Ja, ik keek er wat tegenop maar het is veel beter zo.quote:Op maandag 30 september 2019 16:46 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, dat zwart past veel mooier in het geheel zo!
Het is zó lastig als je een kleur in je hoofd hebt en je daar iets bij zoekt. Een collectie bekijken en de kleur kiezen die bevalt is veel eenvoudiger.quote:Op maandag 30 september 2019 16:28 schreef NedKelly het volgende:
Erg mooi! Ook het zwarte kozijn.
Is de wc mild umber? Ziet er mooi uit, toch nog best een roze ondertoon op de foto. Heb je het idee dat de tint ook wat verandert afhankelijk van het invallende licht?
Het is bizar hoe anders een ruimte kan voelen na een verfbeurt. Mijn schoonmoeder bleef zich er maar over verwonderen dat de keuken veel meer diepte lijkt te hebben. En het toilet op de begane grond (die erg koud is nu de verwarming nog niet permanent aanstaat) voelt ineens een paar graden warmer.quote:Op maandag 30 september 2019 16:52 schreef Leandra het volgende:
Oh wow, ik hou niet eens van zwart, maar dat kozijn maakt je keuken wel af
Ik denk dat wat ik heb in mijn hoofd zit, tot ik het dan op een test canvas smeer....quote:Op maandag 30 september 2019 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is zó lastig als je een kleur in je hoofd hebt en je daar iets bij zoekt. Een collectie bekijken en de kleur kiezen die bevalt is veel eenvoudiger.
Ik heb trouwens boekjes met kleurstalen erbij besteld van Farrow & Ball en Little Greene. Aanrader. Je kunt ze online gratis bestellen.
Wat zoek je ook alweer precies?quote:Op maandag 30 september 2019 16:56 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik denk dat wat ik heb in mijn hoofd zit, tot ik het dan op een test canvas smeer....
Het lastige is, het is voor mijn slaapkamer, die grenst niet direct aan de buitenmuur. Er zit een glazen wand tussen, dan een loggia met erker naar buiten. Lichtval is daarom in die kamer zo anders en de kleur heeft nooit goed daglicht in die ruimte.
Ja, het oog doet een hoop voor de beleving.quote:Op maandag 30 september 2019 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bizar hoe anders een ruimte kan voelen na een verfbeurt. Mijn schoonmoeder bleef zich er maar over verwonderen dat de keuken veel meer diepte lijkt te hebben. En het toilet op de begane grond (die erg koud is nu de verwarming nog niet permanent aanstaat) voelt ineens een paar graden warmer.
Thanks, zien er mooi uit.quote:Op maandag 30 september 2019 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zoek je ook alweer precies?
Little Greene heeft deze rozetinten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is lastig om ze goed op de foto te krijgen, maar dan heb je een indruk van het aanbod.
Maar poederroze is toch ook roze? Deze tinten hierboven zijn allemaal behoorlijk vergrijsd.quote:Op maandag 30 september 2019 17:29 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Thanks, zien er mooi uit.
Ik dacht aan een soort poederroze, maar het blijkt dat er maar heel weinig poederroze is. Bij alles denk ik: nee dat is het net niet. Komt misschien ook doordat ik de kleur weet van bijv. leren tas en het materiaal dan anders is. Plus het licht in die kamer speelt erg mee. Is het in de woonkamer ok, in de slaapkamer lijkt het dan al snel erg oranje/bruin.
Ook bij deze staaltjes denk ik: nee allemaal te roze roze (wat op zich misschien ook logisch is).
Misschien moet ik het meer in vergrijsd roze zoeken of zo.
He he, die is mij te paars. Ik vind die Dorchester Pink/Mono en Light Peachblossom/Celestial Blue naast elkaar heel mooi.quote:Op maandag 30 september 2019 17:29 schreef Leandra het volgende:
Ik zou zo die Hortense 266 op een muur laten smeren, en daar een partij gezeur over krijgen![]()
Ja, dat zegt de architect ook altijd.quote:Op maandag 30 september 2019 17:34 schreef Leandra het volgende:
Het is net of je uitzicht door het keukenraam een omlijsting heeft gekregen door dat zwart, en dat terwijl het eerst een beetje gewoon een uitzicht was.
En als je wat meer de perzik-kant opgaat? Wel anders dan poederroze, maar ik vind het zelf altijd fris.quote:Op maandag 30 september 2019 17:42 schreef NedKelly het volgende:
Ja klopt, poederroze is ook roze, het komt misschien doordat ik het op een groot vlak dan te rozig vindt of zo. Ik wil vooral het poederige. Weet ook niet wat er fout gaat in mijn hoofd![]()
Heb in 2e slaapkamer (voor mij opbergkamer) 1 wand Sweet Desire van Flexa Creations. Prima voor die kamer, maar te rozig voor mijn slaapkamer.
Die Dorchester Pink zit ik net op de site te bekijken, die lijkt wat ik zoek. Ik ga de kleurkaart bestellen.
Kon elke verfmenger die kleuren mengen, ook van dit merk? Stond me bij dat je er toen wat over postte.
Weet ik niet, vast wel. Voor m'n schilders die met Sigmaverf schilderen was het in ieder geval geen probleem.quote:Op maandag 30 september 2019 17:42 schreef NedKelly het volgende:
Kon elke verfmenger die kleuren mengen, ook van dit merk? Stond me bij dat je er toen wat over postte.
Grijs met een vleugje roze zat ik ook aan te denken. Ik had vd week door foldertje nieuwe kleuren verftester Flexa 2020 Cosmic Glory meegenomen, die leek zo te zijn. Is toch net wat te beige, wijkt erg af van de folder.quote:Op maandag 30 september 2019 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als je wat meer de perzik-kant opgaat? Wel anders dan poederroze, maar ik vind het zelf altijd fris.
Pink Slip leek me aanvankelijk wel wat voor jou:
[ afbeelding ]
Of misschien moet je veel lichter gaan, een soort wit of grijs met een vleugje roze?
Fraai ook.... vraag me af of het nog echter wordt als je er een zwarte lijst omheen doet die net zo breed is als je kozijnenquote:Op maandag 30 september 2019 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat zegt de architect ook altijd.
Tegenover die muur hangt dit schilderij, dat ook weer een soort raam is op een landschap. (Onze architect kan dat net als wij waarderen.)
[ afbeelding ]
Ja, dat is ook mooi samen.quote:Op maandag 30 september 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
He he, die is mij te paars. Ik vind die Dorchester Pink/Mono en Light Peachblossom/Celestial Blue naast elkaar heel mooi.
De architect had het ook al over een andere lijst.quote:Op maandag 30 september 2019 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fraai ook.... vraag me af of het nog echter wordt als je er een zwarte lijst omheen doet die net zo breed is als je kozijnen
Over die kleur was ik zelf het minst zeker. Ik heb nog naar alternatieve kleuren gezocht, maar kwam er niet uit. Ik ben er heel blij mee. De kleur wordt ook doorgetrokken naar de rest van de hal waardoor het wit van de deuren ertegen afsteekt. Ik denk dat dat ook fraai wordt.quote:Op maandag 30 september 2019 18:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mooi samen.
Ik vind je "nis" op de overloop bij je bureau ook mooi worden trouwens.
Moet je de touwen van de balustrade straks opnieuw spannen? Is dat een hoop werk of eigenlijk vrij simpel?
Mooi Claudia!! Mooi schilderij ook!quote:Op maandag 30 september 2019 18:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De architect had het ook al over een andere lijst.Er moet inderdaad eens een andere lijst omheen, maar zwart lijkt me wat te veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |