abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:00:52 #76
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189294536
JurrVanWessem twitterde op zondag 06-10-2019 om 09:47:34 De kop van de 'ethische' sportkrant @lequipe: https://t.co/rhAj3nnfPb reageer retweet


Toch zit hier ook een beetje racisme aan vast:

wileikelboom twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 12:50:38 Zo'n artikel heb ik nou nog nooit gezien over Dafne Schippers. https://t.co/UXkBaC9rJq reageer retweet
De Volkskrant met verdachtmakingen aan Hasan, maar nooit aan Schippers. Ruikt naar racisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189295554
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
JurrVanWessem twitterde op zondag 06-10-2019 om 09:47:34 De kop van de 'ethische' sportkrant @:lequipe: https://t.co/rhAj3nnfPb reageer retweet
[ afbeelding ]

Toch zit hier ook een beetje racisme aan vast:

wileikelboom twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 12:50:38 Zo'n artikel heb ik nou nog nooit gezien over Dafne Schippers. https://t.co/UXkBaC9rJq reageer retweet
De Volkskrant met verdachtmakingen aan Hasan, maar nooit aan Schippers. Ruikt naar racisme.
Waarom is dat racisme?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 6 oktober 2019 @ 11:52:31 #78
408813 crew  trein2000
pi_189295870
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
JurrVanWessem twitterde op zondag 06-10-2019 om 09:47:34 De kop van de 'ethische' sportkrant @:lequipe: https://t.co/rhAj3nnfPb reageer retweet
[ afbeelding ]

Toch zit hier ook een beetje racisme aan vast:

wileikelboom twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 12:50:38 Zo'n artikel heb ik nou nog nooit gezien over Dafne Schippers. https://t.co/UXkBaC9rJq reageer retweet
De Volkskrant met verdachtmakingen aan Hasan, maar nooit aan Schippers. Ruikt naar racisme.
Want Bart Bennema en/of rena reider zijn jaren geschorst wegens doping?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:55:37 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189295908
Hassan wist voordat ze naar Salazar ging al van de stank die om hem en zijn atletenproject hing, dat dit kon gebeuren is een risico dat ze kennelijk voor lief nam als ze inderdaad - zoals ze claimt - schoon rent.

Het racisme-argument zie ik niet en is een gezocht argument: Bennema en Reider hebben niet zo’n dubieuze reputatie als Salazar (waarmee niets gezegd is over de tijden en de progressie van Schippers).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189310430
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:00 schreef Klopkoek het volgende:
JurrVanWessem twitterde op zondag 06-10-2019 om 09:47:34 De kop van de 'ethische' sportkrant @:lequipe: https://t.co/rhAj3nnfPb reageer retweet
[ afbeelding ]

Toch zit hier ook een beetje racisme aan vast:

wileikelboom twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 12:50:38 Zo'n artikel heb ik nou nog nooit gezien over Dafne Schippers. https://t.co/UXkBaC9rJq reageer retweet
De Volkskrant met verdachtmakingen aan Hasan, maar nooit aan Schippers. Ruikt naar racisme.
Dan zoek je echt overal racisme achter. Dit is gewoon ingecalculeerd falen van Hassan. Het is alsof je als wielrenner 10 jaar terug ging trainen bij Dr. Ferrari. Iedereen weet dat het een foute trainer is en dat er vroeger of later gezeul van gaat komen. Ik weet niet of Hassan clean is, maar haar trainer maakt haar verdacht.
  maandag 7 oktober 2019 @ 09:23:55 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189310477
Sifan geeft zelf ook toe dat ze op hoogte was van reputatie van Salazar toen ze zich eraan verbond dus ja...
pi_189311889
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:18 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dan zoek je echt overal racisme achter. Dit is gewoon ingecalculeerd falen van Hassan. Het is alsof je als wielrenner 10 jaar terug ging trainen bij Dr. Ferrari. Iedereen weet dat het een foute trainer is en dat er vroeger of later gezeul van gaat komen. Ik weet niet of Hassan clean is, maar haar trainer maakt haar verdacht.
En haar prestaties. Zo dominant winnen. 1500m had wereldrecord kunnen zijn. Moeilijk voor te stellen dat ze niet de beste is op de 5000m. Op de 800m had ze waarschijnlijk ook een medaille kunnen pakken (niet als ze vier afstanden zou rennen natuurlijk).

Het is allemaal a bit much - zeg ik als fan van Sifan.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:53:45 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189312371
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En haar prestaties. Zo dominant winnen. 1500m had wereldrecord kunnen zijn. Moeilijk voor te stellen dat ze niet de beste is op de 5000m. Op de 800m had ze waarschijnlijk ook een medaille kunnen pakken (niet als ze vier afstanden zou rennen natuurlijk).

Het is allemaal a bit much - zeg ik als fan van Sifan.
WR-houder Genzebe Dibaba deed natuurlijk niet mee op de 1500m.
En haar tijd op de 10.000m was niet sneller dan Ayana 2 jaar eerder, en waar die die het hele veld ongeveer dubbelde, was de voorsprong van Hassan op de nrs. 2-6 lang niet zo groot - de nummer 6 van dit jaar was 18s sneller dan de nummer 2 van 2017. Omstandigheden waren misschien ook wel gewoon goed.

Verder had ze natuurlijk nooit naar Salazar moeten gaan, je weet dat je dan met doping geassocieerd wordt.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 12:34:51 #84
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_189312917
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

WR-houder Genzebe Dibaba deed natuurlijk niet mee op de 1500m.
En haar tijd op de 10.000m was niet sneller dan Ayana 2 jaar eerder, en waar die die het hele veld ongeveer dubbelde, was de voorsprong van Hassan op de nrs. 2-6 lang niet zo groot - de nummer 6 van dit jaar was 18s sneller dan de nummer 2 van 2017. Omstandigheden waren misschien ook wel gewoon goed.

Verder had ze natuurlijk nooit naar Salazar moeten gaan, je weet dat je dan met doping geassocieerd wordt.
Er is maar één reden om naar Salazar te gaan, vriendelijke vriend.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:17:33 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189313519
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Er is maar één reden om naar Salazar te gaan, vriendelijke vriend.
Ja, dat is zo, maar de prestaties van dit WK waren nou ook weer niet zó buitenaards als sommige kranten het willen doen geloven.
pi_189313917
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

WR-houder Genzebe Dibaba deed natuurlijk niet mee op de 1500m.
En haar tijd op de 10.000m was niet sneller dan Ayana 2 jaar eerder, en waar die die het hele veld ongeveer dubbelde, was de voorsprong van Hassan op de nrs. 2-6 lang niet zo groot - de nummer 6 van dit jaar was 18s sneller dan de nummer 2 van 2017. Omstandigheden waren misschien ook wel gewoon goed.

Verder had ze natuurlijk nooit naar Salazar moeten gaan, je weet dat je dan met doping geassocieerd wordt.
Omdat Hassan wachtte tot de laatste rondes, Ayana niet vermoed ik. En het was een langzame race, volgens Hassan zelf.

En veel verdachter dan Dibaba ga je ze ook niet krijgen trouwens. Haar flagrante gedrag heeft wel een rol gespeeld in Sifans keuze voor Salazar, denk ik. Dibaba stelt ook een stuk minder voor sinds haar dopingcoach is opgepakt.
pi_189313950
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, maar de prestaties van dit WK waren nou ook weer niet zó buitenaards als sommige kranten het willen doen geloven.
Jouw argumentatie bekijkt de prestaties op zichzelf staand - dan zijn ze inderdaad in lijn met wat hiervoor gebeurd is. Het gaat echter om de combinatie van de prestaties.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 7 oktober 2019 @ 14:19:29 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189314478
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, maar de prestaties van dit WK waren nou ook weer niet zó buitenaards als sommige kranten het willen doen geloven.
Ja, dat waren ze op zich wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189314896
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En haar prestaties. Zo dominant winnen. 1500m had wereldrecord kunnen zijn. Moeilijk voor te stellen dat ze niet de beste is op de 5000m. Op de 800m had ze waarschijnlijk ook een medaille kunnen pakken (niet als ze vier afstanden zou rennen natuurlijk).

Het is allemaal a bit much - zeg ik als fan van Sifan.
Mee eens, die prestaties zijn ook buitengewoon. Als sportjournalist met een controlerende functie doe je gewoon je werk niet als je buitengewone prestaties in combinatie met een geschorste trainer niet kritisch onder de loep neemt. Als je dat nalaat dan kan de krant net zo goed worden volgekalkt met fanmail.
pi_189315429
3 51 is alien, vergeet niet dat een hele epo generatie hier niet aan is gekomen. Alleen wat schilpadsoep Chinezen en iemand met een nog discutabelere coach dan Ma Junren.

Leuk dat juichen bij de Knau maar daarmee geven ze eigenlijk aan dat cleane sport ze geen bal interesseert.
pi_189317733
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:30 schreef Ericr het volgende:
3 51 is alien, vergeet niet dat een hele epo generatie hier niet aan is gekomen. Alleen wat schilpadsoep Chinezen en iemand met een nog discutabelere coach dan Ma Junren.

Leuk dat juichen bij de Knau maar daarmee geven ze eigenlijk aan dat cleane sport ze geen bal interesseert.
We zijn natuurlijk wel 20 jaar voedings en trainingleer verder sinds de schilpaddensoep. Efficiënt trainen, gewichtsbesparing en ketonen waren 20 jaar geleden nog niet echt een issue.
pi_189318227
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:01 schreef Coppi het volgende:

[..]

We zijn natuurlijk wel 20 jaar voedings en trainingleer verder sinds de schilpaddensoep. Efficiënt trainen, gewichtsbesparing en ketonen waren 20 jaar geleden nog niet echt een issue.
Ik weiger te geloven dat ketonen voor duursporters effectiever zijn dan onbeperkt epo zoals een tijd mogelijk was.
pi_189319289
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat ketonen voor duursporters effectiever zijn dan onbeperkt epo zoals een tijd mogelijk was.
Het is de optelsom. Ketonen, voeding, schoeisel, training, rust, snellere banen. Dat compenseert voor EPO. Bovendien zijn op de 1500m steroïden en groeihormonen effectiever dan EPO.
pi_189323949
volgens mij is ze heel vaak getest naar aanloop wk
daarom zei ze dat het winnen van de gouden medaille bewijs was dat ze schoon is
want mocht ze niet goed gepresteerd hebben op wk, dan zouden ze zeggen 'zie je nou wel, je bent getest, hierdoor kon je het niet gebruiken en daardoor heb je niet gepresteerd'
de logica
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 02:18:54 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189325343
EddieHearn twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 01:14:35 We have been contacted by VADA to inform us that there has been an adverse finding in Tyrone Spong’s test. It has been sent to the State of Illinois commission and further information will be released in the morning. We have reserve opponents standing by. reageer retweet
pi_189326699
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 23:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
volgens mij is ze heel vaak getest naar aanloop wk
daarom zei ze dat het winnen van de gouden medaille bewijs was dat ze schoon is
want mocht ze niet goed gepresteerd hebben op wk, dan zouden ze zeggen 'zie je nou wel, je bent getest, hierdoor kon je het niet gebruiken en daardoor heb je niet gepresteerd'
de logica
Mo Farah werd ook nooit gepakt. Dat is juist een specialiteit van Salazar.
pi_189327251
Positief testen...dan ben je echt mokerdom. :') Dan pull je lekker een Colemannetje of een Farah, door te doen alsof je de controleurs niet hoorde...

Sifan is overigens echt ripped momenteel, veel lichter ook dan paar jaar terug. Dat helpt ook wel een hoop natuurlijk, alleen is de vermagering vast ook niet natuurlijk, maar het is een beetje zo'n wielrentransformatie: behoudt van kracht en vermogen, maar met 5-8 kg minder.

Zal ook wel met dezelfde middelen gebeuren, die volop in het grijze gebied zitten. Geloof er best in dat ze niet nonstop EPO injecteert, maar ze zal zeker alle grenzen opzoeken van medische begeleiding en preparatie, Salazar / Nike teams zijn daar ook een pro in. De vermagerzucht zie je overigens bij een hoop atleten, ook Stafford, Klosterhalfen, zelfs Muir en de Amerikaansen...
Jack does it in real time...
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:46:50 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_189327682
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:04 schreef DeeBee het volgende:
Positief testen...dan ben je echt mokerdom. :') Dan pull je lekker een Colemannetje of een Farah, door te doen alsof je de controleurs niet hoorde...

Sifan is overigens echt ripped momenteel, veel lichter ook dan paar jaar terug. Dat helpt ook wel een hoop natuurlijk, alleen is de vermagering vast ook niet natuurlijk, maar het is een beetje zo'n wielrentransformatie: behoudt van kracht en vermogen, maar met 5-8 kg minder.

Zal ook wel met dezelfde middelen gebeuren, die volop in het grijze gebied zitten. Geloof er best in dat ze niet nonstop EPO injecteert, maar ze zal zeker alle grenzen opzoeken van medische begeleiding en preparatie, Salazar / Nike teams zijn daar ook een pro in. De vermagerzucht zie je overigens bij een hoop atleten, ook Stafford, Klosterhalfen, zelfs Muir en de Amerikaansen...
Ze zullen tegenwoordig vast weten welk spul EPO enigszins kan maskeren en dan gaan ze ook nog op een onherbergzame plek trainen/spuiten waar geen enkele controleur zich durft te wagen. Eer ze terug zijn is het al uit hun systeem.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:15:12 #99
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_189328857
Ze zeggen niet voor niets dat een dopingtest eigenlijk een intelligentietest is.
Feyenoord!!! * Barça
pi_189328868
quote:
Schippers: 'Hassan is uitzonderlijk groot talent en ik geloof haar graag'

Dafne Schippers vindt het vervelend voor Sifan Hassan dat ze na haar prestaties op de WK atletiek in Doha met doping in verband wordt gebracht.

De 26-jarige Hassan won in Qatar als eerste atlete ooit zowel de 1.500 meter als 10.000 meter, maar een aantal concurrentes én media vertrouwen haar prestaties niet.

Dat komt vooral door haar samenwerking met de Amerikaanse coach Alberto Salazar, die tijdens het toernooi werd geschorst omdat hij de dopingregels heeft overtreden. Hassan nam tijdens het toernooi geen afstand van de coach.

"Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm veel respect heb voor Sifan", zei Schippers maandag in De Wereld Draait Door. "Het is zo'n ontzettend groot talent. Het winnen van de 1.500 én 10.000 meter is alsof je de 100 en 800 meter wint."

'Heb het zelf ook meegemaakt'
Schippers, die vanwege een liesblessure de finale van de 100 meter en de series van de 200 meter en 4x100 meter liet schieten, liet blijken te geloven in de onschuld van de geboren Ethiopische.

"Ik heb het zelf ook meegemaakt", verwees de sprintster naar de aantijgingen die zij enkele jaren te verwerken kreeg. "Het is heel vervelend als je zo'n wolk van dopingvragen op je afkrijgt. Bedenk vooral: als zij dit clean doet, hoe groot is haar talent dan?"

Schippers kreeg tijdens de WK niet de kans om met Hassan te spreken over de aantijgingen. "In dat opzicht is het moeilijk om er iets over te zeggen, maar ze blijft gewoon een uitzonderlijk talent en ik wil haar heel graag geloven."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')