abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188738937
Over 2 weken ga ik een weekendje naar Praag waarbij we vanaf Dusseldorf vliegen. Zijn er hier toevallig mensen die vaker vanaf Dusseldorf gevlogen hebben? Is het handig om van tevoren een plek in een garage te boeken (en welke site raden jullie dan aan) of is dat niet nodig en kan ik er zo heen rijden?

Bonusvraagje: Ik had het er met een collega over en zij had het erover dat Dusseldorf schijnbaar 2 vliegvelden heeft? Zij kwam op de verkeerde aan het heeft dus haar vlucht gemist :') Echter op alle parkeer websites die ik heb bezocht hebben ze het over 1 vliegveld: Dusseldorf (DUS). Klopt dit?
pi_188738987
Ik heb geen idee, nog nooit daarheen gegaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 17:07:19 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188739005
Vliegveld Weeze hoort er ook bij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_188739045
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:07 schreef Rewimo het volgende:
Vliegveld Weeze hoort er ook bij.
Ah dat had ik gevonden inderdaad, er staat alleen dat dat nog wel een stukje (50 km?) van Dusseldorf weg is. Ik kan er dus vanuit gaan dat een vlucht van (en later naar) Dusseldorf van Dusseldorf Airport (DUS) is?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 september 2019 @ 17:11:46 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188739080
Weeze heeft code NRN, voor Niederrhein.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 september 2019 @ 17:19:55 #6
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_188739246
Goede ervaring met P26. Goedkoop en prima shuttle verbinding met de terminal.
Tics van je petten.
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 17:20:34 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188739263
Ja, ik, al heel vaak. Ik zou wel van tevoren boeken ja. Parkeergarage P5 bv. Je kunt ook in de open lucht parkeren, P24 bv. Je kunt kijken bij Parkvogel. Ik weet niet in hoeverre dat goedkoper is, maar het is wel heel betrouwbaar.

Is makkelijk. Vanuit P5 kun je de straat oversteken (volgens mij) om met de lift naar boven te gaan voor de sky shuttle die je naar de vertrekhal brengt, en vanaf P24 rijdt er elke zoveel minuten een bus (geen stadsvervoer, maar alleen maar voor reizigers).

Beiden heb ik gestaan, van de andere parkeermogelijkheden weet ik niets.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188744065
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:03 schreef nickhguitar het volgende:
Over 2 weken ga ik een weekendje naar Praag waarbij we vanaf Dusseldorf vliegen. Zijn er hier toevallig mensen die vaker vanaf Dusseldorf gevlogen hebben? Is het handig om van tevoren een plek in een garage te boeken (en welke site raden jullie dan aan) of is dat niet nodig en kan ik er zo heen rijden?

Bonusvraagje: Ik had het er met een collega over en zij had het erover dat Dusseldorf schijnbaar 2 vliegvelden heeft? Zij kwam op de verkeerde aan het heeft dus haar vlucht gemist :') Echter op alle parkeer websites die ik heb bezocht hebben ze het over 1 vliegveld: Dusseldorf (DUS). Klopt dit?
Dusseldorf heeft prima (gratis) P+Rs, vanaf daar neem je zo een trein naar de airport
  zondag 1 september 2019 @ 21:31:54 #9
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188745548
Via Parkos kun je ook een parkeerplaats reserveren in een garage buiten het vliegveld waarbij je vervolgens met een shuttle naar DUS wordt gebracht (en weer wordt opgehaald): https://parkos.nl/parkeren-dusseldorf-airport/parkkoening.html

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ah dat had ik gevonden inderdaad, er staat alleen dat dat nog wel een stukje (50 km?) van Dusseldorf weg is. Ik kan er dus vanuit gaan dat een vlucht van (en later naar) Dusseldorf van Dusseldorf Airport (DUS) is?
DUS is inderdaad Dusseldorf International Airport. Ryanair noemt NRN (Weeze) ook Dusseldorf, waardoor nog weleens verwarring kan ontstaan. Maar goed, Ryanair doet dat ongeveer overal.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_188768138
Parkvogel :Y goedkoop en prima shuttle service die iedere 30 min rijdt. Ritje duurt zo'n 10 minuten naar het vliegveld. Overdekt parkeren en je sleutel zelf meenemen (en dus geen kans op horror verhalen van Turken die gaan lopen crossen met je auto terwijl je weg bent).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:29 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768288
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:03 schreef nickhguitar het volgende:

Gewoon rijden naar P4 of P5, hoef je niet van tevoren te boeken. Creditcard in de automaat bij binnenrijden en uitrijden en de rest gaat automatisch. Er zijn vaste tarieven, maakt niet uit hoe lang je van tevoren boekt. Ik betaalde 69 euro voor een midweekje, want ik vloog vaak van DUS naar Zweden voor m'n werk. Na het parkeren nog even met de skytrain, die komt elke 5-10 minuten en dan sta je binnen 2 minuten in de terminal. P1 of P2 kan ook natuurlijk maar die zijn wel duurder.

En klopt, er zijn 2 vliegvelden. Weeze en DUS. DUS is waar ik het ook over heb,
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:33:07 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Parkvogel :Y goedkoop en prima shuttle service die iedere 30 min rijdt. Ritje duurt zo'n 10 minuten naar het vliegveld. Overdekt parkeren en je sleutel zelf meenemen (en dus geen kans op horror verhalen van Turken die gaan lopen crossen met je auto terwijl je weg bent).
Ik vind het niks, één keer gedaan en je hebt te maken met horken van chauffeurs, lange wachttijden want dat busje moet wel vol. Daarnaast weer bellen als je geland bent.. nah, hoop gezeik om jezelf 20 euro te besparen.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:34:10 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768329
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef Schuimpjes het volgende:
Via Parkos kun je ook een parkeerplaats reserveren in een garage buiten het vliegveld waarbij je vervolgens met een shuttle naar DUS wordt gebracht (en weer wordt opgehaald): https://parkos.nl/parkeren-dusseldorf-airport/parkkoening.html
[..]

DUS is inderdaad Dusseldorf International Airport. Ryanair noemt NRN (Weeze) ook Dusseldorf, waardoor nog weleens verwarring kan ontstaan. Maar goed, Ryanair doet dat ongeveer overal.
Ook slechte ervaringen mee, ik had geboekt bij de messe en daar kwam de bus gewoon helemaal niet opdagen. In de auto gesprongen en naar P4 gereden, probleem opgelost maar wel bijna m'n vlucht gemist.
Resistance is futile.
pi_188768336
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het niks, één keer gedaan en je hebt te maken met horken van chauffeurs, lange wachttijden want dat busje moet wel vol. Daarnaast weer bellen als je geland bent.. nah, hoop gezeik om jezelf 20 euro te besparen.
Hebben we het over hetzelfde bedrijf? Parkvogel heeft een vaste standplaats waar de shuttle komt, je hoeft dus niet te bellen. Keurige bussen en chauffeurs en busje wacht inderdaad even maar als er verder niemand staat gaat ie gewoon rijden.

https://www.parkvogel.de/(...)keergarage-iss-dome/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:36:14 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hebben we het over hetzelfde bedrijf? Parkvogel heeft een vaste standplaats waar de shuttle komt, je hoeft dus niet te bellen. Keurige bussen en chauffeurs en busje wacht inderdaad even maar als er verder niemand staat gaat ie gewoon rijden.

https://www.parkvogel.de/(...)keergarage-iss-dome/
Parkos, Parkvogel: ik vind ze allemaal kut. :+
Maar mogelijk haal ik 2 slechte ervaringen door elkaar.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:42:21 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188768442
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik, al heel vaak. Ik zou wel van tevoren boeken ja. Parkeergarage P5 bv. Je kunt ook in de open lucht parkeren, P24 bv. Je kunt kijken bij Parkvogel. Ik weet niet in hoeverre dat goedkoper is, maar het is wel heel betrouwbaar.

Is makkelijk. Vanuit P5 kun je de straat oversteken (volgens mij) om met de lift naar boven te gaan voor de sky shuttle die je naar de vertrekhal brengt, en vanaf P24 rijdt er elke zoveel minuten een bus (geen stadsvervoer, maar alleen maar voor reizigers).

Beiden heb ik gestaan, van de andere parkeermogelijkheden weet ik niets.
P5 is inderdaad oversteken, P4 hoef je de straat niet over. De parkeergarages zitten aan weerszijden van de weg. En je draait bij uitrijden de weg weer op, binnen 2 minuten weer op de snelweg.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 september 2019 @ 14:21:28 #17
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_188770632
Ik vlieg vaak vanaf DUS en boek van tevoren P4. Direct de skytrain in en je bent er in 5 minuten.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_188839355
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:19 schreef nattermann het volgende:
Goede ervaring met P26. Goedkoop en prima shuttle verbinding met de terminal.
Als je goedkoop wil is P26 perfect inderdaad. Twee keer geweest en beide keren stopte het shuttle busje achter ons net geparkeerde auto, koffertjes erin en gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')