abonnement Unibet Coolblue
pi_188689872
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 16:38 schreef Vallon het volgende:
Maar goed, ook democratie wordt dictatoriaal wanneer het eenzijdig wordt uitgelegd. In de gegeven omstandigheden, lijkt mij een no-deal daarmee een gegeven en het wordt uiterst twijfelachtig of de £39B zal worden afgetikt. Het bedrag (3% begroting EU) zal hooguit wisselgeld worden voor wat steekdealtjes.
Of ze het echt puur als wisselgeld beschouwen betwijfel ik. Het gaat immers voor het grootste deel om het voldoen aan al aangegane verplichtingen, het is van Brussel uit geen goed signaal als staten dat zonder al te veel consequenties aan de kant kunnen schuiven.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 16:59:23 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188689939
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 16:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het VK een kolonie van de VS word, ik denk dat de VS onder Trump sowieso geen handelsovereenkomst gaat sluiten die voordelig is voor het VK en al helemaal geen overeenkomst die het huidige handelsoverschot wat het VK met de VS heeft intact gaat houden.
Dat ben ik met eens..... ik zie alleen cynisch dat het gaat uitvoer van Amerikaanse handel naar de VK.
quote:
Verder is het nog maar zeer de vraag of de VS uberhaupt een handelsakkoord gaat tekenen gegeven de situatie in het Congress en de Senaat met betrekking tot Ierland, tenslotte is de VS een garanteur van het GVA en de Ierse lobby is zeer, zeer machtig. Trump kan wel een akkoord sluiten maar alleen Congress en de Senaat kunnen dat bekrachtigen en het Congress heeft al een bipartisan motie aangenomen dat zo'n akkoord alleen mogelijk is als de GVA intact is.

Sowieso heeft het Congress geen haast met handelsovereenkomsten, de nieuwe NAFTA deal met Canada ligt al 2 jaar te verstoffen omdat het Congress tot op heden geen tijd eraan wil besteden.
Wanneer de UK straks in een soort van niemandsland komt, zal de UK als toch wat moeten..... en wanneer dat "voordelig" is de voor de USA lijkt mij daar geen probleem.
De "Trump's" willen vanzelfsprekend alleen nog deals die voor zichzelf (I'm great) voordelig zijn. Alle andere versies worden de prullenbak in gegooid of met (dreigende) importheffingen op de helling gezet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188690113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:50 schreef Chivaz het volgende:
Leuk hoe de remainers exploderen op Twitter en klagen dat dit een aanval is op de democratie zonder enig besef van ironie.
De grootst ironie is dat een ongekozen bureaucraat zich op ondemocratische wijze wil ontworstelen aan de 'ondemoctatische ongekozen bureaucraten' in de EU. Schijnheiligheid ten top.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 17:12:51 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188690131
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 16:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Of ze het echt puur als wisselgeld beschouwen betwijfel ik. Het gaat immers voor het grootste deel om het voldoen aan al aangegane verplichtingen, het is van Brussel uit geen goed signaal als staten dat zonder al te veel consequenties aan de kant kunnen schuiven.
Zonder handelsakkoord(en), kan dat prima... zo leer(de) ik in het topic. Welk andere pressie heb je om om (als EU) je geld uit de scheiding te halen ?

Ook weten dat men startte op een schatting van £50B wat nu dan £39B is geworden. Wanneer dat zeg uiteindelijk de helft of minder (laat staan 0) wordt, zal dat als electoraal succes worden gezien.
Dat het schade oplevert is nu eenmaal de consequentie van "het referendum" dat stelde dat het VK los wilde (zonder te zeggen hoe). In geval van minder -of niet betalen, zie ik niet waar/hoe het VK - en dan bedoel ik hun leiders - nadelen ondervinden.
Wanneer Brexit eenmaal een feit is, kan je als kiezer hooguit nog (kansloos) boos zijn door leiders die het hogere doel sws hebben bereikt, hooguit niet meer te kiezen. Boris zal dat verder een zorg zijn, ook getuige hoe hij het parlement legitiem knevelt in de tijdsdruk. Ook als signaal dat democratie hier nutteloos en buitenspel gezet (b)lijkt te zijn.

Maar goed, ik zie de dingen graag simpel om ze proberen te begrijpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 17:13:21 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188690140
quote:
12s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat ben ik met eens..... ik zie alleen cynisch dat het gaat uitvoer van Amerikaanse handel naar de VK.
[..]

Wanneer de UK straks in een soort van niemandsland komt, zal de UK als toch wat moeten..... en wanneer dat "voordelig" is de voor de USA lijkt mij daar geen probleem.
De "Trump's" willen vanzelfsprekend alleen nog deals die voor zichzelf (I'm great) voordelig zijn. Alle andere versies worden de prullenbak in gegooid of met (dreigende) importheffingen op de helling gezet.
Nou ja, het VK zal geen keus hebben om wat voor deal dan ook wat de VS aanbied te weigeren, zoveel is wel duidelijk en het zal de VS vooral gaan om zaken als standaarden die gelijkgeschakeld met de VS moeten worden. Dat is dan wel zelfmoord voor de Britse export naar de EU, natuurlijk maar, ja, beggars cant be choosers.

In het VK heeft men de fantasie dat ze de VS en de EU tegen elkaar uit kunnen spelen en op de een of andere manier daar zelf beter van gaan worden maar dat is complete onzin, natuurlijk, noch de EU noch de VS gaat het VK bevoordelen tegenover zichzelf.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 17:17:23 #256
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188690191
quote:
12s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zonder handelsakkoord(en), kan dat prima... zo leer(de) ik in het topic. Welk andere pressie heb je om om (als EU) je geld uit de scheiding te halen ?

Ook weten dat men startte op een schatting van £50B wat nu dan £39B is geworden. Wanneer dat zeg uiteindelijk de helft of minder (laat staan 0) wordt, zal dat als electoraal succes worden gezien.
Dat het schade oplevert is nu eenmaal de consequentie van "het referendum" dat stelde dat het VK los wilde (zonder te zeggen hoe). In geval van minder -of niet betalen, zie ik niet waar/hoe het VK - en dan bedoel ik hun leiders - nadelen ondervinden.
Wanneer Brexit eenmaal een feit is, kan je als kiezer hooguit nog (kansloos) boos zijn door leiders die het hogere doel sws hebben bereikt, hooguit niet meer te kiezen. Boris zal dat verder een zorg zijn, ook getuige hoe hij het parlement legitiem knevelt in de tijdsdruk. ook als signaal dat democratie hier nutteloos blijkt te zijn.

Maar goed, ik zie de dingen graag simpel om ze proberen te begrijpen.
Het is nooit van 50 naar 39 gegaan, het VK loopt eigenlijk gewoon te liegen, het VK doen alsof het bedrag vaststaat op 39 miljard maar dat is helemaal niet waar, de rekening ligt tussen de 39 en 49 miljard en Brussel zegt, heel zachtjes, dat de 49 miljard de meest reeele is.

Tot op heden is de rekening namelijk niet definitief opgemaakt omdat het deels gaat om zaken waar het Vk zich aan verplicht heeft maar die nog niet afgerond en afgerekend zijn.

Onder de WA is dat geen probleem omdat daarin een termijn van 30 jaar is afgesproken waarin het bedrag betaald moet worden, bij een No Deal vervalt die betalingsregeling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 18:28:58 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188691541
quote:
12s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zonder handelsakkoord(en), kan dat prima... zo leer(de) ik in het topic. Welk andere pressie heb je om om (als EU) je geld uit de scheiding te halen ?

Ook weten dat men startte op een schatting van £50B wat nu dan £39B is geworden. Wanneer dat zeg uiteindelijk de helft of minder (laat staan 0) wordt, zal dat als electoraal succes worden gezien.
Dat het schade oplevert is nu eenmaal de consequentie van "het referendum" dat stelde dat het VK los wilde (zonder te zeggen hoe). In geval van minder -of niet betalen, zie ik niet waar/hoe het VK - en dan bedoel ik hun leiders - nadelen ondervinden.
Wanneer Brexit eenmaal een feit is, kan je als kiezer hooguit nog (kansloos) boos zijn door leiders die het hogere doel sws hebben bereikt, hooguit niet meer te kiezen. Boris zal dat verder een zorg zijn, ook getuige hoe hij het parlement legitiem knevelt in de tijdsdruk. Ook als signaal dat democratie hier nutteloos en buitenspel gezet (b)lijkt te zijn.

Maar goed, ik zie de dingen graag simpel om ze proberen te begrijpen.
Je wil een vorm van een akkoord hebben als VK. Anders moet je als Brit dezelfde procedures doorlopen als een Angolees om naar Europa te komen, wordt alles vollebak getaxeerd, zijn er geen afspraken over visserij, energievoorzieningen (en de Kanaaltunnel?). Dus, uiteindelijk moeten die Britten voor een akkoord gaan op een nivo en daar koppel je dan de 39 miljard aan.
pi_188692776
Treffend als altijd

Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_188693456
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 19:13 schreef devlinmr het volgende:
Treffend als altijd

Pijnlijk als altijd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:00:16 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188695879
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 19:13 schreef devlinmr het volgende:
Treffend als altijd

https: //youtu.be/bjghJ6Dy6Do
^O^ Geweldig.... we are fcUKed...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188696028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 19:13 schreef devlinmr het volgende:
Treffend als altijd

Heel scherp! de impasse in het VK is de democratie in werking. Boris Johnson schend de democratie. Maar goed anti eu denkt natuurlijk alles mag zolang brexit door gaat en eu schade krijgt
  Meest relativerende user 2022 donderdag 29 augustus 2019 @ 21:23:36 #262
357044 Budapestenaar
pi_188696800
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 19:13 schreef devlinmr het volgende:
Treffend als altijd

_O_
pi_188699194
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]

. Maar goed anti eu denkt natuurlijk alles mag zolang brexit door gaat en eu schade krijgt
brexit moet idd doorgaan ja.

jij vindt toch ook dat je de wil vh volk moet respecteren?
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:51:18 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188699327
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]

brexit moet idd doorgaan ja.

jij vindt toch ook dat je de wil vh volk moet respecteren?
Jij bent hier ook alleen maar het topic vol aan het spammen met herhaling van dezellfde nonsens over 'de wil van het volk'. Vermoeiende flauwekul van iemand met een hekel aan democratie.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 22:53:36 #265
408813 crew  trein2000
pi_188699390
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]

brexit moet idd doorgaan ja.

jij vindt toch ook dat je de wil vh volk moet respecteren?
Maar de wil van het volk is een onmogelijke deal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188699535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]

brexit moet idd doorgaan ja.

jij vindt toch ook dat je de wil vh volk moet respecteren?
Ja zeker ,
Het zelfde volk die kort na de brexit dit parlement in stemde om de brexit te reGelen. Waar may de meeste stemmen kreeg en haar regering gekozen is. Net als dat het volk ultiem verdeeld is verder. Echter denk ik dat brexit ondanks alles de wil van de extremen,
is je weet wel de kleine groep fundamentalisten. Of is alleen de wil van het volk als het anti eu is?
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:41:24 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_188700293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]

brexit moet idd doorgaan ja.

jij vindt toch ook dat je de wil vh volk moet respecteren?
Wat is de wil van het volk dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_188701805
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:59 schreef Korenfok het volgende:

Of is alleen de wil van het volk als het anti eu is?
Het is de wil van het volk als degene die vaak met deze term smijt het eens is met de wil van het volk. Anders zijn het landverraders.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:04:25 #269
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_188701959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is de wil van het volk dan?
Toevalligerwijs precies hetgene wat hijzelf ook wil.

Iedere brexiteer denkt dat die 52% van het referendum hetzelfde scenario ondersteunen, maar er zijn diverse opties en voor allemaal geen meerderheid.

Als Boris echt zo snel mogelijk Brexit wilde, dan had hij May's deal gesteund en was Brexit al een feit. Maar ja, dat is Brexit en niet hun variant van Brexit, dus...
Géén kloon van tvlxd!
pi_188702024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 08:04 schreef Montov het volgende:

[..]

Toevalligerwijs precies hetgene wat hijzelf ook wil.

Iedere brexiteer denkt dat die 52% van het referendum hetzelfde scenario ondersteunen, maar er zijn diverse opties en voor allemaal geen meerderheid.

Als Boris echt zo snel mogelijk Brexit wilde, dan had hij May's deal gesteund en was Brexit al een feit. Maar ja, dat is Brexit en niet hun variant van Brexit, dus...
De backstop waar hij nu zo op tegen is, is hij al een paar keer van mening over veranderd.
in a crowd you lose humanity
pi_188703431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:40 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit nieuws lijkt er vandaag toch ook wel flink in te hakken: ze was een graag geziene politicus bij de conservatieven. En veel tories die zich tijdens de leiderschapscampanje heel negatief hebben uitgesproken over de proroguing worden nu ook tot een keuze gedwongen.
Zij bezorgde de Tories in 2017 een overwinning in Schotland, zonder haar zou May zelfs met de DUP geen meerderheid gehad hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:36:48 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188703520
Goedemorgen,

Weer een spannend dagje vandaag.
quote:
Update on the three legal challenges:

• A decision is expected some time after 10am by a judge hearing the case at the Court of Session in Edinburgh brought by a cross-party group of 70 MPs and peers seeking to stop the Prime Minister from suspending Parliament.
• From 10.30am at the High Court in Belfast, victims campaigner Raymond McCord, will try to secure an injunction preventing prorogation.
• A third legal challenge brought by campaigner Gina Miller at the High Court in London “is being considered”, according to a judiciary spokeswoman.
Ik denk niet dat een van deze iets gaat uitrichten, maar ik ben al vaker verrast in dit hele proces.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:57:53 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188703870
De wil van het volk is een term die fascisten gebruiken om het debat dood te maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:19:10 #274
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188704219
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
Goedemorgen,

Weer een spannend dagje vandaag.
[..]

Ik denk niet dat een van deze iets gaat uitrichten, maar ik ben al vaker verrast in dit hele proces.
John Major gaat blijkbaar ook een rechtszaak aanspannen:
tnewtondunn twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 10:48:12 Break: Sir John Major joins legal action against Boris Johnson to try to stop him proroguing. Tory party at full blown legal war with itself. https://t.co/TPNy9IqsyR reageer retweet
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:20:46 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188704262
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

John Major gaat blijkbaar ook een rechtszaak aanspannen:
tnewtondunn twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 10:48:12 Break: Sir John Major joins legal action against Boris Johnson to try to stop him proroguing. Tory party at full blown legal war with itself. https://t.co/TPNy9IqsyR reageer retweet
Hij sluit zich aan bij Gina Miller.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')