abonnement Unibet Coolblue
pi_188597911
Ik heb via gamepass op xbox one de gears of war serie gedownload. Gears of war ultimate edition de remake en gears 4 zien er slick uit natuurlijk maar gears of war 2 en 3 zijn min of meer onspeelbaar. Resolutie is super laag en erg gepixeld. Ook fps problemen en spel lagt hele tijd. Kan me herinneren dat toen ik deze games op de 360 speelde lang geleden het er allemaal stukken strakker uit zag. Op de pc zijn deze titels ook nog prima te doen.

Nu heb ik andere games gedownload op gamepass en ik merk dus dat het niet aan gears ligt maar elk xbox 360 spel heeft dit probleem op mijn xbox one... fps issues en resolutie probleem. Ik heb een Toshiba fire tv trouwens.

Nu ben ik een casual gamer ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort en op de pc zou ik dit wel op kunnen lossen maar hoe krijg in de resolutie en fps issues gefixed op een console? Bedankt :)

Edit. Het enige wat ik in de settings kan vinden is 720p of 1080p en daarmee is het probleem niet opgelost.

[ Bericht 2% gewijzigd door Scarface88 op 24-08-2019 04:22:46 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_188598499
Wat voor Xbone heb je? Volgens mij zijn een aantal van die 360-games alleen enhanced (dus 4K) op een Xbone X.

Misschien dat wat Xbox gamers als @2dope en @Skull-splitter hier meer van weten.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188598696
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat voor Xbone heb je? Volgens mij zijn een aantal van die 360-games alleen enhanced (dus 4K) op een Xbone X.

Misschien dat wat Xbox gamers als @:2dope en @:Skull-splitter hier meer van weten.
Normale standaard xbox one. Met xbox one games geen problemen alles draait soepel en ziet er gelikt uit. Met xbox 360 games ziet alles er pixelachtig uit. Zelfs menu en text. Alles laadt super traag en game schokt en lagt constant.
Land of the free. Home of the brave.
  Eindredactie Games zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:18:21 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_188603167
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:23 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Normale standaard xbox one. Met xbox one games geen problemen alles draait soepel en ziet er gelikt uit. Met xbox 360 games ziet alles er pixelachtig uit. Zelfs menu en text. Alles laadt super traag en game schokt en lagt constant.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel backward compatible Xbox 360-games op de Xbox One exáct hetzelfde presteren zoals ze dat deden op de Xbox 360 zelf. Het zijn uiteindelijk gewoon emulator-games. Mogelijk verwacht je dezelfde prestaties op 360-titels als je op je One hebt maar zo werkt het helaas niet. Dat is wel een logische aanname want je hebt immers meer horsepower, maar dat is niet hoe emulators werken.

Niet heel lang geleden heb ik geprobeerd om Fallout New Vegas te spelen op m'n Xbox One, die draaide dus gewoon '360 stijl' oftewel superlelijke graphics en enorm veel framedrops... Een voordeel wat je wel vaak hebt is drastisch betere laadtijden.

Ik blijf het trouwens wel raar vinden, ik kan me Gears 2 nog goed herinneren en die draaide ook prima op de 360 en was grafisch ook indrukwekkend voor zijn tijd.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_188604110
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 15:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel backward compatible Xbox 360-games op de Xbox One exáct hetzelfde presteren zoals ze dat deden op de Xbox 360 zelf. Het zijn uiteindelijk gewoon emulator-games. Mogelijk verwacht je dezelfde prestaties op 360-titels als je op je One hebt maar zo werkt het helaas niet. Dat is wel een logische aanname want je hebt immers meer horsepower, maar dat is niet hoe emulators werken.

Niet heel lang geleden heb ik geprobeerd om Fallout New Vegas te spelen op m'n Xbox One, die draaide dus gewoon '360 stijl' oftewel superlelijke graphics en enorm veel framedrops... Een voordeel wat je wel vaak hebt is drastisch betere laadtijden.

Ik blijf het trouwens wel raar vinden, ik kan me Gears 2 nog goed herinneren en die draaide ook prima op de 360 en was grafisch ook indrukwekkend voor zijn tijd.
Dat klopt inderdaad maar dit is echt niet zoals ze horen te draaien. Ik kan niet eens de tekst lezen op het scherm zo gepixeld is het. Ook de cutscenes stotteren. Ik ga vanmiddag nog eens in de settings kijken.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188613977
Heb het gefixed. Geen idee hoe precies. Heb in de instellingen de settings op 36 bits per pixel gezet en beetje lopen pielen. Alles draait nu soepel en xbox 360 games zien er haarschep uit. Echt vreemd want kan er op internet ook bijna niks over vinden.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188614007
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 04:14 schreef Scarface88 het volgende:
Kan me herinneren dat toen ik deze games op de 360 speelde lang geleden het er allemaal stukken strakker uit zag.
Dat is vaak een gevalletje van herinneringsverfraaïng. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188614056
quote:
3s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is vaak een gevalletje van herinneringsverfraaïng. :)
Ik snap wat je bedoelt. Maar in dit geval was het echt een fps en resolutie probleem. Wou dat ik er foto van had gemaakt om te laten zien wat ik bedoelde. Tekst hoort leesbaar te zijn en het spel hoort niet constant te schokken en cutscenes die haperen enz. Maar het is nu opgelost... Geen idee hoe precies. Maar het ziet er nu 10x beter uit dan voorheen en zoals het hoort te spelen.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:26:06 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_188719097
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:05 schreef Scarface88 het volgende:
Heb het gefixed. Geen idee hoe precies. Heb in de instellingen de settings op 36 bits per pixel gezet en beetje lopen pielen. Alles draait nu soepel en xbox 360 games zien er haarschep uit. Echt vreemd want kan er op internet ook bijna niks over vinden.
Het klinkt me ook echt als een vage setting van TV ipv een xboxprobleem.

De resolutie is wel standaard lager dan van native xbox one games, maar dat is omdat die niet boven de 720P uit kwam naar mijn weten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_188740537
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het klinkt me ook echt als een vage setting van TV ipv een xboxprobleem.

De resolutie is wel standaard lager dan van native xbox one games, maar dat is omdat die niet boven de 720P uit kwam naar mijn weten.
Is een setting in de xbox die ik veranderd heb. Aan de tv settings heb ik niks gedaan. Wel blij dat nu gefixt is heb weer genoten van Gears 2 en 3. Blijft vreemd dat het met de standaard instellingen onspeelbaar was.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188746518
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 18:19 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Is een setting in de xbox die ik veranderd heb. Aan de tv settings heb ik niks gedaan. Wel blij dat nu gefixt is heb weer genoten van Gears 2 en 3. Blijft vreemd dat het met de standaard instellingen onspeelbaar was.
Zelfde probleem met de Xbox classic games.
Draaien ook als stront in een trechter.
Terwijl de Xbox classic een pentium3 was met een GeForce 3 dus er hoef niet via emulator gaan.
pi_188746703
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:12 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Zelfde probleem met de Xbox classic games.
Draaien ook als stront in een trechter.
Terwijl de Xbox classic een pentium3 was met een GeForce 3 dus er hoef niet via emulator gaan.
Heb Xbox classics nog niet geprobeerd zal deze week eens proberen. Had wel Ninja Gaiden even gespeeld een tijd terug en liep ook erg stroef maar ik wist niet zeker of dat toentertijd ook zo was is echt lang geleden dat ik het speelde.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188746764
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:22 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Heb Xbox classics nog niet geprobeerd zal deze week eens proberen. Had wel Ninja Gaiden even gespeeld een tijd terug en liep ook erg stroef maar ik wist niet zeker of dat toentertijd ook zo was is echt lang geleden dat ik het speelde.
Ik had de game starwars old Republic geprobeerd .
Wilde de serie weer spelen en het was gewoon ruk.
Spel heb ik ook op de telefoon en daar draai het wel soepel.

Ik merk dat ze er geen zak met de games hebben gedaan het is dus letterlijk een emulator die draait.
pi_188746949
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ik had de game starwars old Republic geprobeerd .
Wilde de serie weer spelen en het was gewoon ruk.
Spel heb ik ook op de telefoon en daar draai het wel soepel.

Ik merk dat ze er geen zak met de games hebben gedaan het is dus letterlijk een emulator die draait.
Dat is erg frustrerend. Misschien dat ik dan maar gewoon de oude consoles moet gaan aansluiten om het soepel te spelen.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 3 september 2019 @ 10:29:27 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_188767457
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Ik had de game starwars old Republic geprobeerd .
Wilde de serie weer spelen en het was gewoon ruk.
Spel heb ik ook op de telefoon en daar draai het wel soepel.

Ik merk dat ze er geen zak met de games hebben gedaan het is dus letterlijk een emulator die draait.
Ook emulators kunnen gewoon soepel draaien. Dat de 360 lastig porten is met bestaande code snap ik, gezien de verschillen in architectuur. Echter van de Classic verwacht ik gewoon dat het draait met hun X86 architectuur... zelfs hogere resolutie zou mogelijk moeten zijn.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')