaard niet of minder.
Vliegtuigen tellen niet mee voor CO2, dat is toch logisch?quote:Op donderdag 5 september 2019 15:27 schreef gniffie het volgende:
Leuk maar als ze op het land niet mogen uitgroeien vanwege CO2 etc waarom zou het op zee wel mogen dan.
Vliegroutes me dunkt.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:02 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou het zeker niet op zee bouwen i.v.m. de hogere windsterkte. Windschering is een bitch voor het vliegverkeer waardoor je grotere kans hebt op vertragingen of zelfs ongelukken. Waarom niet gewoon in Flevoland? Het is daar afgezien van enkele kernen toch dunbevolkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |