een computer kan toch wel met geschatte tijd per bezorging, plus de updates van het computertje van de bezorger, uitrekenen wanneer hij bij mij wordt verwacht...quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:24 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik ga je even uitleggen hoe het werkt.
Een chauffeur heeft vaak een vaste regio met meerdere plaatsen binnen zijn regio.
Dat wil zeggen, dat een chauffeur dus elke dag vaak andere een andere route moet nemen om zijn pakketten af te leveren. Om het simpele feit dat ze niet elke dag allemaal op dezelde plek zitten. En het zijn er veel. Vaak zo'n 80 tot 120 'stops' op een dag. Sommige aflevering zijn wel tijdsgebonden. Mits jouw webshop dit als optie aangeeft.
Conclusie: De chauffeur heeft geen idee hoe laat hij bij jou is omdat alles afhankelijk is van welke 'stops' er vandaag in zijn bus liggen. Dit is elke dag anders.
Edit: ik heb per ongeluk mijn eigen post gereport volgens mij
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 10:06 schreef Filosoofert het volgende:
En dan komt ie om 18:15.
Klacht #11254678 over dit.
Nee, dit is volgens mij DHL Express en geen DHL Parcel. Voor de meesten geen verschil, maar het Express richt zich voornamelijk op B2B en Parcel op B2C. De te grote pakketten voor Parcel gaan ook via Express. Daarbij doet Express ook particulieren en Parcel ook wat B2B. Alleen de tijdvakken zijn ingedeeld op basis van de behoeftes van de (meeste) klanten.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 03:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
een computer kan toch wel met geschatte tijd per bezorging, plus de updates van het computertje van de bezorger, uitrekenen wanneer hij bij mij wordt verwacht...
jij koopt het bij een winkel waar je niet kan kiezen, dat is jouw keuzequote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ik iets koop bepaal ik niet hoe het bezorgd wordt, he..
tenminste, niet bij deze. gewoon maar 1 mogelijkheid.
Een chauffeur haalt tijdens het leveren ook pakketten op bij klanten. Dit is ook elke dag wisselend. Het is niet in te calculeren. Zo'n 'pick-up' komt vaak op het laatste moment.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 03:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
een computer kan toch wel met geschatte tijd per bezorging, plus de updates van het computertje van de bezorger, uitrekenen wanneer hij bij mij wordt verwacht...
vats zat redenen waarom iets niet zou kunnen....quote:Op donderdag 29 augustus 2019 07:53 schreef FReemdeling het volgende:
[..]
Nee, dit is volgens mij DHL Express en geen DHL Parcel. Voor de meesten geen verschil, maar het Express richt zich voornamelijk op B2B en Parcel op B2C. De te grote pakketten voor Parcel gaan ook via Express. Daarbij doet Express ook particulieren en Parcel ook wat B2B. Alleen de tijdvakken zijn ingedeeld op basis van de behoeftes van de (meeste) klanten.
Er kan bij Parcel een kleinere tijdvak worden aangegeven omdat zij geen nieuwe opdrachten tussendoor kunnen krijgen. Express krijgt wel ineens afhaal en bezorgopdrachten erbij midden in de rit. Dat is ook de reden dat een preciezere planning onmogelijk is.
lol nee. raar misschien, maar ik verwacht dat ik niet van 8 to 6 moet gaan zitten wachten op een pakket.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:02 schreef mschol het volgende:
[..]
jij koopt het bij een winkel waar je niet kan kiezen, dat is jouw keuze![]()
en heb je de winkel van te voren gemaild om te vragen of het op afspraak te bezorgen was?
want het bedrijf is belangrijker dan de klant?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:12 schreef pferdfahrer het volgende:
De hele reden hierachter is omdat ze het gezeik van mensen zat waren die 1 minuut over de tijd al gingen bellen en klagen. Hiermee zitten ze altijd safe en kunnen ze dus ook weer cutten in kosten door een hoop kanslozen op de klantenservice eruit te bonjouren.
doe je die pickups toch los van het bezorgen..quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:02 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een chauffeur haalt tijdens het leveren ook pakketten op bij klanten. Dit is ook elke dag wisselend. Het is niet in te calculeren. Zo'n 'pick-up' komt vaak op het laatste moment.
Het is niet te voorspellen. Er zijn te veel wisselende omstandigheden zoals bijv. Verkeer, nieuwe chauffeurs, stops, pick-ups, pauze.
Stel dat er wel een computersysteen was die een vage berekening gaat maken van de bezorgtijden. Wat verwacht je dat dit met de prijs gaat doen? Of met de klantenservice als ze een kwartier te laat zijn?
Als je je pakket niet kunt ontvangen om een tijdstip dat jou uitkomt, plak een briefje op de deur en vraag de chauffeur vriendelijk je pakket af te leveren op het dichtsbijzijnde ophaalpunt. Waarschijnlijk komt hij er die dag toch langs. Let op: niet elke bezorgdienst maakt gebruik van dezelfde ophaalpunten. Welke ze in jouw buurt hebben is afhankelijk van de bezorgdienst. Dit is heel makkelijk te vinden op internet.
Er wordt altijd gewezen naar de bezorgdiensten maar uiteindelijk is het jouw keuze om gebruik te maken van de bezorgdienst. Deze mensen werken ondanks alle shit die ze over zich heen krijgen kei en keihard.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:10 schreef DerekB het volgende:
[..]
In dat geval afleveren bij de buurvrouw.
Een chauffeur heeft geen zin in werkdagen van 12 uur. En niet elk bedrijf blijft open tot dezelfde tijd. Veel klanten zijn bedrijven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
doe je die pickups toch los van het bezorgen..
andere bezorgbedrijven kunnen wel preciezer plannen. op zn minst zeggen ze dan bijvoorbeeld, tussen 2 en 6. daar kan ik nog mee leven.
dat is waar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:14 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een chauffeur heeft geen zin in werkdagen van 12 uur. En niet elk bedrijf blijft open tot dezelfde tijd. Veel klanten zijn bedrijven.
Klopt, en daar betaal je dan ook een stuk meer voor.Maar in plaats van dat je de bezorgdienst de schuld geeft moet je wijzen naar de webshop waar je je bestelling hebt gedaan. De webshop is klant van de bezorgdienst. De webshop kiest met wie ze samenwerken en hoe snel jij je pakket kan krijgen. Jij bent klant van de webshop.
gewoon een kutwinkel... maar gelukkig heb ik maar eens in de 25 jaar een matras nodig, dus mij zien ze daar niet meerquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:59 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
We leven in een kromme wereld.
matras, geen zin om mee te sjouwen..quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Daarom laat ik mijn pakketjes altijd droppen bij een afhaalpunt. Hoef ik niet te wachten.
Bij degenen waarbij dat niet aangegeven kan worden (PostNL uit mijn hoofd), wordt dat automatisch een dag later gedaan. Ook prima.
Als ik het persé dezelfde dag nog nodig heb (geen idee waarom bij wat voor pakketje dan ook), dan wacht ik wel thuis of nog beter: dan haal ik het zelf wel op in een / de winkel.
Dat het een kutbedrijf is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:09 schreef squatt3r het volgende:
@:BoneThugss werkt bij DHL en kan je er mogelijk meer over vertellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |