abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28331672
De beste western moet toch wel Once Upon A Time In The West zijn. Leone is voor mij echt de beste filmmaker ooit...

De sfeer klopt helemaal, de mondharmonica, de prachtige muziek
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:18:40 #152
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33242759
dinsdag 27 december
00:05 - 02:45 Once upon a Time in the West (1969) BBC 2 top 250: #23
pi_33243577
Goeie film, maar The good, the bad & the ugly is echt veeeeeeel beter.

Lee van Cleef is een veel mooiere schurk en Eli Wallach is de ster van die film, echt een van mijn favoriete rollen allertijden, dat kleine gifkikkertje. En Clint een 'good guy' te noemen is gewoon humor.

Vergeleken daarbij is Once upon a time langdradig en humorloos. De muziek is minder en de plaatjes van het landschap zijn ook minder mooi. En in de Good, Bad & Ugly komt tenminste geen vrouw in een hoofdrol voor (Hoe mooi Cardinale ook is).
pi_33265927
The good, the bad & the ugly is zeker een goede film maar valt m.i. meer in 'amusement' dan dat OUATITW dat doet. Dat OUATITW langdradig en humorloos lijkt, komt omdat het een echt verhaal is, een verhaal dat op het eerste gezicht weinig voorstelt. Maar dat door Leone met ongeevenaarde kunst tot een film is gemaakt waar geen saai moment in zit, ondanks de lengte van de film En de muziek saai, nja, dat mag je gerust vinden maar ik denk niet dat velen het daar mee eens zullen zijn.

OUATITW is gewoon de quintessential western
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 21 december 2005 @ 20:33:07 #155
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_33286381
Ik heb hem zelf ook op dvd,blijft goed vooral de muziek.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_33295861
Klopt, Once upon a time is serieuzer, maar ik vind dat het de pretenties niet helemaal kan waarmaken (evenmin als Once upon a time in America dat kan).

G, B & Ugly is in haar opzet beter geslaagd en de scherpe humor daarvan bevalt me meer. Wat de muziek betreft zit dat hoofdthema van Once upon wat teveel tegen de engelachtige kitsch aan.
pi_33296246
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:48 schreef Soul79 het volgende:
Klopt, Once upon a time is serieuzer, maar ik vind dat het de pretenties niet helemaal kan waarmaken (evenmin als Once upon a time in America dat kan).

G, B & Ugly is in haar opzet beter geslaagd en de scherpe humor daarvan bevalt me meer. Wat de muziek betreft zit dat hoofdthema van Once upon wat teveel tegen de engelachtige kitsch aan.
Ik ben het met je eens, the G,B and U is gewoon de betere film, zoals ik al eerder zei, die film snijdt meer thema's aan dan alleen maar de oprukking van de moderne tijd en de strijd tussen "goed" en "kwaad".
Bovendien zijn de helden en schurken veel ambivalenter en cynischer in die film, OUATITW is wat dat betreft iets te eenlijnig en zoetsappig. En Cardinale is nu niet echt de actrice van de eeuw, dus veel toevoegen doet ze wat mij betreft niet.
En de humor en oneliners is idd geen competitie tussen die twee, dat wint G,B and the U op zijn sloffen..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33296731
'There's two kinds of people my friend, those with loaded guns and those who dig'

Het samenspel tussen Eastwood en Wallach is echt ongeëvenaard, een vergelijkbare chemie vind je niet terug in Once upon a time en in bijna geen enkele andere film.

StefanP ziet de humor in G, B & U als amusement, maar omdat het zulke giftige humor is, is het eerder een middel van Leone om de verdorvenheid en het egoïsme van de personages aan te tonen. Goed, slecht of lelijk, ze zijn allemaal alleen maar in geld geïnteresseerd. Dat met name Eastwood en Wallach ondanks dat toch personages met veel meer diepgang zijn dan die van Bronson, Cardinale en Robard, is een van de aspecten die deze film zo meesterlijk maken.

Naast de plaatjes (dat kerkhof op het einde!), de muziek (einde film als Eastwood uit beeld rijdt) en de ontroerende-maar-niet-sentimentele scenes (zoals in dat hospitaal van de broer van Wallach). Daar kan Once upon a time gewoon niet tegen op, maar sowieso heel weinig andere films en iig geen andere western.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soul79 op 22-12-2005 16:14:24 ]
pi_33302450
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:33 schreef edje34 het volgende:
Ik heb hem zelf ook op dvd,blijft goed vooral de muziek.
Inderdaad
pi_33421280
Ouatitw is en blijft in mijn ogen gewoon de beste western.
En wel hierom:

1. Goed verhaal (zou het zelfs in een "moderne" film goed doen).
2. Laat zien hoe het in die tijd eraan toeging (meer dan in de meeste andere westerns).
3. De muziek is geweldig.
4. De benaming van sommige personen in die film (mister tjoe tjoe).
5. Het einde van die film (de ontknoping).
6. Die mondharmonica

Het is gewoon een echte klassieker
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_33423917
quote:
Op donderdag 22 december 2005 01:31 schreef Soul79 het volgende:
'There's two kinds of people my friend, those with loaded guns and those who dig'
..........you dig.

Ten overvloede; hij is morgenavond op tv.
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:30:24 #162
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33454908
Reminder kick
Vanavond
00:05 - 02:45 Once upon a Time in the West (1969)
pi_33455084
quote:
Op maandag 26 december 2005 20:32 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Ouatitw is en blijft in mijn ogen gewoon de beste western.
En wel hierom:

1. Goed verhaal (zou het zelfs in een "moderne" film goed doen).
2. Laat zien hoe het in die tijd eraan toeging (meer dan in de meeste andere westerns).
3. De muziek is geweldig.
4. De benaming van sommige personen in die film (mister tjoe tjoe).
5. Het einde van die film (de ontknoping).
6. Die mondharmonica

Het is gewoon een echte klassieker
Niets aan toe te voegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')