Uiteraard, want fouten maken hoort bij autorijden.quote:Op donderdag 12 september 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Iedereen vergeet toch weleens z'n afslag ofzo...
Nog erger, piepende bandjes in de garage. Dat eventjes optrekken met wielspin en meteen weer afremmen. Of de bocht doorgummen. Dan denk ik, weer zo'n debiel die Tokio Drift heeft gezien en wilt nadoen.quote:Op maandag 2 september 2019 10:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Toeteren in een ondergrondse parkeergarage. Wat een debiel. Horen en zien vergaat je in zo'n betonnen ding.
Dat komt omdat de ANWB domme adviezen geeft... Had er dan geen plaatje bij gezetquote:Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef asdqert het volgende:
A27 tussen Hilversum en Utrecht, vanochtend rond 7:45. Volle bak mist en een vleugje schemer, en nog is er een handvol automobilisten die zonder verlichting rijden.
twitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 11-09-2019 om 21:51:04 Volgens het @KNMI is er vannacht en morgenochtend vroeg kans op mist in het noorden. Automatische aan/uit-schakelaars zien alleen licht en donker en geen mist! Draai (met de hand) minstens het dimlicht aan. Bij veel auto's branden de achterlichten niet. https://t.co/IGWTp2GUNk https://t.co/QpMSkObdIQ reageer retweet
Piepende bandjes kan ik mee eens zijn ja. Toeteren doe ik zelf incidenteel ook nog wel eens. Gebeurt hier te vaak dat er iemand staat te wachten om een parkeerplek over te nemen van iemand die nog rustig bezig is om de tassen in te laden etc. Prima dat je daar op wil wachten, maar zet je auto dan niet zo midden in de rijbaan dat er geen hond meer langs kan. Dan ram ik wel even op de claxon ja.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nog erger, piepende bandjes in de garage. Dat eventjes optrekken met wielspin en meteen weer afremmen. Of de bocht doorgummen. Dan denk ik, weer zo'n debiel die Tokio Drift heeft gezien en wilt nadoen.
Sowieso verkeerde merk schakelaar, die sensoren van VW zijn goed genoeg om bij mist/schemer het licht automatisch te laten branden.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat komt omdat de ANWB domme adviezen geeft... Had er dan geen plaatje bij gezettwitter:ANWBverkeer twitterde op woensdag 11-09-2019 om 21:51:04 Volgens het @:KNMI is er vannacht en morgenochtend vroeg kans op mist in het noorden. Automatische aan/uit-schakelaars zien alleen licht en donker en geen mist! Draai (met de hand) minstens het dimlicht aan. Bij veel auto's branden de achterlichten niet. https://t.co/IGWTp2GUNk https://t.co/QpMSkObdIQ reageer retweet
Omdat Nederland/Europa nu eenmaal zo is.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
2 irritaties van mij, die niets met de medeweggebruikers te maken hebben...
1) Waarom is het stuk A8 tussen de A7 en A10 niet volledig voorzien van blokken ipv strepen? Mensen rijden letterlijk de A7 af en duiken meteen naar links om op de de tweede baan van links te gaan rijden omdat er 3 kilometer later een splitsing is.
2) Op dit soort kruisingen, waarom moet je de mensen die daar van rechts komen (en dus rechtsaf het voorsorteer vak de snelweg oprijden) blokkeren met een stoplicht? Maak van die vluchtstrook een invoegstrook zodat je ook als er verkeer van de andere kant komt, je evengoed zo de binnenbocht om kan. Goed voor de doorstroming.
Heeft iemand het antwoord waarom dat niet gebeurd?
Mijn Renault doet het ook gewoon automatisch.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Sowieso verkeerde merk schakelaar, die sensoren van VW zijn goed genoeg om bij mist/schemer het licht automatisch te laten branden.
Dat krijg je met al die nieuwerwetse verlichting op auto's... Ik heb dat zelf tegenwoordig ook, mijn dashboardverlichting werkt compleet onafhankelijk van mijn "normale" verlichting. Als ik door een tunnel rij met lichten uit (doe ik natuurlijk nooit ) gaat het dashboard in nachtstand, als ik overdag met lichten aan rij is het dashboard gewoon onverlicht enzo. Ik had altijd mijn lichtschakelaar op Auto, maar tegenwoordig heb ik hem gewoon permanent op dimlicht gezet. De lichten worden toch automatisch uitgeschakeld als ik de auto op slot doe, dus ik kan nooit meer wat vergeten.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:06 schreef asdqert het volgende:
A27 tussen Hilversum en Utrecht, vanochtend rond 7:45. Volle bak mist en een vleugje schemer, en nog is er een handvol automobilisten die zonder verlichting rijden.
1. Yep, maar goed bijna iedereen weet dat ook van elkaar dus iedereen haalt links en rechts in. En volgens mij zijn er echt zelden ongelukken op de A8. Prachtig stukje snelweg waar ik dagelijks op rijquote:Op donderdag 12 september 2019 15:32 schreef kanovinnie het volgende:
2 irritaties van mij, die niets met de medeweggebruikers te maken hebben...
1) Waarom is het stuk A8 tussen de A7 en A10 niet volledig voorzien van blokken ipv strepen? Mensen rijden letterlijk de A7 af en duiken meteen naar links om op de de tweede baan van links te gaan rijden omdat er 3 kilometer later een splitsing is.
2) Op dit soort kruisingen, waarom moet je de mensen die daar van rechts komen (en dus rechtsaf het voorsorteer vak de snelweg oprijden) blokkeren met een stoplicht? Maak van die vluchtstrook een invoegstrook zodat je ook als er verkeer van de andere kant komt, je evengoed zo de binnenbocht om kan. Goed voor de doorstroming.
Heeft iemand het antwoord waarom dat niet gebeurd?
Piepende bandjes is meer voor de lol. Net als ff toeren maken in een parkeergarage (als je tenminste beetje mooie uitlaat eronder hebt hangen). Ik vind dat wel leuk, maar er is ook een grens. Als motorrijder moet je dat in een parkeergarage niet doenquote:Op donderdag 12 september 2019 15:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Piepende bandjes kan ik mee eens zijn ja. Toeteren doe ik zelf incidenteel ook nog wel eens. Gebeurt hier te vaak dat er iemand staat te wachten om een parkeerplek over te nemen van iemand die nog rustig bezig is om de tassen in te laden etc. Prima dat je daar op wil wachten, maar zet je auto dan niet zo midden in de rijbaan dat er geen hond meer langs kan. Dan ram ik wel even op de claxon ja.
Met name Duitsers hebben er hier een handje van. Parkeergarage met 1750 plekken, waarvan 200 vrij en dan bij het eerste plekje dat vrijkomt gaan staan wachten tot ze er in kunnen. Rij dan gewoon even door. Genoeg andere plekken.
Ha! Zoiets zag ik gister ook. Dan snap je er echt niks van als je dat doetquote:Op donderdag 12 september 2019 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rotondes blijven lastig...
Ik reed achter iemand die, voordat hij de rotonde opging, alvast richting aangaf naar rechts. Maar uiteraard niet de eerste afslag pakte. Goed dat degene die daar erop wilde niet anticipeerde op de richtingaanwijzer maar even bleef wachten.
Rechtdoor was ook niet de juiste deur.
Dus we gingen driekwart, richting ging aan naar LINKS en meneer pakte afslag nummer drie, de rotonde af.
Keep your lane is imo niet de oplossing. En met 2 ben ik het ook niet helemaal eens. Genoeg plekken waar dat gevaarlijk is. Maar op tal van plekken ook weer niet.quote:Op donderdag 12 september 2019 15:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat Nederland/Europa nu eenmaal zo is.
1) zou opgelost zijn met keep your lane
2) rechtsaf zou altijd vrij moeten zijn, naar eigen inzicht.
True.quote:Op donderdag 12 september 2019 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1. Yep, maar goed bijna iedereen weet dat ook van elkaar dus iedereen haalt links en rechts in. En volgens mij zijn er echt zelden ongelukken op de A8. Prachtig stukje snelweg waar ik dagelijks op rij
Als je een rode schoenendoos op wielen ziet, dat ben ik De kans is groter dat je me op 2 wielen tegenkomt.quote:2. Daar reed ik gisteren nog. Wanneer komen we elkaar eens tegen Je hebt gelijk dat het efficiënter is, maar aangezien er sowieso vrij weinig mensen vanaf de andere kant naar links de snelweg op gaan en er wel vaak mensen rechtdoor gaan, staat dat stoplicht naar rechts bijna altijd op groen.
Moet je ‘voor de grap’ eens opletten bij hoeveel vrachtwagens de mistlampen voor branden. Valt wat minder op dan bij personenwagens omdat de koplamp en mistlamp vaak wat dichterbij (lijken) te zitten, maar heel vaak staan ze aan.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:29 schreef Charged het volgende:
Geen idee of het al eerder voorbij gekomen is hier..maar die nieuwere vrachtwagens..godskolere..
Met een volledige LED verlichting onder en boven en alle toeters en bellen. Als ze een inhalende collega een "seintje"geven dat hij/zij/het weer terug kan voegen ben ik als tegenligger toch echt wel een paar seconden bezig mijn zicht weer op orde te krijgen. Het kan zijn dat ik er wat meer last van heb als Sprinter rijder omdat ik wat hoger zit maar toch..rete irritant.
In de ochtend als ik vertrek,bedoel ik dan..tussen 05.00 en 06.00...de donkere uren.
Eens meegemaakt met een Medelander. Liet on zijn Alto, stilstaand op een doorgaande verkeersader hele volksstammen voor (om 8u s ochtends) terwijl wij achter hem stonden te wachten.. Dus toeteren. En nog eens. Mijn vrouw stak boos haar hand op. Denk je wat? Uitstappen! Vrouwlief moest er niets van hebben, heeft eromheen gestuurd. Kregen we nog een rochel op de voorruit.quote:Op donderdag 12 september 2019 19:50 schreef Albert86 het volgende:
Had vandaag weer een vrouw voor me die het nodig vond om vol in de ankers te gaan om iemand voor te laten die geen voorrang had. Bijna 3-4 auto's op elkaar dankzij dat idiote mens.
Ja dat soort mensen... dan vind ik het niet gek dat je daarna in de krant leest dat er iemand een klap voor z'n bek heeft gehad bij een verkeersruzie. In veel gevallen is het gewoon terechtquote:Op donderdag 12 september 2019 23:37 schreef asdqert het volgende:
[..]
Eens meegemaakt met een Medelander. Liet on zijn Alto, stilstaand op een doorgaande verkeersader hele volksstammen voor (om 8u s ochtends) terwijl wij achter hem stonden te wachten.. Dus toeteren. En nog eens. Mijn vrouw stak boos haar hand op. Denk je wat? Uitstappen! Vrouwlief moest er niets van hebben, heeft eromheen gestuurd. Kregen we nog een rochel op de voorruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |