abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 september 2019 @ 13:51:35 #1
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_188735467
NL-Bel serie.

Vorige week zondag begonnen met een dubbelaflevering.

Het verhaal speelt zich af in Zeeland en gaat over mensensmokkel.

Een getraumatiseerd Afrikaans meisje wordt gevonden in een Zeeuws dorpje dat ligt in het grensgebied tussen NL en Bel. Een dorpje met een extreem nuchtere maar ook wat gemakzuchtige mentaliteit.
Zowel de NL als de Bel politie bemoeien zich met de zaak.

Maar vooral een overgeplaatste eveneens donkere rechercheur uit Rotterdam bijt zich in de zaak vast.
Met hulp van een Belgische zielenknijper probeert ze meer uit het meisje te krijgen.
Iets waarin ze de nodige tegenwerking lijkt te krijgen verduren.
Onder andere van haar eigen bureau waar men haar toch een beetje ziet als "De Randstedeling"

Ook is er nog iets met een smokkelbende uit lang vervlogen tijden. Maar dat zal zich nog wel verder ontwikkelen.

Zoals te verwachten hebben de hoofdpersonen ook hun persoonlijke sores die ze onder ogen zullen moeten komen.

Belangrijke rollen zijn weggelegd voor Fedja en Monic ook wel bekend als Carmen en Irwan.

Waar eventueel door heen geprikt moet worden is Nederlandse acteurs die een dialect gaan doen.
Ja ja
pi_188736319
Aan de Vlaamse kant herken ik een aantal acteurs met West-Vlaams accent. Met de verschillende dialecten en accenten zullen we onze oren open moeten houden.

Ik hoop wel dat het niet neigt naar een Flikken Maastricht aan de kust...
  maandag 2 september 2019 @ 15:18:08 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188755023
Ik zag gisteren even een fragment omdat ik benieuwd was. Ik zag een zwarte vrouw die in jaren 60/70 stijl gekleed was en dat leek aardig op een 40+ discofeestje. En dan Fedja van Huet die een heel bijzonder accentje probeerde te faken. Het kwam allemaal niet heel geloofwaardig over en het zal me zeker tegenhouden om er serieus voor te gaan zitten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 2 september 2019 @ 15:19:08 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188755034
Oh linkje dit dat? Ah gewoon npo.. meestal zijn de belgen eerder..

Undercover is ook leuk.. die gaat over Janus van Wesenbeeck (alias harry potter) in de brabantse drugswereld
pi_188755229
Ik heb het gisteren ook opgepikt. Ik slaakte een diepe zucht toen een stukje familiedrama bovendreef over Lies maar gelukkig bleef dat beperkt.

Ik weet nu niet of het gedoe van dat geheim bondgenootschap en personages die elkaar beliegen en wantrouwen mijn aandacht kan blijven houden. Natuurlijk is het een ideale gelegenheid om mensen neer te knallen voor misverstanden maar het is geen unieke verhaallijn.

En er is idd een vreemde fascinatie met oude auto's, een klassieke Jaguar en BMW. Die ene Tesla die aan kwam zoeven was dan weer de vreemde eend in de bijt.

De cinematografie doet me denken aan "Professor T", een Vlaamse reeks waarin Koen de Bouw dieper ingaat in de criminele psyche. Daar is ook een hang naar afgeleefde interieurs en een passie voor houten panelen van de jaren 70 :)
  zondag 8 september 2019 @ 19:05:36 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188851481
Gaat wel lekker vlot met die dubbelafleveringen.. Straks weer twee.. :Y
  zondag 8 september 2019 @ 20:16:17 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188852311
Begonnen *O*
  zondag 8 september 2019 @ 20:50:23 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188852965
Meh het is wel weer een zeikserie hoor.. meer actie graag..
pi_188854091
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2019 20:50 schreef Zolderkamer het volgende:
Meh het is wel weer een zeikserie hoor.. meer actie graag..
Het lijkt me dat deze serie het DNA draagt van een VRT zondagavond, wat dus weinig actie impliceert. Dit zal nog voort kabbelen tot het einde.

Ik denk af en toe dat het beter is om die hele cast neer te knallen :D
pi_188856901
de hele serie is al te bekijken op vrt.nu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')