abonnement Unibet Coolblue
pi_188765921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 00:34 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ze kunnen in een lijkenkist terug gestuurt worden.

Het zijn wel mensen waar we het over hebben, ontmenselijking is iets waar ik tegen ben. Dat illegalen een beter bestaan nastreven is begrijpelijk. Er zijn genoeg alternatieven denkbaar illegaliteit tegen te gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188766181
Oppakken en voor de kust van Libië aan land zetten. Weg met die gasten.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_188766195
Nederlanders zijn zwakkelingen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2019 @ 09:01:09 #54
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188766239
Gewoon laten zitten.. voor altijd. Als die kerk dat pand toch niet nodig heeft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 09:04:08 #55
74056 crew  ToT
pi_188766284
Eigenaar moet eerst een verzoek tot ontruiming schriftelijk in drievoud indienen waarin hij duidelijk onderbouwt waarom hij geen illegalen in zijn pand wil hebben, en dan netjes tot na de volgende bouwvak wachten zoals het hoort.
pi_188766350
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:10 schreef maily het volgende:

[..]

Met brood gooien resulteert zeker in ratten ....
Kennelijk, er zijn zo’n 50 ratten ingetrokken lees ik.
pi_188766812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 08:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het zijn wel mensen waar we het over hebben, ontmenselijking is iets waar ik tegen ben. Dat illegalen een beter bestaan nastreven is begrijpelijk. Er zijn genoeg alternatieven denkbaar illegaliteit tegen te gaan.
Kom maar op met een oplossing ?

Ondertussen word de leefomstandigheden steeds slechter voor ons en voor hun zelf
Maar er is geen top figuur die hier zijn handen aan wilt branden .

En dat is de waarheid .
De lijkenkist komt er aan omdat mensen het zat gaan worden.
Het is niet de vraag als het gebeurt maar wanneer .
pi_188766822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 08:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is zaak continu en consistent duidelijk te maken dat ze hier echt ongewenst zijn. Herhaalde pardonregelingen zijn daarom funest. Recht op uitkeringen hebben illegalen doorgaans niet. I.p.v. continu opjagen kan men illegaliteit strafbaar stellen, daar gaat ook een sterk signaal vanuit. Herhaalde internering vanwege het strafbaar stellen van illegaliteit is erg kostbaar maar omdat de meeste landen dit nog niet hebben verdwijnen de illegalen vooral naar andere landen vanwege het "waterbed" effect. Opjagen gaat mij te ver evenals veel politici die een "heksenjacht" onwenselijk vinden.
[..]

Precies. Als je het maar lang genoeg weet te rekken is er altijd wel een pardonregeling waar je onder valt :r.
pi_188767196
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 08:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is zaak continu en consistent duidelijk te maken dat ze hier echt ongewenst zijn. Herhaalde pardonregelingen zijn daarom funest. Recht op uitkeringen hebben illegalen doorgaans niet. I.p.v. continu opjagen kan men illegaliteit strafbaar stellen, daar gaat ook een sterk signaal vanuit. Herhaalde internering vanwege het strafbaar stellen van illegaliteit is erg kostbaar maar omdat de meeste landen dit nog niet hebben verdwijnen de illegalen vooral naar andere landen vanwege het "waterbed" effect. Opjagen gaat mij te ver evenals veel politici die een "heksenjacht" onwenselijk vinden.
[..]

1) Die politici hebben een enorme berg boter op hun hoofd, dus daar hoeft niemand op te rekenen.
2) Die heksenjacht (en evt. bijbehorende lijkkisten) gaan vanzelf een keertje komen, omdat diezelfde politici weigeren adequate maatregelen te nemen.

Dit gaat uit de klauwen lopen, de vraag is alleen wanneer....
pi_188767227
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Fijn dat ze zich op 1 plek verzameld hebben, dan kunnen ze gemakkelijk worden opgepakt en vastgezet worden in guantanamo
Fixed. Geen dank.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188768229
"ongedocumenteerden"

is dat een eufemisme voor illegalen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188768339
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:26 schreef Slayage het volgende:
"ongedocumenteerden"

is dat een eufemisme voor illegalen?
Jup net als Nederlanders-met-migratieachtergrond.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188768428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Jup net als Nederlanders-met-migratieachtergrond.
waar is dat een eufemisme van?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188768463
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar is dat een eufemisme van?
Allochtoon.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:44:01 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188768469
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar is dat een eufemisme van?
allochtonen, waarschijnlijk
pi_188768504
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:43 schreef HSG het volgende:

[..]

Allochtoon.
buitenlander werd allochtoon werd nederlander met een migratie achtergrond.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188768565
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

buitenlander werd allochtoon werd nederlander met een migratie achtergrond.
Een buitenlander kan ook een toerist zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188768782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Een buitenlander kan ook een toerist zijn.
OOK inderdaad
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188768991
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe komen we op een nette manier van dit illegale tuig af?

[ Bericht 19% gewijzigd door Frutsel op 03-09-2019 15:51:55 ]
pi_188769022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Hoe komen we op een nette manier van dit illegale tuig af?
als je in turkije wordt opgepakt als illegaal, ben je binnen een paar dagen in land van herkomst. als het daar kan, kan het hier ook. alleen is er de politieke wil niet en zendt nederland continu signalen naar de buitenwereld dat ze met alle liefde "gelukszoekers" omarmen. kijk maar naar die armeense kinderen in die kerk laatst. wereldnieuws was dat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188769087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Hoe komen we op een nette manier van dit illegale tuig af?
Niet (helaas).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 12:36:00 #72
74056 crew  ToT
pi_188769091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Hoe komen we op een nette manier van dit illegale tuig af?
Ontmoedigen door hen telkens op te pakken als ze weer ergens ingebroken hebben en daar gepaste gevangenisstraffen voor geven.
Reken maar dat ze dan op den duur wel mee zullen werken aan hun uitzetting naar eigen land. Dan kunnen ze zich ineens wel hun land van herkomst herinneren en een paspoort regelen enz.
En voor de zielige types die door eigen land niet meer terug verwelkomd worden; voor hen staat er een gespreid bedje klaar in officiële opvang waar ze geen gebruik van willen maken.
Oppakken en straffen als ze zich als ordinaire inbrekers gedragen, en ZÉKER als ze (zoals laatst) de eigenaar van het pand wegjagen of zich (zoals wat langere tijd geleden) zich met geweld toegang tot een pand proberen te verschaffen waar nog gewoon mensen wonen.
  dinsdag 3 september 2019 @ 14:23:09 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188770648
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je in turkije wordt opgepakt als illegaal, ben je binnen een paar dagen in land van herkomst. als het daar kan, kan het hier ook. alleen is er de politieke wil niet en zendt nederland continu signalen naar de buitenwereld dat ze met alle liefde "gelukszoekers" omarmen. kijk maar naar die armeense kinderen in die kerk laatst. wereldnieuws was dat.
Dat komt omdat Nederland maar blijft denken dat er daadwerkelijk 'consequenties' aan vast zitten als er uitgeprocedeerden worden teruggestuurd zonder dat alles met het thuisland is overlegd. Je kunt je dan afvragen: welke consequenties? Wat willen die landen doen dan? Zij zijn veel afhankelijker van westerse subsidies dan wij van hen.

Er is een mooi gezegde: nood breekt wet. Maar dat snappen de politici in Den Haag nog steeds niet.
  dinsdag 3 september 2019 @ 14:59:18 #74
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_188771043
Ik snap nu pas waarom die mensen blijven komen. Ze weten van tevoren dus al dat ze niet meer uitgezet kunnen worden; dus is het gewoon een kwestie van afwachten en uitzitten tot je je gratis geld en je huis krijgt :)
pi_188774627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:59 schreef Tengano het volgende:
Ik snap nu pas waarom die mensen blijven komen. Ze weten van tevoren dus al dat ze niet meer uitgezet kunnen worden; dus is het gewoon een kwestie van afwachten en uitzitten tot je je gratis geld en je huis krijgt :)
Ja, dat is de crux.

Als je eenmaal de prestatie hebt geleverd om met twee voeten het Nederlandse grondgebied te betreden, kun je daarna nooit meer uit Nederland weggestuurd worden.

We kunnen dus evengoed alle asielprocedures, verblijfsvergunningen, statussen, en die hele rimram aan advocaten en rechters die zich hier dagelijks mee bezighouden, opdoeken. Het maakt immers geen ene mallemoer uit.

Ze blijven toch. Hoe dan ook. Gratis volpension voor de rest van je leven! Waar ter wereld vind je dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')