abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:50:46 #1
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7809714
Tja.. is dat dan zo heeeeel erg moeilijk? Dat vraag ik me toch echt af soms. Loop je naar de WC, knal je per ongeluk tegen iemand aan en dan krijg je meteen een bakkes van hier tot Tokio en als je iets terug zegt, dan een klap. Als je toch logisch nadenkt, dan doe je zoiets toch niet?
Ook met vrouwen.. iemand wil eenvrouwke zoenen, dat vrouwke maakt een gebaar van " wegwezen" en die kerelt houdt haar gewoon extra hard vast zodat ze zich los moet wrikken om van hem af te komen.

Of de tolerantie van mensen.... steeds sneller opgefokt, geirriteerd.. accepteren minder. Wat boeit het nou of er iets kleins aan de hand is! Ik vind dat je jezelf bij kleine dingen niet druk moet maken... er kunnen wel ergere dingen zijn waar je je druk over kunt maken.

Kortom: Soms snap ikde reactie van mensen niet.. als ze toch even logisch nadeken.... dan zou alles er een stuk beter uit zien in de wereld... is een kleine moeite, een hoop plezier voor jezelf ( omdat je je ervan weerhoudt om je druk te maken over sommige dingen ) en voor anderen.

Mjah... wou ik gewoon ff zeggen. Ik heb erg vaak een moment van: Damn, denk toch even logisch na! ( vaak bij anderen, soms bij mezelf ) Misschien niet al te beste voorbeelden, maar boodschap is duidelijk toch?

-----------------

En nee, ben niet in een depressie ofzo .. ik wil alleen gewoon laten weten dat logisch nadenken veel problemen op kan lossen. Hebben jullie misschien situaties ervaren waarin logisch nadenken erg veel kan schelen? Think about it.

Mzzl.

Koude tosti's.... Brrrr....
pi_7809800
Lambo of Rekt
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2003 @ 23:58:14 #3
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7809930
Kan me hier helemaal in vinden!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7809963
Gewoon heel veel domme mensen die een slechte opvoeding hebben gehad?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_7810133
het lullige is nou dat ouders die een slechte opvoeding gehad hebben . .voeden hun kinderen vaak ook zo op !
Religion : Mankind's worst invention !
pi_7810161
Ondergetekende probeert -dwars tegen de mode in- vriendelijk te zijn. 'k Ben niet (meer) christelijk, maar "heb uw naaste lief zoals je ook jezelf lief hebt" vind ik nog steeds een goede maatstaaf.
Hoewel? Misschien volgt men dit streven wel maar weet men simpelweg niet meer wat het is om zichzelf lief te hebben. (en dan heb ik het niet over het liefhebben met 1 hand )
Ik zou zeggen, stoor je je er vooral niet aan. Of tenminste, laat het geen invloed hebben op je eigen humeur.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_7810176
Denk dat heel veel mensen alleen maar naar zichzelf kijken/ imago (je had het over grote bakkus) hooghouden.
Egoistisch wordt dat ook wel genoemd.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 00:06:23 #8
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7810203
Mjah.. maar heeft het met slechte opvoeding te maken dan? Ieder mens kan toch bepalen wat nu echt goed / fout is? Ok,sommigen niet maar die zijn dan niet helemaal "in orde" denk ik zo ( sorry als dit grof over komt ). Zo moeilijk is het toch niet om in te zien: "Dit is fout"? Ik zeg niet dat ik alles goed oe ( ow nee, echt nie ) maar ik weet wel dat ik veel dingen die ik zie gebeuren, zelf nooit zou doen. Tolerantie si erg belangrijk voor elkaar.

mzzl.

pi_7810221
Meeste aardbewoners, in ieder geval meeste Nederlanders, kunnen helemaal niet logisch nadenken. Jammer maar waar
yankee charlie dinges
  vrijdag 10 januari 2003 @ 00:07:15 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_7810228
Ik kan me er wel in vinden.. Ik snap soms ook niet wat andere mensen allemaal denken..

Met jou kan ik praten..

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 00:07:26 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7810238
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 23:50 schreef geursel het volgende:

knip

Daar hebben de meeste mensen zeer veel moeite mee, en als je slechte zin hebt is het wel aardig om iemand af te bekken

Hee geursel zit jij nog op forum.gamer.nl?

pi_7810311
Ik snap werkelijk niet wat de gestelde voorbeelden met 'logisch nadenken' te maken heeft.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 00:12:03 #13
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7810352
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:07 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Hee geursel zit jij nog op forum.gamer.nl?

Mjah.. als je chagrijnig bent, is dat heel makkelijk gedaan. Iemand afbekken. Maar toch, als die ander er niks aan kan doen, dan heb je eigenlijk het echt niet.

Ik zit nog heel soms op gamer.nl forum, maar meer op me eigen site. Klik op icon bij me nick he En jij? daar nog veel actief?

mzzl.

† In Memoriam † vrijdag 10 januari 2003 @ 00:12:45 #14
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7810374
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ondergetekende probeert -dwars tegen de mode in- vriendelijk te zijn. 'k Ben niet (meer) christelijk, maar "heb uw naaste lief zoals je ook jezelf lief hebt" vind ik nog steeds een goede maatstaaf.
Hoewel? Misschien volgt men dit streven wel maar weet men simpelweg niet meer wat het is om zichzelf lief te hebben. (en dan heb ik het niet over het liefhebben met 1 hand )
Ik zou zeggen, stoor je je er vooral niet aan. Of tenminste, laat het geen invloed hebben op je eigen humeur.
He seriewoordenaar! I'm you fan man! Dat is, als je het echt bent.....

Maar ehm, dat is het hem juist die mensen die zich er juist aan storen gaan zich ook zo gedragen. Men bestrijdt vuur met vuur. Niet goed dus Mijn mening maar hoor....

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 00:13:53 #15
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7810419
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:10 schreef weerdo het volgende:
Ik snap werkelijk niet wat de gestelde voorbeelden met 'logisch nadenken' te maken heeft.
Hmzz. nou, als iemand tegen mij aanstoot, ga ik niet zijn huid verrot scheleden. Kan gebeuren, zoiets, toch? Maar waarom doet zo iemand dat dan? Als hij danlogisch nadenkt doet hij zoiets niet. Hetzelfde bij het voorbeeld van dat ene vrouwke.

mzzl.

vrijdag 10 januari 2003 @ 00:16:58 #16
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7810529
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:05 schreef Howlin_Mad het volgende:
Denk dat heel veel mensen alleen maar naar zichzelf kijken/ imago (je had het over grote bakkus) hooghouden.
Egoistisch wordt dat ook wel genoemd.
Mjah, egoisme heeft er veel me te maken. Maar in groepsverband gebeuren ook vaak dingen die niet gebeuren als desbetreffende persoon individueel is. De zogenaamde "stoerdoenerij". Maar als je verder denkt heeft ook dat met egoisme te maken... You got a point there Howlin_mad

mzzl.

pi_7813890
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:16 schreef geursel het volgende:

[..]

Mjah, egoisme heeft er veel me te maken. Maar in groepsverband gebeuren ook vaak dingen die niet gebeuren als desbetreffende persoon individueel is. De zogenaamde "stoerdoenerij". Maar als je verder denkt heeft ook dat met egoisme te maken... You got a point there Howlin_mad

mzzl.

Als je ver genoeg zoekt heeft alles wel met egoisme te maken.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_7824770
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:13 schreef geursel het volgende:

[..]

Hmzz. nou, als iemand tegen mij aanstoot, ga ik niet zijn huid verrot scheleden. Kan gebeuren, zoiets, toch? Maar waarom doet zo iemand dat dan? Als hij danlogisch nadenkt doet hij zoiets niet. Hetzelfde bij het voorbeeld van dat ene vrouwke.

mzzl.

Dat heet agressie denk ik. Sommige mensen hebben meer agressie in zich en laten dat al snel zien.

Met uitgaan is het ook vaker oppassen dan. Je moet niet de verkeerde tegen komen en zeker niet als die verkeerde ook nog verkeerde vrienden heeft.

pi_7825748
Mensen zijn af en toe echt zo gek tegenwoordig... Gister was ik aan het werk en toen liep er een wildvreemde jongen best irritant te doen tegen me (schatje schatje!!), gevolgd door de vraag 'wanneer gaan we uit'.. Ik keek hem enigszins boos aan, omdat ik pissig was geworden, waarop hij begon te schelden
Mensen moeten wat minder agressief zijn en wat meer respect hebben voor anderen, dat zou een hoop schelen!
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_7825933
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 19:23 schreef poebeertjuh het volgende:
Mensen zijn af en toe echt zo gek tegenwoordig... Gister was ik aan het werk en toen liep er een wildvreemde jongen best irritant te doen tegen me (schatje schatje!!), gevolgd door de vraag 'wanneer gaan we uit'.. Ik keek hem enigszins boos aan, omdat ik pissig was geworden, waarop hij begon te schelden
Mensen moeten wat minder agressief zijn en wat meer respect hebben voor anderen, dat zou een hoop schelen!
Behoorlijk irritant

Maar daar valt weinig aan te doen, er zijn gewoon irritante mensen op deze aardbol. Opdringerige, agressieve, irritante, etc etc.

Er valt weinig aan te doen. Je kunt ze niet hersenspoelen en transformeren tot iets anders.

pi_7826660
quote:
Behoorlijk irritant
Maar daar valt weinig aan te doen, er zijn gewoon irritante mensen op deze aardbol. Opdringerige, agressieve, irritante, etc etc.

Er valt weinig aan te doen. Je kunt ze niet hersenspoelen en transformeren tot iets anders.

Nee daar heb je misschien wel gelijk in... Maar af en toe klagen is goed voor een mens
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_7827958
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 20:05 schreef poebeertjuh het volgende:

[..]

Nee daar heb je misschien wel gelijk in... Maar af en toe klagen is goed voor een mens

Das zeker goed voor een mens

Ik klaag ook vaker omdat ik het ff kwijt moet. ahhhhhhhhhh ik heb veel te klagen en moet het gewoon kwijt vaker.

vrijdag 10 januari 2003 @ 21:14:01 #23
22259 Fogerty
slapende account
pi_7828009
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 00:10 schreef weerdo het volgende:
Ik ook niet. Ik denk dat ie meer iets als 'redelijk blijven' bedoelt.
Hieperdepiep hoera!
  vrijdag 10 januari 2003 @ 23:01:20 #24
19134 geursel
"Sailing Home"
pi_7830167
Mjah.. enigzins ook ja.. maar door logisch na te denken blijf je redelijk, kwa gedrag. Het zou in ieder geval een hoop schelen....

mzzl.

pi_7830327
Ben het grotendeels met topicstarter eens.

Men moet zich in de genoemde situaties niet laten leiden door instinct en gevoelens, maar door ratio en waarden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')