abonnement Unibet Coolblue
pi_197545346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

In ieder geval zullen ze zich veiliger voelen als dit wezen achter de tralies blijft zitten. Een zwaarwegender argument dan welk belang van de moordenaar dan ook.
Je hebt het ze gevraagd? De nabestaanden voelen zich minder veilig nu?

Ik vind dat trouwens helemaal geen zwaarder wegend argument, ik vind het recht op een tweede kans net zo belangrijk. Maar daarvoor moeten wel wat randvoorwaarden ingevuld worden, die in sommige situaties ook te maken hebben met het veiligheidsgevoel van de nabestaanden.
pi_197545386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:05 schreef Fer het volgende:
36 jaar vast, is toch wel lang genoeg?
Ligt er aan voor wat. Als jij een koele zieke moordenaar bent zoals deze gast, dan heb je al je gratie verloren om in de maatschappij te kunnen leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
al vind ik dat soms gewoon kosten wat kost moet worden voorkomen dat mensen terugkeren in de maatschappij omdat ze gewoon knettergek zijn en een kruitvat blijven.
Zo sta ik er in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:49:57 #127
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197545634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat nabestaanden tot aan hun dood toe momenten zullen hebben waarop ze denken "Dit had ik samen met hem/haar mee kunnen maken"?
Tuurlijk. Ik heb nog last van een trauma uit mijn jeugd. Die pijn blijf ik houden tot ik sterf.
Echter, is de pijn niet meer zo heftig als toen het gebeurde.

En de pijn bij de slachtoffers zal niet verdwijnen als je een gevangene een spuitje geeft. Je veroorzaakt alleen nog meer ellende, want de gevangene zal ook familie hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197545646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je hebt het ze gevraagd? De nabestaanden voelen zich minder veilig nu?
Ok, ik zal het eenmalig voorkauwen. Ook al is het maar 0,00001 procent verschil. Denk je dat de wetenschap dat deze man vrij is bijdraagt dat de slachtoffers en nabestaanden zich veiliger of onveiliger voelen?

quote:
Ik vind dat trouwens helemaal geen zwaarder wegend argument, ik vind het recht op een tweede kans net zo belangrijk. Maar daarvoor moeten wel wat randvoorwaarden ingevuld worden, die in sommige situaties ook te maken hebben met het veiligheidsgevoel van de nabestaanden.
Dat komt omdat je geen kennis van zaken hebt. Deze dader ondervind de consequenties van zijn daden (6 mensen vermoord). Deze daden komen voort uit een (wellicht slechts op dat moment) niet functionerend brein. Ongeacht wat er op dat moment gaande was, ongeacht wat uiteindelijk heeft geleid tot dat moment is duidelijk dat deze man geen enkele kans meer moet krijgen. Het was voor alle partijen beter om hem direct na veroordeling ter dood te brengen.
pi_197545968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:50 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ok, ik zal het eenmalig voorkauwen. Ook al is het maar 0,00001 procent verschil. Denk je dat de wetenschap dat deze man vrij is bijdraagt dat de slachtoffers en nabestaanden zich veiliger of onveiliger voelen?
[..]

Dat komt omdat je geen kennis van zaken hebt. Deze dader ondervind de consequenties van zijn daden (6 mensen vermoord). Deze daden komen voort uit een (wellicht slechts op dat moment) niet functionerend brein. Ongeacht wat er op dat moment gaande was, ongeacht wat uiteindelijk heeft geleid tot dat moment is duidelijk dat deze man geen enkele kans meer moet krijgen. Het was voor alle partijen beter om hem direct na veroordeling ter dood te brengen.
Dat mag voor jou duidelijk zijn hoor. Ik vind het alleen wat kinderachtige, en pure discussie onkunde, om mij te verwijten geen kennis van zaken te hebben omdat je het niet met me eens bent.

Verder heeft een ieder recht op zijn eigen mening. Ik heb genoeg gelezen over de doodstraf, ter dood veroordeelden (en hun nabestaanden) en het effect op nabestaanden om een mening te kunnen vormen.

Dat dat niet jouw mening is, ach, dat accepteer ik.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:50:49 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197548946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je hebt de nabestaanden gesproken?
Waarom zou ik die gesproken moeten hebben?
pi_197549116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom zou ik die gesproken moeten hebben?
Omdat je kennelijk precies weet wat ze voelen en denken.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2021 @ 13:27:37 #132
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197549698
Kunnen we de foto van dit misbaksel niet gewoon op grote billboards langs de snelweg zetten? Dat weten we in ieder geval wie we moeten mijden of juist op de bumper moeten nemen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197552830
Gratie is 'grote opluchting' voor zesvoudig moordenaar 't Koetsiertje

quote:
DELFT - Het is een grote opluchting voor Cevdet Yilmaz dat hij gratie krijgt, zegt zijn advocaat Romke Wybenga. 'Ik kreeg woensdagmiddag een telefoontje van de landsadvocaat en heb meteen mijn cliënt gebeld.' Yilmaz schoot in 1983 zes mensen dood in het Delftse café 't Koetsiertje. Hij vroeg 25 jaar geleden voor het eerst om gratie.
Voor advocaat Romke Wybenga en zijn levenslanggestrafte cliënt komt het bericht als een verrassing. 'We hebben vaak meegemaakt dat de minister anders besliste. Hij had dit niet verwacht en is de minister zeer erkentelijk voor de genomen beslissing', zegt Wybenga.

Op 5 april 1983 komt de toen 27-jarige Cevdet Yilmaz het café op de hoek van de Van Leeuwenhoeksingel en de Houttuinen in Delft binnen. Hij schiet gericht en van dichtbij tien mensen neer. Zes van hen overleven de aanslag niet. De moordzaak schokt heel Nederland.

Yilmaz is getrouwd en heeft een baan
Yilmaz wordt veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. 'Ted de Turk', zoals hij ook wel wordt genoemd, doet 23 jaar geleden zijn eerste gratieverzoek. Dat wordt geweigerd, maar Yilmaz krijgt daarna steeds meer vrijheden. In 2001 wordt hij vanuit de gevangenis overgeplaatst naar een tbs-kliniek. Hij mag op begeleid en onbegeleid verlof.

In 2004 wordt Yilmaz vader, in 2007 trouwt hij. Sinds 2016 woont hij buiten de gevangenis en heeft hij een baan. Hij staat nog wel onder toezicht van de kliniek en hij mag Nederland niet verlaten. De schutter wil een vrij man worden, zodat hij naar Turkije kan reizen.

Geen goede argumenten
Minister Sander Dekker van Rechtsbescherming weigert de gratieverzoeken, maar de advocaat van Cevdet Yilmaz stapt naar de rechter. En die tikt de minister op de vingers; er zijn geen goede argumenten om gratie te weigeren.

Woensdag maakt Dekker bekend dat 'hij niet anders kan dan gratie verlenen.' Dekker is inmiddels demissionair, maar hij handelt in dit dossier als bestuurder en niet als politicus.

Blij dat hij kan reizen
Wat gaat Yilmaz doen nu hij een vrij man is? 'Dat moet hij zelf beslissen', zegt advocaat Wybenga. 'Hij overweegt naar het buitenland te gaan, maar daar is geen haast bij.'

Voor Cevdet Yilmaz verandert er gek genoeg niet zoveel. Hij hoefde zich al niet meer te melden in de kliniek, vertelt Wybenga. 'Hij is blij dat hij niet meer te maken heeft met een vijandige overheid en het land in en uit kan reizen. Hij moest van tijd tot tijd nog bellen met de kliniek, maar dat toezicht is nu formeel beëindigd.'

Grote teleurstelling voor nabestaanden
Voor de nabestaanden is de gratieverlening een grote teleurstelling, zegt Jack Keijzer, voorzitter van Federatie Nabestaanden Geweldslachtoffers. 'De nabestaanden mochten er vanuit gaan dat hij nooit meer vrij zou komen. Dit is verschrikkelijk voor hen. Maar het zat eraan te komen. De hoogste rechters hebben gezegd: hij moet vrij komen.'

Bij de 79-jarige Ria Eekhout uit Delft springen de tranen in haar ogen als ze aan de schietpartij terugdenkt. 'Mijn man was een van de ambulancebroeders die erheen moest. Hij is nog nooit zo van streek geweest. Een en al bloed in dat café.'

Te schandalig voor woorden
Ria vindt het te schandalig voor woorden dat Yilmaz gratie krijgt. 'Het klopt gewoon niet. Als je zoveel mensen hebt vermoord, hoor je nooit meer vrij te komen. Hij heeft zoveel mensen ongeluk gebracht. Nabestaanden vergeten dit nooit en de hulpverleners hebben bijna allemaal hulp gehad, die hadden een trauma.'

Yilmaz is de eerste sinds 1986 die gratie krijgt. 'Heel bijzonder', zegt Wiene van Hattum, voorzitter van Forum Levenslang, een organisatie die voor humane uitvoer van levenslange straf is. 'Door de grote aandacht voor de nabestaanden is levenslang verworden tot een straf die volgens de minister moet duren tot de dood erop volgt, maar dat is in strijd met ons recht.'

Mogelijkheden voor andere levenslanggestraften
Zowel Van Hattum als Jack Keijzer denken dat de gratieverlening mogelijkheden biedt voor andere levenslanggestraften. 'Wat voor hem geldt, geldt ook voor anderen', zegt Keijzer.

Van Hattum: 'De minister mag zijn eigen politieke opvatting niet meer in de plaats stellen van de opvatting van de strafrechter over de rechtvaardigheid van de straf'.

Geen recente foto's
Bijna 40 jaar na de schietpartij in Delft is Cevdet Yilmaz een vrij man. Hoe hij er nu uitziet, is niet bekend. Er zijn geen recente foto's van hem. Ook weten we niet wat voor werk hij doet en waar hij woont.

De advocaat van Cevdet Yilmaz sluit een hoofdstuk af. 'Ik heb hem vanaf 2009 bijgestaan, daarvoor deed een kantoorgenoot dat. Wij kunnen nu een hele kast met dossiers gaan archiveren.'

https://www.omroepwest.nl(...)denaar-t-Koetsiertje
pi_197552906
:r
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 16:23:07 #135
184769 crew  Deisyy
pi_197553188
quote:
Sinds 2016 woont hij buiten de gevangenis en heeft hij een baan.
Hij had dus al gratie :{
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_197554437
Ik heb hier gemengde gevoelens over. Als samenleving hoef je voor die Turk niet meer te vrezen. Dan is het enige motief om hem dus geen gratie te verlenen: wraak..genoegdoening voor de nabestaanden. Kennelijk vond de rechter dat niet voldoende om hem vast te houden.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:43:01 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197559891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
wraak..genoegdoening voor de nabestaanden. Kennelijk vond de rechter dat niet voldoende om hem vast te houden.
Hoort het ook niet te zijn.
Je wint daar niets mee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197560017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoort het ook niet te zijn.
Je wint daar niets mee.
Daar win je dus wraak en genoegdoening mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:49:24 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197560030
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar win je dus wraak en genoegdoening mee.
Dat is geen winst. Dat is gewoon triest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197560063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat is geen winst. Dat is gewoon triest.
Dat is een mening. Uit een artikel op ad.nl blijkt dat de nabestaanden daar anders over denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:51:35 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197560089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een mening. Uit een artikel op ad.nl blijkt dat de nabestaanden daar anders over denken.
Voor de nabestaanden is geen enkele straf te hoog.
Dan zou je hem net zo goed in kokende olie kunnen gooien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197560131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Voor de nabestaanden is geen enkele straf te hoog.
Dan zou je hem net zo goed in kokende olie kunnen gooien.
Dat laat het Nederlandse recht niet toe, levenslang wel en daar is hij dan ook toe veroordeeld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:55:41 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197560192
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat laat het Nederlandse recht niet toe, levenslang wel en daar is hij dan ook toe veroordeeld.
En net als iemand in kokende olie gooien is iemand levenslang opsluiten zonder vooruitzicht onmenselijk. Tijd om het af te schaffen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197560359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En net als iemand in kokende olie gooien is iemand levenslang opsluiten zonder vooruitzicht onmenselijk. Tijd om het af te schaffen.
ik vind iemand in kokende olie gooien een stuk onmenselijker, dat terzijde.

Wat deze meneer heeft gedaan zou ik ook als onmenselijk classificeren. Ik vind zijn belangen simpelweg ondergeschikt aan de belangen van de maatschappij en nabestaanden.

Er moet gewoon de mogelijkheid zijn mensen levenslang op te sluiten.

Daarmee zeg ik niet dat levenslang veroordeelden per definitie nooit meer vrij mogen komen. Maar dat zal per geval bekeken moeten worden en zeker geen standaard procedure worden. Dat levenslange opsluiting onmenselijk zou zijn vind ik daarin geen argument.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197560490
Hoe kan je met jezelf leven met de wetenschap dat je 6 mensen hebt vermoord.....
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:11:52 #146
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197560523
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Hoe kan je met jezelf leven met de wetenschap dat je 6 mensen hebt vermoord.....
Hij heeft in elk geval zeeën van tijd gehad in de cel om daar eens goed over na te denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197561669
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb hier gemengde gevoelens over. Als samenleving hoef je voor die Turk niet meer te vrezen.
Mwa. De dude heeft na een woordenwisseling vrijuit om zich heen geschoten in een café en zoveel mensen omgelegd. Persoonlijk zou ik iemand die zoiets heeft gedaan nooit compleet vertrouwen. Stel je voor dat iemand iets gemeens naar hem roept.
Conscience do cost.
pi_197563705
Ik ken de beste man vrij goed trouwens, ontzettend intelligente kerel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197564053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:04 schreef Nober het volgende:
Zowel Van Hattum als Jack Keijzer denken dat de gratieverlening mogelijkheden biedt voor andere levenslanggestraften. 'Wat voor hem geldt, geldt ook voor anderen', zegt Keijzer.
Mohammed B. dus?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197564406
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik vind iemand in kokende olie gooien een stuk onmenselijker, dat terzijde.

Wat deze meneer heeft gedaan zou ik ook als onmenselijk classificeren. Ik vind zijn belangen simpelweg ondergeschikt aan de belangen van de maatschappij en nabestaanden.

Er moet gewoon de mogelijkheid zijn mensen levenslang op te sluiten.

Daarmee zeg ik niet dat levenslang veroordeelden per definitie nooit meer vrij mogen komen. Maar dat zal per geval bekeken moeten worden en zeker geen standaard procedure worden. Dat levenslange opsluiting onmenselijk zou zijn vind ik daarin geen argument.
Scheelt dan wel dat het ook geen standaard procedure is.
pi_197566592
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 01:23 schreef Azula het volgende:

[..]

Scheelt dan wel dat het ook geen standaard procedure is.
Joh?

De user waar ik op reageerde wil dat wel standaard maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197566725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
Ik ken de beste man vrij goed trouwens, ontzettend intelligente kerel.
Zitten jullie samen in de tbs kliniek of waar leer je zo'n vent goed kennen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197566761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zitten jullie samen in de tbs kliniek of waar leer je zo'n vent goed kennen?
Ik heb een flinke tijd in een gevangenis gewerkt, zodoende heel vaak gesproken, hij was toen al bezig met zijn gratie, en dat is inmiddels 26 jaar terug, hij heeft me toen ook vertelt dat hij het erg moeilijk had met dat meisje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197566832
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb een flinke tijd in een gevangenis gewerkt, zodoende heel vaak gesproken, hij was toen al bezig met zijn gratie, en dat is inmiddels 26 jaar terug, hij heeft me toen ook vertelt dat hij het erg moeilijk had met dat meisje.
Lijkt me wel interessant om zo'n figuur te spreken.

Dat hij het moeilijk heeft met dat meisje, dat lijkt me terecht en is voor mij zeker geen reden voor medelijden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197566922
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijkt me wel interessant om zo'n figuur te spreken.

Dat hij het moeilijk heeft met dat meisje, dat lijkt me terecht en is voor mij zeker geen reden voor medelijden.
Je moet niet vergeten dat hij toen al 25 jaar vast zat, geloof me dat is een behoorlijke tijd, en wetenschappelijk is ook bewezen dat straffen van ik meen boven de 6 geen straffende werking meer hebben, op dat moment dien je uiteraard nog wel naar bescherming van de maatschappij te kijken. Overigens was hij toen al behoorlijk geïnstitutionaliseerd, niet vreemd want hij zat toen feitelijk al een hele "generatie" binnen. Moet overigens zegen dat ik wel gevaarlijkere figuren heb gezien/gesproken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')