abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:03:35 #51
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14131204
Vandaag voor het eerst gezien, erg vet. Idd ene klassieker, je weet gewoon dat je deze film heeeel vaak kan herbekijken. Muziek, die close-close-ups...alles is al wel gezegt eigenlijk. DVD was idd gruwelijke kwaliteit, morgen maar ff de audiocommentaar en de docs uitchecken.
Vond deze film ook veel serieuzer dan bijv. The Good, The Bad & The Ugly, veel demoediger sfeer enzo. Mooooi.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
Hmm dat heb ik er nou niet helemaal uit kunnen halen eigenlijk...
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:14:09 #52
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_14131447
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 22:44 schreef Bulls-Ass het volgende:
zonder twijfel een waardevolle klassieker en helemaal niet saai

agree
time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:14:59 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14131466
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:03 schreef MightyV het volgende:

Hmm dat heb ik er nou niet helemaal uit kunnen halen eigenlijk...

spoiler:

Ik bedoel dus de dramatische ontknoping. Je ziet de hele film de Harmonica-man als jongetje en de badguy vraagt zich af waar hij hem van kent. Dan zie je in een dramatische flashback wat er is gebeurt vroeger. Op dat moment heeft de badguy ineens door wie de Harmonica-man is en wat hij wil.

Dit was het jongetje die hij een harmonica in zijn mond duwde terwijl zijn broer op zijn schouders stond.

Prachtig!

zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:34:26 #54
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14131897
Ow ok, op die manier. Dan ben ik met je eens ja. Dat vond ik eigenlijk wel de vetste scene in die film eigenlijk, die korte flashback. Daar komt echt alles bij elkaar.
pi_14131956
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
Beetje rare omschrijving.
Een echte twist vind ik het niet.
Wel een sterk einde.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:37:47 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14131971
Oke, tis niet echt een twist. Wel een sterke dramatische ontknoping.
  dinsdag 18 november 2003 @ 15:48:58 #57
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14731879
Ik zet deze film denk ik op mijn verlanglijstje voor de feestdagen.
Free Your Mind
pi_14925644
Mooie film, vooral de muziek er in spreekt me aan.

Ik heb er spijt van dat ik de film in 5 keer of iets dergelijks heb gezien, maar ik wilde iedere keer verder gaan, wilde niet wachten totdat ik echt een hele avond er voor had. Daardoor was ik een beetje uit de sfeer geraakt na een tijdje... maar het bleef een mooie film. Moet hem alleen nog wel eens zien.

Dit is pas m'n 2de Western, maar ik denk dat ik The Good, The Bad & The Ugly toch beter vind.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16550932
Net gekeken

Wat is het toch een prachtige film..zucht..

En zo mooi als Claudia zie je ze niet meer

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16550996
prachtige film Staat hier dan ook mooi in mijn verzameling. Claudia Cardinale Prachtige vrouw, mooi geacteerd. Boterzacht en die harde kerels.

Prachtig uitgewerkte rollen, rustig tempo. Zoals op de cover staat: a dance of death (ofzoiets)

pi_16551084
Al zo vaak gezien en hij blijft mooi ! Ik heb hem onlangs ook maar even op dvd aangeschaft.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_16551149
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Al zo vaak gezien en hij blijft mooi ! Ik heb hem onlangs ook maar even op dvd aangeschaft.
Hij hoort in ieders DVD verzameling, hoort gewoon bij de opvoeding

zucht..mooi..

pi_16551320
Binnenkort maar eens aanschaffen. Waarschijnlijk plus Once...America, omdat je natuurlijk deze twee onwaarschijnlijke meesterwerken van Leone gewoon thuis moet hebben staan. Naast de The Godfather trilogie.
pi_16551439
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Hij hoort in ieders DVD verzameling, hoort gewoon bij de opvoeding

zucht..mooi..

*aansluit
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 19:55:22 #65
5360 Buijssen
Roed Roed Roed!
pi_16551803
vanavond is ONCE UPON A TIME IN AMERICA!!!

ook een topfilm van 4 uur ongeveer

pi_16574200
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 19:55 schreef Buijssen het volgende:
vanavond is ONCE UPON A TIME IN AMERICA!!!

ook een topfilm van 4 uur ongeveer

Die je zeker niet fullscreen en onderbroken door (seks?) reclames moet bekijken...
pi_16574232
Het is mij een te oude film. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de filmmuziek hier er goed in vind.
Imagination fills the void of my existence
pi_16578149
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:07 schreef girl1986 het volgende:
Het is mij een te oude film. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de filmmuziek hier er goed in vind.
Wat bedoel je precies met een te oude film? Ik snap het niet helemaal.

De dvd die ik heb is in perfecte kwaliteit, het beeld is glashelder en zonder ruis/krassen... het geluid ook. Omdat het een Western is, maakt het niet uit dat er geen 'moderne' middelen als CGI beschikbaar waren. Het enige waar de leeftijd nog invloed op kan hebben, is de kleur. Maar gelukkig is het een van de latere Westerns waardoor goede kleurenfilms toen al beschibaar waren.

Dus wat bedoel je precies?

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_16579449
Ze zal wel te traag en te weinig actie bedoelen...

Ik heb er van de week met mijn zoon van 14 naar gekeken, die vond hem prachtig ook..dus er zijn ook kinders die hem wel kunnen waarderen ook al is het een oude film

maandag 26 januari 2004 @ 16:41:25 #70
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16600332
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:28 schreef Wolfwood het volgende:
super film

persoonlijk vind ik The Good, The Bad and The Ugly net wat een iets betere/leukere western

daarna komen imho (wilkeurige volgorde):
Unforgiven
Fist Full of Dollars
A Few Dollars More
The Quick and The Dead
High Plains Drifter
The Outlaw Josey Wales

Die was net iets te melig en daarom niet zo goed. Nee Once ipon a time is een van de weinige goede westerns. Geniaal.
Jammer dat weinig van mijn leeftijdgenoten dat ook vinden.
pi_16603094
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:25 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met een te oude film? Ik snap het niet helemaal.

De dvd die ik heb is in perfecte kwaliteit, het beeld is glashelder en zonder ruis/krassen... het geluid ook. Omdat het een Western is, maakt het niet uit dat er geen 'moderne' middelen als CGI beschikbaar waren. Het enige waar de leeftijd nog invloed op kan hebben, is de kleur. Maar gelukkig is het een van de latere Westerns waardoor goede kleurenfilms toen al beschibaar waren.

Dus wat bedoel je precies?

Ik had een video gehuurd van de videotheek, en de kwaliteit van het beeld was zeker niet denderend.
Het is mij een te ouderwetse film, maar dat komt dus dat er geen middelen van deze tijd worden gebruikt. We worden maar moderner en moderner.
Wel mooi dat je op het eind nog alles te weten krijgt.
Imagination fills the void of my existence
pi_16603563
Als je hem op DVD kijkt, merk je nauwelijks dat hij gedateerd is, perfecte kwaliteit.

Ik vind dat zelfs totaal niet, deze film behoeft geen special effects of wat dan ook, juist bijzonder sfeervol en ontroerend.

Maar ja ik ben dan ook van '62 en niet van '86

maandag 26 januari 2004 @ 18:20:12 #73
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_16603617

Hij's GEYL

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 26 januari 2004 @ 18:47:04 #74
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16604415
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:18 schreef milagro het volgende:
Als je hem op DVD kijkt, merk je nauwelijks dat hij gedateerd is, perfecte kwaliteit.

Ik vind dat zelfs totaal niet, deze film behoeft geen special effects of wat dan ook, juist bijzonder sfeervol en ontroerend.

Maar ja ik ben dan ook van '62 en niet van '86

Laat je leeftijd maar achterwege milagro. 'k vind dat nét zo goed het karakter van de film. Sjit van tegenwoordig is doorspekt van decadentie, zodat men kwaliteit uit het oog verliest, laat staan dat men daar het geduld voor kan opbrengen.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16604605
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:47 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Laat je leeftijd maar achterwege milagro. 'k vind dat nét zo goed het karakter van de film. Sjit van tegenwoordig is doorspekt van decadentie, zodat men kwaliteit uit het oog verliest, laat staan dat men daar het geduld voor kan opbrengen.

zoals ik al zei mijn zoon van 14 vond hem prachtig, maar je hoort toch helaas vaak van jongeren dat ze films van vroegah "saai" vinden en/of "te traag", ws omdat ze gewend zijn aan special effects en vooral veel actie, waarbij het verhaal eigenlijk ondergeschikt is daaraan..en dat wijt ik toch aan.... de opvoeding

Zo kan ik ook de films van 20 jr voor mijn tijd waarderen, doordat mijn ouders mij dwongen ze te kijken
Heb pas de dvd van "12 angry men" gekeken..fantastisch

Juist dat trage en "stille" brengt de spanning, vind ik

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')