quote:
Op dinsdag 27 augustus 2019 22:10 schreef greavy het volgende:‘Inregelen’? Wat moet ingeregeld worden?
Weinig keus, klopt. Maar ALS ik het doe, doe ik het via de installateur waar de VvE afspraken mee heeft.
Installateur zegt zelf: buiten stookseizoen kunnen we aftappen, maar tijdens regulier onderhoud is het nog makkelijker. Dan zijn wij al met de installatie bezig.
Het gaat mij dus erom waar die ¤450 vandaan komt. Werk aan de radiatoren is totaal maximaal een uurtje. Laat dat ¤100/u zijn. Blijft er nog ¤350 over
Inregelen, zodat niet al het water naar jouw radiatoren gaat, maar dat de buren ook nog iets krijgen.
Daarbij ga je er van uit dat de radiatorkraan 1 op 1 vervangen kan worden door een nieuwe. Dat zou mazzel zijn. Meestal past het net niet en waarschijnlijk is jouw installatie met dikwandig stalen buis, dus inkorten, draad tappen enz.
Je kan ook een gespecificeerde offerte vragen, of het werk op regiebasis laten doen.
Als het niet tegelijk met het onderhoud kan betaal je waarschijnlijk ook nog voorrijkosten.