abonnement Unibet Coolblue
pi_188943343
Aanstaande maandag op TV: Dossier vd Heuvel over de verdwijning en moord op Tob Cohen.

En over Panama: de foto met die folder van Feliciano op het bed van de meiden is een aantal keren ter sprake gekomen, maar ik kan me niet herinneren dat die hier is gepost. Ik zal hem eens opzoeken in mijn 'archieven' en hier plaatsen. Hoort eigenlijk thuis in de OP.
pi_188943643
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:39 schreef RapaNui het volgende:
@:Natski; zelf heb ik niet zo'n interesse in de Poolse zaak. Het is op zich een heel interessante zaak, maar er zou ook veel fake news zijn verspreid. Heeft m.i. weinig raakvlakken met het raadsel van Panama. (Maar maakt niet uit.)
De link voor mij met K+L is dat die Polen ook tegen een muur van onwil aanlopen in Egypte. Net als ons OM met Panama, in zeker zin. Egypte doet gewoon waar het zin in heeft. Wat kan het kleine achterlijke Polen dan doen? Lichaam komt vernield aan voor autopsie; wat kan Polen ertegen doen? Beetje boos verhaal halen. Die Egyptenaren halen gewoon hun schouders op en wijzen naar elkaar als de schuldige. En het is echt een aanfluiting van de hoogste orde dat het Poolse parket nu al meer dan 2 jaar zit te wachten op de officiële documenten en bevindingen van Egypte. Dingen die zij nodig hebben voor een goede beoordeling van deze zaak. Het komt gewoon niet. Ondanks beloftes. Dus alles ligt vast en stil. Doet me toch aan het hele Panama debacle denken, en dit is feitelijk nog erger.


En foto's bed van Kris, voor en nadat het businesskaartje van feliciano te zien is. Die foto van ervoor stond op hun eigen camera, dus kan ook heel goed een foto zijn van voor 1 April. Het is mogelijk dat ze zelf die rotzooi achterliet voordat ze de Pianista beklom dus. Weten we niet verder, de precieze tijd en datum van de eerste foto








[ Bericht 13% gewijzigd door Natski79 op 14-09-2019 16:52:49 ]
pi_188943772
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 15:29 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Ja goed gezegd. Lees of hoor je wel vaker idd, dat sommige daders het niet kunnen laten naar die plek van het 'ongeval' te blijven terugkeren. Ik hoorde een geweldige podcast serie kort geleden, genaamd West Cork. Is nog altijd niet opgelost, heel enge zaak, maar daar is ook een hoofdverdachte die zich maar met die zaak bleef bemoeien, echt op het absurde af.

Genoeg rare kanten aan het gedrag van F. Dat verklaren sommige van zijn eigen klanten inderdaad ook. Dat maakt hem niet automatisch schuldig, maar wel een hoofdverdachte van veel mensen.
Geen hoofdverdachte maar weet denk ik wel hoe de vork in de steel zit.
pi_188944552
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:59 schreef gynaika het volgende:

[..]

Geen hoofdverdachte maar weet denk ik wel hoe de vork in de steel zit.
Ja denk ik ook.. Denk zelf dat hij Henry's belang stilzwijgend verdedigt en voor hem (en z'n criminele vriendjes) de boel gestuurd en in de gaten gehouden heeft.
pi_188944760
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:45 schreef Natski79 het volgende:

[..]

De link voor mij met K+L is dat die Polen ook tegen een muur van onwil aanlopen in Egypte. Net als ons OM met Panama, in zeker zin. Egypte doet gewoon waar het zin in heeft. Wat kan het kleine achterlijke Polen dan doen? Lichaam komt vernield aan voor autopsie; wat kan Polen ertegen doen? Beetje boos verhaal halen. Die Egyptenaren halen gewoon hun schouders op en wijzen naar elkaar als de schuldige. En het is echt een aanfluiting van de hoogste orde dat het Poolse parket nu al meer dan 2 jaar zit te wachten op de officiële documenten en bevindingen van Egypte. Dingen die zij nodig hebben voor een goede beoordeling van deze zaak. Het komt gewoon niet. Ondanks beloftes. Dus alles ligt vast en stil. Doet me toch aan het hele Panama debacle denken, en dit is feitelijk nog erger.

En foto's bed van Kris, voor en nadat het businesskaartje van feliciano te zien is. Die foto van ervoor stond op hun eigen camera, dus kan ook heel goed een foto zijn van voor 1 April. Het is mogelijk dat ze zelf die rotzooi achterliet voordat ze de Pianista beklom dus. Weten we niet verder, de precieze tijd en datum van de eerste foto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, daar is die. Datum van publicatie: 8 april 2014.
@SuperHartje; zou je die derde foto in de OP willen plaatsen bij de datum van 8 april, met als beschrijving: gepubliceerd in Critica Panama.

Over Magda Zuk: ja ik begrijp wat je bedoelt. Het is zeker een ernstige zaak. Ik volg hem dan ook zijdelings, want ben toch benieuwd hoe het nu verder zal gaan.
Het punt is dat ik noch Pools noch Arabisch kan en daardoor niets kan verifiëren. Ik weet daardoor ook niet echt wat het standpunt is van het Poolse OM.

Op de beelden waarop Magda te zien is (met die dubbele telefoon van haar vriend), begrijp ik werkelijk niet waarom ze niets tegen haar vriend durft te zeggen. Het was klaarlichte dag, er liepen gasten van het resort op de achtergrond, waar was ze nou bang voor? Er was genoeg sociale controle. Maar ze zei niets, niets.
Indien ze bijvoorbeeld verkracht zou zijn geweest, dan had ze het gerust in het Pools kunnen zeggen tegen haar vriend. Dat verstaan die Egyptenaren toch niet.

Op die andere beelden liep ze te wankelen over het terrein van het resort. Ze zag er gedrogeerd of stomdronken uit. Ik begrijp dat haar familie vermoedt dat iemand anders haar heeft gedrogeerd. Dat is goed mogelijk, maar is er ook een kans dat ze dat zichzelf heeft aangedaan?
Alles bij elkaar een vreemde zaak.

Over Panama en het NLse OM ("Net als ons OM met Panama, in zeker zin"):
Nee, niet als ons OM met Panama, omdat het het NLse OM is geweest om er een punt achter te zetten, niet het Panamese OM. Sterker nog: het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de NLse ambassade in Panama hebben tegengewerkt en de enige medewerking die het NLse OM heeft verleend is ingaan op het rechtshulpverzoek uit Panama (i.p.v. pro-actief op te treden zoals ze dat bij andere zaken wel doen) door de diensten van het NFI beschikbaar te stellen om vervolgens voor eens en voor altijd te concluderen dat de meiden toch wel verdwaald waren en de ouders in het ongewisse te laten.

Nou ja, wij kunnen er niets meer aan veranderen .....
pi_188946464
Zwager van Tob Cohen is ook opgepakt. Die hadden ze al op de korrel maar was gevlucht.

Drie keer levenslang vermoed ik.

https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteerd~af695051/
pi_188947954
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 20:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Zwager van Tob Cohen is ook opgepakt. Die hadden ze al op de korrel maar was gevlucht.

Drie keer levenslang vermoed ik.

https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteerd~af695051/

Intussen een update waarin beweerd wordt: Keniaanse politie ontkent arrestatie zwager van oud-topman Philips
pi_188948043
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

Intussen een update waarin beweerd wordt: Keniaanse politie ontkent arrestatie zwager van oud-topman Philips
Haha, ontsnapt zeker of vrijgekocht
pi_188955657
Vermoorde miljonair Tob Cohen bezorgt zijn familie praktische problemen met zijn testament:

https://www.hln.be/nieuws(...)-testament~a38942c2/
pi_188960279
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:23 schreef gynaika het volgende:
Vermoorde miljonair Tob Cohen bezorgt zijn familie praktische problemen met zijn testament:

https://www.hln.be/nieuws(...)-testament~a38942c2/
Ja, dus dat gaat niet lukken. Mooi dat ze de zooi van die heks de tent uitgooien woensdag en zelf in het huis gaat zitten.
pi_188960656
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, dus dat gaat niet lukken. Mooi dat ze de zooi van die heks de tent uitgooien woensdag en zelf in het huis gaat zitten.
Toch zou ik tegen hen zeggen: be careful
pi_188961065
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

Toch zou ik tegen hen zeggen: be careful
neem aan dat een team van beveiligers is ingehuurd en dat het OM daar ook een oogje in het zeil blijft houden.

Morgenavond komt John van den Heuvel met een docu over de zaak
pi_188962754
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:23 schreef gynaika het volgende:
Vermoorde miljonair Tob Cohen bezorgt zijn familie praktische problemen met zijn testament:

https://www.hln.be/nieuws(...)-testament~a38942c2/
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, dus dat gaat niet lukken. Mooi dat ze de zooi van die heks de tent uitgooien woensdag en zelf in het huis gaat zitten.
Ik zou me helemaal niet op mijn gemak voelen in zijn huis.
Kwa veiligheid niet en ook niet emotioneel gezien. Moet heel zwaar zijn om in Tob zijn huis te moeten logeren, al zijn spullen te zien die hij heeft verzameld en gekoesterd, de ruimte waarin hij zijn leven heeft doorgebracht. En uiteindelijk ook de plek waar hij is omgebracht.
Ik moet er niet aan denken.
pi_188963122
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:36 schreef RapaNui het volgende:

[..]


[..]

Ik zou me helemaal niet op mijn gemak voelen in zijn huis.
Kwa veiligheid niet en ook niet emotioneel gezien. Moet heel zwaar zijn om in Tob zijn huis te moeten logeren, al zijn spullen te zien die hij heeft verzameld en gekoesterd, de ruimte waarin hij zijn leven heeft doorgebracht. En uiteindelijk ook de plek waar hij is omgebracht.
Ik moet er niet aan denken.
Of ze er daadwerkelijk slapen is een tweede. Maar ik begrijp heel goed dat ze daar direct orde op zaken willen stellen en zijn privé eigendommen en zakelijke spullen in veiligheid willen brengen.

Wat te denken van de foto's en de familiestukken.
pi_188963873
Ja morgen tv special over Tob Cohen van John van den Heuvel, zal vast interessant worden!

https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fragmenten/video/4848731/john-van-den-heuvel-vertelt-wat-te-verwachten-van-tob-cohen
pi_188964043
De politie in Kenia is een grootscheepse zoekactie gestart naar de moordenaars van Nederlander Tob Cohen (69).

“K. noemde na zijn bekentenis enkele namen van personen die het vuile werk opknapten, variërend van de moord zelf tot het laten verdwijnen van Cohens lichaam in de wateroplagtank en het afdichten ervan met cement.”

Om hoeveel personen het gaat, kan onze bron nog niet verklappen. “Er wordt met man en macht naar hen gezocht en de komende dagen worden nieuwe arrestaties in de zaak verwacht.”

https://www.hln.be/nieuws(...)an-philips~a774df51/
pi_188968240
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:28 schreef gynaika het volgende:
De politie in Kenia is een grootscheepse zoekactie gestart naar de moordenaars van Nederlander Tob Cohen (69).

“K. noemde na zijn bekentenis enkele namen van personen die het vuile werk opknapten, variërend van de moord zelf tot het laten verdwijnen van Cohens lichaam in de wateroplagtank en het afdichten ervan met cement.”

Om hoeveel personen het gaat, kan onze bron nog niet verklappen. “Er wordt met man en macht naar hen gezocht en de komende dagen worden nieuwe arrestaties in de zaak verwacht.”

https://www.hln.be/nieuws(...)an-philips~a774df51/
Ze zijn goed bezig in Kenia!
pi_188973086
Nieuwe onthullingen betreffende de zaak Tob Cohen:

’Ik moest huis bouwen boven lichaam Tob Cohen’

https://www.telegraaf.nl/(...)en-lichaam-tob-cohen
pi_188974965
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:28 schreef gynaika het volgende:
De politie in Kenia is een grootscheepse zoekactie gestart naar de moordenaars van Nederlander Tob Cohen (69).

“K. noemde na zijn bekentenis enkele namen van personen die het vuile werk opknapten, variërend van de moord zelf tot het laten verdwijnen van Cohens lichaam in de wateroplagtank en het afdichten ervan met cement.”

Om hoeveel personen het gaat, kan onze bron nog niet verklappen. “Er wordt met man en macht naar hen gezocht en de komende dagen worden nieuwe arrestaties in de zaak verwacht.”

https://www.hln.be/nieuws(...)an-philips~a774df51/
Volgens berichten zou Tob Cohen zijn omgebracht voor een bedrag van 40.000 shilling. Omgerekend ongeveer 355 euro.
pi_188983493
Mooie docu over Tob Cohen en vooral de strijdlust van zijn zus! De steun van John en haar man, ik dacht wel even aan de ouders van Kris en Lisanne... wat Gradie wel kon/deed hadden zij ook moeten doen. Twee goede journalisten mee met ervaring en twee grote cameraploegen.

Wat als... met zijn leugens en vier varianten op de eerste twee dagen nu die dikke camera op zijn kop had gehad?

Zo timide en afhankelijk, echt ik vraag me af of Hans Kremers het achteraf niet anders had gedaan.
pi_188983516
Vol erop, zowel bij Henry als bij Feliciano. En Ingrid en Eileen, en bam gewoon confronteren met hun leugens... Bij Henry nog ff de druk opvoeren over zijn vriend Osman en de taxichauffeur
pi_188983536
Die misplaatste nederigheid en het afdruipen...
Verkeerd advies....

:r :r :r :r

Edit:
En wat hebben ze? Leugens en een paar botten. Hop na jaren weer terug met John en veel cameraploegen en ze confronteren met alle leugens. Ook Pitty
pi_188988830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooie docu over Tob Cohen en vooral de strijdlust van zijn zus! De steun van John en haar man, ik dacht wel even aan de ouders van Kris en Lisanne... wat Gradie wel kon/deed hadden zij ook moeten doen. Twee goede journalisten mee met ervaring en twee grote cameraploegen.

Wat als... met zijn leugens en vier varianten op de eerste twee dagen nu die dikke camera op zijn kop had gehad?

Zo timide en afhankelijk, echt ik vraag me af of Hans Kremers het achteraf niet anders had gedaan.
Ja, timide is een goede beschrijving. Kon alleen maar ja en amen zeggen en .... dankjewel. Tegenwerking alom: vanuit Panama, vanuit de ambassade en vanuit NL.

NL heeft uit eigen initiatief hulp aangeboden aan Kenia voor het onderzoek naar de verdwijning van Tob Cohen. En er zijn vier politie medewerkers daarheen gestuurd. Ik heb nog nergens gelezen dat NL alleen op verzoek van Kenia hulp kan bieden. (Zoals in het geval van Panama).


Sarah heeft trouwens een verzoek ingediend t.a.v. de uit te voeren autopsie op Tob Cohen.
Among the items Ms Wairimu has asked for include facilities for post-mortem x-ray, a visit to the site where the body was found, a bone-cutting saw and enough containers for the material to be analysed.

Prosecution lawyer Nicholas Mutuku and the lawyer representing Cohen’s family, Mr Cliff Ombeta, did not object to the requests.

https://www.nation.co.ke/(...)26-49g4gg/index.html
pi_188990611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, timide is een goede beschrijving. Kon alleen maar ja en amen zeggen en .... dankjewel. Tegenwerking alom: vanuit Panama, vanuit de ambassade en vanuit NL.

NL heeft uit eigen initiatief hulp aangeboden aan Kenia voor het onderzoek naar de verdwijning van Tob Cohen. En er zijn vier politie medewerkers daarheen gestuurd. Ik heb nog nergens gelezen dat NL alleen op verzoek van Kenia hulp kan bieden. (Zoals in het geval van Panama).


Sarah heeft trouwens een verzoek ingediend t.a.v. de uit te voeren autopsie op Tob Cohen.
Among the items Ms Wairimu has asked for include facilities for post-mortem x-ray, a visit to the site where the body was found, a bone-cutting saw and enough containers for the material to be analysed.

Prosecution lawyer Nicholas Mutuku and the lawyer representing Cohen’s family, Mr Cliff Ombeta, did not object to the requests.

https://www.nation.co.ke/(...)26-49g4gg/index.html
En Kenia heeft even kunnen laten zien dat ze zaken goed onder controle hebben en zich internationaal netjes op de kaart zetten. Precies wat Tob zou hebben gewild, vermoed ik.

Sterke vrouw die zus van hem.
pi_188990928
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Die misplaatste nederigheid en het afdruipen...

Mijn favoriete (kots)foto daaromtrent is deze. Echt, hoe kún je zo kwijlerig dankbaar richting die trol zijn.... wetende hoe ze alles getraineerd heeft en het hele onderzoek verknald heeft. Niets dan leugens

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')