abonnement Unibet Coolblue
pi_188807107
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 17:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Had je somberheid en psychotische gedachtes los van elkaar, of vielen ze samen? En hoe lang duurde dat dan?
Het begon met angst en sombere gedachtes, dat werden langzaam waanideeën met depressieve gedachtes en toen kwamen de psychotische klachten. De klachten waren in de week voordat ik aan de bel trok vol continue aanwezig. Door de anti-psychotica en de anti-depressiva werden de klachten na verloop van tijd minder. Maar het heeft jaren geduurd voordat ik 'klachtenvrij' was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188807177
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:22 schreef Meridiaan het volgende:
- Kijk je wel eens foto's terug van die periode?
- Heeft je man ook begeleiding gehad in die periode?
Ik kijk heel soms nog naar foto's van mijn kinderen uit die tijd, ik vind dat best wel confronterend. Sommige situaties herken ik ook niet, terwijl ik toch zelf de foto heb gemaakt. Het groene groeiboekje heb ik redelijk bij gehouden, dus daar vind ik veel 'weetjes' uit de babytijd terug.
Toen ik in dagbehandeling zat is mijn man een paar keer meegeweest naar een gesprek met een systeem therapeute, maar hij is niet zelf in behandeling geweest.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Vis een optie? donderdag 5 september 2019 @ 23:15:40 #78
70532 loveli
N
pi_188808197
Zijn er signalen geweest waardoor je omgeving had kunnen weten dat je hulp nodig had?

Ik heb ooit een filmpje gezien hoe je herkent dat iemand verdrinkt. Heel anders en minder opvallend dan wat je zou verwachten. Zijn er signalen die een hulpverlener (kraamzorg) of naaste had kunnen oppikken als ze zich ervan bewust waren dat het alarmbellen waren?

Dus of het verschil tussen gewone hormonen/kraamtranen en een postnatale depressie te herkennen is als je weet waarop je moet letten.
crap in = crap out
pi_188809113
Ik heb al vaker hierover gehoord. Is dit een gevolg van een grote verschuiving in je hormoon huishouding, een gevolg van de geboorte wat (bij gebrek aan een betere omschrijving) schokkend kan zijn, onderliggende problemen, een combinatie hiervan of heel iets anders?

Ik vind het knap dat je hierover kunt praten.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_188809412
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:15 schreef loveli het volgende:
Zijn er signalen geweest waardoor je omgeving had kunnen weten dat je hulp nodig had?
Ik heb echt een fantastische kraamtijd gehad, alles verliep voorspoedig, pas na enkele weken kwamen de serieuze klachten.
quote:
Ik heb ooit een filmpje gezien hoe je herkent dat iemand verdrinkt. Heel anders en minder opvallend dan wat je zou verwachten. Zijn er signalen die een hulpverlener (kraamzorg) of naaste had kunnen oppikken als ze zich ervan bewust waren dat het alarmbellen waren?
In de periode dat de kraamhulp er was, had ik nergens last van. Ik heb mijn kraamhulp later nog een bedankbrief geschreven omdat ik mede door haar wel terug kon kijken op een leuke kraamtijd, ik heb toen een lieve brief terug gehad. Enkele jaren geleden kwam ik haar bij toeval tegen toen ik op kraamvisite was bij een nicht, we herkenden elkaar gelijk terwijl er toch bijna 20 jaar voorbij was. Nadat de kraamhulp weg was, ging het gewoon goed. Mijn man werkte 6 dagen per week en ik was gewoon druk bezig met de kinderen naar bed brengen of borstvoeding te geven als hij 's avonds thuis was. Dus hij had ook weinig om op te merken, ook omdat ik mijn beginnende klachten voor mijzelf hield.
quote:
Dus of het verschil tussen gewone hormonen/kraamtranen en een postnatale depressie te herkennen is als je weet waarop je moet letten.
Kraamtranen duren een paar dagen, een depressie duurt beduidend langer en gaat veel dieper. Achteraf bekeken waren mijn toegenomen irreëele angsten een signaal dat het verkeerd ging.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188809456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 00:14 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik heb al vaker hierover gehoord. Is dit een gevolg van een grote verschuiving in je hormoon huishouding, een gevolg van de geboorte wat (bij gebrek aan een betere omschrijving) schokkend kan zijn, onderliggende problemen, een combinatie hiervan of heel iets anders?
Voor mij was het een combi van alles wat je noemt, maar dat kan voor iedereen anders zijn.
quote:
Ik vind het knap dat je hierover kunt praten.
In mijn dagbehandeling heb ik er over leren praten.
Maar het blijft een zeer ongemakkelijk onderwerp, de anonimiteit hier helpt!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188813719
Ik weet niet of je gelovig bent of gelovig opgevoed?
Maar ik als christen denk al gouw dat als je stemmen hoort die je tot bepaalde gedachtes brengen zoals suïcide dat het demonische machten zijn die je op al die rare gedachten brengt.
Heb je daar ook wel eens bij stil gestaan in die periode?
En of gedacht om het "hoger" op te zoeken?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_188814168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet of je gelovig bent of gelovig opgevoed?
Maar ik als christen denk al gouw dat als je stemmen hoort die je tot bepaalde gedachtes brengen zoals suïcide dat het demonische machten zijn die je op al die rare gedachten brengt.
Heb je daar ook wel eens bij stil gestaan in die periode?
En of gedacht om het "hoger" op te zoeken?
Off-topic, maar kan hier niet omheen...
Ik heb meer mensen gezien die een depressie of een angst-stoornis hebben ontwikkeld door zo een "christelijke" opvoeding, dan dat mensen daadwerkelijk bezeten waren.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188814519
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik weet niet of je gelovig bent of gelovig opgevoed?
Maar ik als christen denk al gouw dat als je stemmen hoort die je tot bepaalde gedachtes brengen zoals suïcide dat het demonische machten zijn die je op al die rare gedachten brengt.
Heb je daar ook wel eens bij stil gestaan in die periode?
En of gedacht om het "hoger" op te zoeken?
Ik ben niet religieus opgevoed, maar denk wel dat er meer is 'tussen hemel en aarde'.
Als je in zo'n situatie zit hoop je wel op een reddende engel, maar in de praktijk blijkt dat dat je die hulp zelf moet zoeken en aan jezelf moet werken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:00:35 #85
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_188814623
Merk je dat vrienden weggevallen zijn of je minder opzoeken ?

Ik heb zelf namelijk een kennis met een depressie en merk dat ik er na een periode van bijna 2 jaar geen zin meer in heb om het aan te horen en der zoveel mogelijk ontwijk op verjaardagen etc.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_188814633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:30 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Off-topic, maar kan hier niet omheen...
Ik heb meer mensen gezien die een depressie of een angst-stoornis hebben ontwikkeld door zo een "christelijke" opvoeding, dan dat mensen daadwerkelijk bezeten waren.
In de dagbehandeling heb ik inderdaad veel nare verhalen gehoord van mensen die door de emotionele en fysieke mishandeling hun streng religieuze ouders zwaar getraumatiseerd zijn geraakt. Begrijp mij goed, ik gun ieder zijn religie maar een 'religieus' leven is geen garantie voor een veilig nestje thuis.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188814672
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:00 schreef Rozevla het volgende:
Merk je dat vrienden weggevallen zijn of je minder opzoeken ?

Ik heb zelf namelijk een kennis met een depressie en merk dat ik er na een periode van bijna 2 jaar geen zin meer in heb om het aan te horen en der zoveel mogelijk ontwijk op verjaardagen etc.
De dynamiek in het leven verandert zowiezo als men kinderen krijgt, maar ik heb niet echt vrienden verloren of zo.

(weer terug uit de States?)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188814832
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ben niet religieus opgevoed, maar denk wel dat er meer is 'tussen hemel en aarde'.
Als je in zo'n situatie zit hoop je wel op een reddende engel, maar in de praktijk blijkt dat dat je die hulp zelf moet zoeken en aan jezelf moet werken.
Ik zocht meestal externe motivatie, heb jij nog iets of iemand aan je dagbehandeling overgehouden, waar je veel aan had?
Je zult daar idd wel zelf actief naar moeten zoeken.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:17:20 #89
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188814873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Je hersenen maken ook deel uit van je lichaam. Of is dat niet wat je bedoelt?
Nee.

Was het tussen je oren (placebo effect) of kreeg je echt depressie vanwege je lichamelijke stoffen?
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 14:19:18 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188814910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:17 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Nee.

Was het tussen je oren (placebo effect) of kreeg je echt depressie vanwege je lichamelijke stoffen?
Technisch gezien is het placebo effect ook gewoon lichamelijk...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188814979
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Technisch gezien is het placebo effect ook gewoon lichamelijk...
De goede kant van psycho-somatisch.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188815037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:04 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De dynamiek in het leven verandert zowiezo als men kinderen krijgt, maar ik heb niet echt vrienden verloren of zo.

Was er ook middelen gebruik, of echt alleen de depressie?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188815125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:17 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Nee.

Was het tussen je oren (placebo effect) of kreeg je echt depressie vanwege je lichamelijke stoffen?
Ik vermoed door een hormonaal disbalans, doorgemaakte traumas en een 'gedrogeerde' bevalling.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188815186
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:29 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Was er ook middelen gebruik, of echt alleen de depressie?
Ik rook en drink niet (nooit gedaan toen, nu hooguit 3 glazen per jaar) en gebruikte geen overige 'genotmiddelen'. Alleen de medicatie die de artsen voorschreven voor de post natale depressie en de daaruit voortvloeiende klachten. Voor en tijdens mijn zwangerschap ook geen medicijnen gebruikt, hooguit een paracetamol.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188815238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik rook en drink niet (nooit gedaan toen, nu hooguit 3 glazen per jaar) en gebruikte geen overige 'genotmiddelen'. Alleen de medicatie die de artsen voorschreven voor de post natale depressie en de daaruit voortvloeiende klachten. Voor en tijdens mijn zwangerschap ook geen medicijnen gebruikt, hooguit een paracetamol.
Dat maakt het wel een stuk "makkelijker"!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188815347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:44 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dat maakt het wel een stuk "makkelijker"!
Hoe bedoel je dat?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188815437
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Een middelenverslaving kan je snel terugtrekken in een depressie, omdat die verslaving heel hard roept tot gebruik. En door gebruik voed je weer de depressie. Daarom dat het "makkelijker" is. Ik zeg absoluut niet dat het makkelijk is of zo, voor de goede orde.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_188815506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:58 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Een middelenverslaving kan je snel terugtrekken in een depressie, omdat die verslaving heel hard roept tot gebruik. En door gebruik voed je weer de depressie. Daarom dat het "makkelijker" is. Ik zeg absoluut niet dat het makkelijk is of zo, voor de goede orde.
Oh ik dacht dat je op de paracetamol doelde ;-)
Nee met middelen gebruik had het verhaal wel anders gelopen, denk dat een opname dan zeker op zijn plek was geweest. Zou er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als ik mijn psychotische beelden had weg willen drinken!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188815529
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 14:15 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik zocht meestal externe motivatie, heb jij nog iets of iemand aan je dagbehandeling overgehouden, waar je veel aan had?
Je zult daar idd wel zelf actief naar moeten zoeken.
Ja ik heb heel veel 'inzichten' gekregen die tot op de dag van vandaag nog zeer waardevol zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door VraagWatJeWil op 06-09-2019 15:14:10 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_188815590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 15:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je op de paracetamol doelde ;-)
Nee met middelen gebruik had het verhaal wel anders gelopen, denk dat een opname dan zeker op zijn plek was geweest. Zou er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als ik mijn psychotische beelden had weg willen drinken!
Ja, kan snel gaan dan, met middelen erbij. Mooi dat je dat niet had!
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')