abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 september 2019 @ 12:49:00 #1
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188769254
Verhaaltje in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188769308
Grote kans dat het jongetje het niet dusdanig bedoelde, maar lastig in te schatten omdat je niet vertelt wat hij precies deed.. Feit is natuurlijk dat kinderen van die leeftijd allerlei dingen zien op oa Youtube en dat als normaal bestempelen. De aanwezigheid van vriendjes versterkt dit gedrag alleen maar.
pi_188769321
Zou er nu geen of weinig aandacht meer aan besteden. Als het herhaald wordt pas actie.
pi_188769456
Wat voor stappen had je in gedachten dan? Het zijn jouw kinderen niet dus bemoei je er beter niet mee.
blablablabla
pi_188769689
"een (wellicht seksueel) ongepaste manier"?
Dat is echt zoo vaag, op basis daarvan zou ik zeker geen stappen ondernemen. Bovendien is me niet helemaal duidelijk wat jullie relatie tot beide kinderen is, en van de kinderen onderling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 september 2019 @ 13:20:41 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188769752
Mogelijk grensoverschrijdend gedrag, dus.

Waar waren de ouders van die kinderen? Hoe schat je het gezin in waar die jongen uit komt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_188769847
Wat is jullie relatie tov de ouders van beide kinderen? Hebben die stellen ook een onderlinge verstandshouding, of kennen ze elkaar alleen via jullie?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188770345
Je omschrijft wel erg vaag de gebeurtenis. Op basis daarvan is het natuurlijk vrij lastig om iets zinnigs te zeggen hierover.
  dinsdag 3 september 2019 @ 14:33:56 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188770783
Beetje weinig info om er wat zinnigs over te zeggen inderdaad. Precies wat Miss_Sly zegt; ''een (wellicht seksueel) ongepaste manier'' is nogal vaag. Wat heeft je vriendin precies gezien dan? Lijkt me oprecht sterk dat een jongetje van die leeftijd al zoiets zou doen, maar dat is wellicht naïef. Hoe dan ook; een beetje weinig info waar we hier ook niet veel mee kunnen. Heb je misschien wat meer context/info? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188770788
Als je een redelijke band met de ouders hebt en het zijn verder normale mensen, kun je het ook aan die ouders vertellen op een manier die niet meteen impliceert dat het joch verknipt is, en het aan hen overlaten wat ze ermee doen.
In de trant van "we zagen hem dit-en-dit doen", waarbij je het dus bij de feiten houdt, en zeggen dat zij het misschien wel zouden willen weten, en dat het verder aan hen is om daar wel of niet iets mee te doen. Misschien dat zij het gedrag wat beter kunnen plaatsen, maar wel zouden willen weten wat er gebeurd is.
pi_188770810
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:me oprecht sterk dat een jongetje van die leeftijd al zoiets zou doen, maar dat is wellicht naïef.
Dat is naief. Kinderen van die leeftijd kunnen zeker zulk gedrag vertonen, ook al hebben ze zelf nog niet door wat precies de betekenis ervan is, of welke betekenis het voor volwassenen heeft, of welke impact het op het andere kind heeft.
  dinsdag 3 september 2019 @ 14:41:19 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188770866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:36 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Dat is naief. Kinderen van die leeftijd kunnen zeker zulk gedrag vertonen, ook al hebben ze zelf nog niet door wat precies de betekenis ervan is, of welke betekenis het voor volwassenen heeft, of welke impact het op het andere kind heeft.
Dat en het zou ook een teken kunnen zijn van het een of ander. Een stoornis of een onveilige thuissituatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188771027
Ik zou aan de ouders vertellen wat je feitelijk hebt gezien. Misschien moet de jongen leren dat het niet gepast is. Nu ontneem je hem die mogelijkheid.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 15:27:06 #14
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:57:03 #15
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188771971
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:34 schreef DonnaNoble het volgende:
Als je een redelijke band met de ouders hebt en het zijn verder normale mensen, kun je het ook aan die ouders vertellen op een manier die niet meteen impliceert dat het joch verknipt is, en het aan hen overlaten wat ze ermee doen.
In de trant van "we zagen hem dit-en-dit doen", waarbij je het dus bij de feiten houdt, en zeggen dat zij het misschien wel zouden willen weten, en dat het verder aan hen is om daar wel of niet iets mee te doen. Misschien dat zij het gedrag wat beter kunnen plaatsen, maar wel zouden willen weten wat er gebeurd is.
Hier zit ik dus aan te denken, maar vind dat wel lastig. Hoe vertel je zoiets zonder dat het wellicht teveel lading krijgt.

Ik schat in dat de gezinssituatie redelijk normaal is en dat er verder geen engere zaken spelen.

Het klopt dat het een wat vage omschrijving is. Wellicht seksuele bedoeling lijkt ons voldoende aanleiding om, zeker gezien het leeftijdsverschil, ons wat ongemakkelijk te voelen bij deze situatie.

Allen dank voor het even meedenken. Wij gaan nadenken hoe we dit gaan formuleren richting de ouders.
pi_188772018
Wat deed ie dan?
pi_188772115
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hier zit ik dus aan te denken, maar vind dat wel lastig. Hoe vertel je zoiets zonder dat het wellicht teveel lading krijgt.

Ik schat in dat de gezinssituatie redelijk normaal is en dat er verder geen engere zaken spelen.

Het klopt dat het een wat vage omschrijving is. Wellicht seksuele bedoeling lijkt ons voldoende aanleiding om, zeker gezien het leeftijdsverschil, ons wat ongemakkelijk te voelen bij deze situatie.

Allen dank voor het even meedenken. Wij gaan nadenken hoe we dit gaan formuleren richting de ouders.
Ik vind echt dat je heel erg uit moet kijken hiermee. Ik vind je beschrijving echt heel vaag en je kunt met dergelijke zaken echt veel kapot maken, terwijl er niets aan de hand is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188772135
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hier zit ik dus aan te denken, maar vind dat wel lastig. Hoe vertel je zoiets zonder dat het wellicht teveel lading krijgt.
Door het bij de feiten te houden.

quote:
Wellicht seksuele bedoeling lijkt ons voldoende aanleiding om, zeker gezien het leeftijdsverschil, ons wat ongemakkelijk te voelen bij deze situatie.
En die seksuele bedoeling dus niet, of heel voorzichtig te noemen en dat te scheiden van wat je gezien hebt.
Fictief voorbeeld:
Dus niet : we zagen dat Stijn Emma probeerde aan te randen, maar: we zagen dat Stijn een aantal keren probeerde Emma's broekje naar beneden te trekken. Het gaf ons een wat ongemakkelijk gevoel maar misschien is het voor hem een spelletje. Hoe dan ook, leek me goed om jullie het wel even te vertellen, dat je het maar weet.
  dinsdag 3 september 2019 @ 17:11:15 #19
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188773145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:06 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Door het bij de feiten te houden.
[..]

En die seksuele bedoeling dus niet, of heel voorzichtig te noemen en dat te scheiden van wat je gezien hebt.
Fictief voorbeeld:
Dus niet : we zagen dat Stijn Emma probeerde aan te randen, maar: we zagen dat Stijn een aantal keren probeerde Emma's broekje naar beneden te trekken. Het gaf ons een wat ongemakkelijk gevoel maar misschien is het voor hem een spelletje. Hoe dan ook, leek me goed om jullie het wel even te vertellen, dat je het maar weet.
Daar heb je zowel zo ongeveer het incident als de bewoording die ik probeer te vinden te pakken.
pi_188774644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Daar heb je zowel zo ongeveer het incident als de bewoording die ik probeer te vinden te pakken.

Dat is ansich ook geen heel afwijkend gedrag voor een 3 jarige hoor...
pi_188774716
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is ansich ook geen heel afwijkend gedrag voor een 3 jarige hoor...
Voor het jongetje van 10 tegenover dat 3-jarige meisje is toch wel ongepast te noemen hoor :)
Daar gaat het nl om zoals ik het lees.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188774843
Kinderen zijn op die leeftijd toch gewoon nieuwsgierig? Zou hij weten wat hij aan het doen was?
-
  dinsdag 3 september 2019 @ 19:07:07 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188774854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Voor het jongetje van 10 tegenover dat 3-jarige meisje is toch wel ongepast te noemen hoor :)
Daar gaat het nl om zoals ik het lees.
Klopt. Vraag is dus, maak ik het erger of beter wanneer ik het benoem
pi_188776556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:06 schreef Anneloos het volgende:
Kinderen zijn op die leeftijd toch gewoon nieuwsgierig? Zou hij weten wat hij aan het doen was?
Ja duh, met 10 jaar weet hij waarschijnlijk wel hoe het een en ander werkt. Vandaar dat ik mijn zoon probeer te leren dat hij niet overal zomaar straffeloos mag aanraken
pi_188779033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt. Vraag is dus, maak ik het erger of beter wanneer ik het benoem
Ik vind post #18 van DonnaNoble wel het meest wat ik in mijn gedachten zou hebben hoe zoiets dergelijks ter sprake te brengen.

Lastige situatie hoor.

Vind het iig niet normaal dat een 10-jarige knul bij een 3-jarige meisje haar broek naar beneden trekt.
Zo’n jongetje zou volgens mij toch wel wat grenzen moeten kennen over wat goed of fout is zeg maar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')