Het valt grotendeels mee omdat er in de (Amerikaanse) media veel aandacht voor is. Dan gaan mensen toch voorzichtiger zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:28 schreef wodca het volgende:
Het punt is dat er zo'n gemekker over was op de Amerikaanse media en ook dikwijls Europese en het allemaal mee valt. Dat overdreven gedoe op CNN.
Hij is niet zo heel groot zo te zienquote:
Hij zal nog groeien de komende dagen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij is niet zo heel groot zo te zien
Met die belachelijke poppenkast van reporters met windjacks op kaplaarsjes die vanuit de regen met beslagen camera verslag doen voor het effect.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:02 schreef wodca het volgende:
Ik ben die Amerikaanse orkanen een beetje beu eerlijk gezegd. Vorig jaar was er ook een 4 in Florida dacht ik. 2 dagen breaking news op cnn
twitter:RyanMaue twitterde op donderdag 29-08-2019 om 21:51:47@weathermodels_ Here's the final 10-day EPS "spaghetti" map for Hurricane #Dorian The black line is the "ensemble mean" or average of the track locations from the 51-total batch of solutions.That's what we focus on. https://t.co/zostHFmTYr reageer retweet
quote:Florida vreest orkaan Dorian, Trump zegt bezoek aan Polen af
De Amerikaanse president Trump heeft een bezoek aan Polen afgezegd vanwege de orkaan Dorian. Hij zegt liever in de Amerikaanse hoofdstad te blijven om de hulpverlening in goede banen te leiden.
"Het lijkt erop dat dit een hele, hele grote storm gaat worden", zei Trump. "Het is daarom belangrijk dat ik hier ben."
Vicepresident Pence is nu gevraagd naar Polen te reizen voor de herdenking van het begin van de Tweede Wereldoorlog, 80 jaar geleden. Trump is van plan het bezoek in de nabije toekomst in te halen.
Noodtoestand
Dorian is nu nog een storm van de eerste categorie, maar kan dit weekend uitgroeien tot de een na hoogste categorie, vier. Daarmee zou het de zwaarste orkaan zijn die de staat Florida raakt sinds Jeanne in 2004.
Het is nog niet duidelijk waar precies de orkaan aan land zal komen, ergens in de 750 kilometer lange strook tussen de Florida Keys en de zuidkust van buurstaat Georgia. Daarom zijn er nog geen evacuaties afgekondigd. Wel is in de hele staat de noodtoestand uitgeroepen.
Veel Amerikanen zijn aan het hamsteren geslagen:
Video afspelen 01:07
Amerikanen slaan boodschappen in vanwege naderende orkaan Dorian
Inwoners van de staat hamsteren brandstof, voeding en water. Ook worden er zandzakken uitgedeeld en ramen dichtgespijkerd.
Verschillende vluchten zijn al geannuleerd, cruiseschepen wijken uit naar andere bestemmingen. De grote pretparken in de staat volgen de storm nauwkeurig om te kijken of ze maandag wel open kunnen gaan.
Dorian is de tweede orkaan van het seizoen. Gisteren trok hij over Puerto Rico en de Maagdeneilanden. Daar kwam een 80-jarige man om het leven toen hij schade aan zijn dak bekeek en viel de stroom uit op meerdere plekken.
twitter:EricHolthaus twitterde op vrijdag 30-08-2019 om 07:40:24Latest (00Z) GFS shows Hurricane #Dorian bringing 1-2 *feet* of rainfall for basically every coastal county from Miami to North Carolina. Combined with storm surge and exceptionally high new moon tides, this would be a coastal flooding catastrophe. https://t.co/vs5b8lhCk2 reageer retweet
Voor Irma waren de mensen in Florida alweer vergeten hoe het voelde... was volgens mij ruim tien jaar geleden dat ze getroffen werden door een flinke orkaan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 11:41 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik ben gisteren net teruggekomen van mijn vakantie uit Florida. Achteraf gezien erg blij met deze planning.
Het was de afgelopen 1,5 week al best spannend wat - in eerste instantie - de tropische depressie zou gaan doen. De (onweers)buien waren al flink op gang.
Locals hebben geleerd van Irma twee jaar terug en waren al eten en water aan het inslaan.
In de Everglades waren ze nog steeds bezig met het herstel van twee jaar terug. Mocht dit serieuze schade aan gaan richten, dan is dit natuurlijk super sneu voor deze mensen.
Dat is vrij normaal. Zie bijv hoe groot Tip was.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 01:12 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aan satellietafbeeldingen te zien is de orkaan groter dan heel Nederland.
Ja dat zat er nog steeds in. Bizar om te zien hoe hoge en lage druk gebieden telkens zo veel invloed hebben op zo'n monstersysteem.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:52 schreef aloa het volgende:
In de nieuwe run lijkt Florida te ontsnappen, omdat de orkaan naar het noorden afbuigt. Dan kan het landfall worden ergens in zuid/noord Carolina.
Trekt ten noorden van de Bahamas.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:33 schreef FlyingEagle het volgende:
Heb ik het goed dat in Nederlandse tijd, orkaan Dorian tussen 20:00 en 02:00 aan komt in de Bahama's?
Hopen dat daar, ondanks dat het wat dun bevolkt is, ergens een webcam staatquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Trekt ten noorden van de Bahamas.
Het meest noordelijke eiland kan een voltreffer krijgen.
Ah okequote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Trekt ten noorden van de Bahamas.
Het meest noordelijke eiland kan een voltreffer krijgen.
https://www.cruisin.me/cr(...)bean/abaco-bahamas4/quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hopen dat daar, ondanks dat het wat dun bevolkt is, ergens een webcam staat
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |