abonnement Unibet Coolblue
pi_188799649
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:11 schreef AnneX het volgende:
Quote:
“...
Barbara Res, a longtime Trump Organization executive, said Trump appears less active now than when she managed construction projects for him in the 1980s and 1990s.

“He’s working less. He seems to care less about his job now than he did back when I was working for him,” Res said. “Maybe it’s because he has more confidence or a greater sense of power sitting in the Oval Office. He thinks he can say and do anything now, or not do anything.”

She added, “It looks like he’s not even trying, but he thinks he’s trying. To him, all the watching TV and tweeting is work, so he believes he’s on the clock 24-7, 365. ...”

Bron.https://www.latimes.com/p(...)resident-in-inaction
Laten we wel wezen: wat heeft die man nou eigenlijk bereikt? Ja, zijn administratie is druk bezig met het de nek omdraaien van allerlei regelgeving. Maar zoiets kan het Witte Huis unilateraal besluiten; er zijn geen politieke meerderheden nodig.

Ik heb er Trump nog niet op kunnen betrappen dat hij in het congres steun probeert te zoeken voor ambitieuze wetsvoorstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188799661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: wat heeft die man nou eigenlijk bereikt? Ja, zijn administratie is druk bezig met het de nek omdraaien van allerlei regelgeving. Maar zoiets kan het Witte Huis unilateraal besluiten; er zijn geen politieke meerderheden nodig.

Ik heb er Trump nog niet op kunnen betrappen dat hij in het congres steun probeert te zoeken voor ambitieuze wetsvoorstellen.
NIKS. NADA.

#sad.

Wij hebben gelachen en nog harder gehuild.😢
Niet alleen voor en omAmerika, voor de hele wereld.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 05-09-2019 13:24:07 ]
pi_188799814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: wat heeft die man nou eigenlijk bereikt? Ja, zijn administratie is druk bezig met het de nek omdraaien van allerlei regelgeving. Maar zoiets kan het Witte Huis unilateraal besluiten; er zijn geen politieke meerderheden nodig.

Ik heb er Trump nog niet op kunnen betrappen dat hij in het congres steun probeert te zoeken voor ambitieuze wetsvoorstellen.
Volgend politifact heeft hij de helft van zijn beloftes gehouden of is hij bezig met het proces om zijn beloftes waar te maken.
Niet slecht lijkt mij in een land waar je alles hebt tegen zitten behalve je eigen supporters.

https://www.politifact.co(...)ises-hit-roadblocks/
pi_188799875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgend politifact heeft hij de helft van zijn beloftes gehouden of is hij bezig met het proces om zijn beloftes waar te maken.
Niet slecht lijkt mij in een land waar je alles hebt tegen zitten behalve je eigen supporters.

https://www.politifact.co(...)ises-hit-roadblocks/
Uit dat stuk:

quote:
Trump has shown a limited appetite for engaging in the legislative process to advance more challenging ideas.

Trump focused on his own supporters while ignoring the wishes of his potential negotiating partners across the aisle. On the midterm rally circuit, he fueled animosity over any sort of compromise with Democrats — often with a scant backing of facts.
Precies dus wat ik hierboven al opmerkte.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 13:32:55 #105
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188799892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgend politifact heeft hij de helft van zijn beloftes gehouden of is hij bezig met het proces om zijn beloftes waar te maken.
Niet slecht lijkt mij in een land waar je alles hebt tegen zitten behalve je eigen supporters.

https://www.politifact.co(...)ises-hit-roadblocks/
Dit lijkt me voorlopig het enige cijfer waar je echt wat over kunt zeggen, de rest is nog afwachten:

PolitiFact rated 17 Trump pledges Promise Kept, with another 11 rated Compromise. That means Trump achieved complete or partial success on about 27 percent of his promises during his first two years in office.

Trump heeft natuurlijk ook twee jaar een congres gehad dat hem in alles steunde en nu nog steeds de Senaat (benoemingen van rechters is dus ook geen probleem), dus het zou ook wat tragisch zijn geweest als dat cijfer lager dan 27% zou zijn geweest.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_188799899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgend politifact heeft hij de helft van zijn beloftes gehouden of is hij bezig met het proces om zijn beloftes waar te maken.
Niet slecht lijkt mij in een land waar je alles hebt tegen zitten behalve je eigen supporters.

https://www.politifact.co(...)ises-hit-roadblocks/
Lees je wel goed?

En hoe had Trump in de eerste 2 jaar precies alles tegen behalve zijn eigen supporters of gaan we weer ouderwets alt rechts de geschiedenis vervalsen, Trump zat de eerste 2 jaar in een uitzonderlijk luxe positie door zowel de meerderheid in het huis als de senaat achter zich te hebben?
pi_188799911
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit dat stuk:
[..]

Precies dus wat ik hierboven al opmerkte.
Ik schrijf dat toe aan het gebrek aan politieke ervaring en het feit dat hij graag zelf de touwtjes in handen heeft.
Wat ik wil zeggen is dat hij ondanks zijn houding en ook vooral de houding tegenover hem hij behoorlijk aan de weg timmert.
pi_188799957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik schrijf dat toe aan het gebrek aan politieke ervaring en het feit dat hij graag zelf de touwtjes in handen heeft.
Wat ik wil zeggen is dat hij ondanks zijn houding en ook vooral de houding tegenover hem hij behoorlijk aan de weg timmert.
Natuurlijk valt dat toe te schrijven aan zijn gebrek aan ervaring. Maar normale bestuurders gebruiken hun eerste jaren om hun kennis bij te spijkeren en zichzelf te verbeteren. Trump boekt op dat vlak echter totaal geen progressie. Zijn politieke skills zijn nog even waardeloos als ze waren in 2017, toen hij begon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188799978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit lijkt me voorlopig het enige cijfer waar je echt wat over kunt zeggen, de rest is nog afwachten:

PolitiFact rated 17 Trump pledges Promise Kept, with another 11 rated Compromise. That means Trump achieved complete or partial success on about 27 percent of his promises during his first two years in office.

Trump heeft natuurlijk ook twee jaar een congres gehad dat hem in alles steunde en nu nog steeds de Senaat (benoemingen van rechters is dus ook geen probleem), dus het zou ook wat tragisch zijn geweest als dat cijfer lager dan 27% zou zijn geweest.
Vergelijkingsmateriaal zou mooi zijn, 8 jaar Obama laten nauwelijks betere cijfers zien.

https://www.washingtonpos(...)mises/?noredirect=on

We zullen wel zien wat de volgende 4 jaar gaan brengen.
pi_188799994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk valt dat toe te schrijven aan zijn gebrek aan ervaring. Maar normale bestuurders gebruiken hun eerste jaren om hun kennis bij te spijkeren en zichzelf te verbeteren. Trump boekt op dat vlak echter totaal geen progressie. Zijn politieke skills zijn nog even waardeloos als ze waren in 2017, toen hij begon.
True, maar hij is dan ook geen politicus. Dat was ook een van de redenen waarom het politiek establishment het ook niet zag zitten.
  donderdag 5 september 2019 @ 13:43:09 #111
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188800023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vergelijkingsmateriaal zou mooi zijn, 8 jaar Obama laten nauwelijks betere cijfers zien.

https://www.washingtonpos(...)mises/?noredirect=on

We zullen wel zien wat de volgende 4 jaar gaan brengen.
dan zit er een andere president.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188800029
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

True, maar hij is dan ook geen politicus. Dat was ook een van de redenen waarom het politiek establishment het ook niet zag zitten.
Hij is naar eigen zeggen toch een dealmaker? Dat is wat hij ook van de daken riep te schreeuwen tijdens de verkiezingscampagne. Meneer zou de ene na de andere topdeal sluiten. Waar Obama faalde in het congres, zou Trump overwinnen.

Maar het enige wetsvoorstel wat hij door het congres heeft weten te loodsen, is die criminal justice act. Dat valt echter nauwelijks een prestatie te noemen, aangezien mijn demente oma daar nog de handen voor op elkaar had weten te krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 13:45:16 #113
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188800044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vergelijkingsmateriaal zou mooi zijn, 8 jaar Obama laten nauwelijks betere cijfers zien.

https://www.washingtonpos(...)mises/?noredirect=on

We zullen wel zien wat de volgende 4 jaar gaan brengen.
Obama had ook 6 jaar een republikeins congres tegen zich waarbij Speaker John Boehner al van het begin af aan aangaf: “We're going to do everything — and I mean everything we can do — to kill it, stop it, slow it down, whatever we can.”

Een president kan eigenlijk alleen z'n gang gaan als hij/zij een Huis en de Senaat aan zijn/haar zijde heeft, zoals bv Obama die de Affordable Care Act er op die manier doorheen kreeg.

Mocht Trump het Huis niet meer terugkrijgen en bv de Senaat verliezen, dan zal er ook weinig meer terecht komen van zijn beloftes, net als bij Obama.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 5 september 2019 @ 13:46:09 #114
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188800057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

True, maar hij is dan ook geen politicus. Dat was ook een van de redenen waarom het politiek establishment het ook niet zag zitten.
allicht. Ik zou bijvoorbeeld ook geen keurslager mijn huis laten renoveren, al maakt hij nog zo'n lekkere worst.. Waarom onkunde over je eigen land afroepen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188800058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dan zit er een andere president.
Dan zullen ze de zorgen van de gemiddelde Amerikaan (de zwevende kiezer die voor Trump ging) toch weg moeten nemen.
Vol inzetten op een Green new deal wat voor hogere brandstofkosten en extra belastingen gaat zorgen en gezondheidszorg voor illegalen etc is niet de manier om die mensen aan te spreken.
Alleen Biden is niet zo gek geweest om hard naar links te hollen maar de kans dat hij het haalt tot volgend jaar acht ik niet groot.
  donderdag 5 september 2019 @ 13:49:12 #116
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188800103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dan zullen ze de zorgen van de gemiddelde Amerikaan (de zwevende kiezer die voor Trump ging) toch weg moeten nemen.

Hebben ze zorgen? Trump doet het toch zo goed? Ik zou dan uiterst tevreden zijn. Maar blijkbaar is dit niet het geval.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188800110
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Obama had ook 6 jaar een republikeins congres tegen zich waarbij Speaker John Boehner al van het begin af aan aangaf: “We're going to do everything — and I mean everything we can do — to kill it, stop it, slow it down, whatever we can.”

Een president kan eigenlijk alleen z'n gang gaan als hij/zij een Huis en de Senaat aan zijn/haar zijde heeft, zoals bv Obama die de Affordable Care Act er op die manier doorheen kreeg.

Mocht Trump het Huis niet meer terugkrijgen en bv de Senaat verliezen, dan zal er ook weinig meer terecht komen van zijn beloftes, net als bij Obama.
Ja de loopgravenoorlog in de politiek is funest voor vooruitgang. Dat neemt niet weg dat ik proef dat die loopgravenoorlog hier heel hard word toegejuicht nu het tegen de republikeinen is.
Niet alleen hier trouwens, de media is er uitermate tevreden mee, uiteindelijk zal dit leiden tot spanningen en conflicten.
pi_188800142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

allicht. Ik zou bijvoorbeeld ook geen keurslager mijn huis laten renoveren, al maakt hij nog zo'n lekkere worst.. Waarom onkunde over je eigen land afroepen?
In Nederland doen we toch ook niet anders, sterker nog hier is er zo’n grenzeloos vertrouwen in de politiek dat we het toestaan dat we ongekozen politici laten beslissen over wat er moet gebeuren op Europees niveau.
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 13:51:28 #119
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188800147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja de loopgravenoorlog in de politiek is funest voor vooruitgang. Dat neemt niet weg dat ik proef dat die loopgravenoorlog hier heel hard word toegejuicht nu het tegen de republikeinen is.
Niet alleen hier trouwens, de media is er uitermate tevreden mee, uiteindelijk zal dit leiden tot spanningen en conflicten.
Dat komt natuurlijk ook omdat de Republikeinen een stuk naar rechts zijn op geschoven en de Democraten een stukje naar links, waardoor ze amper nog wat gemeenschappelijks hebben.

Belastingverlaging voor de rijken, een muur tussen Amerika en Mexico, oerconservatieve rechters aanstellen...tja, daar worden Democraten niet heel vrolijk van en die gaan daar natuurlijk ook nooit aan meewerken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 5 september 2019 @ 13:53:08 #120
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188800174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In Nederland doen we toch ook niet anders, sterker nog hier is er zo’n grenzeloos vertrouwen in de politiek dat we het toestaan dat we ongekozen politici laten beslissen over wat er moet gebeuren op Europees niveau.
noem eens een voorbeeld. welke ongekozen nederlandse politicus maakt die beslissingen?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_188800188
Anders dan Trump, zijn onze leiders juist wel in staat deals te smeden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188800225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

True, maar hij is dan ook geen politicus.
Jawel hoor, al bijna 3 jaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 september 2019 @ 14:00:32 #123
426493 crew  PippenScottie
pi_188800242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 12:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

die zien de bui al hangen. In de oppositie zitten is zwaar werk, vooral voor bejaarden.
In de oppositie valt niet zo veel geld te verdienen als je bills toch niet aangenomen worden. Ergo, deze mensen worden nu lobbyist.

Blijkbaar zien deze mensen in dat Republikeinen binnen afzienbare tijd het huis van afgevaardigden niet meer terug winnen.
  donderdag 5 september 2019 @ 14:23:22 #124
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_188800535
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 14:00 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

In de oppositie valt niet zo veel geld te verdienen als je bills toch niet aangenomen worden. Ergo, deze mensen worden nu lobbyist.

Blijkbaar zien deze mensen in dat Republikeinen binnen afzienbare tijd het huis van afgevaardigden niet meer terug winnen.
Ze hebben ondertussen hun zakken behoorlijk gevuld.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 5 september 2019 @ 14:43:23 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188800767
Toen O'Rourke de slachtpartijen fucked up noemde begon rechts collectief te huilen wegens het woord fuck. Hij neemt geen woord terug.

camanpour twitterde op woensdag 04-09-2019 om 19:18:40 Why does @BetoORourke keep using the phrase “f**ked up” to describe America’s omnipresent mass shootings?“It’s just honest,” he tells me. “We have to shock the conscience of this country. We have to force us to act decisively, or accept that this is our fate.” https://t.co/ydsEf2RF5t reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')