quote:Da's dan toch ontzettend hun probleem? Ik snap het ook soms niet als je iemand hoort zeggen dat ze een film niet willen zien omdat 'ie zwart-wit is
Op maandag 26 januari 2004 18:54 schreef milagro het volgende:[..]
![]()
zoals ik al zei mijn zoon van 14 vond hem prachtig, maar je hoort toch helaas vaak van jongeren dat ze films van vroegah "saai" vinden en/of "te traag", ws omdat ze gewend zijn aan special effects en vooral veel actie, waarbij het verhaal eigenlijk ondergeschikt is daaraan..en dat wijt ik toch aan.... de opvoeding
quote:Dan had jij IIG hele cultureel verantwoorde ouders! Die van mij dachten bij cultuur aan de "André van Duin show".
Zo kan ik ook de films van 20 jr voor mijn tijd waarderen, doordat mijn ouders mij dwongen ze te kijken![]()
quote:Mooi hè!
Heb pas de dvd van "12 angry men" gekeken..fantastisch
quote:Onder andere, ja.
Juist dat trage en "stille" brengt de spanning, vind ik
quote:Ironisch dat jij degene was die Lawrence of Arabia zo slaapverwekkend vond
Op maandag 26 januari 2004 20:19 schreef kamagurka het volgende:
Dat mensen dit een trage film vinden, terwijl ze bijvoorbeeld een simpel kinderverhaaltje dat op de achterkant van een bierviltje kan maar inmiddels 5 films nodig heeft dat te vertellen, zoals de starwars-sages, dan een meesterwerk vindenjust goes to show youth ain't getting smarter
quote:Alsof dat niet zo is?
Op maandag 26 januari 2004 23:15 schreef SilverGun het volgende:[..]
Ironisch dat jij degene was die Lawrence of Arabia zo slaapverwekkend vond
De sfeer van once upon a time is echter ongenaakbaar en grijpt je meteen aan, de spanning en de prachtige beelden is waarnaar je als filmliefhebber MOET kijken bij deze film. Daarnaast heb ik meneer Morricone nog niet eens genoemd
Maar ja kwaliteit is enkel dat wat Kamagurka's kwaliteitsstempel heeft, de rest van ons plebs heeft geen kennis van zake, smaak of inzicht.
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 26-01-2004 23:49]
quote:Te slap onderbouwd en subjectief om er op in te gaan, maar ik respecteer je mening. En Once Upon A Time... is inderdaad één van de grootste cinematografische prestaties ooit.
Op maandag 26 januari 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:[..]
Alsof dat niet zo is?
Vind lawrence tesamen met dr. zhivago nog steeds 2 van de meest trage en overschatte films ooit. Bewijs dat er vroeger ook crap werd gemaakt die veels te hoog werd ingeschatDe sfeer van once upon a time is echter ongenaakbaar en grijpt je meteen aan, de spanning en de prachtige beelden is waarnaar je als filmliefhebber MOET kijken bij deze film. Daarnaast heb ik meneer Morricone nog niet eens genoemd
quote:Dan wil ik geeneens weten wat je van Barry Lyndon vindt
Op maandag 26 januari 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:[..]
Alsof dat niet zo is?
Vind lawrence tesamen met dr. zhivago nog steeds 2 van de meest trage en overschatte films ooit. Bewijs dat er vroeger ook crap werd gemaakt die veels te hoog werd ingeschat
quote:spaghetti ... per piacere
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Deze film heet C'era una volta il West
2) Het is een klassieke Spagetti western, wel een latere, maar nietemin een klassieker
3) Sergio Leone was niet de enige Italiaanse western regiseur, je had de 3 Sergios in die tijd, Sergio Corbucci (Django) maakte ook geweldige westerns, net als Sergio Sollima; Corri, uomo, corri (Run, Man, Run) De laatste waren meer politieke westerns
4) Sergio Leone is de vader van het genre, de spagetti western
quote:OK, dan niet.
Op maandag 26 januari 2004 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dan wil ik geeneens weten wat je van Barry Lyndon vindt
vond hem prachtig!!
quote:Darn
Op maandag 26 januari 2004 23:44 schreef milagro het volgende:[..]
spaghetti ... per piacere
quote:Ik kan het wel weer gaan onderbouwen, maar dan nog steeds zul je mijn mening niet delen en misschien belachelijk vinden, dus wat schieten we ermee op?
Op maandag 26 januari 2004 23:39 schreef SilverGun het volgende:[..]
Te slap onderbouwd en subjectief om er op in te gaan, maar ik respecteer je mening.
quote:een onintressant epos....
Op maandag 26 januari 2004 23:59 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik kan het wel weer gaan onderbouwen, maar dan nog steeds zul je mijn mening niet delen en misschien belachelijk vinden, dus wat schieten we ermee op?
Lawrence vind ik gewoon een ontzettend oninteressant epos met oninteressante acteerprestaties en veel te veel zand, wat me uiteindelijk verschrikkelijk gaat irriteren. zoiets. Jij houdt van tomaten
quote:Domme eikel
Op dinsdag 27 januari 2004 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
een onintressant epos....
een waargebeurt verhaal van een engelsman die in zijn eentje de woestijn in gaat en daar de arabische opstand organiseert en leid, die het ottomaanse rijk in de knien dwingt, en de basis is geweest van hoe de grenzen nu in het midden oosten lopen.
Sukkel
Deze man is ongelofelijk belangrijk geweest in de eerste wereldoorlog, en een belangrijke oorzaak van hoe het middenoosten is, zoals het is..
Met de Duitse titelquote:Op donderdag 25 november 2004 22:40 schreef StefanP het volgende:
Vandaag kreeg ik deze limited edition in de bus
[afbeelding]
Waarschijnljik laat ik hem ongeopend in het plastic, de collector's DVD heb ik toch al. Echt een meesterwerk. Zo grandioos, het is gewoon de perfecte film.
[afbeelding]
Mijn held![]()
Hier precies hetzelfde. Deze komt er bij mij ammenooitniet in. Een hardstikke mooie set, maar die titelquote:Op donderdag 25 november 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Met de Duitse titel
Die zou ik dus echt niet willen hebben, maar dat zal dan wel weer mijn probleem zijn met vertaalde titels
quote:Op donderdag 25 november 2004 23:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Met de Duitse titel
Die zou ik dus echt niet willen hebben, maar dat zal dan wel weer mijn probleem zijn met vertaalde titels
Over de titel in de topicnaam doen jullie niet moeilijk?quote:Op donderdag 25 november 2004 23:55 schreef Hare het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde. Deze komt er bij mij ammenooitniet in. Een hardstikke mooie set, maar die titel![]()
![]()
![]()
Ik hoop nog altijd dat de koreanen er eens mee aan de haal gaan
Die hoef je niet in je collectie te zetten hequote:Op zaterdag 27 november 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Over de titel in de topicnaam doen jullie niet moeilijk?
Jajaquote:Op zaterdag 27 november 2004 13:41 schreef Hare het volgende:
[..]
Die hoef je niet in je collectie te zetten he
Heb je in principe gelijk aan.quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Over de titel in de topicnaam doen jullie niet moeilijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |