abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188865095
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat tamelijk lastig met elkaar te rijmen.
Waarom? Of je nou als NL of EU een verdrag verlangt; de aangemerkte bezwaren verdienen kritiek.
pi_188865234
quote:
18s.gif Op maandag 9 september 2019 16:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is idd utopisch wat men tracht te doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om in NL dan echt neutraal te zijn zal je in Nederland een combinatie van 170.000 windmolens (2,3MW=4500MWh/jaar) en 2,5 Miljard zonnepanelen (200W=288kWh/jaar) moeten plaatsen. :7
Ik weet niet of en hoe mensen zich dat qua ruimtebeslag willen voorstellen :s) .
Zeg maar voor het gemak gemiddeld 1 tot 2 windmolens per stadswijkje aangevuld met 16-32 zonnepanelen voor elk huishouden.... en niet alle huishoudens hebben een eigen dak etc.

De gedachte 8)7 dat je door het opstellen van wat zonnepanelen en die paar windmolens (nu 2000) in Nederland, het CO2 wereldwijd wel FF kunt reduceren is minstens naef.

Dat het niets uithaalt O-) is verder geen reden om dan maar niets te hoeven doen. Je moet niet doorschieten als megalomane gedrag door 4 tot 6 miljoen huishoudens in de gordijnen te jagen.
Ik ben geen FvD adept maar wel realistisch genoeg dat je je voor de paar promille qua effect niet gek moet laten maken.

De echt foute :|W focus ook die in de media plaatsvindt is dat mensen zich doodstaren op hun eigen elektra en warmteverbruik. Het energieverbruik en de neutraliteit daarvan gaat echter heel wat breder dan die paar watts. Ook het kindje maken, produceren van je auto kost energie net als dat broodbakken of die koe opvreten of je te laten cremeren.
Ik weet niet hoe je aan 170.000 windmolens komt...

De windturbines die nu op zee worden geplaatst kunnen 8MWe leveren (ipv 2MWe), goed voor 20.000MWh per jaar.

In Nederland verbruiken we momenteel (incl. industrie) 120 miljard kWh per jaar.

120.000.000.000kWh / 20.000.000kWh = 6.000 van deze windturbines op zee.

Zonnepanelen... 300Wp gemiddeld, opbrengst is een 0.9 factor (al is dit op zuid vaak al beter).
Dan zou je 120.000.000.000kWh / 270kWh = 444,45 miljoen zonnepanelen (al weet ik dat je dan alleen overdag stroom hebt en 's nachts niet) nodig hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-09-2019 18:06:40 ]
pi_188865385
Ja, die cijfers zijn helemaal uit de lucht gegrepen. Zelfs bij een verdubbeling van het electriciteitsverbruik (electrische auto's en electrisch koken, maar alle apparatuur wordt wel steeds zuiniger, lampen wprden bijvoorbeeld led) heb je tussen de 12 en 15 duizend windmolens nodig, wordt steeds gezegd. En dan tellen ze zonnepanelen dus niet eens mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 september 2019 @ 18:16:18 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188865540
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je aan 170.000 windmolens komt...

De windturbines die nu op zee worden geplaatst kunnen 8MWe leveren (ipv 2MWe), goed voor 20.000MWh per jaar.

In Nederland verbruiken we momenteel (incl. industrie) 120 miljard kWh per jaar.

120.000.000.000kWh / 20.000.000kWh = 6.000 van deze windturbines op zee.

Zonnepanelen... 300Wp gemiddeld, opbrengst is een 0.9 factor.
Dan zou je 120.000.000.000kWh / 270kWh = 444,45 miljoen zonnepanelen (al weet ik dat je dan alleen overdag stroom hebt en 's nachts niet) nodig hebben.
Je praat uitsluitend over brandstof nodig voor elektra. Ik extrapoleer het totale wereld gebruik op Nederland wat dan 765TeraWattUur is op jaarbasis en ja wij gebruiken in Nederland ca 120GigaWattuur aan/voor elektra.

Fossiel brandstof heeft (indirect) een groter doel dan alleen elektriciteit. En in mijn betoog ging ik uit van 2,5MW per windmolen en 200W per paneel. Dat zijn realistisch verwachte gemiddelden. Niet iedereen kijkt uit op het zuiden etc.etc.
Prima om die aantal te halveren tot 80.000 of mijn part 60.000 wanneer je grotere turbines gaat gebruiken... die hooguit per eenheid wat procenten efficinter zijn. Meer rendement zaken zijn ook weer (extreem) duurder met een fragielere levensduur qua gebruik.

Uiteindelijk krijg je te maken met grootte versus wat het oplevert in aantal, wat mijn vingerrekening geen afbreuk doet. Je moet gigantische inspanningen verrichten om serieus en echt neutraal te zijn en niet allleen zwaaien met wat zo gemakkelijk in het oog sprankelt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188865639
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:08 schreef Hanca het volgende:
Ja, die cijfers zijn helemaal uit de lucht gegrepen. Zelfs bij een verdubbeling van het electriciteitsverbruik (electrische auto's en electrisch koken, maar alle apparatuur wordt wel steeds zuiniger, lampen wprden bijvoorbeeld led) heb je tussen de 12 en 15 duizend windmolens nodig, wordt steeds gezegd. En dan tellen ze zonnepanelen dus niet eens mee.
Elektrische auto's, elektrisch koken, warmtepompen zorgen samen "slechts" voor een 40% hoger stroomverbruik in Nederland.
Per huishouden verdubbelt het wel ruim.
pi_188865650
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2019 18:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je praat uitsluitend over brandstof nodig voor elektra. Ik extrapoleer het totale wereld gebruik op Nederland wat dan 765TeraWattUur is op jaarbasis en ja wij gebruiken in Nederland ca 120GigaWattuur aan/voor elektra.

Fossiel brandstof heeft (indirect) een groter doel dan alleen elektriciteit. En in mijn betoog ging ik uit van 2,5MW per windmolen en 200W per paneel. Dat zijn realistisch verwachte gemiddelden. Niet iedereen kijkt uit op het zuiden etc.etc.
Prima om die aantal te halveren tot 80.000 of mijn part 60.000 wanneer je grotere turbines gaat gebruiken... die hooguit per eenheid wat procenten efficinter zijn. Meer rendement zaken zijn ook weer (extreem) duurder met een fragielere levensduur qua gebruik.

Uiteindelijk krijg je te maken met grootte versus wat het oplevert in aantal, wat mijn vingerrekening geen afbreuk doet. Je moet gigantische inspanningen verrichten om serieus en echt neutraal te zijn en niet allleen zwaaien met wat zo gemakkelijk in het oog sprankelt.
Dat stond in een spoiler, zet niet steeds dingen in spoilers.
  maandag 9 september 2019 @ 18:22:55 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188865667
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat stond in een spoiler, zet niet steeds dingen in spoilers.
Dat doe ik - steeds mee - omdat ik opmerkingen krijg dat het anders te veel is om te lezen. :P
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188865680
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat doe ik - steeds mee - omdat ik opmerkingen krijg dat het anders te veel is om te lezen. :P
Kortere zinnen. To the point.

Ik denk overigens niet dat we alles kunnen vervangen door elektriciteit.
Aan de andere kant ook kijken of alles wat we doen nodig is, of het zuiniger kan, etc.
We blijven bijvoorbeeld meer vliegen... waarom?
pi_188865874
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2019 18:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Uiteindelijk krijg je te maken met grootte versus wat het oplevert in aantal, wat mijn vingerrekening geen afbreuk doet. Je moet gigantische inspanningen verrichten om serieus en echt neutraal te zijn en niet allleen zwaaien met wat zo gemakkelijk in het oog sprankelt.
Klopt, dat ontkent ook niemand. Daarom ook nu zo snel mogelijk aan de slag er mee en niet dralen en klagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 september 2019 @ 18:37:46 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188865970
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kortere zinnen. To the point.

Ik denk overigens niet dat we alles kunnen vervangen door elektriciteit.
Aan de andere kant ook kijken of alles wat we doen nodig is, of het zuiniger kan, etc.
We blijven bijvoorbeeld meer vliegen... waarom?
Ik maak idd lange zinne om zo te zorgen dat alle informatie daarin besloten ligt.

Hoe wil je dan die andere energie benodigde "aanmaken" ?
Elektra is een minimalistisch ondergeschikt aspect van het totaal.
En je weet fossiele energie = co2 dus het is wel erg relevant als dat reduceren je doel is.
Goed bedoelingen, zuiniger etc, zijn lovenswaardig maar niet als dwangneurose.

Vliegen kan technisch prima vervangen worden door elektra, drones, of dat het dan nog zo praktisch is... durf ik te betwijfelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 9 september 2019 @ 18:38:03 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188865975
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, dat ontkent ook niemand. Daarom ook nu zo snel mogelijk aan de slag er mee en niet dralen en klagen.
Met welk doel ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188866006
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met welk doel ?
Om het moeilijke maar haalbare doel van een volledig energieneutraal zijn te halen, want het kan zeker wel. Maar dan moeten we wel opschieten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 september 2019 @ 18:46:55 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188866206
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 18:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Om het moeilijke maar haalbare doel van een volledig energieneutraal zijn te halen, want het kan zeker wel. Maar dan moeten we wel opschieten.
Vervelend dan deze vraag.... voor de discussie .... waarmee dan opschieten ?

Gaat het om overschakelen naar elektriciteit ?
Verminderen CO2 uitstoot ?
Verminderen gebruik fossiele brandstoffen ?
Verminderen energiegebruik, gelet op het voorgaande ?

Wanneer je dat allemaal laat passeren, wordt het erg vaag wat men nu voor beleid aan het voeren is.
Zeker wanneer dat een gigantische kosteninspanning vraagt van burgers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188866264
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2019 18:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vervelend dan deze vraag.... voor de discussie .... waarmee dan opschieten ?

Gaat het om overschakelen naar elektriciteit ?
Verminderen CO2 uitstoot ?
Verminderen gebruik fossiele brandstoffen ?
Verminderen energiegebruik, gelet op het voorgaande ?

Wanneer je dat allemaal laat passeren, wordt het erg vaag wat men nu voor beleid aan het voeren is.
Zeker wanneer dat een gigantische kosteninspanning vraagt van burgers.
Opschieten met het bouwen van centrales die hernieuwbare energie opleveren. In feite windmolens en zonnepanelen dus. En indertussen sturen op minder energieverbruik, maar dat is lastig afdwingbaar.

Het doel van Nederland in 2050 is niet een bepaalde CO2 uitstoot, maar 100% hernieuwbare energie. En dat is haalbaar, al kost het inderdaad geld (ook weer niet zo gigantisch als sommigen lijken te denken) en zeer veel inspanningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 9 september 2019 @ 18:56:51 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188866450
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 18:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Opschieten met het bouwen van centrales die hernieuwbare energie opleveren. In feite windmolens en zonnepanelen dus. En indertussen sturen op minder energieverbruik, maar dat is lastig afdwingbaar.

Het doel van Nederland in 2050 is niet een bepaalde CO2 uitstoot, maar 100% hernieuwbare energie.
OK... dat is dan wat anders wat men presumeert te propageren, ik generaliseer: CO2 uitstoot terug op het niveau van whatever. Afhankelijk wie je "spreekt" heeft die steeds weer een andere reden om maatregelen te rechtvaardigen. Van het gas af, NOx, red het woud, red ons... en onze kleinkinderen.

Ons aandeel in die transitie alsmede dat van Europa gaat dat in de wereld wereld om ons heen, zo never nooit voor zorgen.

En dan nog... wat is het netto effect van die doelstelling als wij het me voor Nederland realiseren en heiligt dit dan de middelen ? Gaat het wat betekenen of moet het wat betekenen ?
Iets van brave jongetjes met vingertjes in stront van de kattebak ?

Ik begrijp de goede bedoelingen die vooral een marktkeuze moet zijn waar de overheid zich verder niet mee moet bemoeien, niet met subsidies en al helemaal niet met regels.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188866519
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2019 18:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK... dat is dan wat anders wat men presumeert te propageren,
Lees de klimaatwet, zou ik zeggen. Daar staat dit doel in en geen enkele andere (ja, een juridisch niet afdwingbaar tussendoel in 2030 over energie).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188866598
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2019 18:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK... dat is dan wat anders wat men presumeert te propageren, ik generaliseer: CO2 uitstoot terug op het niveau van whatever. Afhankelijk wie je "spreekt" heeft die steeds weer een andere reden om maatregelen te rechtvaardigen. Van het gas af, NOx, red het woud, red ons... en onze kleinkinderen.

Ons aandeel in die transitie alsmede dat van Europa gaat dat in de wereld wereld om ons heen, zo never nooit voor zorgen.

En dan nog... wat is het netto effect van die doelstelling als wij het me voor Nederland realiseren en heiligt dit dan de middelen ? Gaat het wat betekenen of moet het wat betekenen ?
Iets van brave jongetjes met vingertjes in stront van de kattebak ?

Ik begrijp de goede bedoelingen die vooral een marktkeuze moet zijn waar de overheid zich verder niet mee moet bemoeien, niet met subsidies en al helemaal niet met regels.
Als iedereen zo denkt en verandering overlaat aan de buurman kom je nooit vooruit.
  maandag 9 september 2019 @ 19:43:12 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188867312
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lees de klimaatwet, zou ik zeggen. Daar staat dit doel in en geen enkele andere (ja, een juridisch niet afdwingbaar tussendoel in 2030 over energie).
Dus kort samengevat "49 procent minder CO2 in 2030 ten opzichte van 1990, in 2050 moet dit 95 procent zijn (t.o.v. 1990). Alle elektriciteit moet dan duurzaam worden opgewekt".
Waar het nuttig effect precies op is gebaseerd, wordt vooral aan de verbeelding overgelaten.
Het Klimaat moet je in dit verband (CO2) sws veel breder trekken.

Het doel voor al "deze" activiteit is dus primair CO2 reductie op uitstoot van fossiele brandstoffen gebruikt voor energieopwekking. Met name in de vorm van elektriciteit en vooruit, het gas (die 120GWh+360GWh) per jaar.
Dit eigen effect op het wereldverbruik is daarmee ca 0,6 promillle op totaal verbruik van 765TWh via/middels fossiele brandstoffen.
Wereldwijd is de factor ruim 1000 keer kleiner qua effect, we zijn immers maar een postzegeltje in de Oceaan.
In het allerbeste geval, als iedereen zo voorbeeldig is wat utopisch is in een ongelijk verdeelde wereld, zullen de wereldwijde KlimaatWet maatregelen hooguit uitkomen op onze 0,6 promille.

Niet zo vreemd dat Bta's daar vraagtekens bij zetten. Op zijn minst is daarmee de KW volksverlakkerij van redenaties. Ook al omdat de getallen ( 49/95% en de uitgangspunten 1990) compleet random zijn. Ook hoe je dan de reductie gaat verifiren in een getal zijn maar weinigen het eens.

Het is hier (en daar) niet de plek om de idiote doorgesjeesde klimaatwet te bespreken. Er over nadenken, rechtvaardigt wel kritiek op de regelrechte krankzinnigheid van malloten. Ik vindt energietechniek geweldig, veelbelovend maar wordt kriegelig wanneer mensen argumenten daarvoor handig politiek verbuigen.

het resultaat, reductie wereldwijd, kan je bereiken door Nederland tot plaggenstaat te maken dat zelf geen energie meer verbruikt. Men hoeft wereldwijd dan 765TWh minder qua fossiel op te wekken. Nederlanders sterven voor een goede zaak, het land wordt een soort mini-Amazone voor rare vogels en de hele wereld is gered om ongewijzigd doorgaan met hun waardevoller leven.

Ik hoop dat ik mijn punt dat we achter de komma voor het milieu en klimaat bezig zijn in ons beleid, duidelijk heb gemaakt. Nogmaals geen beletsel om zelf "feelgood" te doen maar niet als reden om daarmee het beleid op te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 09-09-2019 20:14:21 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188867939
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik mijn punt dat we achter de komma voor het milieu en klimaat bezig zijn in ons beleid, duidelijk heb gemaakt. Nogmaals geen beletsel om zelf "feelgood" te doen maar niet als reden om daarmee het beleid op te leggen.
We zijn in elk geval voor de komma bezig voor milieu: dit levert een enorme verbetering in luchtkwaliteit op. En als alle landen wat achter de komma doet voor klimaat, maakt dat samen een enorme impact. 120 miljard kwh heeft trouwens best een groot effect. En zoals je weet doen alle andere landen ook iets dergelijks of meestal zelfs exact hetzelfde (100% hernieuwbare energie in 2050 is in de meeste landen een doel dat in een wet is opgenomen of wordt opgenomen, naar Nederlands voorbeeld, de Nederlandse klimaatwet wordt veel gekopieerd).

Verder is energie natuurlijk niet het enige dat we gaan doen, maar wel het enige afdwingbare doel dat in de klimaatwet staat en die moet worden gehaald (het is juridisch afdwingbaar, anders kan de regering voor de rechter worden gesleept. De 100% hernieuwbare energie moet er dus gewoon komen).

Bedenk wel dat naast het huidige energie en gasverbruik, meteen ook het huidige verbruik voor transport wordt meegenomen: in 2050 rijden hier echt geen benzine auto's of vrachtauto's meer en waarschijnlijk zelfs geen vrachtschepen of vliegtuigen meer die niet op electriciteit varen/vliegen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 09-09-2019 20:28:36 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188868136
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

We zijn in elk geval voor de komma bezig voor milieu: dit levert een enorme verbetering in luchtkwaliteit op.
Je hebt gemist dat schiphol gewoon blijft groeien?
pi_188868180
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:28 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat schiphol gewoon blijft groeien?
In 2030 wil bijvoorbeeld EasyJet de korte vluchten al volledig elektrich doen. In 2050 is vliegen gewoon elektrisch, daar ben ik wel van overtuigd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188868238
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

In 2030 wil bijvoorbeeld EasyJet de korte vluchten al volledig elektrich doen. In 2050 is vliegen gewoon elektrisch, daar ben ik wel van overtuigd.
Dat zou heel mooi zijn. Maar zolang dat niet zo is (komende jaren) neemt de luchtvervuiling alleen maar toe.
Ik vind het dan ook niet te verkopen dat er begonnen wordt bij de CV ketel en de luchtvaart e.d. voorlopig buiten beschouwing blijft.
pi_188868304
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:33 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn. Maar zolang dat niet zo is (komende jaren) neemt de luchtvervuiling alleen maar toe.
Ik vind het dan ook niet te verkopen dat er begonnen wordt bij de CV ketel en de luchtvaart e.d. voorlopig buiten beschouwing blijft.
Ik zou het aantal vluchten ook flink willen verminderen. Ik vlieg ook niet. Alle niet zakelijke vluchten zouden wat mij betreft kunnen worden geschrapt, maar ik vrees dat je daar geen meerderheid voor zal vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188869062
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zou het aantal vluchten ook flink willen verminderen. Ik vlieg ook niet. Alle niet zakelijke vluchten zouden wat mij betreft kunnen worden geschrapt, maar ik vrees dat je daar geen meerderheid voor zal vinden.
Laten we beginnen met stoppen met groei.
Als we echt zo graag wat voor het milieu willen doen dan ontkom je er niet aan. Als schiphol door mag groeien zijn we voor de buhne bezig.
  maandag 9 september 2019 @ 21:25:54 #175
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188869767
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 19:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus kort samengevat "49 procent minder CO2 in 2030 ten opzichte van 1990, in 2050 moet dit 95 procent zijn (t.o.v. 1990). Alle elektriciteit moet dan duurzaam worden opgewekt".
Waar het nuttig effect precies op is gebaseerd, wordt vooral aan de verbeelding overgelaten.
Het Klimaat moet je in dit verband (CO2) sws veel breder trekken.

Het doel voor al "deze" activiteit is dus primair CO2 reductie op uitstoot van fossiele brandstoffen gebruikt voor energieopwekking. Met name in de vorm van elektriciteit en vooruit, het gas (die 120GWh+360GWh) per jaar.
Dit eigen effect op het wereldverbruik is daarmee ca 0,6 promillle op totaal verbruik van 765TWh via/middels fossiele brandstoffen.
Wereldwijd is de factor ruim 1000 keer kleiner qua effect, we zijn immers maar een postzegeltje in de Oceaan.
In het allerbeste geval, als iedereen zo voorbeeldig is wat utopisch is in een ongelijk verdeelde wereld, zullen de wereldwijde KlimaatWet maatregelen hooguit uitkomen op onze 0,6 promille.

Niet zo vreemd dat Bta's daar vraagtekens bij zetten. Op zijn minst is daarmee de KW volksverlakkerij van redenaties. Ook al omdat de getallen ( 49/95% en de uitgangspunten 1990) compleet random zijn. Ook hoe je dan de reductie gaat verifiren in een getal zijn maar weinigen het eens.

Het is hier (en daar) niet de plek om de idiote doorgesjeesde klimaatwet te bespreken. Er over nadenken, rechtvaardigt wel kritiek op de regelrechte krankzinnigheid van malloten. Ik vindt energietechniek geweldig, veelbelovend maar wordt kriegelig wanneer mensen argumenten daarvoor handig politiek verbuigen.

het resultaat, reductie wereldwijd, kan je bereiken door Nederland tot plaggenstaat te maken dat zelf geen energie meer verbruikt. Men hoeft wereldwijd dan 765TWh minder qua fossiel op te wekken. Nederlanders sterven voor een goede zaak, het land wordt een soort mini-Amazone voor rare vogels en de hele wereld is gered om ongewijzigd doorgaan met hun waardevoller leven.

Ik hoop dat ik mijn punt dat we achter de komma voor het milieu en klimaat bezig zijn in ons beleid, duidelijk heb gemaakt. Nogmaals geen beletsel om zelf "feelgood" te doen maar niet als reden om daarmee het beleid op te leggen.
Er schuilen dus hele andere doelen achter die zogenaamde goede bedoelingenvoor het klimaat. Hup links en rechts staan een keer echt rug tegen rug tegen tirannie of is dat toch te utopisch gedacht.

Cafe Weltschmertz heeft er goede interviews over. Ik hoorde echt bizarre dingen. De overheid wil de uitstoot verminderen maar wilt de vieze autos aan Polen verkopen. Het blijkt allemaal maar voor de buhne.
pi_188870150
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:25 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Er schuilen dus hele andere doelen achter die zogenaamde goede bedoelingenvoor het klimaat. Hup links en rechts staan een keer echt rug tegen rug tegen tirannie of is dat toch te utopisch gedacht.
Weer iemand gevonden die in complottheorien doet. Je blijft je elke keer verbazen over zulke mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 21:39:47 #177
236264 crew  capricia
pi_188870171
En weer een reisje met de privjet (Jort Kelder en Joost Eerdmans er ook bij) voor Baudet die niet in het geschenkenregister gemeld is.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)r-en-thierry-baudet/
Definitely not CIA
  maandag 9 september 2019 @ 21:41:22 #178
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188870214
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Weer iemand gevonden die in complottheorien doet. Je blijft je elke keer verbazen over zulke mensen.
Nouja figuren zoals jij zeggen dat Poetin de vlucht MH17 hebben neergehaald zonder enige bewijs te leveren. Is dat geen complotgeneuzel dan.
pi_188870277
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:41 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Nouja figuren zoals jij zeggen dat Poetin de vlucht MH17 hebben neergehaald zonder enige bewijs te leveren. Is dat geen complotgeneuzel dan.
Ik heb niet het idee dat ik het hier ooit over dat onderwerp heb gehad... dus dit verzin je weer...

(Ik geloof dat de Oekraense seperatisten (of de Russen die hen hielpen) het deden, maar niet met opzet, eerlijk gezegd. Wel met Russisch wapentuig. Ze dachten dat het een Oekraens militair toestel was. Maar dat is nogal offtopic...)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 10-09-2019 07:04:16 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188870558
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:41 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Nouja figuren zoals jij zeggen dat Poetin de vlucht MH17 hebben neergehaald zonder enige bewijs te leveren. Is dat geen complotgeneuzel dan.
Interessant... wie zei dat dan over die lieverd Poetin ?
Er is wel genoeg bewijs dat een russische militaire eenheid die raket lanceerde.
Maar ja, er zijn mensen die het resoluut van tafel afvegen.. Kennelijk komt het niet in hun politiek straatje uit... en is dat hun steun aan dat lieverdje.
  maandag 9 september 2019 @ 21:54:54 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188870652
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2019 21:25 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Er schuilen dus hele andere doelen achter die zogenaamde goede bedoelingenvoor het klimaat. Hup links en rechts staan een keer echt rug tegen rug tegen tirannie of is dat toch te utopisch gedacht.

Cafe Weltschmertz heeft er goede interviews over. Ik hoorde echt bizarre dingen. De overheid wil de uitstoot verminderen maar wilt de vieze autos aan Polen verkopen. Het blijkt allemaal maar voor de buhne.
Welnee, je nofi bent wat aan het doordraven. Er is geen deepstate of zoiets.

Sterker, de voorstanders van het gedoe geloven echt en selectief onderbouwd; dat het goed is. Zelfs als het niet aantoonbaar helpt; geeft het wel een goed gevoel om goed bezig te zijn.
Het probleem is dat men in die geloofstunnel, anderen meent te mogen dwingen dat ook te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er door de mensheid al wat te doen is tegen klimaatverandering sinds 1850 moeten we onze "overbevolking" vanwege welvaarts voordelen inkrimpen tot het niveau van 1850.

Hamvraag daarbij wordt, gaan 6 miljard mensen (of de 14 miljoen in Nederland) waarmee de bevolking sinds 1850 is gegroeid, dat een goed plan vinden ? Wie moet va de wereld afstappen om de situatie van 1850 terug te krijgen ?
Wanneer we immers die reductie toepassen. zal de natuur zich herstellen, wordt CO2 gereduceerd en hebben overblijvers weer ruimte voor de groene gasbarbecue.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 9 september 2019 @ 22:20:33 #182
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188871609
quote:
16s.gif Op maandag 9 september 2019 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Welnee, je nofi bent wat aan het doordraven. Er is geen deepstate of zoiets.

Sterker, de voorstanders van het gedoe geloven echt en selectief onderbouwd; dat het goed is. Zelfs als het niet aantoonbaar helpt; geeft het wel een goed gevoel om goed bezig te zijn.
Het probleem is dat men in die geloofstunnel, anderen meent te mogen dwingen dat ook te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er door de mensheid al wat te doen is tegen klimaatverandering sinds 1850 moeten we onze "overbevolking" vanwege welvaarts voordelen inkrimpen tot het niveau van 1850.

Hamvraag daarbij wordt, gaan 6 miljard mensen (of de 14 miljoen in Nederland) waarmee de bevolking sinds 1850 is gegroeid, dat een goed plan vinden ? Wie moet va de wereld afstappen om de situatie van 1850 terug te krijgen ?
Wanneer we immers die reductie toepassen. zal de natuur zich herstellen, wordt CO2 gereduceerd en hebben overblijvers weer ruimte voor de groene gasbarbecue.
Waarom halen ze die migranten hiernaartoe dan. Nogal contra-produktief.
  maandag 9 september 2019 @ 23:48:45 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188873287
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 22:20 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Waarom halen ze die migranten hiernaartoe dan. Nogal contra-produktief.
Wie zijn "ze" of bedoel je de mensen die willen helpen ?
Lees de spoiler voordat je verder doordraaft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ontbreekt de "wil" dat wij ook de helpers die anderen illegaal toegang bieden en daarmee voor eigen rechter spelen, aansprakelijk te stellen voor opgelopen schade.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188873436
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2019 23:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wie zijn "ze" of bedoel je de mensen die willen helpen ?
Lees de spoiler voordat je verder doordraaft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ontbreekt de "wil" dat wij ook de helpers die anderen illegaal toegang bieden en daarmee voor eigen rechter spelen, aansprakelijk te stellen voor opgelopen schade.
De linksen willen hier in Europa gedwongen multiculti, EU houdt speeches over dalende geboorte en wilt meer mensen. En de NGO's met hun boten krijgen stilletjes dik geld voor het vissen van die mensen uit de zee of het verspreiden van pamfletten dat Afrikanen welkom zijn in Europa. O en je egt al er is onwil geen onmacht om die NGOs aansprakelijk te houden. Ja is allemaal toeval.
pi_188873611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 00:00 schreef Special-Tee het volgende:
Ja is allemaal toeval.
ahhhhh natuurlijk is er een complot.... wat zeg ik, er zijn tientallen complotten en die werken allemaal samen... sommige complottten willen alleen de Europese cultuur vernietigen. Ook zijn er complotten die een islamitische dictatuur via de EU bouwen.
En dan heb je nog bizarre lieden die willen dat vrouwen baarden dragen en mannen jurken . Met als uiteindelijke doel dat er geen kinderen meer worden geboren en dan is het blanke ras vernietigt .

^O^ thumbs up..... jij bent een van de weinigen die de juiste pil namen.
pi_188873802
-BNW is een ander subforum voor. Ophouden daarmee in POL-

[ Bericht 25% gewijzigd door capricia op 10-09-2019 11:40:18 ]
pi_188894277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 00:00 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De linksen willen hier in Europa gedwongen multiculti, EU houdt speeches over dalende geboorte en wilt meer mensen. En de NGO's met hun boten krijgen stilletjes dik geld voor het vissen van die mensen uit de zee of het verspreiden van pamfletten dat Afrikanen welkom zijn in Europa. O en je egt al er is onwil geen onmacht om die NGOs aansprakelijk te houden. Ja is allemaal toeval.
Voor de rest alles goed met je _O-
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_188896711
quote:
16s.gif Op maandag 9 september 2019 21:54 schreef Vallon het volgende:

Hamvraag daarbij wordt, gaan 6 miljard mensen (of de 14 miljoen in Nederland) waarmee de bevolking sinds 1850 is gegroeid, dat een goed plan vinden ? Wie moet va de wereld afstappen om de situatie van 1850 terug te krijgen ?
Begin maar eens met romantische sprookje door te prikken dat het hebben van kinderen zo'n feest is. In 4 generaties kunnen we terug naar 1850 als we zorgen dat alleen de juiste lijnen zich mogen voortplanten. ;)
  woensdag 11 september 2019 @ 15:51:47 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188896862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:38 schreef zoost het volgende:

[..]

Begin maar eens met romantische sprookje door te prikken dat het hebben van kinderen zo'n feest is. In 4 generaties kunnen we terug naar 1850 als we zorgen dat alleen de juiste lijnen zich mogen voortplanten. ;)
Tja en wie gaat dan die zg "juiste" :X lijnen bepalen......
:|W stop hier maar want voor je het weet rollenbollen we in eugenetica :N over straat. Das war einmal.... bitte.

Beter is een volstrekt willekeurig toewijzingssysteem in de vorm van een loterij en idd mensen - ongeacht hun voorkeur, kwaliteit en religie - het recht ontzeggen dat zij zelf mogen beslissen of zij (hun/eigen) kinderen op de wereld mogen zetten. Elk jaar kunnen alle mensen opnieuw meedoen waarbij zelfs de kansmogelijkheid ontstaat dat je weer een kind (maken) krijgt toegewezen.

Ik kan mij zelfs nog een manier indenken dat je met 4 of 8 volwassenen; n kind opvoed.
Persoonlijk, lijkt het mij wel ideaal :Y om hooguit 1 of 2 dagen een kind op te hoeven voeden. Toegegeven dat ik niets op heb dat kinderen pers moeten zijn voortgebracht door mijn sperma. Ik kan prima houden van een cadeautje en dat delen.
Mja, ook die discussie - neem bewust geen of andermans kinderen - zal nog vele jaren in veel kringen onacceptabel zijn. Al was het maar dat daarmee een prestatieblok aan je been verdwijnt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188896869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:38 schreef zoost het volgende:

[..]

Begin maar eens met romantische sprookje door te prikken dat het hebben van kinderen zo'n feest is.
Wat een onzin, de geboortedagen van mijn kinderen zijn met afstand de mooiste dagen van mijn leven, de 7 jaar dat ik nu vader ben zijn de 7 mooiste jaren van mijn leven. Het is geen sprookje: het hebben van kinderen is werkelijk het mooiste wat er is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188897634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat een onzin, de geboortedagen van mijn kinderen zijn met afstand de mooiste dagen van mijn leven, de 7 jaar dat ik nu vader ben zijn de 7 mooiste jaren van mijn leven. Het is geen sprookje: het hebben van kinderen is werkelijk het mooiste wat er is.
Eens met de geboortedagen. Echter dat het de mooiste jaren zijn zegt meer over jouw leven voor je kinderen had dan over het hebben van kinderen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188897861
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Eens met de geboortedagen. Echter dat het de mooiste jaren zijn zegt meer over jouw leven voor je kinderen had dan over het hebben van kinderen.
...of het zegt meer over waar ik van geniet. Maar goed, dat het voor mij op gaat zegt niks, maar er zijn echt veel mensen die dat zeggen. Ik ben eigenlijk nog nooit een ouder tegen gekomen die wenste dat hij geen kinderen had. Dat kinderen hebben geweldig is, is geen sprookje, maar gewoon de realiteit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 11 september 2019 @ 17:09:22 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188897923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat een onzin, de geboortedagen van mijn kinderen zijn met afstand de mooiste dagen van mijn leven, de 7 jaar dat ik nu vader ben zijn de 7 mooiste jaren van mijn leven. Het is geen sprookje: het hebben van kinderen is werkelijk het mooiste wat er is.
's kijken (markeer) of je dat - idd afgezien van de geboorte - over 25 jaar nog steeds zo geweldig vindt. Vooral te weten voor welke uitdagingen zij zullen komen; waar je dan zelf geen trek meer in hebt om dat dan nog op te willen lossen. Allemaal prima hoor maar het zo idealiseren..... zegt idd meer over je huidige staat van zijn en ^O^ denken.

In de spoiler wat verstoring 8-) van het eigen feestje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188897987
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

's kijken (markeer) of je dat - idd afgezien van de geboorte - over 25 jaar nog steeds zo geweldig vindt.
Over 25 jaar zijn ze het huis wel uit en ben ik wellicht opa, je kunt het beter vragen over 10 jaar als ze puberen :P
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 11 september 2019 @ 17:29:34 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188898219
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

's kijken (markeer) of je dat - idd afgezien van de geboorte - over 25 jaar nog steeds zo geweldig vindt. Vooral te weten voor welke uitdagingen zij zullen komen; waar je dan zelf geen trek meer in hebt om dat dan nog op te willen lossen. Allemaal prima hoor maar het zo idealiseren..... zegt idd meer over je huidige staat van zijn en ^O^ denken.

In de spoiler wat verstoring 8-) van het eigen feestje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker zuur weer, zoals we gewend zijn.
Laffe huichelaar
  woensdag 11 september 2019 @ 17:30:05 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188898226
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Over 25 jaar zijn ze het huis wel uit en ben ik wellicht opa, je kunt het beter vragen over 10 jaar als ze puberen :P
Ik ga het je hopen wensen :D :P ..... genoeg die met 30 vanwege woonruimte aan tafel blijven zitten of hun kids bij jou parkeren, je dan weer langs de lijn moet gaan staan en echt wel blij bent dat ze weer vertrekken. Of wat ik om mij heen zie, dat ze met 35 weer terugkomen inwonen omdat het allemaal FF niet ging.

Maar goed, ieders geluk ligt sws anders wat je ook niet in de hand hebt.

De basale vraagstelling voor mij is wel of je dat "geluk" zo toe-eigenend en ongebreideld moet willen vermenigvuldigen in een wereld die omkomt in tekorten en uitdagingen.
Dat op zichzelf zeker niet wil zeggen omdat het "hier"redelijk gaat, men hier maar moeten afzien van kinderen omdat anderen ze zonder veel omhaal wel (moeten) blijven maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 11 september 2019 @ 17:33:54 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188898279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

lekker zuur weer, zoals we gewend zijn.
Vertel wat is er zuur of is dit een geigende weg om iemand sfeervol op jouw karakter aan te spreken ?
Ik zou het hier interessanter vinden wat jouw inkijk op het geheel is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188898492
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga het je hopen wensen :D :P ..... genoeg die met 30 vanwege woonruimte aan tafel blijven zitten
Over 25 jaar is de babyboom generatie al (half) dood, dan is er genoeg woonruimte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games woensdag 11 september 2019 @ 18:15:14 #199
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188899154
thierrybaudet twitterde op woensdag 11-09-2019 om 09:17:23 Moedige ⁦@KimBoon94⁩ over de verschrikkelijke realiteit van open grenzen en massale immigratie: onze vrouwen zijn vogelvrij. Kunnen in veel gevallen niet meer veilig over straat. Alle gevestigde partijen hebben schuld. Daarom nu: #FVD https://t.co/xOPZYGeOQk reageer retweet
Thierry "Vrouwen willen overmand worden" Baudet die zichzelf even framet als eersteklas feminist, zolang je er maar bruine mensen mee kan afzeiken :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 11 september 2019 @ 18:17:54 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188899213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:15 schreef Puddington het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 11-09-2019 om 09:17:23 Moedige ⁦@:KimBoon94⁩ over de verschrikkelijke realiteit van open grenzen en massale immigratie: onze vrouwen zijn vogelvrij. Kunnen in veel gevallen niet meer veilig over straat. Alle gevestigde partijen hebben schuld. Daarom nu: #FVD https://t.co/xOPZYGeOQk reageer retweet
Thierry "Vrouwen willen overmand worden" Baudet die zichzelf even framet als eersteklas feminist, zolang je er maar bruine mensen mee kan afzeiken :')
Vrouwen willen alleen door blanke mannen overmand worden, als zwarten het doen is het crimineel
Laffe huichelaar
pi_188899243
quote:
9s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vrouwen willen alleen door blanke mannen overmand worden, als zwarten het doen is het crimineel
Jullie linksen zijn wel volhouders zeg. Hij bedoelde dat niet zo letterlijk.
  woensdag 11 september 2019 @ 18:21:13 #202
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188899280
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:19 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Jullie linksen zijn wel volhouders zeg. Hij bedoelde dat niet zo letterlijk.
Hoe kom je erbij dat ik links ben? Omdat ik FvD en Baudet in het bijzonder debiel vind?
Laffe huichelaar
pi_188899306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik links ben? Omdat ik FvD en Baudet in het bijzonder debiel vind?
Ik ga er wel vanuit ja.
  Redactie Games woensdag 11 september 2019 @ 18:22:43 #204
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188899314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik links ben? Omdat ik FvD en Baudet in het bijzonder debiel vind?
Als je extreemrechts bent is alles natuurlijk Links van je.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_188899378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:22 schreef Puddington het volgende:

[..]

Als je extreemrechts bent is alles natuurlijk Links van je.
De (linkse) media deden de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan Baudet afzeiken met precies diezelfde herhalingen over en weer over zijn uitspraken. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal viesmad linkse gekkies zijn die het weer nog een keer herhalen. Vrouwelijke sexuele natuur is sowiezo bijzonder gek. Dat kun je toch niet ontkennen. Ze zeggen het zelf ook. Het begint al met ik wil een echte man die weet wat hij wil die mij alle hoeken blabla. Betekent niet dat ze maar altijd verkracht willen worden.. Het is een slippery slope met vrouwen.
  woensdag 11 september 2019 @ 18:26:52 #206
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188899387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:22 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit ja.
Rare aanname, een heleboel mensen van elke politieke windrichtingen verachten inhoudsloze populisten, dat is niet iets van links of rechts.

Het zal waarschijnlijk beter in je straatje passen, dat het de boze linksmens is die Baudet niet serieus neemt, maar de waarheid is dat hij van links tot rechts een lachertje is voor de meeste mensen. Die staan gierend langs de zijlijn met zijn rare gebral over vrouwen, zijn alt right gekkigheden en de huidige teringzooi binnen de partij
Laffe huichelaar
  woensdag 11 september 2019 @ 18:28:22 #207
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188899431
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:26 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De (linkse) media deden de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan Baudet afzeiken met precies diezelfde herhalingen over en weer over zijn uitspraken. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal viesmad linkse gekkies zijn die het weer nog een keer herhalen.
Precies, dat bevestigt wat ik hierboven zeg. Het is veel makkelijker aan te nemen dat het alleen schuimbekkende linkse gekkies zijn die tegen Baudet zijn.

Van enige realiteitszin gespeend, maar ik ben blij dat het je helpt :)
Laffe huichelaar
  woensdag 11 september 2019 @ 20:42:27 #208
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188901704
quote:
16s.gif Op maandag 9 september 2019 21:54 schreef Vallon het volgende:
Hamvraag daarbij wordt, gaan 6 miljard mensen (of de 14 miljoen in Nederland) waarmee de bevolking sinds 1850 is gegroeid, dat een goed plan vinden ? Wie moet va de wereld afstappen om de situatie van 1850 terug te krijgen ?
Wanneer we immers die reductie toepassen. zal de natuur zich herstellen, wordt CO2 gereduceerd en hebben overblijvers weer ruimte voor de groene gasbarbecue.
Wereldwijd quotum op het maximaal krijgen van het aantal kinderen.
Weet het niet zeker maar het lijkt erop dat jij er op wijst dat het nodig is om selectief te gaan bepalen wie zich mag voortplanten en wie niet. Dat moeten we juist niet doen. Het quotum geldt voor iedereen gelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188904204

Men wil serieus de NOS de functie en status van ANP geven? Dat is misschien wel het engste voorstel van het jaar.

Het eerste voorstel (7;58) is zeer goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2019 23:42:40 ]
  woensdag 11 september 2019 @ 23:45:30 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188904259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 20:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wereldwijd quotum op het maximaal krijgen van het aantal kinderen.
Weet het niet zeker maar het lijkt erop dat jij er op wijst dat het nodig is om selectief te gaan bepalen wie zich mag voortplanten en wie niet. Dat moeten we juist niet doen. Het quotum geldt voor iedereen gelijk.
Quotum zal nodig gaan worden. Zoniet, dan gaat de evolutie daar wel op de eigen (harde/leed) wijze voor zorgen. Dat selectief toewijzen doe ik juist niet, dat anderen dat willen of zo zien is voor hen.

Ik ben, zoals ik woensdag 11 september 2019 15:51 uitlegde, voor een volstrekt willekeurig toewijzingssysteem. Iedereen die kindjes wil proberen te maken kan zich inschrijven met niet meer argumentatie dan "ik wil zelf" ongeacht whatever je doel, achtergrond of verleden. Elk jaar mag je dat opnieuw willen herhalen.
Vervolgens is de rest een compleet willekeurige loterij. Sommigen zullen dan idd nooit een "kind" krijgen toegewezen, anderen met wat "mazzel" meerdere.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188904776
quote:
15s.gif Op woensdag 11 september 2019 23:39 schreef LelijKnap het volgende:

Het eerste voorstel (7;58) is zeer goed.
Wat vind je er zeer goed aan?
pi_188904881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat vind je er zeer goed aan?
Braindead2k die de NOS-berichtgeving analyseert direct na de uitzending? Dat is goude tv! En noodzakelijk.
pi_188904887
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Braindead2k die de NOS-berichtgeving analyseert direct na de uitzending? Dat is goude tv! En noodzakelijk.
Hoe kan sprake zijn van een analyse als het direct na de uitzending plaatsvindt?
pi_188904906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe kan sprake zijn van een analyse als het direct na de uitzending plaatsvindt?
Hoezo niet? Ik zou de propaganda live kunnen duiden.
pi_188904918
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik zou de propaganda live kunnen duiden.
Je zou inderdaad live je vooroordelen kunnen spuien maar dan is uiteraard geen sprake van een analyse.
pi_188904927
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je zou inderdaad live je vooroordelen kunnen spuien maar dan is uiteraard geen sprake van een analyse.
Inderdaad, daarom zou ik live de propaganda duiden.
pi_188904937
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom zou ik live de propaganda duiden.
Je zou inderdaad live je propaganda verkondigen, maar dat heeft natuurlijk helemaal niets met een analyse te maken.
pi_188904954
Je hebt wel een punt hoor: hoe meer tijd hoe beter de analyse. Dan zou ik het de volgende dag doen, maar dan wel direct voor de nieuwe uitzending.
pi_188904991
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 01:24 schreef LelijKnap het volgende:
Je hebt wel een punt hoor: hoe meer tijd hoe beter de analyse. Dan zou ik het de volgende dag doen, maar dan wel direct voor de nieuwe uitzending.
Baudet toont vooral aan hoe het hem ontbreekt aan enige vorm van reflectie. Hij verwijt de NPO bevooroordeeldheid en wil die tegengaan door een platform te vragen voor het uiten van zijn eigen vooroordelen.
Dat iemand die zichzelf als de grootste intellectueel van Nederland ziet zo beperkt is in zijn eigen denken is toch wel enigszins sneu.
pi_188906403
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:26 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De (linkse) media deden de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan Baudet afzeiken met precies diezelfde herhalingen over en weer over zijn uitspraken. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal viesmad linkse gekkies zijn die het weer nog een keer herhalen. Vrouwelijke sexuele natuur is sowiezo bijzonder gek. Dat kun je toch niet ontkennen. Ze zeggen het zelf ook. Het begint al met ik wil een echte man die weet wat hij wil die mij alle hoeken blabla. Betekent niet dat ze maar altijd verkracht willen worden.. Het is een slippery slope met vrouwen.
Maar was het niet diezelfde Baudet die constant aparte dingen zei om maar weer in de media te komen? Wat dat betreft mag je dat Baudet ook wel zelf aanrekenen. Die kerel doet het erom. Het gebeurd toch veel te vaak om maar altijd met het vingertje naar de media te wijzen?? Natuurlijk dikte die het soms aan of haalde bepaalde uitspraken zwaar uit de context maar het was Baudet en alleen Baudet die ze uberhaubt die kans gaf. Keer op keer.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_188906478
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 18:26 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De (linkse) media deden de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan Baudet afzeiken met precies diezelfde herhalingen over en weer over zijn uitspraken. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal viesmad linkse gekkies zijn die het weer nog een keer herhalen. Vrouwelijke sexuele natuur is sowiezo bijzonder gek. Dat kun je toch niet ontkennen. Ze zeggen het zelf ook. Het begint al met ik wil een echte man die weet wat hij wil die mij alle hoeken blabla. Betekent niet dat ze maar altijd verkracht willen worden.. Het is een slippery slope met vrouwen.
Dat is best een bijzondere kijk op vrouwen 🤔
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 12 september 2019 @ 09:52:51 #222
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188906644
"Ze zeggen het zelf ook" _O_
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_188906665
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_188906785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Over 25 jaar is de babyboom generatie al (half) dood, dan is er genoeg woonruimte.
Helaas! Ik zou graag weer wat ruimte op de woningmarkt zien, echter de huidige trend in de bevolkingsaantallen is nog steeds stijgend. Ge-saldeerd 104 K maar totale immigratie 241 K in 2018. We hebben dus elk jaar een stad als Delft extra nodig in Nederland.

quote:
De Nederlandse bevolking groeide in 2018 met naar schatting 104 duizend inwoners. Het groeitempo was vergelijkbaar met dat van de afgelopen twee jaar. Net als in 2016 en 2017 kwamen er vooral mensen bij door migratie. Inmiddels telt Nederland bijna 17,3 miljoen inwoners. Dat blijkt uit de nieuwste ramingen van het CBS.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oen-inwoners-in-2029

Het is ook een spiraal waar we in terecht zijn gekomen. We hebben meer huizen voor huisvesting nodig, die moeten gebouwd worden met goedkope (poolse) krachten. Die moeten ook weer ergens wonen, etc, etc.

Ik zie maar 1 oplossing en dat is dat we de grensen dichtgooien. Stoppen met outsourcing van activiteiten naar het buitenland / buitenlanders en dat we gaan innoveren om sectoren te helpen die afhankelijk zijn van goedkope arbeid. (bijv: aspergesteek - machines).

Zo-iets of we wonen hier over 100 jaar met zijn 30 miljoenen.
pi_188906873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:08 schreef zoost het volgende:

[..]

Helaas! Ik zou graag weer wat ruimte op de woningmarkt zien, echter de huidige trend in de bevolkingsaantallen is nog steeds stijgend. Ge-saldeerd 104 K maar totale immigratie 241 K in 2018. We hebben dus elk jaar een stad als Delft extra nodig in Nederland.
[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oen-inwoners-in-2029

Het is ook een spiraal waar we in terecht zijn gekomen. We hebben meer huizen voor huisvesting nodig, die moeten gebouwd worden met goedkope (poolse) krachten. Die moeten ook weer ergens wonen, etc, etc.

Ik zie maar 1 oplossing en dat is dat we de grensen dichtgooien. Stoppen met outsourcing van activiteiten naar het buitenland / buitenlanders en dat we gaan innoveren om sectoren te helpen die afhankelijk zijn van goedkope arbeid. (bijv: aspergesteek - machines).

Zo-iets of we wonen hier over 100 jaar met zijn 30 miljoenen.
18 miljoen inwoners in 2029, 18,6 miljoen in 2060. Er komen er dan dus 30 jaar lang nauwelijks mensen bij. Je maakt je weer zorgen voor iets wat niet gaat gebeuren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oen-inwoners-in-2029


Wel vergrijsd de bevolking (maar dat is een andere problematiek en juist een reden om kinderen krijgen en het binnen laten van jonge mensen toe te juichen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188906988
Het verleden is de beste voorspeller van de toekomst. Trek deze lijn (plaatje hieronder) maar even door. Het CBS weet ook niet wat er de komende 100 jaar gaat gebeuren.

pi_188907017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:27 schreef zoost het volgende:
Het CBS weet ook niet wat er de komende 100 jaar gaat gebeuren.

quote:
Zo-iets of we wonen hier over 100 jaar met zijn 30 miljoenen.
Gelukkig weet jij wel wat er de komende honderd jaar gaat gebeuren, in tegenstelling tot die wijsneuzen bij het CBS.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188907037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:27 schreef zoost het volgende:
Het verleden is de beste voorspeller van de toekomst. Trek deze lijn (plaatje hieronder) maar even door. Het CBS weet ook niet wat er de komende 100 jaar gaat gebeuren.

Het CBS in twijfel trekken is allereerst not done, verder doe jij het ook nog zonder enige bron. Nooit opgevallen dat men steeds minder kinderen krijgt in Nederland? En dat een steeds groter deel van de bevolking oud is? Dan krijg je vanzelf een rechte of zelfs dalende lijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188907143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het CBS in twijfel trekken is allereerst not done, verder doe jij het ook nog zonder enige bron. Nooit opgevallen dat men steeds minder kinderen krijgt in Nederland? En dat een steeds groter deel van de bevolking oud is? Dan krijg je vanzelf een rechte of zelfs dalende lijn.
Ik stel alleen dat het voorspellen over de lange termijn (100 jaar) heel lastig / onmogelijk is. Voor zowel het CBS als voor mij. Daarom kijk ik naar de trend van de afgelopen 100 jaar (nogmaals, het verleden is de beste voorspeller). Ik geef grif toe dat ik uiteraard ook geen idee heb van de ontwikkelingen op 100 jaar. Echter ik zou het helemaal niet erg vinden (ook voor het klimaat) als we met wat minder zouden zijn. Ik ga niet mee in het idee dat we jonge mensen van buiten moeten willen binnenhalen.
pi_188907285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik ga niet mee in het idee dat we jonge mensen van buiten moeten willen binnenhalen.
Dan moeten we met minder mensen voor meer mensen gaan betalen, oftewel: de pensioenleeftijd fors omhoog en morrelen aan de AOW (bijvoorbeeld: alleen AOW voor mensen die onder een bepaald pensioenbedrag zitten of helemaal geen pensioen krijgen). Dat is echt de enige optie in een sterk vergrijzende samenleving.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188908287
thierrybaudet twitterde op donderdag 12-09-2019 om 11:44:33 Rake kritiek van mijn oude mentor en PhD-supervisor Roger Scruton op modernistische architectuur: “The evidence is overwhelming that ugly and impersonal environments lead to a sense of depression and anxiety.” #FVD https://t.co/t4meIyzDnX reageer retweet
pi_188908317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moeten we met minder mensen voor meer mensen gaan betalen, oftewel: de pensioenleeftijd fors omhoog en morrelen aan de AOW (bijvoorbeeld: alleen AOW voor mensen die onder een bepaald pensioenbedrag zitten of helemaal geen pensioen krijgen). Dat is echt de enige optie in een sterk vergrijzende samenleving.
Gaan we de babyboomer nou wel of niet vervangen met migranten?
pi_188908335
Kulturkammer _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188908496
Jammer, een ommeslag zou juist de depressieve migrant in zijn ziel- en cultuurloze prachtwijk kunnen helpen.
pi_188909300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 10:40 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik stel alleen dat het voorspellen over de lange termijn (100 jaar) heel lastig / onmogelijk is. Voor zowel het CBS als voor mij. Daarom kijk ik naar de trend van de afgelopen 100 jaar (nogmaals, het verleden is de beste voorspeller). Ik geef grif toe dat ik uiteraard ook geen idee heb van de ontwikkelingen op 100 jaar. Echter ik zou het helemaal niet erg vinden (ook voor het klimaat) als we met wat minder zouden zijn. Ik ga niet mee in het idee dat we jonge mensen van buiten moeten willen binnenhalen.
Als je wilt voorspellen op basis van geschiedenis dan moet je dat niet doen op kale cijfers. Vanaf 1800 zijn heel veel Europese landen gegroeit in bevolking maar dat kwam vooral door mechanistatie van de landbouw en het ontwikkelen van kunstmest en pesticide. Daarvoor ging nog wel is een kwart tot 1 derde van een bevolking dood door een hongersnood omdat de oogst mislukt was. De laatste natuurlijke hongersnoden in Europa dateren van rond 1850. Die van daarna kwamen hoofdzakelijk door oorlogen vooral de 1ste en 2de wereld oorlog.

Als je kijkt naar de Nederlandse bevolkingspiramide zie je ook duidelijk dat er meer oudere dan jongeren. Daar hoef je echt geen hoogleraar voor te zijn kan je gewoon zelf opzoeken. Dus als de babyboom generatie overleden is, dan is de bevolking in Nederland duidelijk kleiner. Elk west Europees land heeft daar last van trouwens. Dus met een beetje verstand van geschiedenis en demografie had je je eigen post ook al afgedaan met onzin.
pi_188910499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gaan we de babyboomer nou wel of niet vervangen met migranten?
Dat gaat zeker niet (volledig) gebeuren, ik geef alleen aan dat het dus helemaal niet erg is als er jonge buitenlanders hier heen komen omdat we binnenkort een groot tekort aan werkende mensen gaan hebben. De betaalbaarheid van de AOW en de zorg worden over een tijdje echt een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188913383
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gaat zeker niet (volledig) gebeuren, ik geef alleen aan dat het dus helemaal niet erg is als er jonge buitenlanders hier heen komen omdat we binnenkort een groot tekort aan werkende mensen gaan hebben. De betaalbaarheid van de AOW en de zorg worden over een tijdje echt een probleem.
De pensioenpotten zijn nu al een probleem. Allemaal mede mogelijk doordat mensen alsmaar bleven stemmen op dat verdomde partijkartel wat Nederland blijvend in de uitverkoop zet. En dit verandert maar niet zo hardnekkig.
  donderdag 12 september 2019 @ 17:26:26 #238
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188913401
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:24 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De pensioenpotten zijn nu al een probleem. Allemaal mede mogelijk doordat mensen alsmaar bleven stemmen op dat verdomde partijkartel wat Nederland blijvend in de uitverkoop zet. En dit verandert maar niet zo hardnekkig.
Op welke manier doet 'het partijkartel' Nederland in de uitverkoop dan?
Laffe huichelaar
pi_188913412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:24 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De pensioenpotten zijn nu al een probleem. Allemaal mede mogelijk doordat mensen bleven stemmen op dat verdomde partijkartel die Nederland in de uitverkoop doen. En dit verandert maar niet.
???? Dat heeft niets met "het partijkartel" te maken.

Dat heeft met ECB beleid te maken (en dat beleid komt dan weer door de wankele Italiaanse economie). Ik geloof ook dat jij de wijziging van het pensioenstelsel, n van de grootste hervormingen in de Nederlandse politiek van de afgelopen 20 jaar, hebt gemist.

En ik heb niet het idee dat Nederland te koop staat, laat staan in de uitverkoop.


Ik heb trouwens niet het idee dat FvD hier wat aan wilde doen, met hun verkiezingsprogramma. De hele problematiek van de rente en de kortingen wordt zelfs niet genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188913633
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 17:24 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De pensioenpotten zijn nu al een probleem. Allemaal mede mogelijk doordat mensen alsmaar bleven stemmen op dat verdomde partijkartel wat Nederland blijvend in de uitverkoop zet. En dit verandert maar niet zo hardnekkig.
Waarom zijn de pensioenpotten nu het probleem? Volgens mij zou geen pensioenpotten nog erger zijn ;=
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 17:57:59 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188913936
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 12-09-2019 om 11:44:33 Rake kritiek van mijn oude mentor en PhD-supervisor Roger Scruton op modernistische architectuur: “The evidence is overwhelming that ugly and impersonal environments lead to a sense of depression and anxiety.” #FVD https://t.co/t4meIyzDnX reageer retweet
Scruton, aan de kant gezet door May als regerings adviseur omdat hij een racist is. Typerend wel weer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188914442
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 14:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat gaat zeker niet (volledig) gebeuren, ik geef alleen aan dat het dus helemaal niet erg is als er jonge buitenlanders hier heen komen omdat we binnenkort een groot tekort aan werkende mensen gaan hebben. De betaalbaarheid van de AOW en de zorg worden over een tijdje echt een probleem.
Al die Somaliers Nigerianen en zelfs Syrische vluchtelingen blijken allemaal hele hardwerkende mensen man. Die gaan de pensioenpotten spekken en keurige leger kinderen verwekken /sarc

Het probleem is dat het partijkartel Nederland inclusief de zorg heeft verkocht. En nogsteeds blijven zij schijnheilig verbaasd doen over een zogenaamd dure zorgprijzen. Wat voor bestuur ben je dan.
pi_188914518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:28 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Het probleem is dat het partijkartel Nederland inclusief de zorg heeft verkocht. En nogsteeds blijven zij schijnheilig verbaasd doen over een zogenaamd dure zorgprijzen. Wat voor bestuur ben je dan.
Als dat je mening is ben je niet aan het goede adres bij FvD. Zie hun verkiezingsprogramma: we gaan niet het hele systeem veranderen. FvD is het dus gewoon eens met die "verkoop".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188914596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als dat je mening is ben je niet aan het goede adres bij FvD. Zie hun verkiezingsprogramma: we gaan niet het hele systeem veranderen. FvD is het dus gewoon eens met die "verkoop".
FVD is het wel eens met echtere democratie en meer keuze in politieke partijen. Dat patijkartel moet kapot.

Het partijkartel heeft 13 jaar niets gedaan tegen het melken van patienten via de zorgwet en hun inhalige managers cultuur. Die kiezers van dat partijkartel zijn zo ontzettende stupide. Idioot eigenlijk.

Die idiote stemmers die letterlijk pas 5 dagen voor de stemming een keuze gaan maken, en alleen kijken naar een gelikte partijprogramma in tekst, en letterlijk wakker kunnen liggen tussen de keuze groenlnks d66, pvda of cda of toch maar partij voor de dieren. Terwijl het in wezen geen ene fuck uitmaakt.. Die kiezers..

[ Bericht 8% gewijzigd door Special-Tee op 12-09-2019 18:43:46 ]
pi_188914670
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:35 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

FVD is het wel eens met echtere democratie en meer keuze in politieke partijen. Dat patijkartel moet kapot.

Het partijkartel heeft 13 jaar niets gedaan tegen het melken van patienten via de zorgwet en hun inhalige managers cultuur. Die kiezers van dat partijkartel zijn zo ontzettende stupide. Idioot eigenlijk.
... en FvD, onderdeel van dat "partijkartel", want ze regeren mee in Limburg, wil dat zorgstelsel in stand houden en alleen nog een extra laag van managers inbrengen. Dat jij denkt dat FvD een kapitalistisch systeem gaat slopen is eigenlijk te lachwekkend voor woorden, dat zijn allemaal mensen met grachtenpanden en veel geld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 12 september 2019 @ 18:57:18 #246
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_188914927

ONZE vloggers moeten terug!!!!!!!
  donderdag 12 september 2019 @ 21:55:49 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188918177
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:35 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

FVD is het wel eens met echtere democratie en meer keuze in politieke partijen. Dat patijkartel moet kapot.

Het partijkartel heeft 13 jaar niets gedaan tegen het melken van patienten via de zorgwet en hun inhalige managers cultuur. Die kiezers van dat partijkartel zijn zo ontzettende stupide. Idioot eigenlijk.

Die idiote stemmers die letterlijk pas 5 dagen voor de stemming een keuze gaan maken, en alleen kijken naar een gelikte partijprogramma in tekst, en letterlijk wakker kunnen liggen tussen de keuze groenlnks d66, pvda of cda of toch maar partij voor de dieren. Terwijl het in wezen geen ene fuck uitmaakt.. Die kiezers..
Of bijvoorbeeld mensen die roepen dat 'het partijkartel de zorg heeft verkocht' en dan stemmen op een stel rechtsliberalen en libertariers. Die kiezers...
We have always been at war with Eastasia.
pi_188918260
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:35 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Die idiote stemmers die letterlijk pas 5 dagen voor de stemming een keuze gaan maken, en alleen kijken naar een gelikte partijprogramma in tekst, en letterlijk wakker kunnen liggen tussen de keuze groenlnks d66, pvda of cda of toch maar partij voor de dieren. Terwijl het in wezen geen ene fuck uitmaakt.. Die kiezers..
Minder idioot dan mensen die de hele tijd linkse dingen roepen, zich niet echt verdiepen in het verkiezingsprogramma en het stemmen in de Tweede Kamer van "hun partij" en dan ultra rechts op FvD of PVV stemmen, de meest kapitalistische partijen van het stel die echt helemaal niks geven om mensen met een laag inkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 12 september 2019 @ 22:01:33 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188918278
quote:
8s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:57 schreef Nibb-it het volgende:

ONZE vloggers moeten terug!!!!!!!
_O- _O- _O-

" (...) spoeddebat zoals ik zei, met de minister van buitenlandse zaken. Liefst vandaag nog, omdat elke dag telt!"

Er was vandaag blijkbaar even kortsluiting in Terry's brein.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188918362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

" (...) spoeddebat zoals ik zei, met de minister van buitenlandse zaken. Liefst vandaag nog, omdat elke dag telt!"

Er was vandaag blijkbaar even kortsluiting in Terry's brein.
Zijn het zijn favoriete youtubers ofzo? Snap ook niet helemaal waarom dit zo'n haast heeft.
pi_188918402

Worden we ondermijnd door onze journalisten?
pi_188918445
Nee. Meer valt er niet op te zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188918565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:14 schreef Hanca het volgende:
Nee. Meer valt er niet op te zeggen.
Nee?

NWS / Amsterdam Museum doet term 'Gouden Eeuw' in de ban :{
pi_188918712
quote:
Ja, prima. Zo goud was die eeuw niet voor de gemiddelde Nederlander. Dat is ook de motivatie die ze geven...

Dat was de eeuw van de pest. En de tijd van de hugenoten en de eeuw dat Duitsland in een kerkhof veranderde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188918930
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:31 schreef Hanca het volgende:
Ja, prima.
Sneeuwvlokje gespot! :o
  donderdag 12 september 2019 @ 22:45:33 #256
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_188918945
Stukje reflectie kan nooit kwaad. Het is toch niet zo dat onze huidige identiteit gelijk dient te zijn aan idealen van toen?
  donderdag 12 september 2019 @ 22:46:37 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188918962
De Gouden Eeuw was goud voor de top 5%.

Deze gebruiken nationalistische sentimenten om het volk zoet te houden n te verdelen. Bocaj trapt er met open ogen in.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188919081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Sneeuwvlokje gespot! :o
Nee, hoor. Ik ben alleen niet zo bang om anders naar de geschiedenis te kijken. En door de term gouden eeuw te schrappen, leer je wel anders naar de geschiednis kijken. Dat "gouden" is teveel een positief frame voor 1 van de ergste eeuwen die europa mee heeft gemaakt. Nooit gehoord van de dertigjarige oorlog (een oorlog waarin ook Nederland vocht, trouwens)? De Zweden stonden uiteindelijk tot in het huidige Frankrijk, in de Vogezen zijn nog allemaal door hen verwoeste kastelen te zien. Heel Europa stond in brand tijdens die oorlog, een verschrikking. Daarnaast zijn er diverse pestgolven geweest in die eeuw. De term "zwarte eeuw" benadert de werkelijkheid beter dan "gouden eeuw", een term die ik altijd misplaatst heb gevonden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games donderdag 12 september 2019 @ 23:42:27 #259
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_188919727
Is dit weer zo'n FvD pijperij topic? Kan daar geen slotje op?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_188919912
quote:
8s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:57 schreef Nibb-it het volgende:

ONZE vloggers moeten terug!!!!!!!
Een van de meeste idiote acties van Baudet tot nu toe, kan me ook niet voorstellen dat buiten Thierry, iemand binnen de partij op dit soort onzin zit te wachten.

De heertjes zijn bovendien al weer vrij op borgtocht.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188920074
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, prima. Zo goud was die eeuw niet voor de gemiddelde Nederlander. Dat is ook de motivatie die ze geven...

Dat was de eeuw van de pest. En de tijd van de hugenoten en de eeuw dat Duitsland in een kerkhof veranderde.
Wat gebeurde er in Duitsland toen ?
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 13 september 2019 @ 00:51:04 #262
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188920098
Achja, Thierry, de nieuwe geschiedenis leraar. Rutte 2.0

Maar hij weet het mooi te brengen.
pi_188920741
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 20:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat Russisch gas niet in jouw CV kan? Dan moeten we eerst voor tientallen miljarden aan fabrieken bouwen om het gas om te zetten van hoogcalorisch naar laagcalorisch en dan ook nog duur gas kopen. Voor de totale Nederlandse hoeveelheid gas hebben we dan minimaal een tiental van die dure en duur te onderhouden fabrieken nodig.
Van het gas af is stukken goedkoper.
Ik meende dat wat er uit Groningen komt ook hoger in calorische waarde zit dan bv een willekeurig klein gasveldje in NL. De waardes zijn na te lezen op jaarnota's. Hetgeen wat door Gazprom geleverd kan worden zit nog hoger begrijp ik?.
pi_188920839
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 06:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik meende dat wat er uit Groningen komt ook hoger in calorische waarde zit dan bv een willekeurig klein gasveldje in NL. De waardes zijn na te lezen op jaarnota's. Hetgeen wat door Gazprom geleverd kan worden zit nog hoger begrijp ik?.
De exacte waarden ken ik niet en zullen van gasveld tot gasveld misschien wel verschillen, maar net als het gas uit de kleine velden is Russisch of Noors gas hoogcalorisch, terwijl Gronings gas laagcalorisch is. Hoogcalorisch is op zich beter van kwaliteit, maar ons hele netwerk en al onze apparatuur zijn ingesteld op laagcalorisch gas. Zowel bij het gas uit de kleine velden als bij gemporteerd gas moet dus stikstof worden bijgemengd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188920869
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 00:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat gebeurde er in Duitsland toen ?
De dertigjarige oorlog:

https://www.historischnie(...)1618-1648/index.html

quote:
De oorlog was bloedig en verschrikkelijk; volgens voorzichtige schattingen kwam een kwart van de inwoners van het rijk om het leven. Andere schattingen spreken van een derde of zelfs 40 procent van de bevolking.
Legio zijn de verhalen over kannibalisme in belegerde steden en misdaden begaan door plunderende soldaten. Weerloze boeren werden hun neuzen en oren afgesneden, of ze werden overgoten met kokend water. Steden en dorpen vormden het toneel voor apocalyptische taferelen; doordat er geen ruimte meer was voor nieuwe graven, lagen halfvergane lijken opeengestapeld op de straathoeken.
Het huidige Duitsland zat in het epicentrum, waarschijnlijk ging meer dan de helft van de inwoners daar dood.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 13 september 2019 @ 08:37:42 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188921235
Ah weer een aanval op vrije media door Alt-Right

Weer duidelijk dat FvD/PVV het liefst zo snel mogelijk de vrije media het zwijgen op willen leggen en lastige journalisten het liefst in de gevangenis zouden gooien. Want wie niet precies zegt wat Baudet wil is een vijand.
pi_188921348
Ah. Populistische kraaiers die journalisten maar vervelend vinden. Water is nat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188921413
We moeten terug naar die VOC mentaliteit! Wat is er mis met roven, plunderen, moorden en verkrachten?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188922444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

De exacte waarden ken ik niet en zullen van gasveld tot gasveld misschien wel verschillen, maar net als het gas uit de kleine velden is Russisch of Noors gas hoogcalorisch, terwijl Gronings gas laagcalorisch is. Hoogcalorisch is op zich beter van kwaliteit, maar ons hele netwerk en al onze apparatuur zijn ingesteld op laagcalorisch gas. Zowel bij het gas uit de kleine velden als bij gemporteerd gas moet dus stikstof worden bijgemengd.
aha.. net andersom dus wat Slochteren en de kleinere velden betreft.

Ik heb weleens iemand gesproken die hoogcalorisch kreeg en waarbij de pitten naar de knoppen gingen. Moet je idd niet hebben.
pi_188924629
quote:
8s.gif Op donderdag 12 september 2019 18:57 schreef Nibb-it het volgende:

ONZE vloggers moeten terug!!!!!!!
Ze moeten uit de klauwen van de vermaledijde Amerikanen gered worden! Stuur de mariniers!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188925068
Baudet wordt met de dag belachelijker :')

Spoeddebat voor 2 vloggertjes _O-
pi_188925609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 13:36 schreef KINGIEE het volgende:
Baudet wordt met de dag belachelijker :')

Spoeddebat voor 2 vloggertjes _O-
Ik vermoed dat hij dit doet om de jongere stemmertjes aan te trekken. Belachelijk inderdaad.
  vrijdag 13 september 2019 @ 19:20:17 #273
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188930212
Baudet is er ook op tegen dat kamerleden meer ondersteuning en personeel krijgen...

Trekpop van lobbyisten is hij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_188931194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:42 schreef Puddington het volgende:
Is dit weer zo'n FvD pijperij topic? Kan daar geen slotje op?
Langzamerhand wordt dit juist een FvD-bash topic. Soms terecht, maar het ondermijnt de gevoelens die veel Nederlanders wel hebben.

Het filmpje bovenaan de pagina van Baudet is daar een voorbeeld van... daar zit voor veel mensen een kern van waarheid in. En nee, dat is niet alleen toe te schrijven aan 'boze witte nationalistische Henk en Ingrids'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188944908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Langzamerhand wordt dit juist een FvD-bash topic. Soms terecht, maar het ondermijnt de gevoelens die veel Nederlanders wel hebben.

Het filmpje bovenaan de pagina van Baudet is daar een voorbeeld van... daar zit voor veel mensen een kern van waarheid in. En nee, dat is niet alleen toe te schrijven aan 'boze witte nationalistische Henk en Ingrids'.
Voor veel mensen zit ook een kern van waarheid in het geloof dat ze aanhangen. Je ziet bij partijen als dit dat de meeste aanhangers zich gedragen als een gelovige. Feiten negeren voor het gevoel. Daarbij natuurlijk is deze partij voor boze blanke nationalistische Henk en Ingrids dat is letterlijk de doelgroep.
  zaterdag 14 september 2019 @ 20:34:14 #276
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188946925
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-afstraffen-a3973366

aardige gozer :D

quote:
.............Wat blijkt: nu is deze man, John Laughland (56), aangesteld als medewerker van de FVD-fractie in het Europees parlement.

Volgens delegatieleider Derk Jan Eppink gaat het om een „halftijdse” aanstelling, Laughland volgt voor FVD de commissie Buitenlandse Zaken. „Hij heeft een brede expertise en is auteur van vele academische werken”, aldus Eppink.

Laughlands opvattingen zijn bepaald bijzonder. Hij steunde talrijke autocratische Poetin-vazallen in de Russische regio. Hij ontkent de Bosnisch-Servische genocide in Srebrenica. Hij verdedigde wijlen Slobodan Milosevic, de socialistische oud-president van Servi (cultuurmarxisme, iemand?), en bekritiseerde zijn vervolging voor oorlogsmisdaden.

En: Laughland is van opvatting dat de EU is opgericht om oorlog te voeren, niet voor vrede. Op een conferentie van Poetin-bewonderaars in 2015, waar een Politico-verslaggever meeluisterde, zei hij zelfs dat de EU een door de CIA georkestreerde oorlogsmachine is................
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 14 september 2019 @ 21:17:24 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188947646
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:34 schreef gniffie het volgende:
aardige gozer
Kan inderdaad best een aardige man zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188947661
robertjensen twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 13:48:18 Ik zit morgen voor het eerst als columnist bij #businessclass op RTL 7. Over de situatie bij het FvD. Harry Mens is VERNIETIGEND over @thierrybaudet !! 'Doorgeslagen', 'Gevaar' en 'Zo'n spijt dat ik hem een platform heb gegeven'... Wow....must see! reageer retweet
Ook al weer van die linkse mensen bij zo’n links programma. :+ ;)
Definitely not CIA
pi_188947825
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:18 schreef capricia het volgende:
robertjensen twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 13:48:18 Ik zit morgen voor het eerst als columnist bij #businessclass op RTL 7. Over de situatie bij het FvD. Harry Mens is VERNIETIGEND over @:thierrybaudet !! 'Doorgeslagen', 'Gevaar' en 'Zo'n spijt dat ik hem een platform heb gegeven'... Wow....must see! reageer retweet
Ook al weer van die linkse mensen bij zo’n links programma. :+ ;)
Ik schat zo maar eens in dat de uitspraken van mens lang zo heet niet zijn zoals Jensen nu stelt.

MUST SEE!.

meneertje wil graag wat kijkertjes voor z'n column.
pi_188947862
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik schat zo maar eens in dat de uitspraken van mens lang zo heet niet zijn zoals Jensen nu stelt.

MUST SEE!.

meneertje wil graag wat kijkertjes voor z'n column.
Daar dacht ik ook over. Alles om meer kijkers te trekken.
Maar het zou mij ook niet verbazen als bijv Mens een vriendje van Otten is.
Definitely not CIA
  zaterdag 14 september 2019 @ 22:12:16 #281
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_188948393
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook over. Alles om meer kijkers te trekken.
Maar het zou mij ook niet verbazen als bijv Mens een vriendje van Otten is.
Harry was al pislink op de FvD voordat heel deze Otten soap begon toch?

"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zaterdag 14 september 2019 @ 23:17:48 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188949422
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook over. Alles om meer kijkers te trekken.
Maar het zou mij ook niet verbazen als bijv Mens een vriendje van Otten is.
Dat laatste denk ik sowieso. De semi louche zakenman moet Mens toch ook aanspreken. Ik vermoed dat dat ook de reden is van al die airtime bij Mens.
Laffe huichelaar
pi_188949738
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Voor veel mensen zit ook een kern van waarheid in het geloof dat ze aanhangen.
En geen reden om daar laatdunkend over te doen.

quote:
Je ziet bij partijen als dit dat de meeste aanhangers zich gedragen als een gelovige.
Grappig dat dit ook het verwijt is voor de andere kant ('klimaatreligie').

quote:
Daarbij natuurlijk is deze partij voor boze blanke nationalistische Henk en Ingrids dat is letterlijk de doelgroep.
Mensen die dit nog steeds denken hebben weinig begrepen van het electorale 'gat' waar FvD in gesprongen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_188952483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Langzamerhand wordt dit juist een FvD-bash topic. Soms terecht, maar het ondermijnt de gevoelens die veel Nederlanders wel hebben.
Als dit topic de FvD in heel de Nederland weet te ondermijnen is dit juist een fantastisch topic ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 15 september 2019 @ 09:03:07 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188952557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:42 schreef Puddington het volgende:
Is dit weer zo'n FvD pijperij topic? Kan daar geen slotje op?
Hier komen zowel Baudettofielen als Baudetteketters.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188953408
Wat hebben de

LPF
PVV
FVD

met elkaar gemeen?

Ze maakten zichzelf kapot _O_ _O_
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 12:44:24 #287
236264 crew  capricia
pi_188955002
Iemand Businessclass gezien?
Baudet wordt weggezet als een gevaarlijke gek.
Definitely not CIA
pi_188955623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En geen reden om daar laatdunkend over te doen.
Waarom niet? Er zijn ook mensen die denken dat vaccinaties voor autisme zorgen of dat de aarde plat is. Het feit dat mensen dingen denken zegt weinig tot niets. Het zegt zeker niet dat er ergens iets achter zit Ik snap ook niet waarom je dit argument zou maken.
Baudet komt in het filmpje waar jij het over hebt niet verder dan nog maar eens zijn eigen stokpaardjes herhalen die net als anti-vax of flat earth nergens op slaan.

quote:
Grappig dat dit ook het verwijt is voor de andere kant ('klimaatreligie').
Iets religie-achtig noemen is een makkelijke stok om mee te slaan. Met het verschil dat achter klimaat-religie gigantisch veel bewijs zit. Over klimaat is reuzachtig veel data verzameld er wordt heel veel onderzoek naar gedaan. Ik denk dat in zo'n geval de term geloven niet op zijn plaats is. Ik ben toch ook geen zwaartekracht gelovige. De verhaaltjes over zelfhaat die Baudet verzint, zijn niet meer dan dat. Het is zo makkelijk zulke onzin te weerleggen zoals in dit topic zo vaak is gebeurd dat aanhangers van onbewezen lulkoek gelovigen noemen een stuk raker is.

quote:
Mensen die dit nog steeds denken hebben weinig begrepen van het electorale 'gat' waar FvD in gesprongen is.
Ach 'electoraal gat' dat gat wordt bijna continue bediend sinds ik de politiek volg. LPF, PVV, FVD daarbij proberen natuurlijk VVD en CDA diezelfde kiezers ook nog te paaien. Ik vraag me wel af waarom je denkt dat anderen dit niet of verkeerd begrijpen maar jij het wel op waarde schat? Misschien kun je daarover uitweiden.
  zondag 15 september 2019 @ 14:01:54 #289
46794 Berkery
Fat bastard
pi_188956200
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 12:44 schreef capricia het volgende:
Iemand Businessclass gezien?
Baudet wordt weggezet als een gevaarlijke gek.
Kijken daar mensen naar?
Ich flle Bume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 14:08:59 #290
236264 crew  capricia
pi_188956328
ChrisAalberts twitterde op zondag 15-09-2019 om 12:59:27 Harry Mens: "Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat [Baudet] bij mij heel erg welkom was, ik heb hem heel erg gesupport, met name ook Theo Hiddema, hij stelt mij zo teleur, ik heb er eigenlijk spijt van dat ik hem zo op het paard gezet heb" #BusinessClass reageer retweet
ChrisAalberts twitterde op zondag 15-09-2019 om 13:02:16 Harry Mens: "Nou de hele manier van doen, [Baudet] is arrogant, een soort diva-gedrag, en sommige mensen om hem heen die zeggen, ik zeg het maar eerlijk zoals ik het hoor, dat het een gevaarlijke gek aan het worden is." #BusinessClass reageer retweet
Klinkt alsof de geldschieters hun handen van Baudet gaan aftrekken.

En hier het plaatje bij het praatje:
https://tpo.nl/2019/09/15(...)reem-aan-het-worden/
Definitely not CIA
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 14:09:29 #291
236264 crew  capricia
pi_188956337
quote:
5s.gif Op zondag 15 september 2019 14:01 schreef Berkery het volgende:

[..]

Kijken daar mensen naar?
Vastgoed-mensen. Met geld.
Definitely not CIA
pi_188956879
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 14:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Vastgoed-mensen. Met geld.
Is er ook een kanaal voor vastgoed-mensen zonder geld? WNL misschien?
  zondag 15 september 2019 @ 14:43:31 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188956936
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 14:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Vastgoed-mensen. Met geld.
Wel allemaal ongestudeerd geld. Je moet toch bijkans hersendood zijn om serieus naar die reclamekaravaan aan zelfpijpende patjepeers te gaan zitten kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 15-09-2019 14:48:49 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_188957043
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wel allemaal ongestudeerd geld. Je moet toch klinisch hersendood zijn om serieus naar die reclamekaravaan aan zelfpijpende patjepeers te gaan zitten kijken.
Ik denk dat mensen van het niveau FvD-stemmer niet doorhebben dat het reclame is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 15 september 2019 @ 14:50:27 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188957072
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen van het niveau FvD-stemmer niet doorhebben dat het reclame is.
_O- _O-
Ook allemaal de boot ingegaan met palminvest natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188957660
Ik geen forum nog 2 jaar

Deze partij zal helemaal uit elkaar klappen.
pi_188957817
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 15:23 schreef Barlexus het volgende:
Ik geen forum nog 2 jaar

Deze partij zal helemaal uit elkaar klappen.
Of dat binnen 2 jaar is weet ik niet, maar uiteindelijk wel. Baudet is zeker ook geen politiek dier zoals Wilders, Baudet wilde er vorig jaar al bijna uit stappen en zal het echt geen 10 jaar volhouden. En voor die tijd hebben ze voorlopig zoveel weerstand gecreerd dat ze ook geen optie zijn om mee samen te werken, dus Baudet gaat in elk geval nooit enige macht hebben. En de strijd om de opvolging zal denk ik de partij sowieso om zeep helpen.

Voorlopig maken ze alleen het beleid wat linkser, omdat centrum-rechts gedwongen is om samen te werken met links omdat ze wat minder zetels hebben dan als FvD niet mee zou doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188961542
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ach 'electoraal gat' dat gat wordt bijna continue bediend sinds ik de politiek volg. LPF, PVV, FVD daarbij proberen natuurlijk VVD en CDA diezelfde kiezers ook nog te paaien. Ik vraag me wel af waarom je denkt dat anderen dit niet of verkeerd begrijpen maar jij het wel op waarde schat? Misschien kun je daarover uitweiden.
Dat dit deel van de bevolking al jarenlang een substantieel deel (~20-30 zetels) van het electoraat opeist, lijkt me eerder zorgwekkend dan iets om je schouders over op te halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 15 september 2019 @ 21:53:54 #299
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188964693
Electoraal gat dat nog niet door het partijkartel wordt afgedekt. Goed. Eigenlijk is die gat veel groter. Wie op het partijkartel stemt is naief en weet niet beter/is politiek onwetend.

Linkse partijen komen al. heel lang niet mser op voor de belangen van lage inkomens. Wat ze weggeven aan uitkeringen pakken ze rechts weer van die mensen af. Sowiezo moeten ze wel subsidie in de sociale huursector geven aan huurders. Anders zijn de huurprijzen zo hoog dat letterlijk elke bijstand en minimumloner in de problemen komt. Mede dankzij diezelfde politiek.

[ Bericht 29% gewijzigd door Special-Tee op 15-09-2019 21:59:02 ]
pi_188964834
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat dit deel van de bevolking al jarenlang een substantieel deel (~20-30 zetels) van het electoraat opeist, lijkt me eerder zorgwekkend dan iets om je schouders over op te halen.
Tja ik weet niet hoor, het zijn niet mijn partijen maar ik vind ze beschaafd genoeg dat ik me weinig zorgen maak. Natuurlijk is Thierry wel een leip figuur maar de reacties daarop zijn op dit moment eerder dat ik me minder zorgen ga maken. Nu blijkt toch dat er in ieder geval een deel van die groep niet totaal blind de leider volgt. Het lijkt me gewoon dat dit bij democratie hoort, niet iedereen kan zich overal goed over informeren. Daarbij zal er altijd een groep mensen zijn die zich tekort gedaan voelt dus dan stem je op zulk soort partijtjes. Je ziet dat dit soort partijen het in andere landen ongeveer even goed doen. Het is natuurlijk ook niet zo moeilijk overal een beetje tegenaan schoppen. Daadwerkelijk wat presteren hoef je als rechtspopulist niet echt gezien je jezelf vrijwel altijd buitenspel zet. Doe je dat niet krijg je Brexit of Trump taferelen, geen fraai gezicht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')