Ts, gratis tip. Beroep je op artikel 3, lid 5quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:30 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Yes, contact gehad met KLM. Dit was de reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht. Graag laat ik u weten dat Air France en KLM Customer Care correspondentie voor Delta Air Lines in Europa behandelen.
Het spijt mij dat uw vlucht KL 6192 van New York naar Dublin op 11 augustus 2019 is geannuleerd. Ik begrijp dat dit erg vervelend is geweest en bied u hiervoor mijn excuses aan. Helaas kan ik u geen compensatie bieden voor de vertraging. Hieronder licht ik dit graag toe.
Uw compensatieverzoek
Vlucht KL 6192 werd uitgevoerd door Delta met vluchtnummer DL 004. De EU-Verordening 261/2004 schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit EU landen. De bescherming wordt uitgebreid tot passagiers die van een niet-EU land naar een EU land vertrekken wanneer een communautaire luchtvaartonderneming de vlucht uitvoert. Een communautaire luchtvaartonderneming is een maatschappij uit één van de landen die deel uitmaken van de Europese Gemeenschap. Delta Air Lines is geen communautaire luchtvaartmaatschappij en moet ik u helaas melden dat de bovengenoemde verordening om deze reden niet van toepassing is.
quote:5. Deze verordening is van toepassing op elke luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en vervoer aanbiedt aan passagiers als bedoeld in de leden 1 en 2. Indien de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert geen overeenkomst heeft met de passagier, doch activiteiten uitvoert die onder deze verordening vallen, wordt zij geacht dit te doen namens de persoon die een overeenkomst heeft met die passagier.
Thanks, mailtje terug gestuurd.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:27 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ts, gratis tip. Beroep je op artikel 3, lid 5
[..]
Eh wat?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:27 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ts, gratis tip. Beroep je op artikel 3, lid 5
[..]
quote:...wordt zij geacht dit te doen namens de persoon die een overeenkomst heeft met die passagier.
Dus het verweer is nu niet dat het geen EU-carrier was, maar dat het een buitengewone omstandigheid was.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:47 schreef MaximumRush het volgende:
Weer antwoord gehad:
Hartelijk dank voor uw bericht. Het spijt mij dat u het niet eens bent met mijn eerdere reactie. Ik heb daarom de beslissing waartegen u bezwaar maakt heroverwogen. Hoewel ik begrip heb voor uw standpunt, kan ik niet anders concluderen dan dat ik uw dossier volgens onze richtlijnen heb afgehandeld.
Buitengewone omstandigheden
KLM volgt de uitspraken van de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) met betrekking tot buitengewone omstandigheden. Graag verwijs ik u naar de lijst van buitengewone omstandigheden op de website van de IL&T: www.ilent.nl – Rechten van luchtvaartpassagiers – Wel of geen compensatie? – Buitengewone omstandigheden.
Mocht u van mening zijn dat de conclusie over deze vlucht onjuist is, dan raad ik u aan dit te melden bij de IL&T.
Ja idd. Vreemde reactie. @TS staat jouw vlucht bij de buitengewone omstandigheden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus het verweer is nu niet dat het geen EU-carrier was, maar dat het een buitengewone omstandigheid was.
Voor zover ik weet vallen technische gebreken daar echter niet onder.
De rechtspersoon?quote:
Ah persoon als in rechtspersoon. Fair enough.quote:
Nope, staat er niet tussen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:56 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ja idd. Vreemde reactie. @:ts staat jouw vlucht bij de buitengewone omstandigheden?
Volgens EUclaim zou ik ook geen recht hebben op vergoeding. Als ik mijn KLM vluchtgegevens invoer krijg ik het volgende:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zou naar een no cure no pay claimbedrijf gaan met deze casus, met KLM kom je er toch niet uit... EUclaim heb ik wel eens gebruikt. Ze rekenen 26 euro administratiekosten p.p. en 29% van het claimbedrag. Uiteraard alleen bij een succesvolle claim.
Code sharing. Dezelfde vlucht onder meerdere vluchtnummers - in dit geval 2. Die verschillende vluchtnummers kunnen niet allemaal leidend zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:56 schreef bonhoeffer het volgende:
Goed om te lezen dit! Ik vlieg regelmatig naar de US via een ticket geboekt bij KLM maar uitgevoerd door Delta. Altijd gedacht dat ik gewoon bij KLM kon aankloppen bij grote vertragingen. Voor zover ik weet staat er bij het boeken niet eens dat de vlucht door Delta wordt uitgevoerd, vaak krijg ik dit pas te weten bij ontvangst vliegtickets/online inchecken/stoelreservatie. Mijn werkgever boekt de tickets dus ik ben er niet zeker van, maar de gang van zaken zoals in dit topic beschreven verbaast mij wel.
edit:
Even opgezocht, KLM toont inderdaad bij boeken al wie de uitvoerder is, maar hanteert zowel bij delta als KLM KL-vluchtnummers. Je zou dan toch denken dat het vluchtnummer in deze leidend is?
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |