abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_515295
VERTALING HIERONDER


Der Big-Brother-Knaller: Es wird bald alles noch viel, viel härter …

Der Wahnsinnsplan: In einer der nächsten Show-Staffeln soll die Container-Besatzung ein ganzes Jahr eingesperrt werden. Big-Brother-Chef Rainer Laux verriet es EXPRESS gestern: „RTL und RTL 2 finden die Idee gut.“

Und damit sollen Kandidaten für 365 Tage in den TV-Knast gelockt werden: „Wahrscheinlich winken dem Sieger 5 Millionen Mark Gewinn. Der Zweite bekäme 3 Millionen, der Dritte noch 1 Million“, so Rainer Laux.

Irre, Big-Brother im Super-Format. Der Zeitplan: Am 27. Januar 2001 startet erst mal Staffel 3 (106 Tage lang). Im Mai dann die Show, in der die Kandidaten in einem Bus leben, der durch Deutschland tourt (bis Herbst). Rainer Laux: „Danach, also 2002, kann die 365-Tage-Show im Hürther Container anlaufen. Modus: Pro Monat fliegt nur ein Kandidat raus.“

Aber 365 Tage im Container (153 qm Wohnfläche) eingesperrt. Kann das überhaupt ein Kandidat aushalten?

Foto Steffi

Ex-Bewohnerin Steffi, die Kölner Ärztin, zum EXPRESS: „Das ist sehr hart. Ich kann mir das nicht vorstellen. Ich fand meine 4 Wochen im Haus interessant. Aber ein Jahr - auf keinen Fall!“ Für den Offenbacher Psychologen Werner Gross grenzt 365-Tage Big-Brother sogar an „Psycho-Horror“. Denn: „100 Tage erscheinen uns Menschen noch gerade als Zeitraum, der überschaubar ist. Bei einem Jahr aber ist kein Ende in Sicht.“

Das Problem: „Ein Lagerkoller ist programmiert. Möglich, dass die Kandidaten völlig apathisch werden, ihre Selbstkontrolle aufgeben. Das kann leicht in Aggression umschlagen.“

Doch eines scheint sicher: Der 365-Tage-Container wird ein Sex-Container. Psychologe Gross: „Ein Jahr ohne Sex? Da wird der Druck so groß, dass die meisten Menschen ihre Schamgrenze durchbrechen. Da werden ihnen die Kameras, die sie in intimen Situationen aufnehmen, egal.“ Und das bringt Quote

bron www.express.de

[Dit bericht is gewijzigd door hessels1 op 04-12-2000 10:39]

pi_515305
Natuurlijk...

ondertiteling??

humptiedumptiedumdum
  maandag 4 december 2000 @ 10:11:22 #3
1902 Josje
live goes up and down
pi_515341
ingekorte vertaling:
Het waanzinplan: in een van de volgende BB-uitzendingen (Duitsland) moeten de bewoners een heel jaar in het huis doorbrengen.
De winnaar zal dan waarschijnlijk 5 miljoen mark winnen, de tweede 3 miljoen en nr 3 nog 1 miljoen. Een goed plan volgens RTL en RTL2
Het tijdsplan:
Op 27 januari BB3: 106 dagen. In mei de Bus en in 2002 dan BB een jaar lang. Elke maand gaat er dan een kandidaat uit.
Ex-bewoner Steffi: veel te zwaar: 4 weken was interessant maar een jaar? Nooit van mijn leven.
Psycholoog Werner Gross noemt een jaar lang BB "Psycho-horror" 100 dagen is nog te overzien, maar aan een jaar komt geen eind.
Grote kans dat de bewoners volledig apatisch worden en de zelfcontrole opgeven. Dat kan snel in agressie ontaarden. Een ding is zeker: een jaar lang geen sex zullen de meesten niet volhouden; er zal dus wel gesext worden en ze krijgen lak aan de camera.

Reaktie: in mijn ogen waanzin. Bovendien trek je hiermee randfiguren: niemand geeft zijn gezin, vriend/vriendin, familie etc een jaar lang op voor zoiets. Behalve mensen die niks te verliezen hebben. Of mensen voor wie geld belangrijker is dan wat ook.

  Moderator maandag 4 december 2000 @ 12:25:32 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_515721
Hier kon je natuurlijk op wachten. Mensen drie maanden opsluiten in een huis met camera's is nu immers 'gewoon', het wordt hoog tijd voor iets stevigers. Er komt nog weleens een échte Truman Show.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_515768
Dit is echt triest!! Welke idioot laat zich nou een jaar lang opsluiten???? Volgens mij is dat veel te lang voor zo iets. Maar het zal wel weer een succes worden... *zucht*
O+. Ripley. O+.
pi_515861
Dat is precies waar ik aan dacht... de truman show. Waar trek je de grens?

Mij gaat dit persoonlijk te ver. Je bekijkt niet de dagelijkse beslommeringen, die juist zo interessant zijn, van mensen ,maar hoe ze doordraaien.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_515905
Ik vrees voor Hieke en Desiree dat ze het na BB het erg moeilijk krijgen.... ik heb het nu soms al schrijnend gevonden. Blijkbaar moet iedereen eerst zien hoe iemand een emotioneel wrak wordt voordat er een grens wordt gesteld.
pi_516212
Belgie zal binnenkort ook wel volgen: 5 jaar in het huis met een hoofdprijs van 365 frank

FF zonder gekheid, wat is precies die Trumann show?

  maandag 4 december 2000 @ 13:48:43 #9
6694 zarg_flippo
Wat doe ik hier?
pi_516245
De Truman Show is een film met Jim Carrey in de (niet humoristische!) hoofdrol. Zie ook
http://us.imdb.com/Title?0120382
Truman is, zonder dat hij het zelf weet, zijn leven lang hoofdrolspeler in een soap over hemzelf. Zijn hele wereld is kunstmatig (een overdekte koepel met geschilderde horizon). Uiteindelijk stapt hij uit de koepel (beetje lam einde, maar verder erg goeie film naar mijn mening )
zaad.com -- ik weet ook niet waarom.
pi_516279
quote:
Op 04 december 2000 13:44 schreef hessels1 het volgende:
FF zonder gekheid, wat is precies die Trumann show?
Allereerst raad ik iedereen aan de film te bekijken en NIET te lezen wat ik hieronder schrijf. Dat verpest het toch enigszins.

In The Truman Show leidt een jongen (gespeeld door Jim Carrey) een gelukkig, vrolijk bestaan op een idyllisch eiland (a la Amerikaanse suburb). Het blijkt echter dat hij als kind geadopteerd is (door bedrijf? televisieshow?) en z'n hele leven rondom hem een set is, vol acteurs. Z'n ouders zijn niet z'n biologische ouders, z'n vrouw is een actrice etc etc. Zijn hele leven is geregistreerd door talloze camera's die het volk op de voet volgt. Ze verliezen zich er zo in, dat ze zijn leven gaan leiden in plaats van het hunne.

Om een lang verhaal kort te maken: in de film blijkt dat er soms wat dingetjes mis gaan en dat improvisatie niet kan voorkomen dat de hoofdpersoon langzamerhand achter de opzet komt.

Nog een leuk detail: om ervoor te zorgen dat de hoofdpersoon nooit het eiland zou verlaten, hebben ze hem als klein kind een trauma bezorgd mbt water, door hem een ongeluk te laten krijgen in een (zeil)boot, waarin zijn 'vader' komt te overlijden.

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 04-12-2000 13:58]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_516360
Net ff de trailer bekeken, lijkt me een leuke film, toch maar weer eens naar de videotheek.

Over Duitsland: Voor mensen uit de voormalige DDR is 1 jaar een eitje, die hebben 40 jaar in een Big Brother republiek gewoond. De winnaar van vorig jaar kwam ook uit de DDR

  maandag 4 december 2000 @ 17:18:32 #12
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_517792
Ik snap de ophef niet zo goed. Goed plan. Er zijn zat mensen die dit willen doen, en het is een bijzonder interessant experiment.

Waarom nu weer wel schande spreken van een jaar en niet van 100 dagen? Wat is het verschil? Wie zegt dat 100 dagen wel ok is en 365 dagen niet?
We zijn met 'reality-tv' al in zo'n ver stadium gekomen dat dit echt niet schokkend meer is. Voor mij tenminste niet.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_517906
quote:
Op 04 december 2000 17:18 schreef bogus het volgende:
Waarom nu weer wel schande spreken van een jaar en niet van 100 dagen?
Waar ligt voor jou de grens?
quote:
We zijn met 'reality-tv' al in zo'n ver stadium gekomen dat dit echt niet schokkend meer is. Voor mij tenminste niet.
Dat is het enge juist, dat je alsmaar je grenzen verlegt zonder er echt bij stil te staan. Althans, dat merk ik aan mezelf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 december 2000 @ 17:47:40 #14
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_518036
Claudia ik begrijp wel wat je bedoelt (denk ik! ) en zo heb ik er ook over gedacht. Maar er is voor mij geen grens meer omdat ik me niet meer druk kan of wil maken. Ik had gewoon wel verwacht dat men alleen maar verder en verder gaat.

Wij kunnen niet eens reactionair optreden omdat mensen blijven kijken en mensen zich blijven opgeven en bedrijven reclametijd kopen. Het zat er aan te komen, en ik heb zoiets van: men doet maar. Het kan me gewoon niet meer verbazen.

Als de Nederlandse Big Brother met een jaar-serie begint zal ook ik wel eens kijken, dat ga ik niet ontkennen. Maar omdat dit soort ideeen gewoon al in het verwachtingspatroon lagen kan ik me er niet druk om maken.

Een jaar BB, vijf jaar BB of drie maanden BB: behalve de tijdsduur zit er weinig verschil tussen denk ik. Totdat de eerste 'reality-dode' valt blijft men alleen maar langer en meer reality-tv maken.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_518042
Vóór BB1 , dacht ik ook dat het een onverantwoord en gevaarlijk tv programma ging worden, snapte niet dat het werd toegestaan in Nederland. We weten natuurlijk ook nog niet precies welke invloed het heeft op de bewoners...over 5 jaar of-zo!
Maar het is wel duidelijk dat diegene die in het huis beseffen dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, er altijd uit kunnen, en het is ook geblekken dat dat gebeurd.
Als ze een huis kunnen vullen voor een jaar, mag het van mij..., ik zou het wél ietjse groter maken en meer slaapkamers geven...want zelfs in een gevangenis heb je meer momenten om alleen te zijn dan in het huis, volgens mij.(correct me if I'm wrong)
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  dinsdag 5 december 2000 @ 00:31:33 #16
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_519469
Als Big Brother 3 in januari begint en BB1 in Duitsland na het einde van BB! van Nederland is gestart.. hoe hebben die Oosterburen dat dan gedaan? BB2 begonnnen paar weken na beeindigen BB1???
pi_519655
een jaar BB trek ik echt niet!!! er is nu al een zekere BB moeheid te bespeuren.....
Het vernieuwende is nu al af, en je begraaft het programma als je het een jaar gaat uitzenden...
alle BN'ers zullen langskomen, alle goede doelen zullen worden bediend....
getver..
pi_520484
@Perico

BB1 Duitsland was in mei afgelopen, BB2 is tegelijk met Nederland begonnen en eindigd dus op 30.12.2000. Daarna wordt na 4 weken meteen met BB3 gestart.

pi_520537
Ben het wel met Bogus eens. Zolang er ook mensen zijn die hieraan mee willen doen zullen die shows er ook echt wel komen.

Het Truman effect zal er ook echt wel gaan komen alleen dan wel in een vorm dat de hoofdrolspeler er zich wel van bewust is dat ie in een live show zit. Denk maar aan ED tv. Was toch een leuke film trouwens.

Ik hoop alleen dat 'back to basic' ook eens echt back to basic wordt. Dus geen... nou ja jullie snappen wel wat ik bedoel.

*** I have this condition ***
  dinsdag 5 december 2000 @ 10:37:18 #20
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_520586
52 weken, stomzinnige weekopdrachten, wat voor onzin zullen ze dan wel niet allemaal verzinnen?

Hoe nou nog meer naar back to basic, laten we die onzin toch mooi vergeten, ik zou het helemaal niet erg vinden als de bewoners wat meer luxe zouden krijgen. We hebben met BB2 Nederland al gezien dat die back to basic gedachten niet echt veel meer leuke televisie opleverd.

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
pi_521245
quote:
Op 04 december 2000 17:47 schreef bogus het volgende:
Een jaar BB, vijf jaar BB of drie maanden BB: behalve de tijdsduur zit er weinig verschil tussen denk ik. Totdat de eerste 'reality-dode' valt blijft men alleen maar langer en meer reality-tv maken.
Ik heb er ook nooit aan getwijfeld dat er steeds verder gegaan zou worden. Ik ben het grotendeels met je eens: pas als er echt iets schokbarends gebeurt, zal men _reageren_. Maar dat gebeurt dus als er een grens overschreden is. Ik hoop dat programma-makers en anderen nu erbij stil kunnen proberen te staan welke stappen ze nemen. Of ik er fiducie in heb? -Nee.

Ik moet zeggen dat in het debat voor BB1 ik er nooit tegen ben geweest. Het leek me een interessant experiment. Nu ga ik steigeren, omdat ik niet denk dat het verschil tussen 1 jaar en 3 maanden slechts de tijdsduur is. Echter, dat zal de praktijk uitwijzen.

Ik vraag me overigens af hoeveel Nederlanders het 1 jaar uit zouden kunnen houden. Er zal dan waarschijnlijk anders gescreend worden dan nu.

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 05-12-2000 13:14]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 december 2000 @ 01:48:47 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_523467
Naja, anders gescreend voor 3 maanden of 1 jaar... als mij zou worden verteld dat ik werd uitgekozen voor BB, zou ik thuis in ieder geval al nadenken over hoe ik met bescheiden middelen of ideeen bepaalde leuke projectjes of ideetjes van de grond zou krijgen binnen het huis, ter vermaak van de groep en het kijkerspubliek... en waarom niet (als je iets goed kunt) en de tijd zo tergend lang is, iemand jouw kennis bijbrengen, bijv. gitaarspelen, of een cabaretshowtje of kleine musical of hilarisch toneelstuk met zn allen maken, ik noem maar een paar dwarsstraten...

Maar al dat de bewoners doen, is in zichzelf gekeerd lezen, hun spelletjes spelen (wat leuk is), of oeverloos kleppen omdat ze het ook niet meer weten.. verder weinig intiatief om zelf met zn allen een showtje of wat dan ook weg te geven...

  woensdag 6 december 2000 @ 02:18:25 #23
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_523523
Zelf zou ik nooit van m'n leven op deze manier (eigenlijk op geen enkele manier...) op de tv willen komen.

Maar als er mensen voor in zijn, prima ik kijk wel. Persoonlijk heb ik m'n strijd tegen de verloedering inmiddels opgegeven. Alles gaat toch steeds verder en verder. En als het mijn voordeur niet bereikt: ze doen maar.

Ik weet niet of iemand het oude Stephen King verhaal The Running Man kent? Dat is de show waarop ik zit te wachten!!!

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')