abonnement Unibet Coolblue
pi_189536996
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:36 schreef tux87 het volgende:

[..]

Het serredak zit er eigenlijk rechts naast dus? Zou je een stadsuitloop kunnen maken die uitkomt op het serredak en dan de inpandige hwa dicht maken? Kan op de foto niet ziet hoe dat uitkomt qua hoogte. Als de hoogte er is is dat eigenlijk een simpele fix met niet al teveel kosten.
Ah zo noem je dat, een stadsuitloop :D

Ja zoiets hoop ik dat kan :Y
pi_189537016
Lijkt erg op die wijk uit de eerste Flodder film
pi_189537027




Ik hoop hierop voor de badkamer. Het kan alleen zijn dat het stukje waar de douche in staat te smal is, maar hij is wel heel fijn diep. En we hebben eventueel de optie om een stukje van het toilet af te halen. Die is ook best diep, maar dat betekend muren verzetten. En eigenlijk heb ik daar niet zo'n zin in.

Nu zit dit er nog in:

pi_189684200
Weekje verder, wat is er gebeurd?

We hebben een afspraak gehad bij een sanitairwinkel, maar ik vond het niet wauw. Ze gaan nog zelf tekenen, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet/kan verwachten. De eerst genoemde deadline voor de tekening heeft hij ook niet gehaald. Er staat later deze week nog een andere afspraak om te kijken wat die kunnen leveren.

En we hebben lekker gesloopt O+ Bak #3 en #4 zijn ook vol, morgen komt #5 en die hopen we langer dan een week te laten staan.

Mijn partner vind dit project maar niets en begrijpt er trouwens helemaal niets van dat je dit voor je lol kan doen. Hij vertrouwt volledig op mij dat het goed gaat en bemoeit zich eigenlijk ook nergens mee. Hij wilt nog net mee voor een rondje ikea om te kijken naar de mogelijkheden en hij wilt wel tekeningen bekijken. Verder vind hij het mijn feestje (en dat is het ook gewoon *O* )

Maar tot mijn verbazing is hij vorige week 2 middagen in het huis bezig geweest en ik schrok me een hoedje toen ik in het huis kwam :@





Zo'n beetje alle dekvloeren lagen er uit en dat had ik niet aan zien komen. Ik heb me in de avonden prima vermaakt met het puin rijden.



Onze buren snappen niets van de taakverdeling. Heerlijk die verbazing op de gezichten als ik kruiwagen na kruiwagen vol puin de bak in stort :D O+

En zondag was onze rustdag, maar ben ik nog wel even foto's wezen maken.


Hier komt de keuken. Onder het raam lage kastjes, rechts de hoge kasten. De fundering die onder de ramen zit heeft na het storten van de vloer precies de juiste hoogte om kasten op te gaan zetten. We hoeven alleen maar een paar pootjes aan de voorkant al overwegen we ook om daar een bak te timmeren waar de keuken gewoon op kan staan. Dat scheelt weer stellen O-)



En de badkamer is pleite. Dat viel wel behoorlijk tegen. De ombouw van het bad was een dubbele muur van bakstenen. En ook de wand tussen de douche/bad was massief en keihard :o





De tegels gaan niet van de muren af zonder ook de muren te slopen. En dat is niet de bedoeling, dus helaas gaan we wel tegel over tegel krijgen. Het is niet anders. De puinbak was vol, anders hadden we dit puin ook wel weggereden.

Omdat we daar niet verder mee konden hebben we uiteindelijk alle elektra er uit gesloopt. Het plafond is nu helemaal leeg tussen de balken.



Inmiddels zijn we ook bij 2 buren binnen geweest en die hebben beide het plafond laten zitten. Wij gaan het niet doen en ze zijn allemaal heel benieuwd hoe het er uit komt te zien. Wij zelf eigenlijk ook wel :@

We hebben ook gegraven naar de riolering, maar in eerste instantie konden we deze niet vinden. We snapte er niets van, maar we bleken uiteindelijk niet diep genoeg te gaan. Even voor de beeldvorming, als ik in dit gat sta kan ik er niet meer overheen kijken met mijn 165 :')



Volgende stap wordt dit doorgraven naar de muur van de keuken zodat we uiteindelijk de riolering ook daar kunnen leggen.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:54:31 #255
5428 crew  miss_sly
pi_189684302
Lekker bezig, zeg *O*

Op die foto van de toekomstige keuken kun je goed zien wat een mooie ruimte dat wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:58:04 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189684359
Holy smokes, wat een werk zeg! :o _O_
***
pi_189684632
Zo, je laat er geen spaan van heel ;). Wat een mooie ruimte zo met die ramen voor een keuken!

Is dat riet tussen de balken eigenlijk het plafond? Dat zou ik er ook uit halen. Al is het maar voor het brandgevaar.

Pas wel op met zo diep graven vlak langs de fundering. Vooral geen sleuf parallel eraan!
pi_189684730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef tux87 het volgende:
Zo, je laat er geen spaan van heel ;). Wat een mooie ruimte zo met die ramen voor een keuken!

Is dat riet tussen de balken eigenlijk het plafond? Dat zou ik er ook uit halen. Al is het maar voor het brandgevaar.

Pas wel op met zo diep graven vlak langs de fundering. Vooral geen sleuf parallel eraan!
Het is inderdaad riet wat tussen de balken zit, maar helaas ligt het over de balken heen en ligt daar bovenop het dak. Als ik het er uit haal dan komt mijn dak naar beneden en dat kan niet zomaar.

We gaan vlak naast de fundering graven onder de carport, dus gelukkig niet evenwijdig aan de fundering.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:45 #259
5428 crew  miss_sly
pi_189684908
Ik weet niet hoe het zit met het Bouwbesluit, maar ik vraag me af of je niet verplicht bent ivm brandveiligheid om dat rieten dak te verwijderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189685255
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:46 schreef Puala het volgende:
Weekje verder, wat is er gebeurd?

We hebben een afspraak gehad bij een sanitairwinkel, maar ik vond het niet wauw. Ze gaan nog zelf tekenen, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet/kan verwachten. De eerst genoemde deadline voor de tekening heeft hij ook niet gehaald. Er staat later deze week nog een andere afspraak om te kijken wat die kunnen leveren.

En we hebben lekker gesloopt O+ Bak #3 en #4 zijn ook vol, morgen komt #5 en die hopen we langer dan een week te laten staan.

Mijn partner vind dit project maar niets en begrijpt er trouwens helemaal niets van dat je dit voor je lol kan doen. Hij vertrouwt volledig op mij dat het goed gaat en bemoeit zich eigenlijk ook nergens mee. Hij wilt nog net mee voor een rondje ikea om te kijken naar de mogelijkheden en hij wilt wel tekeningen bekijken. Verder vind hij het mijn feestje (en dat is het ook gewoon *O* )

Maar tot mijn verbazing is hij vorige week 2 middagen in het huis bezig geweest en ik schrok me een hoedje toen ik in het huis kwam :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo'n beetje alle dekvloeren lagen er uit en dat had ik niet aan zien komen. Ik heb me in de avonden prima vermaakt met het puin rijden.

[ afbeelding ]

Onze buren snappen niets van de taakverdeling. Heerlijk die verbazing op de gezichten als ik kruiwagen na kruiwagen vol puin de bak in stort :D O+

En zondag was onze rustdag, maar ben ik nog wel even foto's wezen maken.

[ afbeelding ]
Hier komt de keuken. Onder het raam lage kastjes, rechts de hoge kasten. De fundering die onder de ramen zit heeft na het storten van de vloer precies de juiste hoogte om kasten op te gaan zetten. We hoeven alleen maar een paar pootjes aan de voorkant al overwegen we ook om daar een bak te timmeren waar de keuken gewoon op kan staan. Dat scheelt weer stellen O-)

[ afbeelding ]

En de badkamer is pleite. Dat viel wel behoorlijk tegen. De ombouw van het bad was een dubbele muur van bakstenen. En ook de wand tussen de douche/bad was massief en keihard :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tegels gaan niet van de muren af zonder ook de muren te slopen. En dat is niet de bedoeling, dus helaas gaan we wel tegel over tegel krijgen. Het is niet anders. De puinbak was vol, anders hadden we dit puin ook wel weggereden.

Omdat we daar niet verder mee konden hebben we uiteindelijk alle elektra er uit gesloopt. Het plafond is nu helemaal leeg tussen de balken.

[ afbeelding ]

Inmiddels zijn we ook bij 2 buren binnen geweest en die hebben beide het plafond laten zitten. Wij gaan het niet doen en ze zijn allemaal heel benieuwd hoe het er uit komt te zien. Wij zelf eigenlijk ook wel :@

We hebben ook gegraven naar de riolering, maar in eerste instantie konden we deze niet vinden. We snapte er niets van, maar we bleken uiteindelijk niet diep genoeg te gaan. Even voor de beeldvorming, als ik in dit gat sta kan ik er niet meer overheen kijken met mijn 165 :')

[ afbeelding ]

Volgende stap wordt dit doorgraven naar de muur van de keuken zodat we uiteindelijk de riolering ook daar kunnen leggen.
klusbabe O+
Hooray for boobies!
pi_189685444
Jaren 70? Hier konden de tegels ook niet van de muren. Waren de wanden van het bad gemetseld.

Maar wat een werk heb je al verzet. Ben benieuwd naar het eind resultaat
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:48:00 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189685860
Wow! Dat gaat lekker! Wel raar dat riet op die plek... was dat normaal? Bij ons zat die rommel in het stuc van de plafonds, maar dit lijkt meer ter decoratie?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:43:17 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_189686420
Ik vind jouw lief wel bijzonder... helemaal niks met klussen of klushuizen hebben, maar hier toch in meegaan. Dat móet wel echte liefde zijn ;)

Goed bezig!
disclaimer
pi_189686525
Sodeju, wat een held ben jij toch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189686973
Petje af, Paula, wát een project! :D Leuk om te volgen! Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat en naar de weg daarnaartoe. :)
Is dat zo?
pi_189690558
Daar wordt hard gewerkt, pas je wel een beetje op jezelf! Iets met grenzen etc...

Als het riet "constructief" een rol speelt wellicht een optie er brandwerende platen tegenaan te schroeven of gewoon dubbel gips.

Jullie laten er echt niets van heel. Hoe gaat dat als jullie huidige woning opeens snel verkocht is :P
Laat die handjes wapperen!
pi_189696391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met het Bouwbesluit, maar ik vraag me af of je niet verplicht bent ivm brandveiligheid om dat rieten dak te verwijderen.
Dan hadden denk ik de bedrijven die 5&7 jaar geleden de daken hebben vervangen dit wel verkocht aan de vorige bewoners ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:14 schreef F_r het volgende:
Jaren 70? Hier konden de tegels ook niet van de muren. Waren de wanden van het bad gemetseld.

Maar wat een werk heb je al verzet. Ben benieuwd naar het eind resultaat
Inderdaad een jaren 70 woning ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:48 schreef bleiblei het volgende:
Wow! Dat gaat lekker! Wel raar dat riet op die plek... was dat normaal? Bij ons zat die rommel in het stuc van de plafonds, maar dit lijkt meer ter decoratie?
Het is een architectonisch gebouwde woning, dus ik denk dat er vanuit dat punt een gedachte achter zit. Het is ook ander riet dan wat in het stuc van de plafonds zit, het zijn een soort matten. Beetje vergelijkbaar met de gymmatten qua dikte en structuur ook.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:43 schreef SQ het volgende:
Ik vind jouw lief wel bijzonder... helemaal niks met klussen of klushuizen hebben, maar hier toch in meegaan. Dat móet wel echte liefde zijn ;)

Goed bezig!
Ja bijzonder dat hij het aandurfde O+ Hij vind het belangrijk dat er straks een bed is en dat het tijdens zijn slaapuren stil is in huis. Verder vind hij eigenlijk alles goed :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
Sodeju, wat een held ben jij toch.
:@

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:18 schreef Smallish het volgende:
Petje af, Paula, wát een project! :D Leuk om te volgen! Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat en naar de weg daarnaartoe. :)
Het eindresultaat ben ik ook wel benieuwd naar :D Sommige dingen zie ik heel goed voor me, maar sommige andere dingen ook weer helemaal niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:52 schreef Gieliovd het volgende:
Daar wordt hard gewerkt, pas je wel een beetje op jezelf! Iets met grenzen etc...

Als het riet "constructief" een rol speelt wellicht een optie er brandwerende platen tegenaan te schroeven of gewoon dubbel gips.

Jullie laten er echt niets van heel. Hoe gaat dat als jullie huidige woning opeens snel verkocht is :P
Komt goed, ik let op mezelf :*

En we gaan inderdaad voor gipsplaten, dubbelgips zie ik zo 123 het nut niet zo van in.

Enne, ons huis mag op zijn vroegst 3 maart overgedragen worden. Maar liever schuif ik het nog 2 weken naar achter voor de zekerheid. Vanavond hebben we kijkers.
pi_189697164
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:45 schreef Puala het volgende:
Alleen het voorstel voor 2 vaatwassers begrijpt hij niet en weigert hij geld aan uit te geven
Weet niet of ze nog bestaan vaatwasmachine met losse korven. Set extra korven bestellen en het kastje er naast op maat maken dat je de volle korven er zo in kan zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeroentje.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 17:00:12 #269
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189700901
Wat een Beukers zijn jullie ook. Diep respect. Inmiddels wel een beetje idee van kleuren en type inrichting straks? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 22:01:51 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189706538
Zo dan ! Hier is schoon schip gemaakt zeg ! _O_
Gewoon compleet alles eruit, alle installaties en dergelijke eruit en gewoon alles nieuw aanpakken..

Riool ligt trouwens best wel heel erg diep, dat is nog een uitdaging om dat opnieuw aan te kunnen sluiten zo. Al dat graafwerk ga je toch niet met de hand doen hé !
pi_189717165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo dan ! Hier is schoon schip gemaakt zeg ! _O_
Gewoon compleet alles eruit, alle installaties en dergelijke eruit en gewoon alles nieuw aanpakken..

Riool ligt trouwens best wel heel erg diep, dat is nog een uitdaging om dat opnieuw aan te kunnen sluiten zo. Al dat graafwerk ga je toch niet met de hand doen hé !
Zeker wel :D
pi_189717170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Weet niet of ze nog bestaan vaatwasmachine met losse korven. Set extra korven bestellen en het kastje er naast op maat maken dat je de volle korven er zo in kan zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een budget en hij gaat niet mee naar de keukenafspraak :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189720003
Iemand zin om mee te tekenen voor een badkamer?

Ruimte is 2,89 x 2,44

En op 1 wand van 2,44 moeten dan 2 deuren komen; badkamer en toilet. Maakt niet uit waar.

We willen graag 2x toilet, douche, wastafel van 1-1,2 m en een bad. De tekening die ik vandaag heb gekregen wordt hem in elk geval niet, want voldoet niet.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:02:24 #274
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189720173
Wat was de tekening die je vandaag gekregen hebt? Dat helpt om de orientatie van de deuren te bepalen.
En waarom 2 toiletten op 1 badkamer? Klinkt als een bijzondere hobby :P .
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:07:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189720250
* BE is ook geintrigeerd...
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')