abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 19:07:50 #76
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_16605012
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:54 schreef milagro het volgende:

[..]

zoals ik al zei mijn zoon van 14 vond hem prachtig, maar je hoort toch helaas vaak van jongeren dat ze films van vroegah "saai" vinden en/of "te traag", ws omdat ze gewend zijn aan special effects en vooral veel actie, waarbij het verhaal eigenlijk ondergeschikt is daaraan..en dat wijt ik toch aan.... de opvoeding

Da's dan toch ontzettend hun probleem? Ik snap het ook soms niet als je iemand hoort zeggen dat ze een film niet willen zien omdat 'ie zwart-wit is
quote:
Zo kan ik ook de films van 20 jr voor mijn tijd waarderen, doordat mijn ouders mij dwongen ze te kijken
Dan had jij IIG hele cultureel verantwoorde ouders! Die van mij dachten bij cultuur aan de "André van Duin show".
quote:
Heb pas de dvd van "12 angry men" gekeken..fantastisch
Mooi hè!
quote:
Juist dat trage en "stille" brengt de spanning, vind ik
Onder andere, ja.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_16606987
Dat mensen dit een trage film vinden, terwijl ze bijvoorbeeld een simpel kinderverhaaltje dat op de achterkant van een bierviltje kan maar inmiddels 5 films nodig heeft dat te vertellen, zoals de starwars-sages, dan een meesterwerk vinden just goes to show youth ain't getting smarter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 26 januari 2004 @ 23:15:31 #78
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_16612978
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:19 schreef kamagurka het volgende:
Dat mensen dit een trage film vinden, terwijl ze bijvoorbeeld een simpel kinderverhaaltje dat op de achterkant van een bierviltje kan maar inmiddels 5 films nodig heeft dat te vertellen, zoals de starwars-sages, dan een meesterwerk vinden just goes to show youth ain't getting smarter
Ironisch dat jij degene was die Lawrence of Arabia zo slaapverwekkend vond
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
pi_16613207
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:15 schreef SilverGun het volgende:

[..]

Ironisch dat jij degene was die Lawrence of Arabia zo slaapverwekkend vond

Alsof dat niet zo is?
Vind lawrence tesamen met dr. zhivago nog steeds 2 van de meest trage en overschatte films ooit. Bewijs dat er vroeger ook crap werd gemaakt die veels te hoog werd ingeschat

De sfeer van once upon a time is echter ongenaakbaar en grijpt je meteen aan, de spanning en de prachtige beelden is waarnaar je als filmliefhebber MOET kijken bij deze film. Daarnaast heb ik meneer Morricone nog niet eens genoemd

pi_16613249
Vanmiddag nog naar Dr. Zhivago gekeken...prachtig

Maar ja kwaliteit is enkel dat wat Kamagurka's kwaliteitsstempel heeft, de rest van ons plebs heeft geen kennis van zake, smaak of inzicht.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 26 januari 2004 @ 23:39:18 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16613607
1) Deze film heet C'era una volta il West
2) Het is een klassieke Spaghetti western, wel een latere, maar nietemin een klassieker
3) Sergio Leone was niet de enige Italiaanse western regiseur, je had de 3 Sergios in die tijd, Sergio Corbucci (Django) maakte ook geweldige westerns, net als Sergio Sollima; Corri, uomo, corri (Run, Man, Run) De laatste waren meer politieke westerns
4) Sergio Leone is de vader van het genre, de spaghetti western

[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 26-01-2004 23:49]

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 januari 2004 @ 23:39:53 #82
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_16613629
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Alsof dat niet zo is?
Vind lawrence tesamen met dr. zhivago nog steeds 2 van de meest trage en overschatte films ooit. Bewijs dat er vroeger ook crap werd gemaakt die veels te hoog werd ingeschat

De sfeer van once upon a time is echter ongenaakbaar en grijpt je meteen aan, de spanning en de prachtige beelden is waarnaar je als filmliefhebber MOET kijken bij deze film. Daarnaast heb ik meneer Morricone nog niet eens genoemd

Te slap onderbouwd en subjectief om er op in te gaan, maar ik respecteer je mening. En Once Upon A Time... is inderdaad één van de grootste cinematografische prestaties ooit.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
  maandag 26 januari 2004 @ 23:43:04 #83
45206 Pietverdriet
pi_16613734
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Alsof dat niet zo is?

Dan wil ik geeneens weten wat je van Barry Lyndon vindt
pi_16613778
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Deze film heet C'era una volta il West
2) Het is een klassieke Spagetti western, wel een latere, maar nietemin een klassieker
3) Sergio Leone was niet de enige Italiaanse western regiseur, je had de 3 Sergios in die tijd, Sergio Corbucci (Django) maakte ook geweldige westerns, net als Sergio Sollima; Corri, uomo, corri (Run, Man, Run) De laatste waren meer politieke westerns
4) Sergio Leone is de vader van het genre, de spagetti western
spaghetti ... per piacere
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16613871
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan wil ik geeneens weten wat je van Barry Lyndon vindt

OK, dan niet.

vond hem prachtig!!

maandag 26 januari 2004 @ 23:51:50 #86
45206 Pietverdriet
pi_16613999
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:44 schreef milagro het volgende:

[..]

spaghetti ... per piacere

Darn
slordig slordig
* Pietverdriet is een beetje woord blind
pi_16614228
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef SilverGun het volgende:

[..]

Te slap onderbouwd en subjectief om er op in te gaan, maar ik respecteer je mening.

Ik kan het wel weer gaan onderbouwen, maar dan nog steeds zul je mijn mening niet delen en misschien belachelijk vinden, dus wat schieten we ermee op?
Lawrence vind ik gewoon een ontzettend oninteressant epos met oninteressante acteerprestaties en veel te veel zand, wat me uiteindelijk verschrikkelijk gaat irriteren. zoiets. Jij houdt van tomaten
  dinsdag 27 januari 2004 @ 00:06:19 #88
45206 Pietverdriet
pi_16614395
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik kan het wel weer gaan onderbouwen, maar dan nog steeds zul je mijn mening niet delen en misschien belachelijk vinden, dus wat schieten we ermee op?
Lawrence vind ik gewoon een ontzettend oninteressant epos met oninteressante acteerprestaties en veel te veel zand, wat me uiteindelijk verschrikkelijk gaat irriteren. zoiets. Jij houdt van tomaten

een onintressant epos....
een waargebeurt verhaal van een engelsman die in zijn eentje de woestijn in gaat en daar de arabische opstand organiseert en leid, die het ottomaanse rijk in de knien dwingt, en de basis is geweest van hoe de grenzen nu in het midden oosten lopen.
Sukkel
Deze man is ongelofelijk belangrijk geweest in de eerste wereldoorlog, en een belangrijke oorzaak van hoe het middenoosten is, zoals het is..
pi_16614512
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een onintressant epos....
een waargebeurt verhaal van een engelsman die in zijn eentje de woestijn in gaat en daar de arabische opstand organiseert en leid, die het ottomaanse rijk in de knien dwingt, en de basis is geweest van hoe de grenzen nu in het midden oosten lopen.
Sukkel
Deze man is ongelofelijk belangrijk geweest in de eerste wereldoorlog, en een belangrijke oorzaak van hoe het middenoosten is, zoals het is..

Domme eikel
Misschien houdt niet iedereen van historisch correcte maar o zo slaapverwekkende films.
Tis mijn kop thee niet okee, probeer mensen daar niet op te beoordelen...
pi_23577835
Vandaag kreeg ik deze limited edition in de bus

Waarschijnljik laat ik hem ongeopend in het plastic, de collector's DVD heb ik toch al. Echt een meesterwerk. Zo grandioos, het is gewoon de perfecte film.

Mijn held
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23578427
het verhaal is fantastisch
goed geacteerd
goede casting en cast
muziek is gewoon perfect
maw, een film die (naar mijn mening) hoort bij de beste ooit gemaakt, dus terecht klassieker
  donderdag 25 november 2004 @ 23:36:56 #92
106856 MociN
Live your own legend
pi_23579242
Absoluut een goede film, is wat mij betreft terecht een klassieker die je gezien moet hebben.
  donderdag 25 november 2004 @ 23:43:30 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23579405
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:40 schreef StefanP het volgende:
Vandaag kreeg ik deze limited edition in de bus

[afbeelding]

Waarschijnljik laat ik hem ongeopend in het plastic, de collector's DVD heb ik toch al. Echt een meesterwerk. Zo grandioos, het is gewoon de perfecte film.

[afbeelding]

Mijn held
Met de Duitse titel
Die zou ik dus echt niet willen hebben, maar dat zal dan wel weer mijn probleem zijn met vertaalde titels
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 25 november 2004 @ 23:55:01 #94
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23579638
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Met de Duitse titel
Die zou ik dus echt niet willen hebben, maar dat zal dan wel weer mijn probleem zijn met vertaalde titels
Hier precies hetzelfde. Deze komt er bij mij ammenooitniet in. Een hardstikke mooie set, maar die titel

Ik hoop nog altijd dat de koreanen er eens mee aan de haal gaan
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_23579660
Echt een ongelooflijk goeie film. Je moet er alleen wel even de tijd voor nemen.
pi_23605395
Als dit geen klassieker meer is, dan weet ik het ook niet meer.
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:40:00 #97
45206 Pietverdriet
pi_23605923
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Met de Duitse titel
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:55 schreef Hare het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Deze komt er bij mij ammenooitniet in. Een hardstikke mooie set, maar die titel

Ik hoop nog altijd dat de koreanen er eens mee aan de haal gaan
Over de titel in de topicnaam doen jullie niet moeilijk?
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:41:42 #98
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23605947
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Die hoef je niet in je collectie te zetten he
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:47:45 #99
45206 Pietverdriet
pi_23606020
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:41 schreef Hare het volgende:

[..]

Die hoef je niet in je collectie te zetten he
Jaja
Maar jij hebt hem wel als once upon a time in the west collectors edition in http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/hare_ staan (Nummer 36).
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:48:10 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23606026
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je in principe gelijk aan.
Maar de film is volgens mij het meest bekend geworden onder de Engelse titel, vandaar dus denk ik.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')