quote:Wie, o wie kan ons hierbij helpen ?
Wat valt er te zeggen over de tijd waarin film en boek verschenen ? (politiek, criminologie, psychiatrie, gezagsverhoudingen).
Alvast bedankt
psychische behandeling is pas veel later aan research onderworpen dan andere medische takken... je zou ook heel makkelijk kunnen stellen dat ze in de tijd dat deze film speelt nog niet zo ver waren.
quote:Fout... EST wordt tegenwoordig nog steeds, en ook weer steeds vaker, toegepast en kent een groeiend aantal voorstanders omdat het voor hopeloze gevallen toch schijnt te weken.
Op donderdag 9 januari 2003 23:12 schreef Lacrimosa het volgende:
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze willen horen...
maar iets onorthodox als 'electroshockbehandeling' wordt echt niet meer toegepast...
ben verder niet echt thuis in het wereldje ofzo...
quote:Het wordt amper meer gedwongen toegepast (helemaal niet, eigenlijk, volgens mij). Wel is er een opgang geweest van mensen die vrijwillig EST ondergingen. Het schijnt dat het voor uitzichtloze depressiviteit toch iets van opluchting biedt. Het gaat er ook een stuk beter aan toe. Mensen worden verdoofd, begeleid en wat al niet. En als het inderdaad werkt, tja, waarom dan niet... Maar ik moet er zelf effe niet aan denken!
Op donderdag 9 januari 2003 23:22 schreef Lacrimosa het volgende:
joh... bizar
ik kan me nog wel voorstellen dat mensen er gedwee en makkelijk van worden...
maar volgens mij is dat toch ook met permanente hersenbeschadiging...ben verder niet echt thuis in het wereldje ofzo...
quote:Zie ook Requiem For A Dream.....
Op donderdag 9 januari 2003 23:18 schreef vincent20166 het volgende:[..]
Fout... EST wordt tegenwoordig nog steeds, en ook weer steeds vaker, toegepast en kent een groeiend aantal voorstanders omdat het voor hopeloze gevallen toch schijnt te weken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |