Of de tolerantie van mensen.... steeds sneller opgefokt, geirriteerd.. accepteren minder. Wat boeit het nou of er iets kleins aan de hand is! Ik vind dat je jezelf bij kleine dingen niet druk moet maken... er kunnen wel ergere dingen zijn waar je je druk over kunt maken.
Kortom: Soms snap ikde reactie van mensen niet.. als ze toch even logisch nadeken.... dan zou alles er een stuk beter uit zien in de wereld... is een kleine moeite, een hoop plezier voor jezelf ( omdat je je ervan weerhoudt om je druk te maken over sommige dingen ) en voor anderen.
Mjah... wou ik gewoon ff zeggen. Ik heb erg vaak een moment van: Damn, denk toch even logisch na! ( vaak bij anderen, soms bij mezelf ) Misschien niet al te beste voorbeelden, maar boodschap is duidelijk toch?
-----------------
En nee, ben niet in een depressie ofzo .. ik wil alleen gewoon laten weten dat logisch nadenken veel problemen op kan lossen. Hebben jullie misschien situaties ervaren waarin logisch nadenken erg veel kan schelen? Think about it.
Mzzl.
mzzl.
Met jou kan ik praten..
quote:Daar hebben de meeste mensen zeer veel moeite mee, en als je slechte zin hebt is het wel aardig om iemand af te bekken
Op donderdag 9 januari 2003 23:50 schreef geursel het volgende:knip
Hee geursel zit jij nog op forum.gamer.nl?
quote:Mjah.. als je chagrijnig bent, is dat heel makkelijk gedaan. Iemand afbekken. Maar toch, als die ander er niks aan kan doen, dan heb je eigenlijk het echt niet.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:07 schreef Fliepke het volgende:[..]
Hee geursel zit jij nog op forum.gamer.nl?
Ik zit nog heel soms op gamer.nl forum, maar meer op me eigen site. Klik op icon bij me nick he En jij? daar nog veel actief?
mzzl.
quote:He seriewoordenaar! I'm you fan man! Dat is, als je het echt bent.....
Op vrijdag 10 januari 2003 00:04 schreef seriewoordenaar het volgende:Ondergetekende probeert -dwars tegen de mode in- vriendelijk te zijn. 'k Ben niet (meer) christelijk, maar "heb uw naaste lief zoals je ook jezelf lief hebt" vind ik nog steeds een goede maatstaaf.
Hoewel? Misschien volgt men dit streven wel maar weet men simpelweg niet meer wat het is om zichzelf lief te hebben. (en dan heb ik het niet over het liefhebben met 1 hand)
Ik zou zeggen, stoor je je er vooral niet aan. Of tenminste, laat het geen invloed hebben op je eigen humeur.
Maar ehm, dat is het hem juist die mensen die zich er juist aan storen gaan zich ook zo gedragen. Men bestrijdt vuur met vuur. Niet goed dus Mijn mening maar hoor....
quote:Hmzz. nou, als iemand tegen mij aanstoot, ga ik niet zijn huid verrot scheleden. Kan gebeuren, zoiets, toch? Maar waarom doet zo iemand dat dan? Als hij danlogisch nadenkt doet hij zoiets niet. Hetzelfde bij het voorbeeld van dat ene vrouwke.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:10 schreef weerdo het volgende:
Ik snap werkelijk niet wat de gestelde voorbeelden met 'logisch nadenken' te maken heeft.
mzzl.
quote:Mjah, egoisme heeft er veel me te maken. Maar in groepsverband gebeuren ook vaak dingen die niet gebeuren als desbetreffende persoon individueel is. De zogenaamde "stoerdoenerij". Maar als je verder denkt heeft ook dat met egoisme te maken... You got a point there Howlin_mad
Op vrijdag 10 januari 2003 00:05 schreef Howlin_Mad het volgende:
Denk dat heel veel mensen alleen maar naar zichzelf kijken/ imago (je had het over grote bakkus) hooghouden.
Egoistisch wordt dat ook wel genoemd.
mzzl.
quote:Als je ver genoeg zoekt heeft alles wel met egoisme te maken.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:16 schreef geursel het volgende:[..]
Mjah, egoisme heeft er veel me te maken. Maar in groepsverband gebeuren ook vaak dingen die niet gebeuren als desbetreffende persoon individueel is. De zogenaamde "stoerdoenerij". Maar als je verder denkt heeft ook dat met egoisme te maken... You got a point there Howlin_mad
mzzl.
quote:Dat heet agressie denk ik. Sommige mensen hebben meer agressie in zich en laten dat al snel zien.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:13 schreef geursel het volgende:[..]
Hmzz. nou, als iemand tegen mij aanstoot, ga ik niet zijn huid verrot scheleden. Kan gebeuren, zoiets, toch? Maar waarom doet zo iemand dat dan? Als hij danlogisch nadenkt doet hij zoiets niet. Hetzelfde bij het voorbeeld van dat ene vrouwke.
mzzl.
Met uitgaan is het ook vaker oppassen dan. Je moet niet de verkeerde tegen komen en zeker niet als die verkeerde ook nog verkeerde vrienden heeft.
quote:Behoorlijk irritant
Op vrijdag 10 januari 2003 19:23 schreef poebeertjuh het volgende:
Mensen zijn af en toe echt zo gek tegenwoordig... Gister was ik aan het werk en toen liep er een wildvreemde jongen best irritant te doen tegen me (schatje schatje!!), gevolgd door de vraag 'wanneer gaan we uit'.. Ik keek hem enigszins boos aan, omdat ik pissig was geworden, waarop hij begon te schelden![]()
Mensen moeten wat minder agressief zijn en wat meer respect hebben voor anderen, dat zou een hoop schelen!
Maar daar valt weinig aan te doen, er zijn gewoon irritante mensen op deze aardbol. Opdringerige, agressieve, irritante, etc etc.
Er valt weinig aan te doen. Je kunt ze niet hersenspoelen en transformeren tot iets anders.
quote:Nee daar heb je misschien wel gelijk in... Maar af en toe klagen is goed voor een mens
Behoorlijk irritant
Maar daar valt weinig aan te doen, er zijn gewoon irritante mensen op deze aardbol. Opdringerige, agressieve, irritante, etc etc.Er valt weinig aan te doen. Je kunt ze niet hersenspoelen en transformeren tot iets anders.
quote:Das zeker goed voor een mens
Op vrijdag 10 januari 2003 20:05 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Nee daar heb je misschien wel gelijk in... Maar af en toe klagen is goed voor een mens
Ik klaag ook vaker omdat ik het ff kwijt moet. ahhhhhhhhhh ik heb veel te klagen en moet het gewoon kwijt vaker.
quote:Ik ook niet. Ik denk dat ie meer iets als 'redelijk blijven' bedoelt.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:10 schreef weerdo het volgende:
Ik snap werkelijk niet wat de gestelde voorbeelden met 'logisch nadenken' te maken heeft.
mzzl.
Men moet zich in de genoemde situaties niet laten leiden door instinct en gevoelens, maar door ratio en waarden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |