abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188833446
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 13:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, niet voor het fietsen. Wel tijdens.
Dat lijkt me nog best lastig, zo'n helmpje op krijgen terwijl je fietst.
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 16:26:49 #77
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_188834310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:39 schreef Savvy het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog best lastig, zo'n helmpje op krijgen terwijl je fietst.
Ja, mij ook :o
disclaimer
www.nyumbani.nl: ons nieuwe huis!
pi_188838016
Ik bedoelde het volgende:
Ik pak mijn fiets en vang mijn dreumes. Snoer dreumes in zijn stoeltje zodat hij niet meer kan ontsnappen, plemp dan zijn helm op zijn hoofd, klik ‘m dicht en fietsen maar.
Helm vooraf op doen is een helse klus want dreumes wil geen helm en rent weg. Vastzittend in zijn stoeltje lukt het prima want dan kan hij geen kant op.
pi_188838064
Vraagje, Mars loopt nu al een tijdje. Goed, stabiel, niet meer zijwaarts waggelend. Hij probeert al te rennen.
Wanneer zijn die schoenen met zo’n babyproof zool niet meer nodig? Wanneer mag je over op gewone leren schoenen?

Vandaag regende het en wilde mijn grote met laarzen naar buiten om plassen te stampen. En toen twijfelde ik dus of Mars ook al laarzen ‘mag’ of dat ik dan zijn voetjes verknal. Let wel, alleen als het regent dragen ze hier laarzen. Verder binnen blootvoets en buiten op schoenen.
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 21:39:33 #80
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_188838612
Tenzij je m 20 uur per dag op die laarsjes laat lopen verknal je daar echt niks mee hoor! Niet zo onzeker, dat is niet nodig, ik denk dat je het zelf prima weet allemaal ;) :*
disclaimer
www.nyumbani.nl: ons nieuwe huis!
pi_188838727
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Tenzij je m 20 uur per dag op die laarsjes laat lopen verknal je daar echt niks mee hoor! Niet zo onzeker, dat is niet nodig, ik denk dat je het zelf prima weet allemaal ;) :*
Nou, met schoenen ben ik echt een onzekere muts. Ik heb zelf super slechte voeten door verkeerde en te kleine schoenen dus ik vind dat echt lastig.
pi_188838992
Als hij goed loopt zou ik ervoor gaan, Malteser. Mijn kleine was vandaag ook op regenlaarsjes onderweg:VSQCTuJ.jpg
pi_188839075
ik vind schoenen ook maar lastig. Vooral omdat L niet bepaald kleine voeten heeft en er nog maar een paar (dure) merken over blijven met flexibele zolen. Die verkopen de winkels in de buurt natuurlijk weer niet of hebben ze niet in zijn maat(meestal maar tot maat 23). Nog geen 2maand geleden was dat al een zoektocht en die zoektocht is nu opnieuw begonnen want hij is alweer uit zijn schoenen gegroeid.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 08-09-2019 12:41:49 ]
  zaterdag 7 september 2019 @ 22:41:10 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188839606
Elleska, heb je tweedehands schoentjes overwogen? Dat scheelt echt veel.

Jagär die foto is zo duidelijk België :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188839682
Oh ja schoentjes. Bedankt voor de herinnering, Banaan groeit bijna uit zijn schoenen, heb gelijk nieuwe besteld, maat 24(!). Ik kies nog altijd voor Shoesme lage sneakers met klittenband omdat hij het fijn lijkt te vinden. Maar ik vind het ook wel prijzig, volgens mij begonnen we in december met maat 18. :X
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
  zaterdag 7 september 2019 @ 23:15:56 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188840298
Ik heb 3 weken geleden schoentjes van shoesme in de uitverkoop gekocht in een klein winkeltje hier (25 euro :D <3 ). Deze https://www.bol.com/nl/f/(...)/9200000105921130/21 Hij loopt al een tijdje goed en stabiel, maar door de warmte vond ik het zelf nog niet nodig. Hij draagt ze nu ook niet elke dag, dan doe ik gewoon bobux slofjes (deze https://www.bol.com/nl/p/(...)26/9200000072294901/ ) aan en loopt hij daar ook buiten op.

Meneer blijft nu al tijden (echt een halfjaar, sinds maart ofzo) in maat 19. Mijn dochter zat ook altijd een jaar in dezelfde maat, ben benieuwd hoe dit verder zal ontwikkelen.
pi_188842072
Mijn 16 maander draagt maat 23....

Lemijn, door die Belgische auto?
pi_188842104
Mars heeft deze in maat 22:
https://www.shoesme.nl/shoesme-blauwe-eerste-stapschoen-bp7w034-a

Ik weet wel dat die Shoesme met zo’n babyproof zool klein vallen. Twix had ze destijds in maat 19 en zijn volgende ‘gewone’ Shoesme schoenen waren ook weer maat 19 maar die vielen dus groter.
pi_188842459
Ik haak hier even aan want heb dezelfde vraag. Heb voor N de eerste schoenen gekocht met 15 maanden toen ze meer liep dan kroop, shoesme babyproof maat 19. Ongeveer 4 maanden later ging ze over op shoesme babyproof zool maat 20. Deze beginnen inmiddels wat krap te worden, maar als ik in de winkels maat 20 pas vind ik ze nogal ruim (maar inmiddels wel oke denk ik). Fijn om dit dus van jou te lezen Malteser.
N loopt en rent inmiddels supergoed waardoor ik denk dat we beter geen babyproof zool (shoesme) meer moeten pakken, maar wat dan wel in zo’n klein maatje en waar!?
  zondag 8 september 2019 @ 08:44:13 #90
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188842525
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 06:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn 16 maander draagt maat 23....

Lemijn, door die Belgische auto?
Nee door alles O+ . De stoep, de gevels. De lelijkheid. Die nummerplaat zag ik pas later. Ik ben vanwege de liefde vaak in Antwerpen geweest onder andere, dus ik word er toch warm van.
Sorry zwaar irrelevant hier.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188843150
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2019 13:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hoe is het vliegen gegaan Duman? Nog last van hand-, mond- en voetziekte?

NJ hoe gaat het nou met Spookje? Na jullie wat onrustige babytijd gun ik jullie altijd goede nachten. :)

Hoe was dreumesdans Fleur?
Wij zijn ook weer begonnen na de vakantie, Banaan vindt het nog steeds prachtig. Hij staat soms verbaasd wijzend stil en zegt dan "meis". O+
Hij is wel veel verder bij me vandaan dan ik had gedacht. Hij is druk met rondjes rennen en zoekt me niet zo vaak op.

Vorige week commandeerde hij zodra het liedje afgelopen was "aanzette" en vandaag was het na elk liedje "klaaaaa" met gebaar erbij. Hij kijkt dan wel gek dat andere mensen dat gebaar niet terug maken.

Ik ben weer even gestaakt met pogingen om Banaan zindelijk te maken. Hij plast bijna elk half uur en dan gaan we wel heel snel door zijn onderbroekjes en broekjes heen. Ik denk dat zijn blaasspieren nog niet zo sterk zijn dat hij het echt kan ophouden. Over een tijdje maar weer proberen.

Ik vind zijn geklets nog steeds zo gezellig. O+ Meestal dan, de hele dag het commando "tillen" komt me wel de neus uit. Chocolade, pudding, maajnaise, boter, kwak, stroop en poesuiker zijn favorieten om te eten. Chippen, droppen en spekken worden allemaal als werkwoord gebruikt. Als hij klaar is met eten vraagt hij zelf om fruit zoals duiven of menoen. Hij zegt ook dingen als ondernemer, zeevaarder, wolken(fa)b(r)iek, hij hoeft het maar een paar keer te horen en zegt het zo na.

Hij heeft trouwens zijn eerste kuurtje tegen wormpjes gekregen. Hij klaagde over jeuk en greep heel af en toe naar zijn kont. Dat begon niet zolang nadat hij een hap zand nam uit speeltuinzand. Ik heb geen beestjes in zijn luier gezien maar vind het toch fijn dat hij nou sowieso wormvrij is.
Redelijk goed!

Sinds een 2-3 weken wordt ze wel veel 's nachts wakker (5-15 keer per nacht) waarbij een lief woordje en aai genoeg is om weer te slapen, dus denk dat het een soort verlatingsangst is ofzo, maar dat is meer voor je eigen nachtrust. :9

Ze loopt als 'n gek, totdat ze er letterlijk bij neervalt. As we speak valt ze net trouwens snoeihard tegen een hoek van de bank, dus we hebben nu weer een dikke wang + vuurrood. }:|

Dat geklets kijk ik echt naar uit! Al ben ik dan wel bang dat je de hele nacht 'mamaaaa, papaaaa' hoort, maar nu dat gebrabbel is al echt geweldig. 8-) Dan mag de tijd ineens veel sneller gaan. :+

Mmm, hopen dat de kuur de mogelijke beestjes direct uitschakelt!
  zondag 8 september 2019 @ 10:07:30 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188843247
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 10:00 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Redelijk goed!

Sinds een 2-3 weken wordt ze wel veel 's nachts wakker (5-15 keer per nacht) waarbij een lief woordje en aai genoeg is om weer te slapen, dus denk dat het een soort verlatingsangst is ofzo, maar dat is meer voor je eigen nachtrust. :9

Ze loopt als 'n gek, totdat ze er letterlijk bij neervalt. As we speak valt ze net trouwens snoeihard tegen een hoek van de bank, dus we hebben nu weer een dikke wang + vuurrood. }:|

Dat geklets kijk ik echt naar uit! Al ben ik dan wel bang dat je de hele nacht 'mamaaaa, papaaaa' hoort, maar nu dat gebrabbel is al echt geweldig. 8-) Dan mag de tijd ineens veel sneller gaan. :+

Mmm, hopen dat de kuur de mogelijke beestjes direct uitschakelt!
Dat hebben wij nu idd :') :+. Hij wordt de laatste tijd ook weer heel veel wakker nadat het een tijdje beter ging, maar dan valt ie bijna in slaap en dan roept ie ineens heel hard "APPEL!!", "JAAAA MAMAAAAA DOEDOEI!" of "TUU-DAA-TUU-DAA"

Hij was ook behoorlijk ziek afgelopen week en toen lag hij heel sneu te kreunen en jammeren, en zelfs daar kwam af en toe een luide "APPEL!" tussendoor _O-

Geeft wel mooi aan hoe druk ze in hun hoofd zijn op deze leeftijd :+
  zondag 8 september 2019 @ 10:09:00 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188843261
Oh en ik vergeet nu "MIE-JAAAAAAAUW", een poezengeluid is blijkbaar ook heel belangrijk om direct bij het ontwaken om 2:00 's nachts te maken :7
pi_188843287
Haha APPEL is hier ook zo'n favoriet woord. En 's ochtends bij het wakker worden; wiieeee jooeeeee, wiieeee joeeee.
pi_188843342
Oké, ik stop met er naar uitkijken. :')

Voor nu is het nog meer 'O-o, - EEEEJ! - DA - JA - UHGH - OP'

't kind hier staat alleen wel echt alleen maar aan. Er zit geen mute of slow button (meer) op. Schreeuwen, kletsen, lopen en spelen totdat je omvalt. Knuffelen hebben we nooit gehad, maar nu zeker niet. :+ Is dat iets van deze leeftijd, of van ons kind? :9
  zondag 8 september 2019 @ 10:20:36 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188843394
Knuffelen hebben die van ons alle drie op deze leeftijd niet gedaan (dochter misschien een beetje). Hebben ze geen tijd voor :'). Is bij de oudste twee helemaal goedgekomen ;)
pi_188844200
Knuffelen is hier ook niet echt aan de orde. Hij heeft er de rust vaak niet voor. Soms even rond etenstijd.

Geluiden bij wakker worden zijn vaak papa/mama, "vast" als hij een beetje onder onze deken ligt want hij wil absolute bewegingsvrijheid. Gisteravond in bed botste hij met zijn hoofd tegen dat van mij en ik vroeg "wat doe je?". Dat werd gelijk herhaald. Nou rolde ik vannacht met mijn hoofd van mijn kussen en hoorde ik gelijk weer een "wat doe je?". :D O+

Voor hij moet slapen hoor ik nou vaak "tomaat (met hoorbaar babygebaar), rood, plukken, rijp zijn". Het houdt hem nogal bezig. :)
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
pi_188844452
Wordt dus heel erg oppassen wat je zegt in deze fase.... ? :9
  zondag 8 september 2019 @ 11:41:24 #99
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188844564
Wij hebben wel echt een knuffelkont (en natte kusjes met open mond).
En inderdaad hele dag mamamamamamamama.
Dieren op een (zijn favoriet) krokodil na, maken allemaal nog hetzelfde piep geluid :')

Laatste nieuwetje hier is toch wel het eten, meneer wil het alleen nog maar netjes met bord & bestek.
Ik mag niets meer zo op het blad van de kinderstoel leggen. :D
pi_188845068
Hier ook een knuffelkont, voornamelijk als hij moe begint te worden.

Wij hadden Casper uit logeren wegens een feestje, volgende keer ben ik gewoon de BOB weer want zo’n zondagse kater is ook niks :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')