abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188732460
Sinds kort ontvang ik een WW-uitkering.

Ik heb echter een deadline gemist en eenmalig mijn sollicitatie-activiteiten niet te tijdig doorgegeven. Op de dag van het doorgeven kon ik niet inloggen en de dagen erna was de site voor onderhoud niet bereikbaar. Hoe kan ik dit het beste corrigeren en heeft dit direct gevolgen mijn uitkering? Ik heb mijn vraag ook via berichten in de werkmap gesteld, maar ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen hiermee.
Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Roosmar

[ Bericht 7% gewijzigd door roosmar op 01-09-2019 11:06:59 ]
dsf
pi_188732515
Corrigeren kan natuurlijk niet meer. Wel kan je het zsm alsnog aanleveren en hopen op een waarschuwing IPV een sanctie
pi_188732613
Beste djh77, dank voor je snelle reactie.
De taak staat nu bij verlopen taken en het is voor mij niet meer mogelijk deze alsnog in te vullen.
Hoe zou je adviseren dit alsnog te doen? Moet ik bij een sanctie direct denken aan het stopzetten van de uitkering of aan bijvoorbeeld een maand slechts een halve uitkering? Er staat wel een nieuwe taak sollicitatieactiviteiten klaar voor de komende 4 weken.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie
dsf
pi_188732628
Zeg dat hun website niet werkte.

Dat komt zo vaak voor dat ze dat zeker geloven.
pi_188732697
Ben het ook een keer vergeten, had geen gevolgen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_188732919
Je hebt vast een contactpersoon bij UWV. Mail degene.
pi_188732964
Je kunt niet rechtstreeks mailen met je contactpersoon. Ik heb wel in het bericht aangegeven wie mijn contactpersoon is.
dsf
  zondag 1 september 2019 @ 11:12:11 #8
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188732968
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
:D
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_188733376
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 10:50 schreef roosmar het volgende:
Beste djh77, dank voor je snelle reactie.
De taak staat nu bij verlopen taken en het is voor mij niet meer mogelijk deze alsnog in te vullen.
Hoe zou je adviseren dit alsnog te doen? Moet ik bij een sanctie direct denken aan het stopzetten van de uitkering of aan bijvoorbeeld een maand slechts een halve uitkering? Er staat wel een nieuwe taak sollicitatieactiviteiten klaar voor de komende 4 weken.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie
😂 fok klantenservice
  zondag 1 september 2019 @ 11:40:26 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_188733450
Niet tot de laatste dag wachten is een optie, die site is vaker down/stuk
Dum de dum
pi_188733504
Eerste keer is dat helemaal niet erg
pi_188734256
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt niet.
Zolang er geen bijzonderheden zijn heb je alleen een contactformulier dat uitkomt bij een servicecenter waar je de ene keer antwoord krijgt van Truus of Mehmet en de andere keer van Joop of Bouchra.
Zelfs als je een vervolgvraag stelt wordt deze door een ander opgepakt.

Als je een keer een taak hebt laten verlopen dan kan het goed zijn dat er dan gewoon niets gebeurt.
Ik heb ook eens meegemaakt dat je een extra taak kreeg om het alsnog te doen en een verklaring te geven over het verlopen. 'Vergeten' was een acceptabele verklaring.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_188734371
Ik heb ook zelf aangegeven dat ik ze vergeten was. Ik moest de sollicitaties toen per bericht alsnog sturen. Niks aan de hand,er volgen echt geen sancties bij een eerste keer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_188734414
Ze zullen niet direct je uitkering stoppen, maar het zal de eerste keer of een korting van 30% zijn of een waarschuwing.
Maar ik zou mijn geld zetten op een waarschuwing.

Maar als je 1 dag te laat bent, wees eerlijk of zeg dat je wou inloggen en geen sms binnenkreeg :P
Die service weigert namelijk nogal eens.
Hell To The Liars
pi_188734518
Het UWV is de kwaadste niet.
pi_188741297
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 12:44 schreef Droopie het volgende:
Ze zullen niet direct je uitkering stoppen, maar het zal de eerste keer of een korting van 30% zijn of een waarschuwing.
Maar ik zou mijn geld zetten op een waarschuwing.

Maar als je 1 dag te laat bent, wees eerlijk of zeg dat je wou inloggen en geen sms binnenkreeg :P
Die service weigert namelijk nogal eens.
Denk eerder aan een acceptabele maatregel van ongeveer 50 euro van je uitkering af, eenmalig. Je moet vooral denken aan lichte maatregelen, als je er al eentje krijgt. Google anders even op FOK UWV uitkering gekort, ik las afgelopen 2 weken nog iets van zo'n bedrag.
pi_188747543
Same story hier. Ik dacht dat ik alles aan het eind vd maand wel even door kon geven.

Er staat nu een melding op de site dat men extra tijd krijgt. Ik moest alsnog een verklaring afleggen over waarom ik te laat was.

Voor mij is dit de eerste keer dat ik ooit in de WW beland. Ik heb geen vast contactpersoon (is dat normaal?) en er wordt feitelijk gewoon gezegd dat ik alles zelf maar uit moet zoeken.

Ook leuk trouwens als bijna al je sollicitatieactiviteiten via LinkedIn berichten, telefoongesprekken en real life afspraken verlopen. Erg vervelend om dan bewijs aan te leveren aangezien je als bijlage enkel een Word Document toe kan voegen (ze verwachten een motivatiebrief). Ben benieuwd hoe men hier mee om gaat. Ik heb 4 activiteiten doorgegeven, als ik alles door had moeten geven zou het zowat een dagtaak zijn.
pi_188748561
quote:
12s.gif Op zondag 1 september 2019 10:51 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Zeg dat hun website niet werkte.

Dat komt zo vaak voor dat ze dat zeker geloven.
Wel bijzonder dat TS na jouw post de OP heeft aangepast en heeft toegevoegd dat ze, omdat de site niet werkte, te laat was met het doorgeven van de sollicitatie-taken.. :D
pi_188748610
Mijn ervaring is dat het UWV heel soepel is wat betreft deze verplichtingen.

Bijvoorbeeld:
Je moet 4 activiteiten per 4 weken doorgeven.
Enkel bellen met een werkgever of je CV op monsterboard zetten is al een activiteit.

Je kan iets als 'bewijs' toevoegen maar als je dat niet doet dan gebeurt er niets.
Welke bestandsformaten ze accepteren weet ik niet precies maar je kunt natuurlijk altijd een screenshot in een .doc plakken als je dat wil.

Vroeg of laat zul je een keer op gesprek worden uitgenodigd.
Dat is heus geen kruisverhoor. Gewoon hoe gaat het, wat doe je zoal om aan werk te komen en laat eens een brief en je CV zien.
Verder krijg je wat vragenlijsten om in te vullen en op basis van wat je invult bieden ze je dan misschien een webinar of cursus aan.

Volgens mij moet je het wel heel erg bont maken voor er echt iets van een sanctie komt.
pi_188748616
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 23:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat TS na jouw post de OP heeft aangepast en heeft toegevoegd dat ze, omdat de site niet werkte, te laat was met het doorgeven van de sollicitatie-taken.. :D
Het UWV zit toch ook op fok?
pi_188748639
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 23:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het UWV zit toch ook op fok?
Tegenwoordig niet meer.
pi_188750553
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:12 schreef roosmar het volgende:
Je kunt niet rechtstreeks mailen met je contactpersoon. Ik heb wel in het bericht aangegeven wie mijn contactpersoon is.
Dit. Gewoon aangeven dat je een taak niet op tijd hebt ingevuld/kunnen vullen. Dan volgt vanzelf reactie met een stappenplan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop