abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:48:18 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188656105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke doei
Taalkundig gezien heeft hij wel gelijk. Het handjevol 'gematigde' moslims dat voornamelijk in het Westen leeft is een vrij kleine groep.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188656327
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Taalkundig gezien heeft hij wel gelijk. Het handjevol 'gematigde' moslims dat voornamelijk in het Westen leeft is een vrij kleine groep.
Wat is er dan zo taalkundig aan mijn gelijk?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:00:56 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188656428
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is er dan zo taalkundig aan mijn gelijk?
Ik neem aan dat je radicaal bedoelt als in 'geheel en al'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188656472
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De gematigde islam is de uitzondering, de radicale islam de regel. Het is niet anders.
Slechts de armen weten dat het zo is, maar die worden gehinderd met langere dementen of bredere verstandelijk gehandicapten, waardoor er nooit het nodige veranderen zal.
pi_188656769
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je radicaal bedoelt als in 'geheel en al'.
Als je vindt dat geloofsafval bestraft moet worden, met de dood of niet maakt niet eens zoveel uit, dan lijkt me dat radicaal. Ik vind het Middeleeuws katholicisme ook flink radicaal.

Ga moslims overal ter wereld enqueteren en dan kom je tot de conclusie dat de overgrote meerderheid van de moslims radicaal is. Dan kun je je afvragen in welke mate dat dat geloof typeert en hoe relevant dat is voor het Nederlandse probleem met de islam, maar negeren kun je het ook niet. Zeker niet een geglobaliseerde wereld waarin ook hele radicale moslims heel erg veel geld hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2019 @ 06:01:32 #81
88815 The_Emotion
98.3
pi_188682471
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 08:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Dus een geloof. Bedankt voor de bevestiging.
Oneens.
Een afvallige boeddhist, moslim, christen of welke club je uit vandaan komt, heeft wel bepaalde normen en waarden meegegeven uit de overheersende cultuur/religie waar men in leeft.
Een Chinese atheïst zal heel anders naar zaken kijken dan een westerse atheïst.
Atheïsme is dan ook geen stroming in zn geheel, het zegt eigenlijk simpelweg geen God te erkennen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  donderdag 29 augustus 2019 @ 09:10:37 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_188683311
Ja ja, we weten het nu wel. De Islam is verschrikkelijk en elke Moslim is slecht.

Op die manier komen we er wel uit met het geloof met de meeste aanhangers ter wereld.

Allemaal deporteren maar?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 09:16:15 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188683368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:10 schreef Vis1980 het volgende:
Ja ja, we weten het nu wel. De Islam is verschrikkelijk en elke Moslim is slecht.

Op die manier komen we er wel uit met het geloof met de meeste aanhangers ter wereld.

Allemaal deporteren maar?
Je kan net zo goed tegen een muur lullen joh. Allemaal radicaal, allemaal willen ze je kop eraf, alle afvalligen dood, blabla. Heb het allang opgegeven joh, laat ze stikken in hun eigen bekrompen wereldje :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188683687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan net zo goed tegen een muur lullen joh. Allemaal radicaal, allemaal willen ze je kop eraf, alle afvalligen dood, blabla. Heb het allang opgegeven joh, laat ze stikken in hun eigen bekrompen wereldje :)
Het is dan ook niet voor niets één van de meest uitgekauwde onderwerpen op ons aller Fok. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 29 augustus 2019 @ 09:47:46 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188683706
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is dan ook niet voor niets één van de meest uitgekauwde onderwerpen op ons aller Fok. ;)
Eén der kernpunten van de poliveganclub ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 29 augustus 2019 @ 11:11:30 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188684644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:10 schreef Vis1980 het volgende:
Ja ja, we weten het nu wel. De Islam is verschrikkelijk en elke Moslim is slecht.

Op die manier komen we er wel uit met het geloof met de meeste aanhangers ter wereld.

Allemaal deporteren maar?
Het probleem is dat veel mensen alleen de Westerse moslim zien - daar is inderdaad een groot deel nog redelijk normaal, hoewel bv. de meerderheid van Turkse Nederlanders zegt geen vrienden te kunnen zijn met joden, homoseksualiteit afkeurt, Sharia gaat boven Nederlands wetboek etc. etc. Maar afijn!

Maar de meeste moslims op Aarde wonen nog altijd in moslimlanden als Pakistan, Iran, Saudie Arabie etc. en daar zijn de meest vreselijke wetten en gebeuren dagelijks gruwelijke dingen.

Ik snap niet hoe mensen kunnen beweren dat die Islam best meevalt terwijl ieder moslimland BEHALVE MISSCHIEN BOSNIE compleet kut is. En hoe komt dat? Omdat ze er zelf een theocratische hel van maken. Het is geen ongeluk dat de Ayatollah regeert in Iran, hoor. Dat hebben nota bene jonge studenten voor elkaar gekregen.
pi_188684786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 11:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel mensen alleen de Westerse moslim zien - daar is inderdaad een groot deel nog redelijk normaal, hoewel bv. de meerderheid van Turkse Nederlanders zegt geen vrienden te kunnen zijn met joden, homoseksualiteit afkeurt, Sharia gaat boven Nederlands wetboek etc. etc. Maar afijn!

Maar de meeste moslims op Aarde wonen nog altijd in moslimlanden als Pakistan, Iran, Saudie Arabie etc. en daar zijn de meest vreselijke wetten en gebeuren dagelijks gruwelijke dingen.

Ik snap niet hoe mensen kunnen beweren dat die Islam best meevalt terwijl ieder moslimland BEHALVE MISSCHIEN BOSNIE compleet kut is. En hoe komt dat? Omdat ze er zelf een theocratische hel van maken. Het is geen ongeluk dat de Ayatollah regeert in Iran, hoor. Dat hebben nota bene jonge studenten voor elkaar gekregen.
Ik ben toch in aardig wat moslimlanden geweest (incl. de hierboven genoemde landen Pakistan en Iran) en ik herken dat hijgerige doemgepreek(of moeten we het trollen noemen?) van je eigenlijk helemaal niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 29 augustus 2019 @ 11:43:43 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188685094
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 11:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ben toch in aardig wat moslimlanden geweest (incl. de hierboven genoemde landen Pakistan en Iran) en ik herken dat hijgerige doemgepreek(of moeten we het trollen noemen?) van je eigenlijk helemaal niet.
Alsof je als toerist daar een uitspraak over kunt doen. Net zoiets als naar Brazilië gaan en dan zeggen dat die favela's eigenlijk wel meevallen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188685408
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 11:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel mensen alleen de Westerse moslim zien - daar is inderdaad een groot deel nog redelijk normaal, hoewel bv. de meerderheid van Turkse Nederlanders zegt geen vrienden te kunnen zijn met joden, homoseksualiteit afkeurt, Sharia gaat boven Nederlands wetboek etc. etc. Maar afijn!

Maar de meeste moslims op Aarde wonen nog altijd in moslimlanden als Pakistan, Iran, Saudie Arabie etc. en daar zijn de meest vreselijke wetten en gebeuren dagelijks gruwelijke dingen.

Ik snap niet hoe mensen kunnen beweren dat die Islam best meevalt terwijl ieder moslimland BEHALVE MISSCHIEN BOSNIE compleet kut is. En hoe komt dat? Omdat ze er zelf een theocratische hel van maken. Het is geen ongeluk dat de Ayatollah regeert in Iran, hoor. Dat hebben nota bene jonge studenten voor elkaar gekregen.
Islam valt dan ook niet mee. Het is een verderfelijke kut-religie. Maar dat betekent niet dat dat automatisch ook geldt voor haar aanhangers. En in ons land ondervinden we relatief weinig hinder van de islam. Sterker, persoonlijk heb ik helemaal geen last van de islam (en van het christen- en jodendom evenmin).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188685768
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
Islam valt dan ook niet mee. Het is een verderfelijke kut-religie. Maar dat betekent niet dat dat automatisch ook geldt voor haar aanhangers. En in ons land ondervinden we relatief weinig hinder van de islam. Sterker, persoonlijk heb ik helemaal geen last van de islam (en van het christen- en jodendom evenmin)
Wat geldt niet voor haar aanhangers, dat ze verderfelijk zijn?
pi_188685788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat geldt niet voor haar aanhangers, dat ze verderfelijk zijn?
Juist. Met de meeste moslims die in ons land wonen kan ik prima door een deur. Als ze er al extremistische opvattingen op nahouden, dan vallen ze daar mij in ieder geval niet mee lastig. Sowieso mengen de meeste Nederlandse moslims niet of nauwelijks in het publieke debat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188685819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Juist. Met de meeste moslims die in ons land wonen kan ik prima door een deur. Als ze er al extremistische opvattingen op nahouden, dan vallen ze daar mij in ieder geval niet mee lastig. Sowieso mengen de meeste Nederlandse moslims niet of nauwelijks in het publieke debat.
Maar het is toch vanzelfsprekend dat mensen die in de persoonlijke omgang normaal zijn er verderfelijke opvattingen op kunnen nahouden?

Dat je er op de Veluwe of in Nederland verder geen last van hebt is vooral een kwestie van nummers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2019 12:42:06 ]
pi_188685859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar het is toch vanzelfsprekend dat mensen die in de persoonlijke omgang normaal zijn er verderfelijke opvattingen op kunnen nahouden?

Dat je er in Nederland verder geen last van hebt is vooral een kwestie van nummers.
Ik pleit dan ook niet voor het importeren van het halve Midden-Oosten. Mijn punt is vooral dat de angst voor de islam in ons land in mijn ogen overdreven is. Moslims hebben in Nederland meer last van 'ons' dan andersom. Zie bijvoorbeeld het boerkaverbod en de roep om het verbod op onverdoofd slachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188685929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik pleit dan ook niet voor het importeren van het halve Midden-Oosten. Mijn punt is vooral dat de angst voor de islam in ons land in mijn ogen overdreven is. Moslims hebben in Nederland meer last van 'ons' dan andersom. Zie bijvoorbeeld het boerkaverbod en de roep om het verbod op onverdoofd slachten.
Ik denk dat een deel van de angst zit in de ogenschijnlijke onverschilligheid t.a.v. de (import van) de islam en haar aanhangers. Als je steden of in elk geval gehele stadsgebieden binnen enkele decennia ziet transformeren en je ontvangt van het leeuwendeel van de politiek het signaal dat die transformatie niet alleen prima maar zelfs gewenst is, dan lijkt het me logisch dat je voor de toekomst begint te vrezen.

Het onverdoofd slachten lijkt mij nou juist iets waar je tegen zou moeten willen ageren. Je moet wel heel erg cynisch en op jezelf gericht zijn om de normalisatie daarvan te accepteren omdat je 'er zelf geen last van hebt'.
pi_188685956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik denk dat een deel van de angst zit in de ogenschijnlijke onverschilligheid t.a.v. de (import van) de islam en haar aanhangers. Als je steden of in elk geval gehele stadsgebieden binnen enkele decennia ziet transformeren en je ontvangt van het leeuwendeel van de politiek het signaal dat die transformatie niet alleen prima maar zelfs gewenst is, dan lijkt het me logisch dat je voor de toekomst begint te vrezen.

Het onverdoofd slachten lijkt mij nou juist iets waar je tegen zou moeten willen ageren. Je moet wel heel erg cynisch en op jezelf gericht zijn om de normalisatie daarvan te accepteren omdat je 'er zelf geen last van hebt'.
Kerel, ik ben voorstander van zowel het boerkaverbod als het verbod op onverdoofd slachten. Je lijkt het punt te missen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188685983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik ben voorstander van zowel het boerkaverbod als het verbod op onverdoofd slachten. Je lijkt het punt te missen.
Oh, je wilde aantonen dat we de islam nog de baas zijn. Ja, nogmaals: nummers. We moeten het nog maar zien wat betreft het onverdoofd slachten... Op dat vlak zie je de voedselindustrie in elk geval de andere kant op bewegen.
pi_188686030
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh, je wilde aantonen dat we de islam nog de baas zijn. Ja, nogmaals: nummers. We moeten het nog maar zien wat betreft het onverdoofd slachten... Op dat vlak zie je de voedselindustrie in elk geval de andere kant op bewegen.
Natuurlijk spelen aantallen een rol. Daarom is het conservatieve-christendom ook uitgespeeld. Zelfs op de Veluwe is de invloed van deze stroming tanende.

Ik ben dan ook geen voorstander van het massaal importeren van conservatief religieuzen. Maar gelukkig gebeurt dat ook niet. En de moslims die hier wonen passen zich ofwel aan of je hebt er nauwelijks last van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188686073
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
kansloze mensen krijgen zo de illussie dat ze iets betekenen, maar ze worden gewoon als kannonenvoer gebruikt.
Dit vat het wel prima samen ja. Het zijn figuren die geen rol spelen in de maatschappij en zo belangrijk worden gemaakt onder het mom van, onze IS samenleving accepteert jou wel.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_188686106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk spelen aantallen een rol. Daarom is het conservatieve-christendom ook uitgespeeld. Zelfs op de Veluwe is de invloed van deze stroming tanende.

Ik ben dan ook geen voorstander van het massaal importeren van conservatief religieuzen. Maar gelukkig gebeurt dat ook niet. En de moslims die hier wonen passen zich ofwel aan of je hebt er nauwelijks last van.
De massale import is al geweest maar het kan nóg massaler. Aanpassing is een zeldzaamheid, op z'n best kan je concluderen dat een groot deel in elk geval werkt. En dat is voor een VVD'er natuurlijk al snel voldoende.

Ik denk dat je er in kan volharden dat we er geen last van hebben in de zin dat we niet gebukt gaan onder islamitische regelgeving -alhoewel dat anders ligt voor (onvrijwillige) moslims zelf-, maar ondertussen bagatelliseert de uitspraak ook een hoop ellende en leed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2019 13:09:29 ]
pi_188686136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De massale import is al geweest maar het kan nóg massaler. Aanpassing is een zeldzaamheid, op z'n best kan je concluderen dat een groot deel in elk geval werkt. En dat is voor een VVD'er natuurlijk al snel voldoende.

Ik denk dat je er in kan volharden dat we er geen last van hebben in de zin dat we gebukt gaan onder islamitische regelgeving -alhoewel dat anders ligt voor (onvrijwillige) moslims zelf, maar de omschrijving van 'er nauwelijks last van hebben' bagatelliseert een hoop ellende en leed.
Tsja, ik schaar de Mocromafia en overlastgevende kut-Marokkaantjes ook niet onder 'de islam', in die zin dat deze problemen worden gedreven door religie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')