abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:59:51 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188657663
Goedenavond,

Ik ben bezig de resterende 3 radiatoren in huis te voorzien van HR92 knoppen van Honeywell. Dit zijn nu nog 3 ouderwetse kranen, en moeten thermostaatkranen worden.
Betreft blokverwarming, en ik zit op de bovenste, 4e, etage.

Vandaag is iemand van het installatiebedrijf geweest waar de VvE afspraken mee heeft betreffende onderhoud en reparatie van de installaties.
Ik kreeg van dit bedrijf te horen dat het vervangen van de 3 kranen ¤550 incl btw kost.
De Hr92 kranen heb ik al, men plaatst dus alleen 3 nieuwe thermostaatkranen met M28 of M30 aansluiting voor de knop.

Mij lijkt deze ¤550 erg veel, daar de kranen nog geen ¤30/stuk kosten.
Werkzaamheden zouden dan uitgevoerd worden als er ook gepland onderhoud aan de blokverwarming is, dus aannemelijk ook de boel drukloos.
Nu is het ook geen stookseizoen.

Kan iemand ontkrachten of bevestigen dat die 550 euro wel klopt? Mij lijkt van niet..

Ga ze morgen ook nog wel even bellen. VvE verlangd dat het via de vaste installateur gaat, daar die ook weet hoe en waar hij kan aftappen.

Alvast bedankt.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:12:57 #2
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_188657955
In mijn vorige VvE was het een kwestie van het bevriezen van de leidingen en hop hop, wisselen. 1 kraan echt maar een paar minuten. Kosten weet ik niet want de rekening is nooit gekomen. Klus wat te kort en het was goed zo. Vooraf afgesproken uurtarief te betalen.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:27:54 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188658238
Ja, precies wat ik dacht. Is geen uren werk, kranen kosten bij Hornbach om en nabij ¤20-25. Dus daarom vind ik dat verschil tussen ¤75 en ¤550 erg groot.
pi_188658692
Denk dat je weinig keus hebt. Vrijwel zeker mag jij niet aan de installaties van de VvE komen. Zou me verbazen als dat niet in het splitsingsreglement staat. Bovendien moet die radiator ingeregeld worden, zeker bij blokverwarming een noodzaak. Je aanname dat voor normaal onderhoud de zaak drukloos moet is denk ik onjuist.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:10:40 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188658993
‘Inregelen’? Wat moet ingeregeld worden?

Weinig keus, klopt. Maar ALS ik het doe, doe ik het via de installateur waar de VvE afspraken mee heeft.
Installateur zegt zelf: buiten stookseizoen kunnen we aftappen, maar tijdens regulier onderhoud is het nog makkelijker. Dan zijn wij al met de installatie bezig.

Het gaat mij dus erom waar die ¤450 vandaan komt. Werk aan de radiatoren is totaal maximaal een uurtje. Laat dat ¤100/u zijn. Blijft er nog ¤350 over
pi_188659536
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:10 schreef greavy het volgende:
‘Inregelen’? Wat moet ingeregeld worden?

Weinig keus, klopt. Maar ALS ik het doe, doe ik het via de installateur waar de VvE afspraken mee heeft.
Installateur zegt zelf: buiten stookseizoen kunnen we aftappen, maar tijdens regulier onderhoud is het nog makkelijker. Dan zijn wij al met de installatie bezig.

Het gaat mij dus erom waar die ¤450 vandaan komt. Werk aan de radiatoren is totaal maximaal een uurtje. Laat dat ¤100/u zijn. Blijft er nog ¤350 over
Inregelen, zodat niet al het water naar jouw radiatoren gaat, maar dat de buren ook nog iets krijgen.

Daarbij ga je er van uit dat de radiatorkraan 1 op 1 vervangen kan worden door een nieuwe. Dat zou mazzel zijn. Meestal past het net niet en waarschijnlijk is jouw installatie met dikwandig stalen buis, dus inkorten, draad tappen enz.
Je kan ook een gespecificeerde offerte vragen, of het werk op regiebasis laten doen.

Als het niet tegelijk met het onderhoud kan betaal je waarschijnlijk ook nog voorrijkosten.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:17:29 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_188663674
Heb net navraag gedaan. Leidingen moeten aangepast worden, waarin dus groot deel van de kosten zit. Dan is alles duidelijk ja, had ik geen rekening mee gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')