quote:Hmm dat heb ik er nou niet helemaal uit kunnen halen eigenlijk...
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
quote:agree
Op donderdag 9 januari 2003 22:44 schreef Bulls-Ass het volgende:
zonder twijfel een waardevolle klassieker en helemaal niet saai
quote:spoiler:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:03 schreef MightyV het volgende:Hmm dat heb ik er nou niet helemaal uit kunnen halen eigenlijk...
Ik bedoel dus de dramatische ontknoping. Je ziet de hele film de Harmonica-man als jongetje en de badguy vraagt zich af waar hij hem van kent. Dan zie je in een dramatische flashback wat er is gebeurt vroeger. Op dat moment heeft de badguy ineens door wie de Harmonica-man is en wat hij wil.
Dit was het jongetje die hij een harmonica in zijn mond duwde terwijl zijn broer op zijn schouders stond.
Prachtig!
quote:Beetje rare omschrijving.
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
Ik heb er spijt van dat ik de film in 5 keer of iets dergelijks heb gezien, maar ik wilde iedere keer verder gaan, wilde niet wachten totdat ik echt een hele avond er voor had. Daardoor was ik een beetje uit de sfeer geraakt na een tijdje... maar het bleef een mooie film. Moet hem alleen nog wel eens zien.
Dit is pas m'n 2de Western, maar ik denk dat ik The Good, The Bad & The Ugly toch beter vind.
Wat is het toch een prachtige film..zucht..
En zo mooi als Claudia zie je ze niet meer
Prachtig uitgewerkte rollen, rustig tempo. Zoals op de cover staat: a dance of death (ofzoiets)
quote:Hij hoort in ieders DVD verzameling, hoort gewoon bij de opvoeding
Op zaterdag 24 januari 2004 19:30 schreef ondeugend het volgende:
Al zo vaak gezien en hij blijft mooi ! Ik heb hem onlangs ook maar even op dvd aangeschaft.
zucht..mooi..
quote:*aansluit
Op zaterdag 24 januari 2004 19:32 schreef milagro het volgende:[..]
Hij hoort in ieders DVD verzameling, hoort gewoon bij de opvoeding
zucht..mooi..
quote:Die je zeker niet fullscreen en onderbroken door (seks?) reclames moet bekijken...
Op zaterdag 24 januari 2004 19:55 schreef Buijssen het volgende:
vanavond is ONCE UPON A TIME IN AMERICA!!!ook een topfilm van 4 uur ongeveer
quote:Wat bedoel je precies met een te oude film? Ik snap het niet helemaal.
Op zondag 25 januari 2004 19:07 schreef girl1986 het volgende:
Het is mij een te oude film. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de filmmuziek hier er goed in vind.
De dvd die ik heb is in perfecte kwaliteit, het beeld is glashelder en zonder ruis/krassen... het geluid ook. Omdat het een Western is, maakt het niet uit dat er geen 'moderne' middelen als CGI beschikbaar waren. Het enige waar de leeftijd nog invloed op kan hebben, is de kleur. Maar gelukkig is het een van de latere Westerns waardoor goede kleurenfilms toen al beschibaar waren.
Dus wat bedoel je precies?
Ik heb er van de week met mijn zoon van 14 naar gekeken, die vond hem prachtig ook..dus er zijn ook kinders die hem wel kunnen waarderen ook al is het een oude film
quote:Die was net iets te melig en daarom niet zo goed. Nee Once ipon a time is een van de weinige goede westerns. Geniaal.
Op maandag 20 oktober 2003 21:28 schreef Wolfwood het volgende:
super filmpersoonlijk vind ik The Good, The Bad and The Ugly net wat een iets betere/leukere western
daarna komen imho (wilkeurige volgorde):
Unforgiven
Fist Full of Dollars
A Few Dollars More
The Quick and The Dead
High Plains Drifter
The Outlaw Josey Wales
quote:Ik had een video gehuurd van de videotheek, en de kwaliteit van het beeld was zeker niet denderend.
Op zondag 25 januari 2004 21:25 schreef StefanP het volgende:[..]
Wat bedoel je precies met een te oude film? Ik snap het niet helemaal.
De dvd die ik heb is in perfecte kwaliteit, het beeld is glashelder en zonder ruis/krassen... het geluid ook. Omdat het een Western is, maakt het niet uit dat er geen 'moderne' middelen als CGI beschikbaar waren. Het enige waar de leeftijd nog invloed op kan hebben, is de kleur. Maar gelukkig is het een van de latere Westerns waardoor goede kleurenfilms toen al beschibaar waren.
Dus wat bedoel je precies?
Ik vind dat zelfs totaal niet, deze film behoeft geen special effects of wat dan ook, juist bijzonder sfeervol en ontroerend.
Maar ja ik ben dan ook van '62 en niet van '86
quote:Laat je leeftijd maar achterwege milagro. 'k vind dat nét zo goed het karakter van de film. Sjit van tegenwoordig is doorspekt van decadentie, zodat men kwaliteit uit het oog verliest, laat staan dat men daar het geduld voor kan opbrengen.
Op maandag 26 januari 2004 18:18 schreef milagro het volgende:
Als je hem op DVD kijkt, merk je nauwelijks dat hij gedateerd is, perfecte kwaliteit.Ik vind dat zelfs totaal niet, deze film behoeft geen special effects of wat dan ook, juist bijzonder sfeervol en ontroerend.
Maar ja ik ben dan ook van '62 en niet van '86
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:47 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Laat je leeftijd maar achterwege milagro. 'k vind dat nét zo goed het karakter van de film. Sjit van tegenwoordig is doorspekt van decadentie, zodat men kwaliteit uit het oog verliest, laat staan dat men daar het geduld voor kan opbrengen.
Zo kan ik ook de films van 20 jr voor mijn tijd waarderen, doordat mijn ouders mij dwongen ze te kijken
Heb pas de dvd van "12 angry men" gekeken..fantastisch
Juist dat trage en "stille" brengt de spanning, vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |