abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:12:46 #26
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_188637989
Is het ding via een pakketdienst bezorgd? Dikke kans dan dat er dingen los gegaan zijn toen de bezorger het pakket vanaf een afstandje de bus in flikkerde. Even checken hoe het met de garantie zit, zoals spijkerbroek zegt, maar als het kan ff open maken en ram en videokaart aandrukken en alle stekkers nalopen.

Ik zou een pc nooit laten bezorgen. Als je ziet hoe er met pakketten omgegaan wordt door dat klootjesvolk mag je blij zijn als de videokaart niet gewoon afgebroken is :')
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:44:59 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188638640
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is fijn dat jij dat overdreven vindt, maar welke winkel wil een klant kostenloos helpen die zelf binnen in de computer heeft lopen knoeien?
Ik zei 'lijkt'.

En de meeste fatsoenlijke winkels zullen hem adviseren hetzelfde te doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188638792
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zei 'lijkt'.

En de meeste fatsoenlijke winkels zullen hem adviseren hetzelfde te doen.
De meeste winkels zullen zeggen dat dat mag maar dan is de garantie weg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188639829
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
Achter de kast ligt vakje voeding. Vaak zit er een `aan` `uit` knop aan. Even kijken of op aan staat!
Alles gaat gewoon aan...
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:12 schreef Mano_ het volgende:
Is het ding via een pakketdienst bezorgd? Dikke kans dan dat er dingen los gegaan zijn toen de bezorger het pakket vanaf een afstandje de bus in flikkerde. Even checken hoe het met de garantie zit, zoals spijkerbroek zegt, maar als het kan ff open maken en ram en videokaart aandrukken en alle stekkers nalopen.

Ik zou een pc nooit laten bezorgen. Als je ziet hoe er met pakketten omgegaan wordt door dat klootjesvolk mag je blij zijn als de videokaart niet gewoon afgebroken is :')
Is bezorgd ja maar zat piepschuim omheen...
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:47 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wss is er iets op het moederbord verkeerd aangesloten. Die zorgt er dan voor dat ie niet alles meteen kortsluit als je de boel aanzet.
Ze testen toch de hele PC??? Wat een balharen! :r
pi_188640460
Effe voor de duidelijkheid, je hebt niet per ongeluk de monitor op de onboard videokaart aangesloten?
pi_188640475
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:26 schreef Beursaap het volgende:
Ze testen toch de hele PC??? Wat een balharen! :r
Geen idee, zijn het losse onderdelen of was het al een compleet systeem?
Maar morgen dus even bellen, mocht je zelf niet willen stoeien met het systeem :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:10:55 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188640701
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De meeste winkels zullen zeggen dat dat mag maar dan is de garantie weg.
Heb je daar een bron voor? De computer openmaken is geen destructieve handeling, je koopt de onderdelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:11:16 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188640710
Deze TS ga ik niet verder helpen in ieder geval, wat een apengedrag zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 22:21:54 #34
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_188640957
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:58 schreef Saekerhett het volgende:
Effe voor de duidelijkheid, je hebt niet per ongeluk de monitor op de onboard videokaart aangesloten?
Dit is ook nog wel goed mogelijk ja.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 26 augustus 2019 @ 22:35:17 #35
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_188641234
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:26 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Is bezorgd ja maar zat piepschuim omheen...
[..]
Da’s leuk tegen deuken in de kast, maar een fatsoenlijke bouwer verstuurt de pc’s op z’n minst met gevormd schuim in de kast om de componenten heen. Als ‘ie dan valt trekt bijvoorbeeld het gewicht van de koelers niet aan 2mm printplaat.
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 22:42:53 #36
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_188641375
Een computer kan je echt wel opsturen alleen de videokaart (zeker met een grote) kan je soms beter apart opsturen want het is een vrij zwaar object wat aan een relatief kleine connector vastzit.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 26 augustus 2019 @ 23:22:10 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188642142
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:35 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Da’s leuk tegen deuken in de kast, maar een fatsoenlijke bouwer verstuurt de pc’s op z’n minst met gevormd schuim in de kast om de componenten heen.
Maar dat mag schijnbaar niet want dan moet de gebruiker de kast open maken en dan is de garantie weg. Heb ik hier gelezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 augustus 2019 @ 23:47:00 #38
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_188642694
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 22:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Een computer kan je echt wel opsturen alleen de videokaart (zeker met een grote) kan je soms beter apart opsturen want het is een vrij zwaar object wat aan een relatief kleine connector vastzit.
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat mag schijnbaar niet want dan moet de gebruiker de kast open maken en dan is de garantie weg. Heb ik hier gelezen.
;)
pi_188645545
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:24 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Alles in elkaar laten zetten zou moeten werken volgens het briefje ;) OS staat er ook op... En ding gaat gwn aan maar meer niet...
heb je eventueel verpakkingsmateriaal IN de kast ook verwijderd?
pi_188645724
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2019 23:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat mag schijnbaar niet want dan moet de gebruiker de kast open maken en dan is de garantie weg. Heb ik hier gelezen.
en dat schijnt dus onzin te zijn, helaas kan ik er mobiel zo snel geen bron van vinden.

je hebt als consument gewoon het recht om je pc te openen
pi_188646909
Heb ff gebeld moet de hdmi in de hdmi connector van de grafische kaart steken. Het is normaal dat de muis en toetsenboard nog niet aan gaan in het begin als het beeldscherm niet wordt herkend. Poging 2 dus vanmiddag ;)
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:04:01 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188646931
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:24 schreef mschol het volgende:

[..]

en dat schijnt dus onzin te zijn, helaas kan ik er mobiel zo snel geen bron van vinden.

je hebt als consument gewoon het recht om je pc te openen
Vind ik ook, maar iemand anders is er nogal stellig over dat dat niet zo is. Ik wacht nog op zijn onderbouwing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188647168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:02 schreef Beursaap het volgende:
Heb ff gebeld moet de hdmi in de hdmi connector van de grafische kaart steken. Het is normaal dat de muis en toetsenboard nog niet aan gaan in het begin als het beeldscherm niet wordt herkend. Poging 2 dus vanmiddag ;)
Die logische oplossing heb ik al een keer voorbij zien komen. ;)

En vreemde conclusie over toetsenbord en muis. Welke ballentent heb je het gekocht? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2019 11:23:03 ]
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:22:35 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188647203
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:19 schreef Syd het volgende:

[..]

Die logische oplossing heb ik al een keer voorbij zien komen volgens mij is die user nu ook terecht boos ;)

En vreemde conclusie over toetsenbord en muis. Welke ballentent heb je het gekocht? :')
Normaal gesproken zou ik adviseren om zelf een computer te bouwen maar deze TS kan dat beter achterwege laten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188647231
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou ik adviseren om zelf een computer te bouwen maar deze TS kan dat beter achterwege laten.
Beste is ook zelf bouw en tegenwoordig is het niet zo moeilijk net een blokkendoos. Maar sommige mensen raken bij een scheet al in paniek. Terwijl hoogstwaarschijnlijk dus gewoon verkeerd aangesloten is.

Nog steeds de conclusie van de leverancier dat normaal is dat toetsenbord en muis niet werken als beeldscherm niet herkend wordt. Wellicht heeft hij een oude moederbord :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2019 11:25:04 ]
pi_188647506
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:24 schreef Syd het volgende:

[..]

Beste is ook zelf bouw en tegenwoordig is het niet zo moeilijk net een blokkendoos. Maar sommige mensen raken bij een scheet al in paniek. Terwijl hoogstwaarschijnlijk dus gewoon verkeerd aangesloten is.

Nog steeds de conclusie van de leverancier dat normaal is dat toetsenbord en muis niet werken als beeldscherm niet herkend wordt. Wellicht heeft hij een oude moederbord :P
Weet niet of ik het daar mee eens ben.
Fabricagefouten komen regelmatig voor in moederborden of soms verkeerde instellingen in de bios.
Het is wel grotendeels “plug en play”, maar komt wel iets meer bij kijken, een stekkertje of plukje verkeerd kan funest zijn.
pi_188647585
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:02 schreef Beursaap het volgende:
Heb ff gebeld moet de hdmi in de hdmi connector van de grafische kaart steken. Het is normaal dat de muis en toetsenboard nog niet aan gaan in het begin als het beeldscherm niet wordt herkend. Poging 2 dus vanmiddag ;)
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:58 schreef Saekerhett het volgende:
Effe voor de duidelijkheid, je hebt niet per ongeluk de monitor op de onboard videokaart aangesloten?
pi_188647592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Weet niet of ik het daar mee eens ben.
Fabricagefouten komen regelmatig voor in moederborden of soms verkeerde instellingen in de bios.
Het is wel grotendeels “plug en play”, maar komt wel iets meer bij kijken, een stekkertje of plukje verkeerd kan funest zijn.
In praktijk kom ik juist zeer weinig DOA's tegen laatste jaren. En mbt instellingen in de bios kan weinig "verkeerd" staan.

Dus kortom nee er komt naar wat ik tegen kom vrij weinig bij komen. Een stekkertje kan tegenwoordig als niet meer verkeerd geplugd worden anders past het gewoon niet.

Gelukkig mag iedereen een mening hebben :) dus even goede vrienden maar wat jij schets ben ik al jaren niet meer zoveel tegengekomen. :)
pi_188647637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:45 schreef Syd het volgende:

[..]

In praktijk kom ik juist zeer weinig DOA's tegen laatste jaren. En mbt instellingen in de bios kan weinig "verkeerd" staan.

Dus kortom nee er komt naar wat ik tegen kom vrij weinig bij komen. Een stekkertje kan tegenwoordig als niet meer verkeerd geplugd worden anders past het gewoon niet.

Gelukkig mag iedereen een mening hebben :) dus even goede vrienden maar wat jij schets ben ik al jaren niet meer zoveel tegengekomen. :)
Nou ja laat ik het zo zeggen dan, voor die +/- 50eu bij de meeste computer assemblage winkels (of waar dat als optie word aangeboden als je de boel samen stelt), hoef je het niet te laten.
Vaak heb je daarmee garantie als het niet out of the box werkt, maar goed.

Ik raad het niet aan als je nul ervaring er mee hebt en zelfs niet eens een hdmi kabel correct weet aan te sluiten. (Niet lullig bedoeld voor TS, maar zo is het wel)
pi_188647655
Het is niet moeilijk, maar als ie niet werkt kan diagnose stellen wel lastig zijn als je t niet vaker doet. Zeker zonder reservecomponenten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')