abonnement Unibet Coolblue
pi_188792476
Waarom ga je dan uiteindelijk naar adem happen terwijl je nog onderwater zit?

Ik kan me voorstellen dat dieren zo evolueren dat als ze verdrinken dat ze gewoon niet proberen te ademen totdat de hersenen helemaal gaar zijn en je niks meer kan en dood gaat. Maar bij bewustzijn zit je gewoon adem te happen. Waarom is dat zo? En niet dat je hersenen gewoon doorgaan tot ze kapot zijn in die situatie?
pi_188792560
Aangezien ademen een reflex is.
pi_188792749
Dat is een overlevingsinstinct van je lichaam wat je op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188793086
Het is een reflex.

Verdrinking ziet er ook heel anders uit dan veel mensen denken.

https://gezondr.nl/verdri(...)rdrinking-eruitziet/
pi_188796277
Reflex, net als je snel je ogen sluit als er iets onverwacht in de buurt komt.
pi_188806034
Ja ik begrijp wat het is, ik vraag waarom dat reflex er is in die situatie. Zou het niet logisch zijn dat het reflex er niet zou zijn als je verdrinkt? Zodat je de kans op overleven vergroot. Bedoel uit een reflex ademhalen heeft bij leven geen zin, je doet het standaard. Waarom dan wel juist als je verdrinkt?
pi_188806102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:27 schreef phoenyx het volgende:
Ja ik begrijp wat het is, ik vraag waarom dat reflex er is in die situatie. Zou het niet logisch zijn dat het reflex er niet zou zijn als je verdrinkt? Zodat je de kans op overleven vergroot. Bedoel uit een reflex ademhalen heeft bij leven geen zin, je doet het standaard. Waarom dan wel juist als je verdrinkt?
Nou ik zal je een geheim vertellen. Op land is verstikken en dan ademen ook een reflex.
pi_188806160
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:32 schreef Tailless het volgende:

[..]

Nou ik zal je een geheim vertellen. Op land is verstikken en dan ademen ook een reflex.
Ja dank je voor deze nuttige informatie. Kan je nu antwoord geven op de vraag?
pi_188806222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:14 schreef madam-april het volgende:
Het is een reflex.

Verdrinking ziet er ook heel anders uit dan veel mensen denken.

https://gezondr.nl/verdri(...)rdrinking-eruitziet/
Heb ook ooit eens liggen verdrinken, ik denk nog geen meter bij mijn moeder vandaan in zo'n zwemplas. Het ging ff mis met mijn zwembandje en daar ging ik.

Best wel vreemd dat je lichaam dan eigenlijk meteen al helemaal niets meer doet. Ze moest maar net toevallig achterom kijken want het maakte ook 0,0 geluid. Ik was klein maar weet nog hoe het voelde, ik kon niet eens met mijn handen op het water spetteren ofzo om haar aandacht te trekken.

Tja en je begint dan dus gewoon direct heel dom water in te slikken en te inhaleren. Ik vind het ook gek eigenlijk! Ik kon toen al watertrappelen maar dat deed ik niet.

Gelukkig keek ze toen alweer achterom en kon ze mij direct helpen, dus alles is gewoon goed gekomen maar je bent als mens/kind echt wel heel kwetsbaar in het water!
What's the name of the game?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')