abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 28 augustus 2019 @ 19:11:00 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188673801
Wat een lul ben je dan ook :') :') Broer rasta :')

danielverlaan twitterde op woensdag 28-08-2019 om 18:07:42 Vandaag spraken we met oprichter Robert-Jan Mastenbroek, die zich voorstelde als 'Broer Rasta' - zo wil hij genoemd worden.Hij zegt dat Dream or Donate gehackt is en dat hij honderdduizenden euro's aan losgeld heeft betaald om de website terug te krijgen. Zonder effect. reageer retweet
quote:
Populaire crowdfundwebsite uit Zwolle plotseling offline: vrees voor oplichting

Onder gebruikers van het crowdfundingsplatform Dream or Donate uit Zwolle is grote onrust ontstaan nu het bedrijf plotseling opgeheven is en zowel de doneerwebsite als de Facebookpagina uit de lucht zijn. Zij vrezen dat ze hun geld kwijt zijn.



Via Dream or Donate werd voor talloze doelen geld ingezameld, veelal voor sociale en persoonlijke doelen zoals begrafenissen, grafstenen of medische behandelingen. Volgens gebruikers stond voor honderdduizenden euro's aan donaties uit via de site.

Eigenaar Robert-Jan Mastenbroek zegt dat zijn website gehackt is en dat de hackers ingezamelde bedragen hebben verhoogd zodat een verkeerd beeld is ontstaan van de ingezamelde bedragen. Op andere vragen zoals hoe het kan dat zijn onderneming is opgeheven en uitgeschreven, wil hij geen antwoord geven. Ook op de vraag of hij aangifte heeft gedaan van de hack waar hij over praat, gaat hij niet in. Hij zegt alleen: ,,Het komt goed, iedereen krijgt zijn geld terug.”

Vertrouwen
Gebruikers van het platform hebben daar weinig vertrouwen in. Zij zeggen niet geïnformeerd te zijn en wijzen erop dat er al vaker klachten waren over Dream or Donate. Ook werden eerder dit jaar nog Kamervragen gesteld over de commissie die het bedrijf hanteert: 5% over iedere donatie en een transactietarief dat de door het bedrijf gemaakte kosten overstijgt. De SP in de Tweede Kamer wilde weten of de staatssecretaris daartegen kon optreden. Die zei dat het aan de toezichthouder ACM en uiteindelijk aan de rechter is om daar een oordeel over te vellen.

Een van de gedupeerden is Joke Pallada uit Purmerend, die betrokken was bij een inzamelingsactie voor de begrafenis van de ex-vriend van haar zusje. Die overleed begin augustus en er bleek geen geld te zijn voor een uitvaart. Zij schoot de kosten voor en ondertussen werd een inzamelingsactie gestart. Tot gisteren stond de teller op bijna 3700 euro. ,,Maar vandaag (woensdag, red.) was de site ineens uit de lucht en bleek de onderneming uitgeschreven te zijn bij de Kamer van Koophandel.”

Oplichting
Ook Corinne Keijzer zag tot haar grote verbazing dat ze ineens niet meer kon inloggen op de website van Dream or Donate. Zij had daar sinds enkele jaren een actie lopen voor de vertaling van een Linkedin-handleiding. ,,Het bedrag was inmiddels opgelopen tot zo'n 2000 euro. Ik zag dat als een spaarpotje en was van plan het te gebruiken als het streefbedrag van 3000 euro bereikt was. Heel vervelend. Ik denk dat het een gevalletje oplichting is. Vervelend voor mij, maar veel erger voor de mensen die voor allerlei persoonlijke doeleinden geld inzamelden, zoals behandelingen voor ziektes."

Ook op de website klacht.nl stromen reacties binnen. ‘Afgelopen jaar hebben we geld ingezameld voor een evenement voor kans arme jongeren, nu willen we het geld graag laten uitbetalen.. we hebben alle stappen gevolgd van de website en toen hebben we een uitbetalingsdatum ontvangen... maar inmiddels is de site uit de lucht‘, schrijft iemand. Een ander zegt: ‘We zijn al de hele dag op zoek naar meer info over dream or donate. De site ligt er uit en de Facebook-pagina is verdwenen. Wij hebben meerdere doneeracties lopen en weten nu niet waar het geld gebleven is.‘

De onderneming Dream or Donate was een eenmanszaak, die gevestigd was in Zwolle en werd opgericht in 2013.

https://www.destentor.nl/(...)oplichting~a4ed887d/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188673851
Het komt goed zegt de directeur dus we kunnen rustig gaan slapen.
pi_188673949
Die toko was in 2017 en 2018 ook al negatief in het nieuws.
Niks aan de hand, mensen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188674045
Nou veel duidelijker kan het niet zijn. Gelukkig zijn de mensen zich er dit keer wel bewust van zo te zien in plaats van hoop te hebben. Hoop dat hij flink aangepakt gaat worden
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 19:27:43 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188674075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:11 schreef Nikonlover het volgende:
Hij zegt dat Dream or Donate gehackt is en dat hij honderdduizenden euro's aan losgeld heeft betaald om de website terug te krijgen. Zonder effect
:') 14.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188674092
Welke manager ziet er zo uit? :') _O-
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_188674172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Welke manager ziet er zo uit? :') _O-
Misschien dat hij van het verdwenen geld nog genoeg weet terug te vinden voor een fatsoenlijke haararchitect.
pi_188674302
Broer rasta :') 14.gif
pi_188674409
“Ook de ongeneeslijk zieke Heidi de Ruiter verkeert in onzekerheid. Zij heeft uitgezaaide borstkanker en moet ondanks de chemotherapie blijven doorwerken in haar hondentrimsalon. "Ik ben zzp'er en heb geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Als je dan eenmaal kanker krijgt, krijg je geen uitkering of bijstand. Dus ik moest blijven werken."”

Misschien had je dan geen zzp’er moeten worden of wel een aov moeten afsluiten...
pi_188674427
quote:
Op andere vragen zoals hoe het kan dat zijn onderneming is opgeheven en uitgeschreven, wil hij geen antwoord geven. Ook op de vraag of hij aangifte heeft gedaan van de hack waar hij over praat, gaat hij niet in. Hij zegt alleen: ,,Het komt goed, iedereen krijgt zijn geld terug.”
Jaja. Als je dan toch mensen gaat oplichten met een "ik ben gehackt" smoesje is het misschien handig om dat een beetje geloofwaardig te doen.

Verbaast me dat die gozer niet allang de koffers heeft gepakt naar een relaxed oord waar zijn kapsel wat meer gemeengoed is.
pi_188674612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jaja. Als je dan toch mensen gaat oplichten met een "ik ben gehackt" smoesje is het misschien handig om dat een beetje geloofwaardig te doen.

Verbaast me dat die gozer niet allang de koffers heeft gepakt naar een relaxed oord waar zijn kapsel wat meer gemeengoed is.
Jamaica bedoel je? Dan trekken ze zijn kop van zijn romp...cultural appropriation.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:56:23 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188674643
Hij was zelf het grootste goede doel ;)

Denk niet dat dit oplichting met voorbedachte rade was maar dat hij van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om goed te cashen, ten koste van donateurs en doelen.
pi_188675419
GVD en met zo'n aap ga je in zee? Whahahaha
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 28 augustus 2019 @ 20:35:02 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188675438
Hij speelt het niet heel goed, waarom is hij niet allang naar een ver land gevlucht?
pi_188675626
Hoe dom kan je zijn...
pi_188677564
Wat een trieste bende.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188678716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:56 schreef Eendenkooi het volgende:
Hij was zelf het grootste goede doel ;)

Denk niet dat dit oplichting met voorbedachte rade was maar dat hij van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om goed te cashen, ten koste van donateurs en doelen.
Oke, dank je voor je mening dat je dat denkt. Gebaseerd op? Want dat stuk mis ik compleet
pi_188679012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 22:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke, dank je voor je mening dat je dat denkt. Gebaseerd op? Want dat stuk mis ik compleet
Omdat niemand hackers honderdduizenden euro's zou geven. Wat kan een hacker doen afgezien van de site platleggen? Alvast geen geld overmaken, dat heeft hij zelf gedaan zegt hij. En dat hij op de andere vragen niet ingaat is natuurlijk ook al genoeg schuldbekentenis.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 08:14:37 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_188682843
quote:
De onderneming Dream or Donate was een eenmanszaak, die gevestigd was in Zwolle en werd opgericht in 2013.
Mooi, zaak aanspannen en die vieze oplichter helemaal plukken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_188690651
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 08:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mooi, zaak aanspannen en die vieze oplichter helemaal plukken.
Ik ken hem...hij is inderdaad een oplichter en altijd al geweest.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 17:52:33 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188690676
quote:
De SP in de Tweede Kamer wilde weten of de staatssecretaris daartegen kon optreden.
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188691686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:50 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Ik ken hem...hij is inderdaad een oplichter en altijd al geweest.
Waar ken je hem van en vertel eens wat meer over zijn oplichtersverleden
pi_188691778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Welke manager ziet er zo uit? :') _O-
Ziet er inderdaad niet bijzonder betrouwbaar uit!

Tiet veur een pafke :7
pi_188691796
Geenstijl heeft een mooi dossiertje van die Rasta gemaakt :')
https://www.geenstijl.nl/(...)omunt-van-de-aliens/
pi_188693653
Hoe de fuck komt hij aan dat pand dan? Heeft hij zich zo rijk opgelicht? Dat dat mogelijk is :')
pi_188693927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 19:43 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe de fuck komt hij aan dat pand dan? Heeft hij zich zo rijk opgelicht? Dat dat mogelijk is :')
Hij pakt bijna 60 cent winst op iedere donatie en dan ook nog 5% op het bedrag :')
Heb voor de grap even via https://web.archive.org/w(...)l.dreamordonate.com/ gekeken waar de teller vorige maand op stond.
En dat was 203.944 donaties. Voor een totaal bedrag van ¤ 5.861.201,00

203.999 donaties * 0.60 transactiekosten = ¤122.399
5.861.201,00 * 0.05 = 293.060
---- +
¤415.459 aan 'legale inkomsten'. En dan krijg je dus nog wat er achterovergedrukt is daarbovenop :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2019 19:51:14 ]
pi_188693942
Stond hij ook zo op de foto van die site? Daar zou toch niemand zn geld aan vertrouwen? Wel knap dat ie zo’n groot huis kon kopen met deze ellende.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:40:51 #29
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_188707899
Intussen zet hij zijn hele inboedel op marktplaats

https://www.marktplaats.nl/u/broer/17970674/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_188709010
Hahaha Robert-Jan daar ga je dan. Ik ken hem redelijk, hij had legaal enkele miljoentjes verdiend met Online seminars maar is daarna wat doorgeschoten. Hij wordt inderdaad genaaid omdat hij andere types heeft genaaid (iets met plantjes en een villa). Ik denk wel dat hij alles gaat terugbetalen. Wijze les voor broer rasta
pi_188709496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 14:40 schreef monkyyy het volgende:
Intussen zet hij zijn hele inboedel op marktplaats

https://www.marktplaats.nl/u/broer/17970674/
Staat erop sinds 16 augustus..
pi_188711184
Blijft raar verhaal. Geldnood moet groot zijn geweest als je een cashcow plat legt en plundert.
pi_188711210
Van zijn FB

Vannacht heb ik in een overhaaste bui een oproep geplaatst tot uitverkoop.

Na vanochtend een gesprek gehad te hebben met Hart van Nederland en gedupeerde Roy Scholten (dat vanavond uitgezonden gaat worden) en op advies van wijze mensen om mij heen, heb ik besloten deze uitverkoop op een andere manier in te richten dan hoe ik dat voor me zag.

Het zal niet fysiek plaatsvinden op het landgoed, maar op geordende wijze zullen spullen aangeboden worden.

Vanavond in Hart van Nederland zullen als het goed is de belangrijkste en meest waardevolle items al aan het licht komen en hopelijk snel verkocht worden.

Zodra ik meer weet zal ik via dit account en de slack op dreamordonate.nl updates plaatsen.
pi_188711239
Hij wil een dame terugbetalen maar alleen met een draaiende camera :r

https://www.omroepgelderl(...)JXq751bTFJJo8NLyh9AQ
pi_188712140
Is deze man een soort 2e Ferdy Roet?
pi_188712238
Broer Rasta :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188712578
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:34 schreef Rectum het volgende:

Van
[ afbeelding ]
Naar
[ afbeelding ]
pi_188715491
Is wel duidelijk dat ie alles heeft opgemaakt.

Linkshippie dan ook nog naar rechts wijzen.. "Rondleiding door villa eigenaar Dream or Donate: 'Ik was rechtse zakenman met bord voor zijn kop'"

Staat het vol van in het nieuws, valt me nog mee dat er niet naar trump wordt verwezen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_188721014
quote:
quote:
Niet alleen eisten de hackers losgeld, ze hebben ook de donaties gemanipuleerd, stelt hij. Hierdoor zouden Dream or Donate-gebruikers die denken 20.000 euro te hebben opgehaald, maar recht hebben op bijvoorbeeld 4000 euro.
Tuuuuuuurlijk :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188739225
Wat. Een. Cult. Figuur!
  zondag 1 september 2019 @ 17:47:14 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 1 september 2019 @ 18:46:19 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188741011
quote:
10s.gif Op zondag 1 september 2019 17:18 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Wat. Een. Cult. Figuur!
Wow echt bizar.
  zondag 1 september 2019 @ 21:22:06 #44
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_188745414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]


[..]

Tuuuuuuurlijk :')
Haha, creatief is hij wel. 😏
  zondag 1 september 2019 @ 21:29:46 #46
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188745488
Geld donaties kun je toch niet zonder spoor laten verdwijnen?
Of hoe wilt Broeder-rasta dat allemaal gaan innen dan (even aansluitende bij het idee dat het hier om een oplichter gaat wat niet vaststaat).

Het zou wel epic zijn als hij de verzekeringsmaatschappij voor het verlies laat opdraaien en zelf met de donaties ervandoor gaat. Maar dan nog vraag ik mij af hoe je zoiets flikt zonder spoor (even aansluitende bij het idee dat het hier om een oplichter gaat wat niet vaststaat).

[ Bericht 34% gewijzigd door Special-Tee op 01-09-2019 21:53:33 ]
  donderdag 5 september 2019 @ 12:16:34 #47
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_188798963
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 november 2020 @ 18:03:46 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196440393
quote:
Geen vervolging Broer Rasta van donatiesite Dream or Donate nu bijna iedereen geld terug heeft



Robert-Jan Mastenbroek, alias Broer Rasta en oprichter van donatiewebsite Dream or Donate, wordt niet vervolgd voor oplichting. Een woordvoerder van de politie Oost-Nederland bevestigt dit. Bijna alle slachtoffers hebben inmiddels hun geld terug. "Dat is veel belangrijker voor de gedupeerden."

De paniek was vorig jaar zomer groot toen de donatie-website Dream or Donate ineens uit de lucht ging. Via deze website waren allerlei inzamelingsacties gehouden voor onder andere zieke mensen.

Naar verluidt 1,9 ton leek in rook opgegaan. Tientallen gedupeerden deden aangifte van oplichting. Broer Rasta, die destijds woonde op een landgoed in Witharen bij Ommen, verklaarde dat zijn website was gehackt. Tegelijk liet hij van meet af aan weten dat hij iedereen tot op de laatste cent zou terugbetalen.

Een aantal gedupeerden had daar in beginsel weinig vertrouwen in. Sommigen namen een advocaat in de arm of zeiden dat ze aangifte gingen doen bij justitie of de zaak aanhangig zouden maken bij het landelijke meldpunt internetoplichting. Er waren er ook die Rasta wel vertrouwden.

"Ik ben geen oplichter"
Broer Rasta bleef in die periode erg rustig onder alle commotie. Hij kon zich voorstellen dat mensen hem als oplichter zien: "Ik snap dat mensen dat denken, maar ik ben geen oplichter. Dé manier om dat te bewijzen is door nu iedereen zijn geld terug te geven. Dit blijft mijn verantwoordelijkheid. Ik ben een man. Een man een man, een woord een woord. Anders ben ik niets waard."

Of het verhaal van de hack klopt? Daar meldt de politie niets over. Feit is wel dat Broer Rasta strafrechtelijk niet wordt vervolgd. "Er is in een vroeg stadium gekozen voor de aanpak van schadeloosstelling. Dat is veel belangrijker voor gedupeerden. Dat is nagenoeg helemaal afgerond", aldus de politiewoordvoerder.

"Had niet anders verwacht"
Voor Broer Rasta is het nieuws dat hij niet wordt vervolgd geen verrassing. "Ik had het wel verwacht. Überhaupt als je mensen schadeloos stelt is er ook geen vervolg." Inmiddels staat Broer Rasta aan het hoofd van zijn eigen school die hij heeft opgericht. De Senang School. "De enige school in Nederland en België die je leert om de meester te worden van je energie, zonder te mediteren, stress, negatieve energie of zweverig gedoe."

https://www.rtvoost.nl/ni(...)een-geld-terug-heeft
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')